Bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że tym razem odpowiedzi udzieli ktoś kompetentny, zastanowi się nad tym co czyta i co rzeczywiście zaistniało.Basia_Plus pisze:mpmdembi,
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zagadnienia.mpmdembi pisze:Numer nowego zgłoszenia z formularza to: #371815
roaming
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Szalony PlusManiak
- Posty: 292
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 4 mar 2014, o 23:53
Re: roaming
Re: roaming
Jeszcze raz bardzo dziękuję dziękuję za pomoc! Tym razem dział reklamacji (ta sama osoba - kierownik!) uznał moją reklamację w całości.mpmdembi pisze:Bardzo dziękuję. Mam nadzieję, że tym razem odpowiedzi udzieli ktoś kompetentny, zastanowi się nad tym co czyta i co rzeczywiście zaistniało.Basia_Plus pisze:mpmdembi,
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zagadnienia.mpmdembi pisze:Numer nowego zgłoszenia z formularza to: #371815
Szkoda, że tak oczywista reklamacja (połączenia na nieaktywną pocztę czy niedziałająca usługa "limiter data w roamingu") aby została uczciwie rozpatrzona wymaga interwencji na forum Szkoda, że kierownik działu reklamacji byle jak traktuje swoją pracę i dopiero po interwencji zadaje sobie trud, aby sprawdzić czy klient ma rację Przynajmniej w drugiej odpowiedzi znalazło się słowo "przepraszam"...
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 35
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28
Re: roaming
A co ja mam powiedzieć? Dostałem w sprawie OKR/AW/5382910/04.12.18 maila z działu reklamacji, maila, którego clou zawiera się w poniższym tekście:
Wyróżnienia w tekście ode mnie. Chciałem w ten sposób podkreślić, że nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, kto określa "przeważające użycie" i na podstawie jakich kryteriów? Nikt nie odpowiedział mi na pytanie, czy w ujęciu Plusa 4 dni (cztery) to więcej niż 30 (trzydzieści). Tyle byłem za granicą w ciągu pierwszego wyjazdu i tyle samo drugiego. Jeśli doliczacie mi, szanowni dostawcy usług telekomunikacyjnych, 25 groszy netto za roaming do faktury, to oznacza to wykonanie połączeń na ogólną długość 8 minut. OŚMIU MINUT!!! Za pierwszym razem (8 groszy) - 3 minuty. TRZY!!!. I to ma być przeważające użycie? Ponieważ nie uznaję ( bo trudno uznać za wyjaśnienie zacytowanie regulaminu, bez umocowania jego postanowień w konkretnej sytuacji) tego uzasadnienia, składam kolejną reklamację. I - w przypadku jej negatywnego rozpatrzenia, zgodnie z obowiązującym prawem - mam zamiar złożyć reklamację do prezesa UKE oraz skargę do UOKiK. Nawiasem mówiąc żałuję teraz kolejnej decyzji (obok tej, że przeszliśmy do Plusa) - że nie poskarżyłem się od razu. W sumie, co się odwlecze, to nie uciecze. I dwa lata też miną, nawet się nie obejrzymy, jak szybko. I tylko pamiętajmy - klient zadowolony przyprowadzi następnego. Klient niezadowolony (wściekły) odradzi przyjście dziesięciu innym, potencjalnym nowym. A ja jestem wściekły.
"(...) Opłaty będą naliczane gdy w ciągu 30 dni Abonent będzie częściej przebywać w UE lub więcej korzystać z usług w UE niż w Polsce, o czym zostanie powiadomiony stosowną wiadomością SMS.
Dodatkowe opłaty roamingowe wynikające z decyzji Prezesa UKE nie są pobierane za wysyłanie wiadomości SMS i MMS i zgodnie z Cennikiem wynoszą:
- 0,07 zł za minutę wykonanego połączenia głosowego,
- 0,05 zł za minutę odebranego połączenia głosowego,
- 4,66 zł za każdy GB transmisji danych.
Nadmieniam, że od 10.10.2018 r. obowiązują następujące stawki:
- 0,03 zł za minutę wykonanego połączenia głosowego,
- 0,03 zł za minutę odebranego połączenia głosowego,
- 3,73 zł za każdy GB transmisji danych.
Dodatkowe opłaty roamingowe, o których mowa powyżej, przestają być naliczane jeśli w ostatnich 30 dniach Abonent częściej przebywał oraz więcej korzystał z usług w Polsce albo Roamingu międzynarodowym nieregulowanym (Roaming międzynarodowy poza UE oraz Islandią, Norwegią i Liechtensteinem) niż w Roamingu Regulowanym lub w chwili rozpoczęcia doliczania dodatkowych opłat roamingowych na podstawie Polityki Uczciwego Korzystania.
W związku z zaobserwowaniem dla numeru xxxxxxxxx przeważającego użycia usług w Roamingu Regulowanym została wysłana wiadomość SMS na ww. numer o rozpoczęciu naliczania dodatkowych opłat roamingowych wynikających z decyzji Prezesa UKE. Tym samym 7.10.2018 r. została nadana dodatkowa opłata roamingowa.
Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie, reklamacja została rozpatrzona negatywnie.(...)"
Wyróżnienia w tekście ode mnie. Chciałem w ten sposób podkreślić, że nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, kto określa "przeważające użycie" i na podstawie jakich kryteriów? Nikt nie odpowiedział mi na pytanie, czy w ujęciu Plusa 4 dni (cztery) to więcej niż 30 (trzydzieści). Tyle byłem za granicą w ciągu pierwszego wyjazdu i tyle samo drugiego. Jeśli doliczacie mi, szanowni dostawcy usług telekomunikacyjnych, 25 groszy netto za roaming do faktury, to oznacza to wykonanie połączeń na ogólną długość 8 minut. OŚMIU MINUT!!! Za pierwszym razem (8 groszy) - 3 minuty. TRZY!!!. I to ma być przeważające użycie? Ponieważ nie uznaję ( bo trudno uznać za wyjaśnienie zacytowanie regulaminu, bez umocowania jego postanowień w konkretnej sytuacji) tego uzasadnienia, składam kolejną reklamację. I - w przypadku jej negatywnego rozpatrzenia, zgodnie z obowiązującym prawem - mam zamiar złożyć reklamację do prezesa UKE oraz skargę do UOKiK. Nawiasem mówiąc żałuję teraz kolejnej decyzji (obok tej, że przeszliśmy do Plusa) - że nie poskarżyłem się od razu. W sumie, co się odwlecze, to nie uciecze. I dwa lata też miną, nawet się nie obejrzymy, jak szybko. I tylko pamiętajmy - klient zadowolony przyprowadzi następnego. Klient niezadowolony (wściekły) odradzi przyjście dziesięciu innym, potencjalnym nowym. A ja jestem wściekły.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Re: roaming
Zaczynam podejrzewać, że "przeważające użycie" jest równoważne z "więcej korzystał z usług" i jeśli w Polsce przez 26 dni np. prawie nie korzystałeś z transmisji danych to wystarczy parę dni takiego korzystania w roamingu i jesteś "nieuczciwie korzystający". Jeśli tak by to działało, to to jest straszne i strasznie nieuczciwe.
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 35
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28
Re: roaming
Jest jeszcze gorzej - z transmisji danych nie korzystałem w ogóle - siedziałem w hotelu/na konferencji z Wifi, a kartę Plusową mam w dual simie, w gnieździe BEZ transmisji danych (Huawei tak ma, tylko karta 1 ma transfer danych). Co do rozmów, rozmawiałem - w mojej ocenie przynajmniej - tak samo albo i mniej niż w Polsce. Jest to w sumie do weryfikacji, gdyby tylko jakiś mędrek z Obsługi Klienta zechciał to zrobić (wasze automatyczne programy do oceny RLAH/Fair Use nie działają dobrze, sami to przyznajecie!!!). Nie pomogło, że po powrocie wykorzystywałem wyłącznie łączność plusową. W Polsce dzwonię dosyć dużo, ale widać nie daje to efektów (mamy jakiś kompleks niższości względem UE, czy co?)...TomPL pisze:...prawie nie korzystałeś z transmisji danych to wystarczy parę dni takiego korzystania w roamingu i jesteś "nieuczciwie korzystający..."
Przykro mi, że do tego doszło, ale w rozmowach odradzam znajomym skorzystanie z usług tego dostawcy.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Re: roaming
Nie ma rady - pisz do UOKiK...
Ja wkrótce wyjeżdżam na parę dni do Portugalii, zobaczymy co mnie spotka ;)
Ja wkrótce wyjeżdżam na parę dni do Portugalii, zobaczymy co mnie spotka ;)
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5192
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: roaming
AndrzejiHania,
podaj nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć jego rozpatrzenie.AndrzejiHania pisze:składam kolejną reklamację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: roaming
Dzień dobry,
Posiadam abonament rodzinny jeszcze sprzed ustawy o RLAH. Umowa nie została przedłużona ani zmieniona. W mojej umowie zapisany jest pakiet wymienny w unii europejskiej 360min/360szt SMS/360 szt MMS oraz 500 MB pakietu internetowego w UE. Na jednym z numerów dostałem właśnie informację o polityce uczciwego korzystania i o tym, że niedługo zaczną być naliczane opłaty. Czy pakiet sprzed ustawy o roamingu regulowanym (po której to wszyscy abonenci dostali minuty i internet za granicą) będzie mnie dalej obowiązywać? Czy mogę swobodnie korzystać z tych pakietów, które mam zapisane w umowie, i za które płacę już 2 lata zgodnie z tą umową, bez obaw, że za korzystanie z mojego pakietu z umowy bedą naliczane opłaty?
Posiadam abonament rodzinny jeszcze sprzed ustawy o RLAH. Umowa nie została przedłużona ani zmieniona. W mojej umowie zapisany jest pakiet wymienny w unii europejskiej 360min/360szt SMS/360 szt MMS oraz 500 MB pakietu internetowego w UE. Na jednym z numerów dostałem właśnie informację o polityce uczciwego korzystania i o tym, że niedługo zaczną być naliczane opłaty. Czy pakiet sprzed ustawy o roamingu regulowanym (po której to wszyscy abonenci dostali minuty i internet za granicą) będzie mnie dalej obowiązywać? Czy mogę swobodnie korzystać z tych pakietów, które mam zapisane w umowie, i za które płacę już 2 lata zgodnie z tą umową, bez obaw, że za korzystanie z mojego pakietu z umowy bedą naliczane opłaty?
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5192
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: roaming
Witaj bzoland,
wymienione przez Ciebie pakiety nie są współdzielone.bzoland pisze:W mojej umowie zapisany jest pakiet wymienny w unii europejskiej 360min/360szt SMS/360 szt MMS oraz 500 MB pakietu internetowego w UE.
Oznacza to, że w 30 dniowym okresie obserwacji stwierdzono przeważające użycie lub obecność na terenie państw objętych Roamingiem Regulowanym, co skutkuje naliczaniem dodatkowych opłat wynikających z decyzji Prezesa UKE.bzoland pisze:Na jednym z numerów dostałem właśnie informację o polityce uczciwego korzystania i o tym, że niedługo zaczną być naliczane opłaty.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: roaming
Witaj Basia_Plus,
Ja rozumiem co to oznacza. Pytam się tylko czy po naliczeniu opłat wciąż będzie przysługiwać mi 500 mb sprzed ustawy o roamingu i 360 wymiennych jednostek (tak jak widać na załączniku) a dopiero po wykorzystaniu tych pakietów zostaną naliczone opłaty?
Ja rozumiem co to oznacza. Pytam się tylko czy po naliczeniu opłat wciąż będzie przysługiwać mi 500 mb sprzed ustawy o roamingu i 360 wymiennych jednostek (tak jak widać na załączniku) a dopiero po wykorzystaniu tych pakietów zostaną naliczone opłaty?
Ostatnio zmieniony 6 gru 2018, o 15:53 przez bzoland, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 35
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28
Re: roaming
Chciałbym, ale nie mogę. Po tych paru godzinach od zgłoszenia, zero odzewu na mój mail. Wpadło w czarną dziurę?Basia_Plus pisze:AndrzejiHania,
podaj nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć jego rozpatrzenie.AndrzejiHania pisze:składam kolejną reklamację.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Re: roaming
Witam,
Piszę z nadzieją na pomoc specjalisty PLUS. Z siecią PLUS związany jestem około 20 lat ( już mam dość problemów). Widzę na forum wątki dotyczące reklamacji dużych rachunków za roaming.
Po raz kolejny otrzymałem FV z naliczonym romingiem, jest to naliczenie za roaming przygraniczny, natomiast nie została przekroczona granica PL. W ostatnim czasie zapłaciłem za (moim zdaniem nieświadomie/niesłusznie naliczony) roaming około 1 000 zł - 2 reklamacje zostały złożone, oczywiście była odmowa tłumacząc, że jest to moja wina.
Teraz po raz kolejny sytuacja się powtórzyła - do ostatniej faktury, reklamacja jeszcze nie została złożona. Nie otrzymywałem sms o wykorzystaniu limitu transmisji w ramingu, oraz nie zostało zablokowane naliczanie kosztów przez sieć po osiągnięciu danej kwoty
Moje pytania brzmią:
- czy jest jakaś możliwość aby wcześniejsze reklamacje zostały ponownie rozpatrzone (moim zdaniem nieświadomie naliczone opłaty)
- czy jest sens składania kolejnej reklamacji jeśli znów będzie odpowiedz ze to moja wina bo nie zauważyłem, ze telefon zmienił operatora (zresztą zawsze można napisać taką odpowiedź)
Jeśli mam mieć naliczone co chwile opłaty roamingowe będąc w PL oraz żadna reklamacja nie zostaje rozpatrzona pozytywnie w takim przypadku będę zmuszony (oraz chciał) rozwiązać umowy moich telefonów, ponieważ nie mam oszczędności tylko kolejne "niechciane" duże wydatki i abonament zamiast być porównywalny cenowo do innych operatorów wychodzi mi po raz kolejny kilkukrotnie wyższy, a BOK nie stara się pomóc klientowi
Piszę z nadzieją na pomoc specjalisty PLUS. Z siecią PLUS związany jestem około 20 lat ( już mam dość problemów). Widzę na forum wątki dotyczące reklamacji dużych rachunków za roaming.
Po raz kolejny otrzymałem FV z naliczonym romingiem, jest to naliczenie za roaming przygraniczny, natomiast nie została przekroczona granica PL. W ostatnim czasie zapłaciłem za (moim zdaniem nieświadomie/niesłusznie naliczony) roaming około 1 000 zł - 2 reklamacje zostały złożone, oczywiście była odmowa tłumacząc, że jest to moja wina.
Teraz po raz kolejny sytuacja się powtórzyła - do ostatniej faktury, reklamacja jeszcze nie została złożona. Nie otrzymywałem sms o wykorzystaniu limitu transmisji w ramingu, oraz nie zostało zablokowane naliczanie kosztów przez sieć po osiągnięciu danej kwoty
Moje pytania brzmią:
- czy jest jakaś możliwość aby wcześniejsze reklamacje zostały ponownie rozpatrzone (moim zdaniem nieświadomie naliczone opłaty)
- czy jest sens składania kolejnej reklamacji jeśli znów będzie odpowiedz ze to moja wina bo nie zauważyłem, ze telefon zmienił operatora (zresztą zawsze można napisać taką odpowiedź)
Jeśli mam mieć naliczone co chwile opłaty roamingowe będąc w PL oraz żadna reklamacja nie zostaje rozpatrzona pozytywnie w takim przypadku będę zmuszony (oraz chciał) rozwiązać umowy moich telefonów, ponieważ nie mam oszczędności tylko kolejne "niechciane" duże wydatki i abonament zamiast być porównywalny cenowo do innych operatorów wychodzi mi po raz kolejny kilkukrotnie wyższy, a BOK nie stara się pomóc klientowi
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5192
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: roaming
bzoland,
z pakietu internetowego 500 MB w roamingu w UE i Pakietu Wymiennego w UE 360 minut nadal możesz korzystać w krajach UE.
Jeśli jednak w 30 - dniowym okresie obserwacji zostanie stwierdzone przeważające użycie lub bytność w Roamingu Regulowanym wówczas naliczone będą dodatkowe opłaty, zgodnie z decyzja Prezesa UKE.
AndrzejiHania,
podeślij proszę numer telefonu, którego sprawa dotyczy pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Witaj klejtung,
z pakietu internetowego 500 MB w roamingu w UE i Pakietu Wymiennego w UE 360 minut nadal możesz korzystać w krajach UE.
Jeśli jednak w 30 - dniowym okresie obserwacji zostanie stwierdzone przeważające użycie lub bytność w Roamingu Regulowanym wówczas naliczone będą dodatkowe opłaty, zgodnie z decyzja Prezesa UKE.
AndrzejiHania,
podeślij proszę numer telefonu, którego sprawa dotyczy pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Witaj klejtung,
na obszarze przygranicznym takie sytuacje mogą mieć miejsce, tym bardziej jeśli masz ustawiony automatyczny wybór sieci. W takich przypadkach karta loguje się do sieci, posiadającej na danym obszarze silniejszy sygnał. Jeśli przebywasz w kraju proponuję zablokować usługę roamingu.klejtung pisze: jest to naliczenie za roaming przygraniczny, natomiast nie została przekroczona granica PL.
Jeżeli odpowiedź, którą otrzymałeś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, możesz kontynuować sprawę za pomocą formularza: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... contact_us. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL). Podaj nam potem numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.klejtung pisze:- czy jest jakaś możliwość aby wcześniejsze reklamacje zostały ponownie rozpatrzone (moim zdaniem nieświadomie naliczone opłaty)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 35
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28
Re: roaming
OK, wysłałem (teraz to #405527). A tak BTW, (ta negatywna) odpowiedź na reklamację zawiera klauzulę, która jest być może wyjaśnieniem (negatywnego) rezultatu, mianowicie (wyróżnienie ode mnie): „Niniejsza wiadomość została wygenerowana automatycznie, a tym samym w przypadku skierowania odpowiedzi przy użyciu ww. adresu e-mail, nie zostanie ona doręczona do Polkomtel, ani przekierowana do Departamentu Obsługi Klienta (Reklamacje).” Pod pismem NIKT się nie podpisał.Basia_Plus pisze:AndrzejiHania,
podeślij proszę numer telefonu, którego sprawa dotyczy pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Czy oznacza to, że NIKT z pracowników Działu Reklamacji Plus nie zainteresował się sprawą, lecz po prostu taka automatyczna odpowiedź jest standardem? Czy w taki sposób traktujecie wszystkich klientów, czy tylko my sobie na to "zasłużyliśmy"?
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5192
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: roaming
AndrzejiHania,
wiadomość dotarła - dziękuję. Poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi.AndrzejiHania pisze:OK, wysłałem
Jest to informacja aby nie używać tego adresu e-mail, ponieważ wiadomość przesłana na ten adres nie zostanie doręczona do Departamentu Reklamacje.AndrzejiHania pisze: „Niniejsza wiadomość została wygenerowana automatycznie, a tym samym w przypadku skierowania odpowiedzi przy użyciu ww. adresu e-mail, nie zostanie ona doręczona do Polkomtel, ani przekierowana do Departamentu Obsługi Klienta (Reklamacje).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ