SMS PREMIUM

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 320
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Brak premium rate na starym numerze

Post autor: wlo »

staryplus pisze: Tak, każdy ma i to właśnie mi chodzi, ze domyślnie powinno być na 35 zł a u mnie wygląda, że domyślnie jest na 0, czyli operator bezprawnie zablokował mi możliwość skorzystania z usługi.
Nie całkiem... Już Ci podpowiadałem, że oprócz tej blokady, możesz mieć aktywne blokady rodzajowe. Sprawdź wszystko. Po co się niepotrzebnie denerwować i stawiać jakieś zarzuty - może okazać się bezpodstawne? ;-)

[edit]
Jeśli nie możesz znaleźć puk do karty, zadzwoń na infolinię simplus - podadzą Ci - po weryfikacji użytkownika oczywiście, więc się przygotuj ;-)
Ostatnio zmieniony 27 paź 2021, o 12:07 przez wlo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: SMS PREMIUM

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj staryplus,

a jaką ustawiłeś maksymalna cenę dla samej usługi SMS Premium?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
staryplus
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 27 paź 2021, o 08:05

Re: SMS PREMIUM

Post autor: staryplus »

Joanna_Plus pisze:Witaj staryplus,

a jaką ustawiłeś maksymalna cenę dla samej usługi SMS Premium?
Raczej nigdy nie ustawiałem tego, bo nawet nie wiem gdzie to można ustawić.
Próbowałem ponad 4 godziny temu zmienić limit jak opisałem wyżej i do nadal nie mogę wysłać smsa.
wlo pisze:
staryplus pisze: Tak, każdy ma i to właśnie mi chodzi, ze domyślnie powinno być na 35 zł a u mnie wygląda, że domyślnie jest na 0, czyli operator bezprawnie zablokował mi możliwość skorzystania z usługi.
Nie całkiem... Już Ci podpowiadałem, że oprócz tej blokady, możesz mieć aktywne blokady rodzajowe. Sprawdź wszystko. Po co się niepotrzebnie denerwować i stawiać jakieś zarzuty - może okazać się bezpodstawne? ;-)

[edit]
Jeśli nie możesz znaleźć puk do karty, zadzwoń na infolinię simplus - podadzą Ci - po weryfikacji użytkownika oczywiście, więc się przygotuj ;-)
Blokad rodzajowych też nigdy nie zakładałem, bo nigdy nie miałem takowej potrzeby, a sprawdzić to ewentualnie mogę dopiero wieczorem jak znajdę puk/ lub infolinia.

Notabene:
tuxowolf pisze:To jak wygląda na konkretnym numerze, możesz sprawdzić logując się na iPlus.pl (numer telefonu + 4 ostatnie cyfry kodu PUK), zakładka "Usługi" → "Blokowanie usług o podwyższonej opłacie" - masz tam widok na wszelkie założone blokady, w tym kwota limitu.
Logując się wpisuję nr u-sim jako 9 cyfrowy nr u góry, a puk jako to eHasło lub Plus Kod na dole?
Awatar użytkownika
imarcin0409
PlusManiak
Posty: 109
Rejestracja: 17 wrz 2021, o 22:10
Lokalizacja: /home

Re: SMS PREMIUM

Post autor: imarcin0409 »

staryplus pisze:(...)

Notabene:
tuxowolf pisze:To jak wygląda na konkretnym numerze, możesz sprawdzić logując się na iPlus.pl (numer telefonu + 4 ostatnie cyfry kodu PUK), zakładka "Usługi" → "Blokowanie usług o podwyższonej opłacie" - masz tam widok na wszelkie założone blokady, w tym kwota limitu.
Logując się wpisuję nr u-sim jako 9 cyfrowy nr u góry, a puk jako to eHasło lub Plus Kod na dole?
Tak, dla oferty na kartę 4 ostatnie cyfry kodu PUK.
Pozdrawiam,
imarcin0409

Obrazek
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 320
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: SMS PREMIUM

Post autor: wlo »

staryplus pisze:Logując się wpisuję nr u-sim jako 9 cyfrowy nr u góry, a puk jako to eHasło lub Plus Kod na dole?
Tam wszystko jest napisane!! Po prawej stronie są odnośniki do "instrukcji" logowania:
Sprawdź jak zalogować się do iPlus – tutaj.

KROK 2. W oknie "Numer telefonu" wpisz swój numer telefonu, nie poprzedzaj go zerem, ani żadnym innym znakiem, w oknie "eHasło" lub "Plus kod" wpisz aktywny Plus Kod lub e-hasło. Jeśli masz numer na Kartę lub MIX w oknie "e- hasło" wpisz 4 ostatnie cyfry kodu PUK.
staryplus
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 27 paź 2021, o 08:05

Re: SMS PREMIUM

Post autor: staryplus »

@wlo
Ok, ok, nie widziałem tego tekstu na samym dole małymi w dodatku wyszarzałymi literkami, ślepy już trochę jestem przy monitorze...

P.S. Tak teraz patrzę, że to chyba pierwsza strona w internecie którą akurat przeglądam, gdzie jestem najbliżej włączenia "ułatwień dostępu" . Nie świadczy to dobrze o posiadaczu witryny, niezależnie od ułatwień dostępu na stronie - czcionki i kontrast.
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 320
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: SMS PREMIUM

Post autor: wlo »

Niestety, webowy ebok wydaje się - brzydko mówiąc - olewany przez operatora ;-)
Ja tu regularnie piszę o pomijaniu w kolejnych promocjach webowego eboku... Ty teraz na czcionkę podpowiedzi zwracasz uwagę... No fakt - maleńka jest ;)
staryplus
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 27 paź 2021, o 08:05

Re: SMS PREMIUM

Post autor: staryplus »

Problem połowicznie rozwiązany. Piszę połowicznie bo to nie tak powinno być. Wieczorem kolejny raz dzwonię do BOK ( rano ponad godzinę i nic to nie dało oprócz nerwów) w sprawie głównie puku, który dostaję, ale jak już jestem na linii to proszę o sprawdzenie problemu - dlaczego nadal nie mogę wysłać sms premium. I znów szczęka opada - mam wykorzystany w całości limit - ten 35 zł, a ja od 5 lat żadnych płatnych usług nie wykorzystywałem. Mówię to i Pani sprawdza i faktycznie mówi, że widzi - co najmniej 2 m-ce nie miałem takich usług, ale limit mam wyczerpany :shock: :shock: Zwiększa limit na 500 i sms wychodzi. Po wejściu w konto oprócz limitu 500 zł nie widzę innych blokad , czyli to ewidentnie wina operatora jak pisałem na wstępie.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: SMS PREMIUM

Post autor: Joanna_Plus »

staryplus,

prześlij proszę krótki opis sprawy, numer telefonu wraz z danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Nasi pracownicy mając wgląd w konto numeru, zweryfikują sytuację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
staryplus
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 27 paź 2021, o 08:05

Re: SMS PREMIUM

Post autor: staryplus »

Joanna_Plus pisze:staryplus,

prześlij proszę krótki opis sprawy, numer telefonu wraz z danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Nasi pracownicy mając wgląd w konto numeru, zweryfikują sytuację.
Dziękuję za propozycję, jednak na razie poczekam na odpowiedź reklamacyjną. Wasi specjaliści dwukrotnie już mieli wgląd w moje konto i tylko zwiększyli mi ciśnienie zwłaszcza za pierwszym razem, gdy wmawiano mi, że ja musiałem limit 35 zł wykorzystać.
P.S. Bardzo niechętnie podałem swój pesel przy identyfikacji telefonicznej i więcej tego nie zrobię, gdyż mam zasadę, że peselu przez telefon nie podaję - to kolejny zarzut dotyczący obsługi klienta - zwiększacie tym samym ryzyko nieuprawnionego dostępu do tej cennej danej osobowej, a przecież są inne możliwości weryfikacji klienta.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6156
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: SMS PREMIUM

Post autor: mariusz9a »

staryplus pisze:P.S. Bardzo niechętnie podałem swój pesel przy identyfikacji telefonicznej i więcej tego nie zrobię, gdyż mam zasadę, że peselu przez telefon nie podaję - to kolejny zarzut dotyczący obsługi klienta - zwiększacie tym samym ryzyko nieuprawnionego dostępu do tej cennej danej osobowej, a przecież są inne możliwości weryfikacji klienta.
Powiem Ci że już chyba kiedyś ktoś tu coś w tym temacie pisał, że mu to nie pasuje. Jak sobie wyobrażasz identyfikację innymi metodami? Jakimi?
Poza tym to Ty dzwonisz na numer operatora, a nie ktoś do Ciebie kto mógłby się podszyć. Ci ludzie na infoliniach i tak mają dostęp do bazy klientów i widzą ten Twój nieszczęsny pesel. Jak umowy podpisujesz w salonie też wszyscy widzą ten Twój pesel, a jak przez kuriera to kurier i nie wiadomo kto tam jeszcze po drodze, itd... I to nawet nie sam pesel a wszystkie dane. Jak się znajdzie ktoś nieuczciwy to i tak te dane wykradnie - nie oszukujmy się że jest inaczej. Nawet nie musisz dzwonić ;-) Z połączenia telefonicznego nikt Ci danych nie wykradnie chyba, że masz telefon na podsłuchu. Także nie ma co popadać w paranoję :-)
Także powtórzę, ja rozumiem, że jak ktoś do Ciebie dzwoni to nie ma co podawać takich danych, bo może to być oszustwo (nie wiadomo czy ktoś się nie podszywa pod dzwoniący numer). Ale jak Ty świadomie wybierasz numer do operatora to chyba wiesz gdzie dzwonisz, a ludzi po drugiej stronie obowiązuje ochrona danych osobowych.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
staryplus
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 27 paź 2021, o 08:05

Re: SMS PREMIUM

Post autor: staryplus »

mariusz9a pisze:
staryplus pisze:P.S. Bardzo niechętnie podałem swój pesel przy identyfikacji telefonicznej i więcej tego nie zrobię, gdyż mam zasadę, że peselu przez telefon nie podaję - to kolejny zarzut dotyczący obsługi klienta - zwiększacie tym samym ryzyko nieuprawnionego dostępu do tej cennej danej osobowej, a przecież są inne możliwości weryfikacji klienta.
Powiem Ci że już chyba kiedyś ktoś tu coś w tym temacie pisał, że mu to nie pasuje. Jak sobie wyobrażasz identyfikację innymi metodami? Jakimi?
...
Ja jestem dość świadomym użytkownikiem, dlatego zdaję sobie sprawę z zagrożenia i tutaj po namyśle pesel podałem, czyli uznałem, że zagrożenie ewentualne nie jest takie duże.
Ale...
Są różni użytkownicy telefonów, różne sytuacje, wgrane softy, rooty, aplikacje itd.
To, że dzwoniący może się podszyć pod dowolny numer zapisany w książce telefonicznej - czyli otrzymujemy telefon z BOK-u np. Taurona, Orange czy z konkretnego banku to jest opisywane wielokrotnie.
I choćby z tego powodu - nie jestem przekonany np. że wybieranie telefonu zapisanego w książce lub z podpowiedzi jest w każdej sytuacji bezpieczne.
Śmiem twierdzić, że większość użytkowników telefonów ma nikłe pojęcie o bezpiecznym użytkowaniu telefonu w sensie swoich danych i informacji wrażliwych.
Mam konta w kilku bankach i o ile jeszcze kilka lat temu pytanie o pesel było standardem to teraz jest weryfikacja poprzez kilka pytań dotyczących zawartej umowy i/lub cząstkowy pesel np. 3 ostatnie cyfry. Zresztą w plusie też mnie pytano poza peselem o np. ostatnie doładowanie - dobrze , że się przygotowałem i prowadzę zapiski bo bym nie pamiętał za ile doładowałem 10 miesięcy temu.
Możliwości są , tylko trzeba chcieć. Bo pesel + imię i nazwisko stwarza już wielorakie pole dla internetowych złodziei, hakerów itd.
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 320
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Usługi Premium

Post autor: wlo »

Pytanie mam dotyczące usług premium - w związku z porządkowaniem administrowanych przeze mnie numerów prepaid w kontekście nadchodzących zmian, dot. co prawda innych rzeczy, no ale przy okazji...

Kiedyś można było blokować połączenia na numery AUS (Abonenckie Usługi Specjalne - to te zaczynające się na 19xxx). W cennikach nie ma na takie połączenia stawek. Jakiś czas temu w cennikach pojawiła się informacja, że są naliczane wg taryfy (czyli jak - za minutę, czy za darmo w przypadku posiadania planu promocyjnego z bezlimitem?), a w przypadku niektórych (pewnie taryfikowanych inaczej albo droższych) mamy komunikat o koszcie połączenia. Czy dlatego już nie ma kodów blokowania tych połączeń?

Podobne pytanie mam w kwestii likwidacji blokowania usług WAP KPM (za minutę)/KPZ (za zdarzenie) - zostały zlikwidowane bo nie ma już obawy, że mogą wystąpić problemy z aktywacją wysokopłatnych usług tą drogą?

Jeśli powyższe blokady nie mają racji bytu, ich "obecność" na danym numerze ma jakieś znaczenie czy wpływ na cokolwiek? Czy może lepiej je usunąć (szkoda, że TYLKO przez kontakt z konsultantem, który pojęcia nie ma o czym się do niego mówi, niestety)?

Kolejne pytanie - czy powiadamianie o przekroczeniu progowych kwot (analogiczne zlecenie do ZABLOKUJ 0/35 itd.) POWIADOM 0/35 itd. też już nie funkcjonuje? Nie ma o tym informacji w Bazie wiedzy Plus.
nicxtsy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 23 lut 2023, o 15:09

Re: SMS PREMIUM

Post autor: nicxtsy »

Witam mam problem zadzwoniłam na numer płatny, rozłączyło mnie i wyskoczyła informacja przekroczony limit premium rate. Wyczytałam że trzeba ustawić większy limit wysyłając sms ZABLOKUJ 0 50 100 itp na nr 2601. Problem w tym że nie mogę wysłać sms na ten numer. Wyskakuje błąd wysłania wiadomości. Nie mogę dokończyć płatności którą wykonywałam nie wiedząc nawet że mam takowy limit na telefonie ustawiony. Prosze o pomoc!
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: SMS PREMIUM

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj nicxtsy,

na inne numery wysyłanie wiadomości jest możliwe? Jaki komunikat dokładnie wpisałaś? Z pozycji urządzenia nie jest założona blokada na wysyłanie SMS-ów Premium?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ