Teraz jest 19 wrz 2018, o 11:47

Zostaw Kontakt





reklamacja

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Pugilares

PlusManiak

  • Posty: 132
  • Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:45
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 4 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: JA+ na kartę
  • Model telefonu: iPhone

Re: Reklamacja w Plusie-zniechęcanie czy zdobywanie danych k

Post1 sty 2017, o 21:59

Nie przejmuj się. W zeszłym roku składałem reklamację w formie pisemnej w salonie Plusa. Po paru dniach przyszedł SMS, że reklamacja wpłynęła, numer sprawy i aby oczekiwać na odpowiedź. Na razie minęły 3 miesiące i odpowiedź jeszcze nie nadeszła. Czekam dalej.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 19371
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:40
  • Podziękował : 48 razy
    Otrzymał podziękowań: 1587 razy

Re: reklamacja

Post2 sty 2017, o 10:32

alaska,

informacje na temat sposobu złożenia reklamacji jak i danych, które reklamacja musi zawierać, znajdują się w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych:
3. Wszystkie reklamacje dotyczące Usług świadczonych na podstawie Umowy można zgłaszać telefonicznie do Działu Obsługi Klienta, faksem lub pisemnie na adres: Polkomtel sp. z o.o. - Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa, pocztą elektroniczną na adres bok@plus.pl, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).

6. W reklamacji Abonent Na Kartę zobowiązany jest wskazać:
a. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania albo nazwę oraz adres siedziby Abonenta na Kartę;
b. przedmiot reklamacji;
c. reklamowany okres;
d. dodatkowo, w przypadku reklamacji dotyczącej wartości Użycia, Abonent Na kartę zobowiązany jest wymienić kwestionowaną kwotę;
e. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
f. numer przydzielony Abonentowi Na Kartę, którego dotyczy reklamacja;
g. kwotę odszkodowania lub zwrotu innej należności- w przypadku gdy Abonent Na Kartę żąda ich wypłaty;
h. sposób ewentualnego zwrotu należności, tj. (i) poprzez zwiększenie Wartości konta (zaliczenie na poczet przyszłych należności); lub (ii) zwrot na rachunek bankowy wskazany przez Abonenta Na Kartę; lub (iii) wypłatę na adres wskazany przez Abonenta Na Kartę;
i. podpis Abonenta Na Kartę - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

areczek1683

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 19
  • Dołączył(a): 23 sie 2016, o 16:37
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: ja

Re: reklamacja

Post3 sty 2017, o 08:57

W przypadku kiedy operator nie udziela informacji lub jest to za długo . Zgłaszamy skargę do UKE :
https://www.uke.gov.pl/kontakt/
wypełniamy i elektronicznie wysłane.
UKE uzyska odpowiedz do 14 dni .
Warto też co do Plusa informować UOKIK.
Offline
Avatar użytkownika

Magda_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5614
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:21
  • Podziękował : 69 razy
    Otrzymał podziękowań: 411 razy
  • Model telefonu: Sony xperia Sola

Re: reklamacja

Post3 sty 2017, o 10:05

Pugilares masz numer sprawy? Podaj mi, go proszę poprzez ten formularz. Postaram Ci się pomóc w uzyskaniu odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

alaska

Prawie PlusManiak

  • Posty: 46
  • Dołączył(a): 7 maja 2015, o 14:52
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Plus na kartę

Re: reklamacja

Post4 sty 2017, o 06:37

Joanna_Plus napisał(a):alaska,

informacje na temat sposobu złożenia reklamacji jak i danych, które reklamacja musi zawierać, znajdują się w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych:



Nie wątpię, że żądając podania adresu opieracie się na przepisach.. podstawą jest regulamin, który został stworzony przez Plusa :-) Równie dobrze możecie zamieścić tam zapis uzależniający rozpatrzenie reklamacji od podania nr buta.
Nawet ustawa antyterrorystyczna jest łagodniejsza i nie wymusza ujawnienia adresu przy rejestracji nr.

Kolejna rzecz, jeśli już domagacie się danych adresowych a reklamacje nie spełniające tego warunku są z automatu odrzucane, dlaczego na formularzu udostępnionym na stronie nie jest to w żaden sposób zaznaczone? Dlaczego klient korzystający z tego formularza o konieczności podania adresu dowiaduje się dopiero z "odpowiedzi" BOK, co oczywiście przeciąga sprawę? Czy nie szkoda czasu konsultantów, którzy zamiast zajmować się weryfikowaniem problemu tracą go na taśmowe wysyłanie maili: Proszę uzupełnić dane (jakby tej informacji nie można było umieścić w formularzu na etapie jego składania). Taki system obsługi reklamacji, bezsensownie przeciągający załatwienie sprawy, ma chyba na celu zniechęcenie klienta
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 19371
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:40
  • Podziękował : 48 razy
    Otrzymał podziękowań: 1587 razy

Re: reklamacja

Post4 sty 2017, o 10:30

alaska,

regulaminy są tworzone na podstawie i zgodnie z wymaganiami aktów prawnych: http://www.cik.uke.gov.pl/reklamacje/re ... abonenckie.
Formularz zadaj pytanie, nie służy tylko do składania reklamacji. Jeżeli pytasz np. o szczegóły jakieś oferty, to podanie takich danych w tym przypadku absolutnie nie jest potrzebne.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Pugilares

PlusManiak

  • Posty: 132
  • Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:45
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 4 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: JA+ na kartę
  • Model telefonu: iPhone

Re: reklamacja

Post4 sty 2017, o 14:48

Magda_Plus napisał(a):Pugilares masz numer sprawy? Podaj mi, go proszę poprzez ten formularz. Postaram Ci się pomóc w uzyskaniu odpowiedzi.


Dziękuję za ofertę pomocy. Tak, mam numer sprawy, jednak przyjąłem zasadę, że reklamacje załatwiam normalną oficjalną drogą. Posługując się moimi danymi osobowymi nie może być inaczej. Nie rozumiem też dlaczego reklamacja załatwiana normalnie, oficjalnie, w formie pisemnej nie może być załatwiona do końca. To już drugi taki przypadek w historii mojej współpracy z Plusem - reklamacja przyjęta, nadany numer sprawy i na tym koniec.
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 19371
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:40
  • Podziękował : 48 razy
    Otrzymał podziękowań: 1587 razy

Re: reklamacja

Post4 sty 2017, o 15:26

Pugilares,

powyższą kwestię możesz wyjaśnić również kontaktując się mailowo bądź telefonicznie z naszym BOK.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

alaska

Prawie PlusManiak

  • Posty: 46
  • Dołączył(a): 7 maja 2015, o 14:52
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Plus na kartę

Re: reklamacja

Post5 sty 2017, o 07:06

regulaminy są tworzone na podstawie i zgodnie z wymaganiami aktów prawnych: http://www.cik.uke.gov.pl/reklamacje/re ... abonenckie.


Widać każdy operator stosuje się do innych aktów prawnych. Niedawno składałam reklamacje u konkurencji, zgłoszenie przez system zarządzania kontem (niedostępne w Plusie dla użytkowników na kartę). Nikt nie żądał ode mnie adresu a pomimo tego reklamacja została przyjęta i nawet pozytywnie załatwiona.


Formularz zadaj pytanie, nie służy tylko do składania reklamacji. Jeżeli pytasz np. o szczegóły jakieś oferty, to podanie takich danych w tym przypadku absolutnie nie jest potrzebne.


No ja myślę :-D Skoro jednak ten sam formularz służy również do składania reklamacji to powinna się tam znaleźć informacja, jakie dane są potrzebne, żeby reklamacja została przyjęta i rozpatrzona. Trwa akcja rejestrowania nr, media ostrzegają przed nieuczciwymi operatorami, którzy wykorzystują okazję do wyciągania od klientów dodatkowych danych. Klient może być przekonany, że skoro rejestracja nr nie wymaga adresu, nie ma powodu żeby podawać go przy reklamacji, która idzie przecież drogą elektroniczną a nie tradycyjną pocztą. Fakt że w oficjalnym formularzu Plusa brakuje rubryki-nazwisko i adres tym bardziej wprowadza w błąd. Co to za problem umieścić na stronie informacje:
*obowiązkowe przy składaniu reklamacji
Offline
Avatar użytkownika

Joanna_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 19371
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:40
  • Podziękował : 48 razy
    Otrzymał podziękowań: 1587 razy

Re: reklamacja

Post5 sty 2017, o 10:15

alaska,

Twoją sugestię przekazałam do właściwych osób.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Pugilares

PlusManiak

  • Posty: 132
  • Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:45
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 4 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: JA+ na kartę
  • Model telefonu: iPhone

Re: reklamacja

Post7 lut 2017, o 15:18

Trzymajcie mnie!
15 listopada 2016 roku złożyłem reklamację dotyczącą jednego z moich numerów Plus na kartę. Sprawa dotyczy tego, że gdy tel. jest wyłączony to dzwoniący słyszy niewłaściwy sygnał. Zamiast komunikatu "abonent ma wyłączony aparat..." słychać sygnał błędu w sieci. Reklamację złożyłem w formie pisemnej w salonie Plusa w Warszawie. Otrzymałem kserokopię pisma z potwierdzeniem wpływu w dniu 15 listopada. Wcześniej, w październiku składałem inną reklamację dot. innego mojego numeru. Do 25 stycznia nie dostałem żadnej odpowiedzi na tą reklamację z 15.11.2016, więc 25 stycznia 2017 r. wysłałem drogą elektroniczną uprzejmą prośbę o ustosunkowanie się do reklamacji z dnia 15 listopada 2016 roku. Załączyłem skan pisma z 15.11.2016 z pieczątką "Wpłynęło dnia...". Dziś dostałem e-mailem wiadomość, że w dniu 23 listopada 2016 r udzielona została mi odpowiedź pisemna na reklamację, podany zostaje nr pisma i informacja, że kopia jest w załączeniu do maila. Jednak załącznika brak. Z dalszej treści wynika, że sprawa dotyczy innego numeru... A przecież specjalnie dosłałem kopię pisma, w którym jest napisane, jakiego numeru dotyczy reklamacja. W dalszej treści maila jest informacja, żeby nie odpisywać na niego, ponieważ Polkomtel, ani Plus i tak nie dostanie takiej odpowiedzi. Ręce opadają!
Offline
Avatar użytkownika

Magda_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5614
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:21
  • Podziękował : 69 razy
    Otrzymał podziękowań: 411 razy
  • Model telefonu: Sony xperia Sola

Re: reklamacja

Post7 lut 2017, o 15:36

Pugilares masz numer sprawy? Podaj mi, go proszę poprzez ten formularz. Postaram Ci się pomóc w uzyskaniu odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Pugilares

PlusManiak

  • Posty: 132
  • Dołączył(a): 17 cze 2013, o 11:45
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 4 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: JA+ na kartę
  • Model telefonu: iPhone

Re: reklamacja

Post7 lut 2017, o 15:50

A normalnie nie da się załatwić reklamacji?
Offline
Avatar użytkownika

Magda_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5614
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:21
  • Podziękował : 69 razy
    Otrzymał podziękowań: 411 razy
  • Model telefonu: Sony xperia Sola

Re: reklamacja

Post7 lut 2017, o 15:53

Pugilares bez informacji, o którą poprosiłam nie będę w stanie Ci pomóc.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Paweł333

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 9 lis 2016, o 23:56
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: reklamacja

Post7 lut 2017, o 17:32

Nie bawcie się w reklamację bo i tak winnym zawsze jest klient bo przecież plus za nic nie odpowiada co ich obchodzi zasięg albo sygnał jaki słyszą osoby dzwoniące do ciebie napisz odrazu do UKE lub UOKIK, ja też czekam na moją reklamację gdzie poraz kolejny mi odmówią a za powód podadzą że Polkomtel nie odpowiada za zasieg to będzie dowód.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Mix/Plus na Kartę - Oficjalny dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości