Niestety nie lubię podawać w "internetach" swojego peselu. Bo za dużo jest wycieków ostatnio wszędzie. Powinno to się odbywać przez podanie swojego numeru klienta i dopiero później, przy indywidualnym kontakcie z BOK poprzez maila, całej reszty.
A wracając do tematu chyba znalazłem odpowiedź na problem. Regulamin świadczenia Usługi dostępowej
wersja z dnia 10.10.2016
https://www.plus.pl/documents/16/bbdd8e ... et="_blank
8. Usługa – odpłatna usługa polegająca na pobraniu Kodu przez Polkomtel z zasobów informatycznych Partnera na zlecenie Użytkownika i przesłaniu go Użytkownikowi na jego numer MSiSDN za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej Polkomtel. Usługa będzie świadczona przez Polkomtel od dnia 19.07.2016 r. do odwołania.
§ 3
Zasady korzystania z Usługi
Potwierdzenie zamówienia Usługi Partnera następuje poprzez wprowadzenie lub potwierdzenie Kodu otrzymanego zwrotnie
na numer MSiSDN Użytkownika oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę” (lub podobnego).
3. Wykorzystanie Kodu oznacza automatyczne aktywowanie Usług Partnera bez konieczności ponoszenia przez Użytkownika
dodatkowych opłat z tytułu Usług Partnera.
4. Korzystanie z Usług Partnera odbywa się na zasadach określonych w odpowiednim regulaminie świadczenia Usług
Partnera. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług Partnera powinny być kierowane do Partnera.
Tu został wykorzystany chyba ten sam mechanizm jak przy zakładaniu konta na facebooku, czy przy weryfikacji numeru przez Google. Przychodzi zwrotny sms z kodem w celu weryfikacji podanego numeru na w/w portale, który sam się przenosi??? Czy tak to działa?Tylko nie wiem, która aplikacja to zrobiła. Total Commander?? Który akurat dzień wcześniej zainstalowałem? I Przez tyle lat nic mnie takiego na żadnym z 8 (jednak) numerów nie spotkało a tu w chwili odblokowania telefonu?
Mam nadzieję, że rozwiązaniem problemu na przyszłość będzie wyłączenie tego wysyłając na numer 8055 SMS o treści ZABLOKUJ. Dostajemy zwrotnego SMSa o treści: Usługa 'Dopisz do rachunku w Plus' została zgłoszona do deaktywacji. To zrobiłem i zobaczę w przyszłości.
Tak czy siak nie powinno to tak działać samoczynnie. Ja powinienem świadomie skopiować kod albo go przepisać a nie, że on sam się aktywuje w tle.
Dziękuję za uwagę. :)
EDIT:
piątek, 12 czerwca 2020, 21:15
8 numerów = 6 komórek i 2 tablety. :).
Prepaid w PLUSHU jest najlepszy. Tylko czasami takie strzały się zdarzają jw. I trzeba szukać. Jak się człowiekowi wydaje, że już wszystko PREMIUM poblokował i żyje w błogiej nieświadomości, iż nic mu już nie grozi, to coś wyskoczy nowego.
EDIT:
sobota, 13 czerwca 2020, 22:49
To znowu ja. Piszę bo może komuś się to może przydać. Zalogowałem się na plus online, na swoje konto, przez komputer. Tam wszedłem w usługi gdzie znajduje się "Zarządzanie limitami usług dostępowych (tzw. DCB)". Klikamy obok i dostajemy się do ustawiania limitu kwotowego na te usługi. Z listy rozwijalnej wybieramy 0 zł. Akceptujemy. I tyle. Temat zamknięty.
Niestety wysyłanie dzień wcześniej SMS na numer 8055 nie zablokowało tego na poziomie 0zł.
REGULAMIN USŁUGI DOSTĘPOWEJ wersja z dnia 01.11.2019r. to jest ostatni regulamin tej usługi.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
1. Z pośród wszystkich numerów,, które mam tylko ten jeden miał domyślnie ustawiony BRAK limitu dla usług dostępowych. Pozostałe, tzw.zaprzyjaźnione, mają te limity z góry ustawione na 0 zł. Tylko mój miał BRAK limitu. Ale to jestem w stanie wytłumaczyć błędem systemu.
2. Jestem w stanie zrozumieć, że na tej stronie jakiś boot wpisuje po kolei numery telefonów i może kogoś uda się naciąć na niechciane usługi. Na stronie 'nieznany numer' można sobie poczytać o tym 80711 jakie ludzie mają kwiatki.
3. Nie mogę jednak zrozumieć jakim cudem ten kod się sam aktywował???