MMS problem

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
pawlo1979
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 30 sty 2019, o 10:55

Re: MMS problem

Post autor: pawlo1979 »

z tego wynika, ze transmisja danych musi być cały czas włącza?
bo jeżeli ktoś mi wyśle mms-a, a w tej chwili nie będzie włączona transmisja danych, to już go nie dostanę..

trochę coś nie tak... dlaczego nie przyjedzie ten mms w chwili gdy uruchomię transmisję danych?

To nie jest wina systemu, tylko bardziej po stronie plus-a
tel służbowy samsung mam w innej sieci i tam nie muszę włączać żadnej transmisji żeby wysłać czy odebrać mms-a
a w plusie mając tel samsunga musiałem..
może czas to pozmieniać

Prędzej miałem smartphone sony i LG w plus-ie i tam też nie było konieczności włączania transmisji..
problem jest z iphone gdzie w ogóle nie dojdzie żadna info że jest do pobrania mms
oraz z samsungiem, gdzie info przyjdzie i trzeba uruchomić transmisję
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: MMS problem

Post autor: Joanna_Plus »

pawlo1979,

tak jak wspominałam, wysłanie czy też odebranie wiadomości MMS wymaga transmisji danych. W zależności od modelu urządzenia, systemu operacyjnego i jego poszczególnych ustawień, wyłączenie transmisji danych może blokować dostęp do samego internetu ale również uniemożliwić wysłanie/odbieranie MMS-ów.

Możliwość odczytania wiadomości na telefonie czy też na stronie http://foto2.plus.pl, zależy od ważności otrzymanego MMS-a.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
korniszon
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2019, o 14:33

Re: Chodzi o wyłączenie "transferu danych/danych komórkowych

Post autor: korniszon »

Ludzie, to kto odpowiada za tę patologię?
Sieć komórkowa czy producent konkretnego modelu telefonu?
Powinno być tak, że jak przychodzi MMS to tylko NA TEN CZAS uruchamia się "transfer danych", a potem się wyłącza.
A nie, że trzeba mieć cały czas otwarty transfer danych bo może przyjdzie MMS.

Dlaczego niektórzy mają NORMALNIE (że nie muszą mieć stale otwartego transferu danych), a u niektórych patologicznie?

Zależy to od modelu telefonu czy od sieci? Kto decyduje o tym zachowaniu, protokół sieci czy oprogramowanie telefonu?
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: MMS problem

Post autor: Joanna_Plus »

korniszon,

działanie tej usługi jest określane przez producenta, który definiuje jak ma ona funkcjonować w konkretnym modelu i oprogramowaniu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
korniszon
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2019, o 14:33

Re: MMS problem

Post autor: korniszon »

A jakie znaczenie ma wielkość liter przy wpisywaniu tych parametrów?
Bo np. wydaje mi się, że gdy dla punktu dostępowego MMS, w parametrze typ/rodzaj APN: napisałem wielkimi MMS to nie mogłem pobierać MMS-ów nawet przy włączonym transferze danych. Dodatkowo przy punkcie dostępowym MMS pokazała się możliwość włączenia 'zielonej kropki' tak jak przy punkcie Internet?

Gdy ten sam parametr wpisałem z małych liter "mms", to już mogłem odbierać MMS-y po włączeniu danych komórkowych i zniknęła 'zielona kuleczka' przy tym punkcie dostępowym.

Czy rzeczywiście wielkość liter mogła tak zmienić zachowanie tego wszystkiego?

PS
Chodzi o to, że pobierając parametry ze strony plusa wyświetla mi ten parametr WIELKIMI literami.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: MMS problem

Post autor: Michał_Plus »

korniszon, wielkość liter nie powinna mieć znaczenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
korniszon
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2019, o 14:33

Re: MMS problem

Post autor: korniszon »

Hmmm...spróbuję to jeszcze raz po zmieniać i wyślę "zdjęcia", jeśli jednak wielkość liter ma znaczenie.

A jeszcze wracając do kwestii czy to operator czy producent odpowiadają za działanie automatycznego włączania i wyłączania transmisji danych w związku z MMS-ami, to "ludzie na forach" mówią, że często zmiana oprogramowania telefonu na XEO (nie związane z żadnym operatorem) powodowała, że na danym telefonie już ta funkcja działała jak trzeba. Co by sugerowało, że to jednak operatorzy grzebiący w oprogramowaniu mają wpływ na to zachowanie?
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: MMS problem

Post autor: Joanna_Plus »

korniszon,

tak jak pisałam:
Joanna_Plus pisze:działanie tej usługi jest określane przez producenta, który definiuje jak ma ona funkcjonować w konkretnym modelu i oprogramowaniu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
korka
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 31 sie 2019, o 14:30

Re: MMS problem

Post autor: korka »

dostałam wiadomość, że mogę odczytać wiadomość MMS na stronie foto.plus ale w momencie kiedy chcę to zrobić, pojawia się komunikat że nie mogę bo wpisuję złe dane lub wiadomość wygasła. Po jakim czasie wiadomość wygasa? Od otrzymania tego smsa o możliwości odbioru do próby odczytania minął niecały dzień.
marekkalisz19
PlusManiak
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2014, o 12:09

Re: MMS problem

Post autor: marekkalisz19 »

,,Aktualnie platforma ma możliwość przechowania wiadomości MMS maksymalnie 7 dni. Jednakże okres, w którym jest możliwość podejrzenia jej na stronie, zależy od ustawień urządzenia nadawcy MMS-a. Tym samym wiadomość będzie można obejrzeć w terminie od kilku godzin do kilku dni (maksymalnie tygodnia), od momentu nadania, w zależności od opcji ustawionych w telefonie po stronie osoby wysyłającej." A jeżeli chodzi o mmsy to dwa ostatnie smartfony z softem od plusa odbierają i wysyłają mmsy prawidłowo (nie ma znaczenia wielkość liter, tylko rozmiar wiadomości), raz miałem problem z samsungiem na który przychodziły tylko linki do foto.plus i zmiana ustawień nic nie dawała, więc to raczej problem sprzętowy.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: MMS problem

Post autor: Marta_Plus »

korka,

zgodnie z tym, co napisał marekkalisz19.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
papryczek
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 14 lis 2019, o 21:32

Re: MMS problem

Post autor: papryczek »

Ciekawe rzeczy piszecie. Przeniosłem się z play do plush abo nie zmieniając telefonu. Samsung Galaxy s8. W play wysyłałem i odbierałem MMS bez ręcznego włączania transmisji danych. Teraz po przeniesieniu nr do plush czy na sieci plus zarówno wysyłanie jak i odbieranie mms wymaga każdorazowo włączenia transmisji danych. Poprzednio telefon uruchamiał transmisję w tle na czas wyslania/odebrania mmsa. Telefon się nie zmienił tylko sieć. Jestem zawiedziony.
PS. Konfiguracja pobrana automatycznie.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: MMS problem

Post autor: Michał_Plus »

papryczek, oprogramowanie urządzenia może mieć zaimplementowane różne typy zachowania dla poszczególnych sieci. Opisywana przez Ciebie sytuacja jest jak najbardziej możliwa.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mariucha
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2020, o 11:42

Re: MMS problem

Post autor: mariucha »

Tydzien temu przeszedłem do PLUSA z PLAY i pojawil się problem z wysylaniem i odbieraniem MMS. Mój telefon to Oukitel k3, kiedy chce wyslac albo odebrac MMS zaczyna sie krecic to kółeczko i tak bez konca. Na kod *101# otrzymuje odpowiedź "Problem z połączeniem lub błędny kod MMI" Wiadomość konfiguracyjna nie przychodzi, otrzymuję tylko informacje, ze za chwile ja otrzymam i mam uzyc kodu 1234, ale ta wiadomosc nie dociera. Sprawdzalem konfiguracje i mam ustawione poprawnie: Punkt dostępu: MMS
Adres proxy: 212.002.096.016
Port proxy: 8080
Adres serwera MMS: http://mms.plusgsm.pl:8002"target="_blank
Ustawienia WAP
Pomocy
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: MMS problem

Post autor: Joanna_Plus »

mariucha,
mariucha pisze:Na kod *101# otrzymuje odpowiedź "Problem z połączeniem lub błędny kod MMI"
Numer jest w ofercie abonamentowej czy na kartę?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ