Mam antenę kierunkową dualną LTE/4G (15dBi/1800-2100MHz) MIMO Cybertech podłączoną do modemu Huawei E3372. Modem wpięty do routera TP-Link TL-MR3420
Zestaw w miarę się sprawdza, lecz zdarza się, że Internet przestaje działać i jedyną metodą aby to naprawić jest ponowne kliknięcie rozłącz/połącz na stronie modemu lub reset routera.
Poza zrywaniem połączenia, niestety prędkość pobierania nie jest zadowalająca, a wysyłanie bardzo niskie. Sieć znika z TV, trzeba ustawiać ją ponownie. Internet nie radzi sobie np. z Netflixem, ale przy mniejszym obciążeniu też się zacina. Nie wymuszałem LTE ze względu na częstsze zrywanie połączenia.
Próbowałem zmieniać ustawienie anteny, kiedyś na forum jeden ze specjalistów polecił mi ustawienie anteny na BTS Elizówka (3,5 km w linii prostej) lub Turka (5,50 km w linii prostej). Jednak te nadajniki według btsearch należą do Aero2 a nie do Plusa (Czy Plus z tego nadaje?). Antena pomimo, że jest na dachu, jest w dołku względem nadajników ze względu na ukształtowanie terenu.
Co radzicie? Poprawa ustawień anteny? Zmiana routera? Połączenie router - tv kablem? Zmiana operatora?
Może jakieś sprawdzone sposoby, programy do ustawienia anteny?
Znikanie połączenia i niska prędkość
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 48
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 8 sty 2013, o 13:27
Znikanie połączenia i niska prędkość
Ostatnio zmieniony 7 cze 2018, o 10:06 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do oficjalnego działu
Powód: Przeniesienie do oficjalnego działu
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5501
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Znikanie połączenia i niska prędkość
Andyy, BT11755 ma LTE800 i LTE1800. W czerwcu dostanie również LTE900. BT12019 - LTE800, LTE1800, LTE900 i LTE2600. Jednak te dwa ostatnie pasma mogą nie działać jeszcze komercyjnie (instalacja w połowie maja).
Tak.Andyy pisze:Czy Plus z tego nadaje?
Jakie są wartości parametrów sygnału. Dokładniejsze ustawienie anteny na pewno nie zaszkodzi. Jakie są wartość DL i UL po WiFi? Jakie są wartość DL i UL bez podpiętego routera?Andyy pisze:Co radzicie? Poprawa ustawień anteny? Zmiana routera? Połączenie router - tv kablem?
To na pewno też nie pomaga. Czy możesz podnieść ją wyżej? Jaka jest obecna długość przewodu?Andyy pisze:Antena pomimo, że jest na dachu, jest w dołku względem nadajników ze względu na ukształtowanie terenu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 104
- Rejestracja: 8 kwie 2018, o 14:32
Re: Znikanie połączenia i niska prędkość
Zrywanie połączenia LTE na E3372 z routerem MR-3420 to norma dla tego zestawu. Router nie radzi sobie z obsługa modemów LTE. Przy jednoczesnej pracy po WiFi i intensywnej na LTE resetuje modem. Pomaga restart. Lepiej działa z HiLinkami i na alternatywnym FW od Cezarego czyli MiFi. E3372 z Plusa to HiLink, współpracuje z http://www.lte-anbieter.info/ltewatch/c ... ltewatch_h Program pokazuje parametry sygnału i CID BTS-a, pozwala wymuszać konkretne pasma LTE. Sprawdź LTE1800 i LTE2600 na antenie oraz LTE900, LTE800 bez niej, modem bezpośrednio w USB komputera ina przedłużaczu na zewnątrz. Antena Cybertecha nie działa na 800/900MHz.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2018, o 17:18 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: edycja - usunięcie treści niezgodnej z regulaminem
Powód: edycja - usunięcie treści niezgodnej z regulaminem