Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- sl@w_es
- Moderator
- Posty: 4064
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
- Lokalizacja: Wielkopolska
Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Polkomtel operator sieci Plus zmienia cenniki i regulaminy świadczenia usług telekomunikacyjnych w ofertach na kartę. Pierwsze zmiany pojawią się już 21 grudnia b.r., a kolejne 1 oraz 8 stycznia 2021 roku.
Co się zmieni? Wszystko zawarte jest w tym linku.
Bardziej przystępnie wszystkie zmiany przedstawiono na portalu Telepolis w artykule Operator sieci Plus ogłosił nadejście zmian w cennikach i regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych dotyczących ofert na kartę. Nowe regulacje wejdą w życie od 21 grudnia tego roku oraz od 1 i 8 stycznia 2021 roku.
Co się zmieni? Wszystko zawarte jest w tym linku.
Bardziej przystępnie wszystkie zmiany przedstawiono na portalu Telepolis w artykule Operator sieci Plus ogłosił nadejście zmian w cennikach i regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych dotyczących ofert na kartę. Nowe regulacje wejdą w życie od 21 grudnia tego roku oraz od 1 i 8 stycznia 2021 roku.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Nieźle Najpierw zabiorą większość bonusów, później podniosą cenę za minutę połączenia, sms, mms, internet. Dodatkowo, jeśli dobrze zrozumiałem to za brak aktywności numeru przez 30 dni (Połączenie, smsy), zostaje pobrana opłata 3 zł. Te wszystkie działania mają pewnie w jakimś sensie "zmusić" do przejścia na abonament.Wygląda to słabo.
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Niedługo polikwidują pakiety, np. rozmowy, SMS, MMS bez limitu za 25/m-c. Cienko się robi...
-
- PlusManiak
- Posty: 59
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 12:09
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Gdyby nie po 200zł na obu kartach to już bym przenosił numery...Jeszcze jakby jakość usług się poprawiała, to ok-podwyżki mógłbym przełknąć, a jest gorzej z każdym miesiącem...
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
O ile wiem, według nowego prawa, operator ma obowiązek zwrócić wszystkie środki z oferty na kartę w przypadku rezygnacji. Też się mocno nad tym zastanawiam, a do stracenia mam nieco więcej.marekkalisz19 pisze:Gdyby nie po 200zł na obu kartach to już bym przenosił numery...Jeszcze jakby jakość usług się poprawiała, to ok-podwyżki mógłbym przełknąć, a jest gorzej z każdym miesiącem...
A co do zmian. Mam wrażenie jakiegoś deja vu - podobne ceny już były - jakieś 10 lat temu. Jeśli zmiany w Plusie pójdą w tym kierunku to za następne kilka lat, za minutę połączenia zapłacimy jakieś 2,50 zł. Od tego pułapu zaczynałem przygodę z Simplusem niespełna 20 lat temu.
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
I zapewne niestety tak będzie:( wszystko drożeje, inflacja jest nieubłagana... Wszyscy operatorzy podnoszą ceny:(g-rs pisze:A co do zmian. Mam wrażenie jakiegoś deja vu - podobne ceny już były - jakieś 10 lat temu. Jeśli zmiany w Plusie pójdą w tym kierunku to za następne kilka lat, za minutę połączenia zapłacimy jakieś 2,50 zł. Od tego pułapu zaczynałem przygodę z Simplusem niespełna 20 lat temu.
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Tak źle raczej nie będzie. Jest konkurencja (inne sieci, VoIP), więc sam Plus pod prąd nie pójdzie.g-rs pisze:Jeśli zmiany w Plusie pójdą w tym kierunku to za następne kilka lat, za minutę połączenia zapłacimy jakieś 2,50 zł. Od tego pułapu zaczynałem przygodę z Simplusem niespełna 20 lat temu.
Najwyraźniej telekomy szukają w naszych kieszeniach dodatkowych funduszy na 5G. "Zagrywkę" rozpoczął Play, a teraz, niestety Plus poszedł jego śladem (choć z tym 3zł'za brak aktywności we wszystkich taryfach Plus daleko przesadzili i zapewne odejdzie im trochę klientów.)
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
W związku za zapowiadanym zmianami w cennikach ofert na kartę mam dwa pytania:
1. Jak zapis w nowym regulaminie o treści:
10. W przypadku niedokonania Zasilenia konta w terminie 30 dni od dnia upływu Okresu ważności dla Usług wychodzących, POLKOMTEL anuluje niewykorzystaną Wartość konta po upływie tego 30 dniowego terminu, z zastrzeżeniem ust. 11 poniżej.
11. Zasilenie konta w terminie do 10 dni, licząc od upływu 30 dniowego terminu określonego w ust. 10, skutkować będzie przywróceniem anulowanej Wartości konta.
12.W przypadku braku Zasilenia konta w terminie wskazanym w ust. 11 POLKOMTEL bezpowrotnie anuluje niewykorzystaną Wartość konta.
ma się do Decyzji UOKiK nr DOZIK 3/2020 o treści:
I. Na podstawie art. 26ust. 1w związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. oochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 369, ze zm.), po przeprowadzeniu postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznaje za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów rozumieniu art. 24 ust. 2 ustawy oochronie konkurencji i konsumentów zachowanie Polkomtel Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, polegające na stosowaniu w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL Sp. z o.o. –Na kartę postanowienia o treści: W przypadku niedokonania Zasilenia Konta w terminie 30 dni od dnia upływu Okresu ważności dla Usług wychodzących, POLKOMTEL anuluje niewykorzystaną Wartość konta po upływie tego 30 dniowego terminu, co narusza art. 57 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 2460) i godzi w zbiorowe interesy konsumentów i nakazuje zaniechanie jej stosowania.
2. Czy w przypadku korzystania z promocji Zawsze bez limitu w Plus za 0 zł w niektórych taryfach (np. Plus Elastyczna na Kartę) będą pobierane opłaty za brak aktywności, jeśli z numeru były wykonywane wyłącznie darmowe połączenia do sieci Plus a sam pakiet również jest darmowy, więc w ciągu 30 dni nie było żadnej płatnej aktywności? Zasilenie konta jest możliwe co 90 dni kwotą 50 zł.
1. Jak zapis w nowym regulaminie o treści:
10. W przypadku niedokonania Zasilenia konta w terminie 30 dni od dnia upływu Okresu ważności dla Usług wychodzących, POLKOMTEL anuluje niewykorzystaną Wartość konta po upływie tego 30 dniowego terminu, z zastrzeżeniem ust. 11 poniżej.
11. Zasilenie konta w terminie do 10 dni, licząc od upływu 30 dniowego terminu określonego w ust. 10, skutkować będzie przywróceniem anulowanej Wartości konta.
12.W przypadku braku Zasilenia konta w terminie wskazanym w ust. 11 POLKOMTEL bezpowrotnie anuluje niewykorzystaną Wartość konta.
ma się do Decyzji UOKiK nr DOZIK 3/2020 o treści:
I. Na podstawie art. 26ust. 1w związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. oochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 369, ze zm.), po przeprowadzeniu postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznaje za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów rozumieniu art. 24 ust. 2 ustawy oochronie konkurencji i konsumentów zachowanie Polkomtel Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, polegające na stosowaniu w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL Sp. z o.o. –Na kartę postanowienia o treści: W przypadku niedokonania Zasilenia Konta w terminie 30 dni od dnia upływu Okresu ważności dla Usług wychodzących, POLKOMTEL anuluje niewykorzystaną Wartość konta po upływie tego 30 dniowego terminu, co narusza art. 57 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 2460) i godzi w zbiorowe interesy konsumentów i nakazuje zaniechanie jej stosowania.
2. Czy w przypadku korzystania z promocji Zawsze bez limitu w Plus za 0 zł w niektórych taryfach (np. Plus Elastyczna na Kartę) będą pobierane opłaty za brak aktywności, jeśli z numeru były wykonywane wyłącznie darmowe połączenia do sieci Plus a sam pakiet również jest darmowy, więc w ciągu 30 dni nie było żadnej płatnej aktywności? Zasilenie konta jest możliwe co 90 dni kwotą 50 zł.
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
g-rs,
jeśli chodzi o pierwsze pytanie to te trzy punkty zostały wykreślone z nowego Regulaminu ŚUT.
https://www.plus.pl/documents/16/178767 ... et="_blank
Drugie pytanie jest ciekawe, ale niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.
jeśli chodzi o pierwsze pytanie to te trzy punkty zostały wykreślone z nowego Regulaminu ŚUT.
https://www.plus.pl/documents/16/178767 ... et="_blank
Drugie pytanie jest ciekawe, ale niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Oczywiście. Nie zauważyłem wstępu do tego punktu. Dzięki za wyjaśnieniesl@w_es pisze:g-rs,
jeśli chodzi o pierwsze pytanie to te trzy punkty zostały wykreślone z nowego Regulaminu ŚUT.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22378
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
g-rs,
Tak.g-rs pisze:2. Czy w przypadku korzystania z promocji Zawsze bez limitu w Plus za 0 zł w niektórych taryfach (np. Plus Elastyczna na Kartę) będą pobierane opłaty za brak aktywności, jeśli z numeru były wykonywane wyłącznie darmowe połączenia do sieci Plus a sam pakiet również jest darmowy, więc w ciągu 30 dni nie było żadnej płatnej aktywności?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 79
- Rejestracja: 27 lis 2011, o 18:35
Re: Duże zmiany w cennikach i RŚUT
Wszystko drożeje to i zrozumiałe jest podnoszenie cen usług. Dodatkowe opłaty za energię elektryczną od przyszłego roku, nie pozostawiają wielkiego wyboru dla telekomów. Pobór energii przez bts-y jest znaczny i nikt nie będzie dokładał do interesu. Myślę,że i konkurencja też pójdzie podobną drogą. Czas pokaże. Chociaż opłata za brak aktywności jest lekko irytująca. Pewnie podyktowana jest to tym, że pieniądze nie mogą przepaść z konta. Sam posiadam kilka kart, które służą tylko do odbierania połączeń (alarm, sterowanie bramą, piecem). Albo przejdzie się do konkurencji lub poszuka się innych rozwiązań. Wiele takich uśpionych kart jest w rękach polaków pracujących za granicą. W momencie przyjazdu do Polski, wkładają do telefonu polskiego sima i poprzez usługi zasilają konto operatora.