Ochrona internetu

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Ochrona internetu zamiast deaktywacji przysyła nowe kody

Post autor: Basia_Plus »

olasz14,

poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na Twoje zgłoszenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
dariuss1
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2018, o 07:10

Usługa wyłączona, opłaty wciąż naliczane

Post autor: dariuss1 »

Witam! W maju tego roku zmieniłem umowy dla swoich numerów - plan PlusDuet 85 aktywowany od 21 maja, dostałem odpowiednie pisma itd. 6 czerwca zabrałem się za wyłącznie niepotrzebnych usług włączonych przy zmianie umowy. Rezygnacja przy pomocy SMSów. Wszystko przebiegło pomyślnie, otrzymałem smsy zwrotne z potwierdzeniami wyłączeń. Jednak na kolejnych fakturach mam ciągle pozycję "Ochrona internetu 2 licencje - 6zł". Nie mam takiej usługi na liście w Plus Online więc nie mogę sprawdzić statusu, w telefonie mam swój sms z 6-go czerwca wysłany na numer 80088 "USUN OCHRONA14" i zwrotny "Usługa jest już nieaktywna". Na 2601 ciężko się dodzwonić. Jak wyłączyć niechcianą ochronę?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2018, o 10:16 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie - przeniesienie postu do wątku z poruszaną tematyką.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Ochrona internetu zamiast deaktywacji przysyła nowe kody

Post autor: Marta_Plus »

Witaj dariuss1,
dariuss1 pisze:Na 2601 ciężko się dodzwonić. Jak wyłączyć niechcianą ochronę?
Wyślij proszę zgłoszenie w opisanej sprawie poprzez ten formularz (poza nr telefonu, zawrzyj w nim dane umożliwiające weryfikację, czyli imię i nazwisko oraz nr PESEL/NIP). Pracownik posiadający wgląd do konta, zweryfikuje dostępność usługi i postara się rozwiązać problem. Jeśli podasz mi potem numer zgłoszenia, to postaram się przyśpieszyć rozwiązanie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
dariuss1
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2018, o 07:10

Re: Ochrona internetu zamiast deaktywacji przysyła nowe kody

Post autor: dariuss1 »

Dziękuję za odpowiedź, zgłoszenie wysłane. Numer [#188619]
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ochrona internetu zamiast deaktywacji przysyła nowe kody

Post autor: Ewa_Plus »

dariuss1,
- dziękuję za numer zgłoszenia. Wysłałam już interwencję z prośbą o pilną weryfikację tej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
radwas
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2014, o 12:39

Wyłączenie usługi Ochrona internetu - 4 licencje

Post autor: radwas »

Witam!
Posiadam abonament rodzinny z czterema numerami a w nim 4 licencje na usługę ochrona internetu. Chciałbym tą usługę wyłączyć jednakże w instrukcjach na stronie oraz w regulaminie tej usługi opisane jest jak ją dezaktywować za pomocą SMS w przypadku jednej bądź trzech licencji. (żaden z tych sposobów nie działa w moim przypadku). Jak mam to zrobić dla 4 licencji???
POZDRAWIAM!!!!
Ostatnio zmieniony 30 paź 2019, o 11:09 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki - ten sam temat.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Ochrona internetu

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj radwas,

prześlij proszę krótki opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Nasi pracownicy mając wgląd w konto numeru, zweryfikują sytuację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
korniszon
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2019, o 14:33

Re: Ochrona internetu

Post autor: korniszon »

Witam.
Jest druga faktura (pierwsza "pełna" za cały miesiąc). Powinna być darmowa. A tu jest kwoat 3 zł.
Sprawdzam w szczegóły, a to opłata za "Ochronę Internetu"!? :evil:
A pamiętam, że były jakieś SMS-y czy e-maile z treścą typu "aktywuj usługę Ochrona Internetu" i specjalnie nie była aktywowana. To skąd nagle ta opłata?
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Ochrona internetu

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj korniszon,

opisz proszę sytuację i wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) prześlij przez ten formularz. Nasi pracownicy mając wgląd w konto numeru, zweryfikują wówczas sprawę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
korniszon
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2019, o 14:33

Re: Ochrona internetu

Post autor: korniszon »

Zwykły pracownik nie potrafił wyjaśnić które zdanie i dlaczego zapisane w umowie, mówi o tym, że usługa zostanie aktywowana automatycznie, aż się poddał i skierował mnie na ścieżkę reklamacji.
A ja chciałem się dowiedzieć gdzie jest to "stwierdzenie" w tekście tej promocji, które przegapiłem, który wraźnie i jednoznacznie stwierdza, że dana usługa zostanie aktywowana automatycznie z momentem podpisania.

Ci z reklamacji TEŻ nie wskazali konkretnego cytatu, punktu itd. tylko spławili mówieniem jakiegoś "masła maślanego" o niczym.

Więc może tutaj ktoś jest na tyle obeznany z rozumieniem tekstów prawniczych, bo może nie wystarczy tu znajomość języka polskiego i jego logiki znaczeń, tylko trzeba znać jakieś znaczenia alternatywne dla języka prawniczego?

Tekst to: Regulamin Promocji "PLUS. III (SKLEP INTERNETOWY)" ("Regulamin Promocji")
Pierwszą wzmiankę o "Ochronie Internetu" znajduję w:
§ 2 PAKIETY TARYFOWE I INNE UPRAWNIENIA ABONENTA
pkt 6. Usługi dodatkowe aktywowane na zlecenie Abonenta opisuje poniższa tabela:

I tu jest tabela, w której wymienione jest kilka usług dodatkowych, wśród nich "Ochrona Internetu".

Który wyraz w tym punkcie 6 mówi, że te usługi z tabeli zostają automatycznie aktywowane? Przecież tam jest napisane "na zlecenie Abonenta", a nie "Aktywowane w momencie przystąpienia do promocji", "aktywowane automatycznie po podpisaniu umowy", itp. Ja nic nie zlecałem.
Chyba, że jest gdzieś napisane bezpośrednio, że w momencie przystąpienia do Promocji.. w imieniu Abonenta... zostaje automatycznie zlecona aktywacja usługi?

Czyli trzeba by doczytać jakiś inny punkt, to który?

Bo jest jeszcze:
§ 11 USŁUGA "OCHRONA INTERNETU
pkt 1. Abonent w ramach Promocji zleca aktywację usługi "Ochrona Internetu" [..]

I znowu, zwrot "Abonent w ramach Promocji zleca", nie znaczy to samo co, np. "W momencie przystąpienia do promocji zostaje automatycznie aktywowana". Wyrażenie "w ramach" przecież w języku polskim nie określa czasu? POWINNI napisać: w momencie, z chwilą, zaraz po itd.!

To są jeszcze jakieś inne "cytaty", które muszę przeczytać dokładniej czy te dwa wystarczą, a błąd wynika nieprecyzyjnych i niejednoznacznych zapisów i jakiegoś alternatywnego/prawniczego rozmienia słów języka polskiego?
amaryl556
Szalony PlusManiak
Posty: 200
Rejestracja: 12 wrz 2013, o 15:50

Re: Ochrona internetu

Post autor: amaryl556 »

Mnie też to dziwi, że przy każdym przedłużeniu umowy mam ciągle ochronę Internetu choć zawsze z niej rezygnuję, bo mam swój pakiet. Zawsze na początku muszę wszystkie dodatkowe usługi, które sa płatne dezaktywować.
korniszon
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2019, o 14:33

Re: Ochrona internetu

Post autor: korniszon »

Mnie nie tyle dziwi tylko wkurza ta... niedbałość i olewatorstwo. Nie przykładanie wagi do znaczenia słów. Przecież była jakiś czas temu 'tendencja' (wśród rządzących), że prawnicze teksty dla przeciętnych klientów powinny być jasne, przejrzyste i jednoznaczne.

A ci tutaj, zamiast napisać coś wprost, pisza na okrętkę i to jeszcze po swojemu interpretując znaczenie słów języka polskiego.

Może trzeba to zgłosić gdzieś do Urzędu Ochrony Konsumenta czy czegoś takiego, żeby się przyznał czy to nie jest wprowadzanie w błąd albo nieprecyzyjne określanie warunków umów?
ODPOWIEDZ