mariusz9a pisze:staryplus pisze:P.S. Bardzo niechętnie podałem swój pesel przy identyfikacji telefonicznej i więcej tego nie zrobię, gdyż mam zasadę, że peselu przez telefon nie podaję - to kolejny zarzut dotyczący obsługi klienta - zwiększacie tym samym ryzyko nieuprawnionego dostępu do tej cennej danej osobowej, a przecież są inne możliwości weryfikacji klienta.
Powiem Ci że już chyba kiedyś ktoś tu coś w tym temacie pisał, że mu to nie pasuje. Jak sobie wyobrażasz identyfikację innymi metodami? Jakimi?
...
Ja jestem dość świadomym użytkownikiem, dlatego zdaję sobie sprawę z zagrożenia i tutaj po namyśle pesel podałem, czyli uznałem, że zagrożenie ewentualne nie jest takie duże.
Ale...
Są różni użytkownicy telefonów, różne sytuacje, wgrane softy, rooty, aplikacje itd.
To, że dzwoniący może się podszyć pod dowolny numer zapisany w książce telefonicznej - czyli otrzymujemy telefon z BOK-u np. Taurona, Orange czy z konkretnego banku to jest opisywane wielokrotnie.
I choćby z tego powodu - nie jestem przekonany np. że wybieranie telefonu zapisanego w książce lub z podpowiedzi jest w każdej sytuacji bezpieczne.
Śmiem twierdzić, że większość użytkowników telefonów ma nikłe pojęcie o bezpiecznym użytkowaniu telefonu w sensie swoich danych i informacji wrażliwych.
Mam konta w kilku bankach i o ile jeszcze kilka lat temu pytanie o pesel było standardem to teraz jest weryfikacja poprzez kilka pytań dotyczących zawartej umowy i/lub cząstkowy pesel np. 3 ostatnie cyfry. Zresztą w plusie też mnie pytano poza peselem o np. ostatnie doładowanie - dobrze , że się przygotowałem i prowadzę zapiski bo bym nie pamiętał za ile doładowałem 10 miesięcy temu.
Możliwości są , tylko trzeba chcieć. Bo pesel + imię i nazwisko stwarza już wielorakie pole dla internetowych złodziei, hakerów itd.