wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Pat90
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 22 sie 2017, o 21:02

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Pat90 »

Na www.plus.pl -> taryfa biznesu ( gdzie Cypr nie jest wpisany jako miasta poza UE. ) i wczoraj przez rozmowę z konsultantem który sprawdzał -> przekazał informację że zgadza się cały Cypr jest rozliczany w UE.
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: TomPL »

Nie umiem znaleźć tej opcji "Taryfa biznesu"... Możesz skopiować i wkleić ten tekst?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Pat90,
Pat90 pisze:czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji
zdarza się, że na terenach przygranicznych telefon może przełączyć się w roamingu do sieci operatora, który ma silniejszy zasięg w danej lokalizacji.
Pat90 pisze:Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej
Decyzję w tej sprawie podejmie Departament Reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miki6464
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2017, o 17:11

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Miki6464 »

W związku z naliczeniem olbrzymiej kwoty , które zostały naliczone za połączenia pakietowe transmisji danych, bardzo proszę o pomoc w wyjściu z tej patowej sytuacji.

Wylądowaliśmy w Antalyi o godz. 15,17 w dniu 23.08.2017r.
Jadąc autobusem siedzieliśmy z żoną i rozmawiałyśmy całą drogę do hotelu z naszymi przyjaciółmi . W tym czasie już o 15,55 przyszedł mi sms na numer żony , że wykorzystano 40 % limitu w ramach usługi Limiter DATA w roamingu. Drugi sms był już o godz. 15,58 taki sam , ale że wykorzystano już 80 % . Jak to możliwe przez 3 minuty ? Tym bardziej , że nie korzystaliśmy z telefonu. O 16,05 przyszedł sms - " Z uwagi na wykorzystanie 100% limitu Limitera DATA w roamingu, transmisja danych zostanie zablokowana ( wymóg prawny ) . Aby dalej korzystać z transmisji danych w roamingu wyślij ODBLOKUJ na 8802 ( sms bezpłatny ) Po odblokowaniu koszt transmisji danych zgodnie z cennikiem taryfy ."

Ponieważ jestem po wypadku z dnia 02.08.2017 i musiałem mieć kontakt chociażby z lekarzem, ponieważ mam naderwane płuco i jechałem z apteczką lekarstw i wskazaniami od lekarza, chciałem mieć włączony telefon i moja żona też , gdyby okazało się ,że będzie dla mnie potrzebna jakaś pomoc medyczna.

Żona po tym ostatnim sms zrozumiała ,że chodzi o zwykły roaming , żeby można było zadzwonić do Polski. Napisała odpowiedź i wysłała.

W hotelu byliśmy ok 17,15 gdzie było włączone wi-fi i nasze telefony się z nim połączyły.

Z tego co pamiętany w momencie podpisywania naszych umów, Pani z firmy Plus w Głownie, poinformowała nas , że zawsze w pierwszej kolejności telefon łączy się z wi-fi i nie pobiera danych komórkowych.
Dodatkowo informowała nas, że w momencie przekroczenia naszego internetu z pakietu, on będzie wolniej dział, ale nie będą naliczone opłaty dodatkowe. Pamiętamy nawet takie zapytanie czy jak będziemy poza granicami Unii to czy będziemy mogli korzystać z usług naszego pakietu, to odpowiedziała, że sytuacja jest taka sama jak w Polsce, opłaty dodatkowe nie będą naliczane , tylko minuty za rozmowy telefoniczne są droższe.

Byliśmy zajęci rozpakowaniem bagaży i poszliśmy wszyscy na spacer. Nikt nie korzystał z telefonu.
Wieczorem zobaczyłem ,że nie mogę dodzwonić się do syna, do Polski . Żony telefon normalnie działał więc o godz. 20,26 zadzwoniła do biura obsługi klienta na numer 601102601 i poprosiła Pana na infolinii ,żeby włączył mi telefon bo nie mogę się nigdzie dodzwonić . W momencie rozmowy Pan z infolinii coś włączył i od razu zaczęły przychodzić mi sms-y powitalne z Turcji. Od tego momentu normalnie mogłem już korzystać z telefonu.
Dlaczego Pan z infolinii , skoro już byliśmy na łączu nie poinformował mnie o tym ,że nabija się na dwóch telefonach ogromny rachunek. Był miły i chciał być pomocny , pytając czy może nam jeszcze w czymś pomóc. Czy nie mógł być też taki miły i zapytać czy jesteśmy świadomi tego ,że dane komórkowe trzeba wyłączyć będą poza Unią Europejską ?

Nic nie powiedział ,że nabija nam się na nasze konto kolosalna kwota i żeby wyłączyć dane komórkowe. Przecież miał wgląd do wszystkich naszych danych , bo podałam mu kod plus pięciocyfrowy.
My nie mieliśmy żadnej świadomości o zaistniałej sytuacji.
Proszę odsłuchać w/w rozmowę .

Na drugi dzień czyli już o godz. 9,29 gdzie dopiero zdążyliśmy zjeść śniadanie, wszyscy dostaliśmy wiadomość sms - " informujemy o przekroczeniu limitu kredytowego . Kwota bieżącego użycia wynosi 4468,32 zł netto. Prosimy o wpłatę zaliczki w wysokości użycia w ciągu 2 dni roboczych na konto numer ..... i przesłanie potwierdzenia wpłaty na e-mail lub fax. Informujemy o zablokowaniu transmisji danych. W przypadku braku potwierdzenia wpłaty w podanym terminie połączenia zostaną zablokowane."

Byliśmy w szoku. Nasze upragnione wakacje , nie były już takie fajne .

Od razu ze swojego telefonu zadzwoniłem do Plusa w celu wyjaśnienia tego. Pan z infolinii powiedział, że nawet mogłem nie wiedzieć o tym ,że rachunek nabija się duży , bo mogły same włączać się aktualizacje w smartfonie. Ja czy moja żona nie wiedzieliśmy, że aktualizacje się pobierają .

Uważam, że jestem dla waszej firmy bardzo dobrym klientem. W sieci Plus mam pięć telefonów w pełnym pakiecie. Nigdy nie zalegałem z opłatami.
Ze względu na długoletnią współpracę , bardzo proszę o anulowanie całej naliczonej kwoty lub zaproponowanie innej realnej do zaakceptowania ugody. :oops:





Z wyrazami szacunku
Dariusz
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Miki6464,
Miki6464 pisze:Aby dalej korzystać z transmisji danych w roamingu wyślij ODBLOKUJ na 8802 ( sms bezpłatny ) Po odblokowaniu koszt transmisji danych zgodnie z cennikiem taryfy ."
Miki6464 pisze:Żona po tym ostatnim sms zrozumiała ,że chodzi o zwykły roaming , żeby można było zadzwonić do Polski. Napisała odpowiedź i wysłała.
Jeżeli nastąpiło odblokowanie usługi Limiter Data, to takie koszty mogły zostać naliczone.
W opisanej sytuacji po wystawieniu faktury możesz złożyć reklamację. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _topview=1. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia postaramy się przyspieszyć jego rozpatrzenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miki6464
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2017, o 17:11

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Miki6464 »

Żona u siebie w telefonie odblokowała Limiter Data, bo myślała, że chodzi o połączenia telefoniczne , a nie internetowe, ale ja u siebie w telefonie nic nie odblokowałem, nie wysyłałem sms. A od samego przekroczenia granicy Tureckiej mam naliczoną opłatę za transmisję danych . :oops: Pozdrawiam Dariusz
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: TomPL »

Zadziwiające jest to, że w wielu opisywanych przypadkach blokowanie DATA Roamingu jest powiązane z blokowaniem rozmów - tego nie powinno być!? Jakiś błąd w oprogramowaniu na serwerach Plusa?
Nie chce nawet myśleć o tym, że to jakaś socjotechnika mająca na celu skłonienie ludzi do odblokowywania DATA Limitera, to by się nadawało do prokuratora...
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

Miki6464,
poczekaj proszę na wystawienie faktury i zgłoś reklamację, zgodnie z przesłanymi wcześniej przez Basię_Plus wskazówkami.

TomPL,
Zadziwiające jest to, że w wielu opisywanych przypadkach blokowanie DATA Roamingu jest powiązane z blokowaniem rozmów - tego nie powinno być!?
usługa Limiter Data polega jedynie na zablokowaniu transmisji danych w roamingu, po przekroczeniu limitu, nie jest ona powiązana z blokowaniem rozmów. Dzięki usłudze można ograniczyć opłaty związane z Internetem za granicą.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miki6464
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2017, o 17:11

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Miki6464 »

Witam.
Dostałem odpowiedź z Polkomtel - znak : OKR/AnSwi/4753319/14.09.17 gdzie pięknie mi wytłumaczono, że wpływ na moją opisaną sytuację mogą mieć ustawienia w używanych przez nas aparatach telefonicznych , które automatycznie uruchamiają transfer danych poprzez funkcje łączenia się z Internetem. Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia aparatu telefonicznego. Poinformowano mnie również w piśmie o rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego polegającą na blokowaniu połączeń pakietowych transmisji danych w roamingu i przeprowadzonej analizie, że te 100 % limitu 250 MB przekroczyliśmy w ciągu nie całych 5 minut.
Potwierdzono, że naliczono mi opłaty zgodnie z cennikiem.
Dlatego nie odpowiedziano mi na moje pytanie w piśmie wysłanym do operatora , na temat rozmowy telefonicznej wykonanej o godzinie 20,26 .
Moja żona zadzwoniła do biura obsługi klienta na numer 601102601 i poprosiła Pana na infolinii ,żeby włączył mi telefon bo nie mogę się nigdzie dodzwonić . W momencie rozmowy Pan z infolinii coś włączył i od razu zaczęły przychodzić mi sms-y powitalne z Turcji. Od tego momentu normalnie mogłem już korzystać z telefonu.
Dlaczego Pan z infolinii , skoro już byliśmy na łączu nie poinformował mnie o tym ,że nabija się na dwóch telefonach ogromny rachunek.
Nic nie powiedział ,żeby wyłączyć dane komórkowe. Przecież miał wgląd do wszystkich naszych danych , bo podałem mu pięciocyfrowy kod plus.
Prosiłem żeby odsłuchać w/w rozmowę .
Czy to nie jest celowe tuszowanie ?
I jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego dopiero na drugi dzień dostaliśmy wiadomość o przekroczeniu limitu kredytowego w kwocie 4468,32 netto ?
Dlaczego nie dostaliśmy wiadomości wcześniej np. że przekroczona jest kwota 200 zł czy 1000 zł ?
Proszę mi wyjaśnić skąd wynika u nas taki limit kredytowy ?
Uważam, że nie zasłużyłem na takie traktowanie przez firmę Polkomtel.
Przeniosłem do Waszej firmy pięć telefonów i nigdy nie zalegałem z opłatami, a zablokowanie dwóch głównych telefonów w firmie, łączy się z ogromnym utrudnieniem dla mnie jako właściciela.
Ze wzglądu na długotrwałą współpracę, mam nadzieję na pokojowe rozwiązanie tej sytuacji.

Pozdrawiam
Dariusz
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: TomPL »

Miki6464 pisze:
Moja żona zadzwoniła do biura obsługi klienta na numer 601102601 i poprosiła Pana na infolinii ,żeby włączył mi telefon bo nie mogę się nigdzie dodzwonić . W momencie rozmowy Pan z infolinii coś włączył i od razu zaczęły przychodzić mi sms-y powitalne z Turcji. Od tego momentu normalnie mogłem już korzystać z telefonu.
Dlaczego Pan z infolinii , skoro już byliśmy na łączu nie poinformował mnie o tym ,że nabija się na dwóch telefonach ogromny rachunek.
Nic nie powiedział ,żeby wyłączyć dane komórkowe. Przecież miał wgląd do wszystkich naszych danych , bo podałem mu pięciocyfrowy kod plus.
Nie sądzę aby Infolinia na bieżąco widziała rosnące z minuty na minutę wykorzystanie pakietu danych (sms-y powitalne nie obciążały). A że nie powiedział by wyłączyć dane komórkowe? Dzisiaj to wiedza powszechna, taka jak np. żeby nie dzwonić (ale kto bogatemu zabroni!) na numery 700xxxxxx. Podobnie z danymi komórkowymi - a może byłyby ci potrzebne? Wyłączenie danych komórkowych pozbawiłoby kogoś dostępu do funkcji internetowych i miałby pretensje :-P Naprawdę tutaj nie winiłbym pana z infolinii...
Inna sprawa, że czegoś nie rozumiem (albo nie wiem) z tym limitem - zalecenie o blokowaniu i informowaniu o przekroczonym limicie (te 250MB) obowiązuje w Unii a nie w Turcji, więc skąd w ogóle te rozważania i skąd akurat 250MB?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Miki6464,
Miki6464 pisze:Ze wzglądu na długotrwałą współpracę, mam nadzieję na pokojowe rozwiązanie tej sytuacji.
możliwe jest ponowne przyjrzenie się opisanej przez Ciebie sprawie. W tym celu potrzebne będzie ponowne złożenie reklamacji. Podaj nam tutaj jego numer, postaramy się pomóc, jednak nic nie możemy obiecać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Miki6464
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2017, o 17:11

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Miki6464 »

Witam. Znak mojej sprawy w pierwszym piśmie otrzymanym z Polkomtel to : OKR/PaBi/4735468/30.08.17 . Po tym piśmie napisałem jeszcze raz wyjaśnienie tej całej sytuacji i otrzymałem w tym drugiej odpowiedzi znak sprawy :OKR/AnSwi/4753319/14.09.17 . Mój numer konta : 1XXXXXXX. A reklamacja złożona przez BOK : 170926-002327. Proszę o pomoc w pozytywnym z rozwiązaniu tej sprawy.
Pozdrawiam Dariusz
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, o 07:58 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ukrylam numer konta
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

Witaj Miki6464,
dziękujemy za wiadomość.
Miki6464 pisze: A reklamacja złożona przez BOK : 170926-002327.
Z informacji, które uzyskałam odpowiedź na tę korespondencję znajdziesz na swojej skrzynce pocztowej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Fonrims32
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 7 paź 2017, o 20:22

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Fonrims32 »

Witam.
Dziękuje za pomoc :)
Ostatnio zmieniony 14 sty 2019, o 01:24 przez Fonrims32, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Fonrims32,


zdarza się, że na terenach przygranicznych telefon może przełączyć się do sieci operatora, który ma silniejszy zasięg w danej lokalizacji. Jeśli przebywasz przy granicy proponuję w menu telefonu wybrać "ustawienia" następnie "wybór sieci" później "ręczny wybór sieci" i zaznaczyć operatora Plus. Jeśli masz ustawiony wybór automatyczny taka sytuacja może się powtórzyć.
Fonrims32 pisze:Co mogę z tą sytuacją zrobić
Po wystawieniu faktury za okres rozliczeniowy, w którym opłaty zostały naliczone możesz złożyć reklamację.
Informacje znajdziesz tutaj: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _topview=1.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ