Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

Sqooter pisze:Pomyślmy tylko jak będzie wyglądało połączenie z centrum ratownictwa w razie wypadku , gdzie dyżurny będzie prubował dowiedzieć się o adres , czy poinstruować jak postępować z poszkodowanym
Do wykonania połączenia na numer alarmowy (112), nie jest potrzebna nawet karta SIM, a telefon zestawia połączenie za pomocą każdej dostępnej sieci komórkowej.

1. W Plusie również stosowane są światłowody:
20000 km światłowodu łączącego zmodernizowane stacje


LINK

2. W ramach modernizacji na stacjach dosyć często jest dodawane oprócz u900 również U2100, wiec siec tego rodzaju jest jak najbardziej rozbudowywana.

3. Sąsiednia stacja nie została jeszcze zmodernizowana, lub w danej lokalizacji nie ma potrzeby na rozbudowę obu stacji.

4. Nie rozpoczęła się jeszcze faza III modernizacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
karoo
Szalony PlusManiak
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 2013, o 02:41

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: karoo »

Krzysiek_Plus pisze: 1. W Plusie również stosowane są światłowody:
20000 km światłowodu łączącego zmodernizowane stacje


LINK

2. W ramach modernizacji na stacjach dosyć często jest dodawane oprócz u900 również U2100, wiec siec tego rodzaju jest jak najbardziej rozbudowywana.

3. Sąsiednia stacja nie została jeszcze zmodernizowana, lub w danej lokalizacji nie ma potrzeby na rozbudowę obu stacji.

4. Nie rozpoczęła się jeszcze faza III modernizacji.
ad.1 Może stosujecie światłowody, ale zdecydowanie jest ich za mało. Prawda jest taka, wiele stacji stacji z GSM, UMTS900, UMTS2100,LTE1800 ma tylko radiolinie 2x40mp lub 2x75 mbps ! Nawet 2x 180 mbps to trochę za mało, bo ruch internetowy zwiększa się z dna na dziń. Potem transfery dla UMTS to 0,5-1MB/s, a dla LTE poniżej 10 MB/s. Weźcie przykład z orange(głównie stosują światłowody a tam gdzie jest mniejszy ruch radiolinie 2x180mbps)

ad.2 Dość często? Chyba sobie Pan żartuje! Od początku modernizacji dodaliście U2100 na max. 200 stacjach.

ad.3 Zdecydowanie za często nie widzicie takiej potrzeby.

ad.4 Czy i kiedy Plus przystąpi do tej fazy.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

1. Stosują również w dużej mierze radiolinie.

Zaś według rankingu prędkości średnia prędkość w siec Plus jest zdecydowanie wyższa niż u pozostałych operatorów: http://www.speedtest.pl/ranking_isp

2. A z jakiego źródła masz taką informacje?

Dodam, że już na ponad 2500 stacjach U2100 uruchomiliśmy HSPA+ DC

3. Wszystko zależy od planu rozbudowy sieci. Podaj przykład takiej lokalizacji ( sytuacje w Złotoryi już wyjaśniałem)

4. Ewentualne rozpoczęcie się III fazy modernizacji zostanie poprzedzone komunikatem prasowym.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
karoo
Szalony PlusManiak
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 2013, o 02:41

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: karoo »

Krzysiek_Plus pisze:1. Stosują również w dużej mierze radiolinie.

Zaś według rankingu prędkości średnia prędkość w siec Plus jest zdecydowanie wyższa niż u pozostałych operatorów: http://www.speedtest.pl/ranking_isp

2. A z jakiego źródła masz taką informacje?

Dodam, że już na ponad 2500 stacjach U2100 uruchomiliśmy HSPA+ DC

3. Wszystko zależy od planu rozbudowy sieci. Podaj przykład takiej lokalizacji ( sytuacje w Złotoryi już wyjaśniałem)

4. Ewentualne rozpoczęcie się III fazy modernizacji zostanie poprzedzone komunikatem prasowym.
ad.1 Wygrywacie prędkościami tylko dlatego, że konkurencja nie odpaliła jeszcze LTE. Za kilka miesięcy pewnie Was wyprzedzą.

ad.2 Mam swoje źródła(wykazy uke, fora, własne obserwacje)

ad.3 Sprawę Złotoryi to nawet nie chcemi się komentować. Zmieńcie personel ponieważ, za takie uchybienia(stacja ma miec tylko GMS i LTE, brak UMTS) powinno się zwalniać pracowników. JEśli chodzi o inne miasta to przeanalizujcie sobie sytuacje np.w Jeleniej Górze. Ale takich miejsc jest o wiele więcej.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

karoo,

2. Modernizacja do U2100 następuje tylko w większych miejscowościach (takich lokalizacji jest już naprawdę nie wiele), zaś U900 w przypadku małych miejscowości i terenów wiejskich.

3. Jelenia Góra to duże miasto, więc proszę podaj dokładną lokalizacje (ulice) lub stacje, gdzie występuje sytuacja która opisujesz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
karoo
Szalony PlusManiak
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 2013, o 02:41

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: karoo »

Stacje działające tylko w paśmie GSM: np. ul. Sobieskiego 53, ul. Cervi 14*Cieplice), ul. Sudecka 42, Sudecka 79

Stacje UMTS/LTE bez GSM: Cieplicka 83, Karola Miarki 42, Romera 6
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

karoo pisze:ul. Sobieskiego 53, ul. Cervi 14*Cieplice), ul. Sudecka 42, Sudecka 79
Najprawdopodobniej zostaną zmodernizowane w 2014, niestety ma jeszcze szczegółowych planów modernizacji dla Jelenie góry na rok 2014.
karoo pisze:Stacje UMTS/LTE bez GSM: Cieplicka 83, Karola Miarki 42, Romera 6
Są to stacje jeszcze sprzed modernizacji należące do Mobylandu i Aero2 (dlatego tylko LTE i U900), na cześci z nich zostanie dodane GSM (tam gdzie jest takie zapotrzebowanie ). Nie widzę również przeszkód w braku GSM na tych BTS.

P.S Przypominam, że modernizacja (faza II) trwa do połowy 2014. Więc tak jak wspomniałem niejednokrotnie na forum, duża cześć stacji (również tych wskazywanych na gsm.biz, tak jak podane powyżej) jest w planach do modernizacji w 2014.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: iPrzemo »

Sqooter pisze:Witam
Problem masz ogromny , bo przecież płacisz za usługi i wywiązujesz się ze swych zobowiązań . A w zamian dostajesz tylko 30% jakości usługi . Może czas płacić tylko 30% ceny i ignorować monity do zapłaty . Każdy sąd przy takiej ilości materiałów jakie zgromadziłeś w formie nagrań stanie po twej stronie . A moze jakiś pozew zbiorowy o zwrot kosztów ?
Bo przecież płacąc abonament co miesiąc kupujcie sobie kupę problemów i utrapień ,
Wiemy wszyscy ,że telefon jest nie tylko do prowadzenia rozmów o pietruszce i balonikach ,jest też narzędziem pracy itd.
Pomyślmy tylko jak będzie wyglądało połączenie z centrum ratownictwa w razie wypadku , gdzie dyżurny będzie prubował dowiedzieć się o adres , czy poinstruować jak postępować z poszkodowanym .
Sprawę podjął już UKE, przesyłając moją reklamację do Polkomtela. Polkomtel w uproszczeniu całej korespondencji którą także otrzymałem od UKE wraz z telefonem od miłej Pani z UKE odpowiedział. Że ze względu na to że klient jest firmą (abonament mam na firmę) UKE nie ma prawa występować z moimi roszczeniami dotyczącymi zaprzestania świadczenia fatalnej jakości usług i przeniesienia mojego numeru do innego operatora, np. T-Mobile który jak widzę świadczy w mojej lokalizacji i wielu innych o niebo lepszą jakość usług głosowych 2G oraz 3G.
Gdybym był zwykłym "Kowalskim" mogę zerwać z Plus-em umowę za pośrednictwem UKE.
Będąc firmą mogę wytoczył Polkomtelowi sprawę sądową i domagać się na tej drodze swoich praw.

Śmiem twierdzić że codziennie jest coraz gorzej i to co się dowiedziałem od pewnego technika że nieopłacalne lokalizacje BTS są likwidowane lub wykorzystywane ponad siły jest prawdą. Gdyż teraz już w ciągu całego dnia nie można rozmawiać z nikim, gdyż charczy i rwie. Tak dzisiaj porozmawiałem sobie z synem który wyszedł do kolegi.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _18_56.mp3

Poza tym od początku marca 2014 niezależnie od pory dnia przy pierwszej próbie wybrania / zainicjowanie połączenia w Olsztynie na Jarotach wyświetla się komunikat SIEC ZAJĘTA !!! Drugi, trzeci, czwarty raz jest możliwe zainicjowanie połączenia jednak trzeba biec do okna by nie stracić zasięgu.

6 kwietnia prowadziłem długą rozmowę z kuzynem ok. 43 minut idąc ul. Smerfów i Bajkową przy lesie mając przed dwa sobą BTS-y. Na 2G GSM nie można było prawidłowo rozmawiać. Gdy włączyłem na sztywno UMTS i pojawiła się ikona 3G podjąłem rozmowę, jednak w wielu momentach w rozmowie pojawiał się "charchot", trzaski, wiele słów było nie zrozumiałe.
Tak na mapce to wygląda i miejsce na dole po lewej oznaczone zieloną linią gdzie się poruszałem 6.04.2014. Zgoda za mną był las więc tylko te dwa BTS-y mogły mnie obsługiwać.

Obrazek

Powiem tylko tyle że nie dziwi mnie fakt że sporo moich znajomych z Olsztyna przeszło do T-Mobile w ciągu ostatnich 2 m-cy. Poza tym jeżeli Play migruje z roamingiem do T-Mobile to chyba coś znaczy.

EDIT:
karoo pisze:Jeśli chodzi o sieć Plusa to ja dostrzegam następujące problemy:

1. Zbyt mała przepustowość radiolinii. Zobaczcie, że konkurencja stosuje światłowody.
2. Zaniechanie rozbudowy stacji UMTS2100
3. Sąsiednie stacje działają w różnych technologiach(jedna ma GSM/UMTS/LTE, a sąsiednia tylko GSM lub UMTS/LTE)
4. Brak nowych stacji(w nowych lokalizacjach)
100 % zgadzam się z Tobą…. szkoda …. tyle lat wierny klient od chyba 98 roku …. i takie cyrki.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2014, o 15:31 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów pisanych jeden pod drugim.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

iPrzemo, odp w sprawie Olsztyna, Jaroty udzieliłem już w poprzednich postach np.: tutaj
iPrzemo pisze: Na 2G GSM nie można było prawidłowo rozmawiać. Gdy włączyłem na sztywno UMTS i pojawiła się ikona 3G podjąłem rozmowę, jednak w wielu momentach w rozmowie pojawiał się "charchot", trzaski, wiele słów było nie zrozumiałe.
Ten teren obsługuje jedna stacja 3G, sprawdzimy jej działanie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: iPrzemo »

Krzysiek_Plus pisze:iPrzemo, odp w sprawie Olsztyna, Jaroty udzieliłem już w poprzednich postach np.: tutaj

Ten teren obsługuje jedna stacja 3G, sprawdzimy jej działanie.
Czyli moje poprzednie posty znalazły potwierdzenie w powyższej wypowiedzi. 2 BTS-y Polkomtel w tym jeden z 3G obsługuje 80.000 mieszkańców osiedla Jaroty w Olsztynie. 43917 (tylko 900 Mhz) oraz 44457 (900 i 1800 Mhz), które obciążone, nie są w stanie przeprowadzić prawidłowo usługi głosowej.
4 BTS-y 3-ZAKRESOWE T-Mobile / 2 BTS-y i jeden 2-ZAKRESOWY Polkomtel
Obrazek

A co najgorsze jak wynika z poprzednich postów...:
Niestety na obecną chwile nie ma planów rozbudowy sieci w tej lokalizacji/okolicy.

Czyli w momencie gdy dobiegnie końca moja dotychczasowa umowa, (Progres bez limitu - którą się zainteresowałem, była by dla mnie kolejnym cyrografem na 24 m-ce) skazany jestem na migrację do konkurencje by w miejscu gdzie mieszkam wreszcie po wielu latach, spokojnie prowadzić działalność. W pokoju lub przy stole, przed komputerem i spokojnie przeprowadzić rozmowę. A nie gdy dzwoni telefon, biec do okna by łapać "pole". Przypomina mi się film "Pieniądze to nie wszystko" i scena gdy "łapali pole" bo nie było zasięgu. Uffff … ale ja w Olsztynie mieszkam, kiedyś mieście wojewódzkim … a może to jest Polska B ?
Proszę nie odpisywać i tak jak sądzę nie będzie żadnej istotnej informacji bo jak widzę w mojej lokalizacji temat praktycznie się wyczerpał i szkoda mojej energii na pisanie. Pozwolę sobie dołączyć za jakiś czas jak wyglądają połączenie z wykorzystaniem innych operatorów z mojej lokalizacji.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

iPrzemo pisze:Ten teren obsługuje jedna stacja 3G, sprawdzimy jej działanie.

Czyli moje poprzednie posty znalazły potwierdzenie w powyższej wypowiedzi. 2 BTS-y Polkomtel w tym jeden z 3G obsługuje 80.000 mieszkańców osiedla Jaroty w Olsztyni
Miałem na myśli, że ulica Smerfowa jest w zasięgu stacji 3G/LTE, która na Twojej mapie znajduje się w okolicach numeru 4.

Stacja znajdująca się w innej części miasta ( np.:numer 1), z powodu dużej odległości nie może obsługiwać okolic ul. Smerfowej.

Teren ujęty na Twojej mapie obsługuje 3 stacje działające w ramach sieci Plus (okolice 1,2,4).

Mapa BTserach przy wyborze źródła danych "BTserach" nie uwzględnia wszystkich aktywnych stacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
O_L_O_70
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 3 paź 2013, o 12:23

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: O_L_O_70 »

Witam !
Ponownie od 3 dni mam ten sam problem z połączeniami w miejscu zamieszkania (Zielona Góra rejon ulic Jana z Kolna Dąbrowskiego)
Wszystkie połączenia przychodzące są urywane po kilkudziesięciu sekundach. :?:
Połączenia wychodzące - albo jest brak sygnału dzwonienia albo po nawiązaniu połączenia też jest zrywane po krótkim czasie.
Korzystam na codzień z telefonu Nokia 6303 i próbowałem również przekładać kartę do innego aparatu (starszej nokii) efekt jest ten sam. :-(

P.S. Dobrze że już wkrótce kończy mi się z wami umowa

Pozdrawiam o_l_o_70
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

O_L_O_70, proszę prześlij przez ten formularz dokładny adres oraz przykładowy numer na którym występował opisany przez ciebie problem.

Problem występuje zarówno w 2G jak i 3G?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
O_L_O_70
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 3 paź 2013, o 12:23

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: O_L_O_70 »

Kolejny objaw tych samych problemów -od 2014-05-10 problemy z wysyłaniem SMS-sów i MMS-ów
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

O_L_O_70, sprawę zgłosiłem do techników. Dam znać jak otrzymam odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ