Opakowanie bez folii fabrycznej
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 19
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 12:11
Opakowanie bez folii fabrycznej
Dzień dobry,
W dniu wczorajszym udałem się do salonu Plus w celu przejścia z karty na mix oraz zakupu telefonu Huawei P30. Wszystko poszło dobrze poza jednym szczegółem. Konsultant przyniósł telefon (podobno ostatni egzemplarz), którego opakowanie było bez folii fabrycznej a telefon był wyjmowany wcześniej z opakowania. Zapytałem o powód. Konsultant oznajmił, że jest to normalna praktyka i każdy telefon przed sprzedażą jest wyjmowany z opakowania w celu sprawdzenia czy jest sprawny technicznie. Sprawdzany jest m.in. aparat poprzez robienie nim zdjęć (Przecież to już nawet nie jest nowy telefon tylko używany!). Chodzi o to, że przy zakupie w salonie klient nie ma możliwości zwrotu telefonu z wadą fabryczną tak jak ma to miejsce przy zakupie przez internet gdzie jest na to 14 dni. Dałem się nabrać i podpisałem umowę oraz wziąłem ten telefon. Od konsultanta Plusa na facebooku dowiedziałem się, że nie jest to normalna praktyka i nie jest to zgodne z polityką Polkomtel. Chciałbym zwrócić urządzenie i otrzymać je w zafoliowanym, nie otwieranym wcześniej opakowaniu. Jak to zrealizować? Ponadto konsultant poinformował mnie, że cena telefonu wzrosła od rana do 1569 zł (przy doładowaniach na 24 miesiące za 50 zł) co jest nieprawdą gdyż jest co cena za telefon przy doładowaniach za 30 zł i żaden wzrost cen nie miał miejsca. Ponadto telefon miał w dniu dzisiejszym zostać wycofany z oferty mix, co również się nie wydarzyło. Jednak mimo feralnego wzrostu ceny konsultantowi udało się go sprzedać w cenie z regulaminu za 1449. Widać, że jest tu konkretny wałek. Poza tym zostałem poinformowany, że telefon jest własnością Plusa mimo, iż otrzymałem za niego dowód zakupu.
Czy istnieje w takim wypadku możliwość wypowiedzenia umowy lub uzyskania telefonu fabrycznie zapakowanego? Czy telefon faktycznie jest własnością operatora?
W dniu wczorajszym udałem się do salonu Plus w celu przejścia z karty na mix oraz zakupu telefonu Huawei P30. Wszystko poszło dobrze poza jednym szczegółem. Konsultant przyniósł telefon (podobno ostatni egzemplarz), którego opakowanie było bez folii fabrycznej a telefon był wyjmowany wcześniej z opakowania. Zapytałem o powód. Konsultant oznajmił, że jest to normalna praktyka i każdy telefon przed sprzedażą jest wyjmowany z opakowania w celu sprawdzenia czy jest sprawny technicznie. Sprawdzany jest m.in. aparat poprzez robienie nim zdjęć (Przecież to już nawet nie jest nowy telefon tylko używany!). Chodzi o to, że przy zakupie w salonie klient nie ma możliwości zwrotu telefonu z wadą fabryczną tak jak ma to miejsce przy zakupie przez internet gdzie jest na to 14 dni. Dałem się nabrać i podpisałem umowę oraz wziąłem ten telefon. Od konsultanta Plusa na facebooku dowiedziałem się, że nie jest to normalna praktyka i nie jest to zgodne z polityką Polkomtel. Chciałbym zwrócić urządzenie i otrzymać je w zafoliowanym, nie otwieranym wcześniej opakowaniu. Jak to zrealizować? Ponadto konsultant poinformował mnie, że cena telefonu wzrosła od rana do 1569 zł (przy doładowaniach na 24 miesiące za 50 zł) co jest nieprawdą gdyż jest co cena za telefon przy doładowaniach za 30 zł i żaden wzrost cen nie miał miejsca. Ponadto telefon miał w dniu dzisiejszym zostać wycofany z oferty mix, co również się nie wydarzyło. Jednak mimo feralnego wzrostu ceny konsultantowi udało się go sprzedać w cenie z regulaminu za 1449. Widać, że jest tu konkretny wałek. Poza tym zostałem poinformowany, że telefon jest własnością Plusa mimo, iż otrzymałem za niego dowód zakupu.
Czy istnieje w takim wypadku możliwość wypowiedzenia umowy lub uzyskania telefonu fabrycznie zapakowanego? Czy telefon faktycznie jest własnością operatora?
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Też jestem przeciwny takim praktykom. To nie prawda, że jest potrzebne sprawdzanie każdego telefonu. A jak sprzedawcy wypadnie z ręki i wpakuje go z powrotem do opakowania i pokazuje następnemu klientowi. Już nie mówię o estetyce, palcowaniu itp. Ja zawsze zaznaczam, że egzemplarz ma być fabrycznie zapakowany z folią i plombą.
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Dla mnie w ogóle takie praktyki są nie do przyjęcia. Poza tym ja uwielbiam w domowym zaciszu, powoli i sam rozpakowywać jako pierwszy nowy sprzęt, ten moment zdjęcia fabrycznych folii, przecięcia plomb oraz zapach nowego sprzętu jest po prostu bezcenny Czasami jak sprzedawca proponuje w sklepie rozpakowanie danego sprzętu w celu jego sprawdzenia, odpowiadam nie dziękuje w domu zrobię to na spokojnie sam, cóż tak już mam
Uwielbiam Plush'aka
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Witaj dymek1005,
- jeżeli umowa jest podpisana w punkcie, to faktycznie nie można odstąpić. Sprzedawca może (ale nie musi) na żądanie Klienta sprawdzić przy nim telefon.
- jeżeli umowa jest podpisana w punkcie, to faktycznie nie można odstąpić. Sprzedawca może (ale nie musi) na żądanie Klienta sprawdzić przy nim telefon.
- decyzję w tej sprawie może podjąć wyłącznie Departament Reklamacji. Opisz więc całą sytuację i prześlij mailem na adres bok@plus.pl pamiętając, aby w treści zgłoszenia umieścić też swoje dane identyfikacyjne (nr telefonu, imię i nazwisko, adres). Następnie podeślij nam tutaj numer referencyjny, jaki przyjdzie w odpowiedzi (będzie on w formacie #12345). Przyśpieszymy proces.dymek1005 pisze:Chciałbym zwrócić urządzenie i otrzymać je w zafoliowanym, nie otwieranym wcześniej opakowaniu. Jak to zrealizować?
- jeśli za telefon zapłaciłeś w całości, to jest on Twoją własnością.dymek1005 pisze:Czy telefon faktycznie jest własnością operatora?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Zgłoszenie wysłałem przez Ebok - Plus online, oprócz smsa potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia nie otrzymałem nic więcej, nie mam numeru referencyjnego.Ewa_Plus pisze:- decyzję w tej sprawie może podjąć wyłącznie Departament Reklamacji. Opisz więc całą sytuację i prześlij mailem na adres bok@plus.pl"target="_blank"target="_blank"target="_blank pamiętając, aby w treści zgłoszenia umieścić też swoje dane identyfikacyjne (nr telefonu, imię i nazwisko, adres). Następnie podeślij nam tutaj numer referencyjny, jaki przyjdzie w odpowiedzi (będzie on w formacie #12345). Przyśpieszymy proces.
Zapłaciłem pełną kwotę i mam dowód zakupu. Cena urządzenia była oczywiście obniżona przez promocję w mix względem ceny regularnej ale to nie ma znaczenia prawda? Pracownik twierdził, że od 1 stycznia zmienił się regulamin i urządzenia z mixa do zakończenia umowy są własnością operatora, kolejne kłamstwo?Ewa_Plus pisze:- jeśli za telefon zapłaciłeś w całości, to jest on Twoją własnością.
Swoją drogą Polkomtel musi mieć albo super premie od sprzedaży albo jest bardzo niemiły jeśli pracownik nie wyrabia norm ;)
W przybliżeniu:
- Dziś rano zmienił się cennik, przy 50 zł doładowania na 24 miesiące cena 1569, a jutro telefon schodzi ze sprzedaży w mixie
- Wow, to ja zrezygnuję w takim razie i zamówię w internecie bo tam jest jeszcze stara cena
- A jaką Pan cenę widział?
- 1449 jeszcze godzinę temu na stronie internetowej
- To pewnie zadzwonią poinformować, że cena uległa zmianie i trzeba dopłacić. Ale faktycznie do dziś rano była taka cena. No ale może uda mi się wczytać ofertę z wczoraj sprzed zmian. Telefon od jutra nie będzie dostępny w mixie
- Ok, poczekam w takim razie
- o udało się jest cena 1449, to co? Telefon tylko do dziś w ofercie.
-
Prawie 10 lat wiernie w Plusie ale takich jaj to ja jeszcze nie widziałem
-
- V.I.P.
- Posty: 1241
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Telefon był w jakiś sposób uszkodzony, ma ślady użytkownika, jest cokolwiek z nim nie tak? Po co go brałeś, jeśli ci to nie odpowiadało? Jaką wadę fabryczną ma telefon, bo brak foli to nie jest wada? Zresztą jeśli ma rzeczywiście wadę fabryczną to przecież możesz skorzystać z rękojmi.dymek1005 pisze:Konsultant przyniósł telefon (podobno ostatni egzemplarz), którego opakowanie było bez folii fabrycznej a telefon był wyjmowany wcześniej z opakowania.
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Wziąłem bo zostałem wprowadzony w błąd przez konsultanta, który zarzekał się, że procedura odpakowywania produktów jest normalna. Wyszedłem z założenia, że solidny operator taki jak Plus nie stosuje takich zagrywek i jest rzetelną, trzymającą standardy firmą.zbych_in_flames pisze:Telefon był w jakiś sposób uszkodzony, ma ślady użytkownika, jest cokolwiek z nim nie tak? Po co go brałeś, jeśli ci to nie odpowiadało? Jaką wadę fabryczną ma telefon, bo brak foli to nie jest wada? Zresztą jeśli ma rzeczywiście wadę fabryczną to przecież możesz skorzystać z rękojmi.
Problem jest taki, że telefon nie był odpakowany przy mnie, nie wiem co się z nim działo wcześniej, jak był traktowany, do czego używany. Plus twierdzi, że takie praktyki nie są zgodne z polityką firmy. Drugi problem to sprzedawca wprowadzający klienta w błąd co jest niedopuszczalne dla szanującej się firmy. Cóż, byłem głupi, zrobiłem błąd biorąc go, niestety pewnych rzeczy dowiedziałem się po fakcie.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22376
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
dymek1005,
Prześlij proszę numer, na który została złożona ta reklamacja na adres specjalista_plus@plus.pl"target="_blank. W temacie napisz słowo FORUM oraz podaj swój nick. Poproszę wówczas o przyśpieszenie sprawy.Ewa_Plus pisze:- jeżeli umowa jest podpisana w punkcie, to faktycznie nie można odstąpić.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Dzwonił dziś sprzedawca, i w dalszym ciągu podtrzymywał swoją wersję. Sprzedaż odpakowanych telefonów oraz sprawdzanie ich i używanie do robienia zdjęć jest zgodne z polityką Polkomtel co dosadnie podkreślił. Konsultował to z kierownikiem sprzedaży - chyba regionalnym. Stwierdził, że ustosunkował się do reklamacji i do 30 dni dostanę uwaga - odpowiedź odmowną! Czekam na pismo Upublicznię dla potomnych.
Jak to jest z tą Waszą polityką? Takie praktyki są z nią zgodne czy nie? Bo już się gubię i to może ja nie mam racji...
Jak to jest z tą Waszą polityką? Takie praktyki są z nią zgodne czy nie? Bo już się gubię i to może ja nie mam racji...
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
Odpowiedź na reklamację odmowna ze względu na to, że urządzenie było nowe, nieużywane i sprawne. Otóż urządzenie nie było nowe i nieużywane gdyż pracownik odpakował je poza moim udziałem, wyjął z pudełka włączał je oraz robił nim zdjęcia. Postanowiłem odwołać się od tej absurdalnej decyzji i jeszcze bardziej absurdalnego uzasadnienia. Poprosiłem również o podanie konkretnych regulaminów i przepisów określających zasady sprawdzania urządzenia przez pracowników poza udziałem klienta, które później jest traktowane jako nowe i nieużywane i tak też sprzedawane.
Bardzo proszę o ponowne przyspieszenie sprawy #1277899
PS zwrot w korespondencji "Szanowna Pani" w stosunku do mnie to brak profesjonalizmu ;)
Bardzo proszę o ponowne przyspieszenie sprawy #1277899
PS zwrot w korespondencji "Szanowna Pani" w stosunku do mnie to brak profesjonalizmu ;)
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22376
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
dymek1005,
Prośba przekazana dalej.dymek1005 pisze:Bardzo proszę o ponowne przyspieszenie sprawy #1277899
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
W odpowiedzi nie ma nawet nawiązania tematu do sprzedaży używanego i rozpakowanego sprzętu i pytania o politykę Polkomtel w tej sprawie. Odpowiedź na odwal się.Odpowiadając na zgłoszenie otrzymane x w nawiązaniu do pisma x informuję, że dokonana analiza przedstawionej przez Pana sytuacji nie wykazała nieprawidłowości. Zaznaczam, że w momencie zakupu sprzętu Klient zobowiązany jest do sprawdzenia czy zakupiony sprzęt nie posiada uszkodzeń mechanicznych, czy działa prawidłowo oraz czy jest kompletny. W momencie, gdy przy sprawdzeniu Klient stwierdzi niezgodność lub wadę, Klient może odmówić przyjęcia danego sprzętu. Przyjęcie przez Klienta zakupionego sprzętu (zawarcie umowy) potwierdza poprawność otrzymanego zestawu oraz brak uwag do zakupionego urządzenia.
Odnosząc się do Pana wniosku, informuję że nie znajduję podstaw do wymiany sprzętu na nowy jak również do obniżenia ceny urządzenia
Wnioskuję zatem, że sprzedaż używanego sprzętu przez Polkomtel to praktyka na porządku dziennym. Nie pozostaje mi nic innego jak zainteresować tematem kilka portali branżowych związanych z telekomunikacją oraz w dalszej kolejności poprosić o opinię UOKIK. "Pracownicy Polkomtel rozpakowują telefony by robić nimi zdjęcia" Dzięki za prezent za 10 lat razem Plus
EDIT:
środa, 12 lutego 2020, 21:22
Pani Joanno bardzo dziękuję za pomoc w mojej sprawie oraz przyspieszanie jej rozpatrywana, wystosowałem ostatnie już odwołanie, jeszcze raz bardzo proszę o przyspieszenie #1291478
Ostatnio zmieniony 13 lut 2020, o 12:56 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów zamieszczonych jeden pod drugim.
Powód: Połączenie postów zamieszczonych jeden pod drugim.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22376
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: Opakowanie bez folii fabrycznej
dymek1005,
Poprosiłam również o przyspieszenie odpowiedzi na tę korespondencję.dymek1005 pisze:jeszcze raz bardzo proszę o przyspieszenie #1291478
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ