Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Cinas82
Nowy
Posty: 3
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 gru 2018, o 12:29

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Cinas82 »

Miejscowość Skorzewo, okolice Kościerzyny (pomorze) od kilku dni prędkość LTE to max 600Kb/s. Posiadam dwa routery i na każdym działa tak samo. Zasięg bez zmian, pakiet podstawowy niewykorzystany. Skąd takie ograniczenia i ile to potrwa?
grazia1963
PlusManiak
Posty: 67
Rejestracja: 1 gru 2018, o 14:26

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: grazia1963 »

A z jakiego pasma LTE w Plusie korzystasz ? W Skorzewie działa LTE1800Aero2, do tego było LTE800sferii ale możliwe że to już historia. Jest pozwolenie na LTE800aero2, trzeba sprawdzić czy działa.
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Daniel_Plus »

Cinas82, zamieść proszę wynik testu prędkości oraz podaj parametry sygnału z Panelu Admina (RSRQ, RSRP, RSSI, SINR).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Cinas82
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2018, o 12:29

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Cinas82 »

Mam router Huawei E5373, nie widzę opcji agregacji pasma. Może się mylę ale nie mogę tego sprawdzić a tym bardziej zmienić. Są jakieś sposoby dlatego routera?
PING 35ms
D0,4Mb/s, U0,48Mb/d
RSSI -73dBm
RSRP -95
Pozostałych parametrów nie widzę w panelu tego routera.
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Daniel_Plus »

Cinas82, ten modem nie obsługuje agregacji pasm.

Niski poziom sygnału (RSRP -95) przekłada się na niskie prędkości. Niedawno była przeprowadzona modernizacja najbliższej stacji. Zostało dodane pasmo LTE900. Gdy zostanie uruchomione komercyjnie to wtedy powinieneś zauważyć wyższe prędkości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
grazia1963
PlusManiak
Posty: 67
Rejestracja: 1 gru 2018, o 14:26

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: grazia1963 »

A w jaki sposób odczuje ta poprawę? Po pierwsze to LTE900 zostanie uruchomione na tym BTS-ie w zamian za zlikwidowane LTE800Sferii, obydwa na 5MHz w MIMO2x2. Klienci pasma zasięgowego LTE800 przesiądą się na LTE900aero2 i to LTE900 nic nie zmieni, zresztą szybko się zatka. Po drugie to on i tak nie zaloguje się na LTE900 przy automatycznych ustawieniach na E5373, RSRP-95dBm wewnątrz to jeszcze nie tragedia, zapewne na LTE1800aero2. To pasmo przy takich parametrach sygnału ma priorytet i modem automatycznie zaloguje się do niego. Przy RSRP na tym poziomie na LTE1800 powinien mieć dużo lepsze prędkości gdyby BTS nie był przeciążony. Do zarzadzania pasmami LTe i diagnostyki sygnału i CID BTS-a na E5373 służy https://www.lte-anbieter.info/ltewatch/ ... ltewatch_h lub http://www.mediafire.com/file/1yz26m6u8 ... 9.zip/file Po zalogowaniu się w nich na E5373 można wymusić i sprawdzić działanie , CID i parametry sygnału LTE1800, LTE800 i LTE900. Na każdym speedtest.
Cinas82
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2018, o 12:29

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Cinas82 »

Niestety... LTEWatch - przy zmianie częstotliwości na jakąkolwiek nadal widnieje "automatically" a Toolbox 0.9 nie łączy się z routerem. Po wpisaniu usera i hasła i kliknięciu Connect wyskakuje info "error: wrong token" Dodam, że od zawsze LTE w mojej miejscowości śmigał na "trzech kreskach" zasięgu zadowalająco.
MARAS68
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2019, o 08:18

Znaczny spadek siły sygnału.

Post autor: MARAS68 »

Od około 3 tygodni obserwuję znaczny spadek siły sygnału.Zawsze na odbiorniku ODU 200 świeciła mi się niebieska lub fioletowa dioda.Teraz tylko pomarańczowa lub czerwona.Chwilami internetu poprostu w ogóle nie mam.Obawiam się ,że na wiosnę kiedy na drzewach będą liscie stracę sygnał całkowicie.Dodam jeszcze,że w mojej okolicy to samo zaobserwowało jeszcze kilku użytkowników.Moja likalizacja to G3VF+9X Huciska
Ostatnio zmieniony 7 sty 2019, o 10:34 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

MARAS68, podaj parametry sygnału z panelu admina.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Angest
PlusManiak
Posty: 60
Rejestracja: 20 maja 2014, o 03:03

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Angest »

Angest pisze:
Michał_Plus pisze:Angest, parametry sygnału są dość słabe. Skontroluj ustawienie anteny. Dodatkowo, z tego co widzę, stacja jest dość mocno przeciążona. Wszystko razem może powodować sytuację jaką masz obecnie.
Ponad 20 lat jestem w plusie i zawsze wszystkim polecałem sieć. BTS widzę z okna. LTE bez limitu.
Reklamy, że najlepszy i najszybszy internet w polsce.
Pierwszy raz muszę to powiedzieć, że plus to dziadostwo.
Witam ponownie.
Czy na BTS w moim mieście (BT33536 ) działa LTE900???
Jeśli działa na LTE900 i nadal nie mogę korzystać z internetu przez przeciążenie BTS to czy na tej podstawie mogę zerwać umowę??? Po co mi internet, z którego nie można korzystać??? Dokupiłem anteny do routera i nadal jest to samo.
Czy może coś się ruszyło w sprawie rozbudowy BTS w mojej miejscowości???
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Daniel_Plus »

Angest, BT33536 - działa LTE900. Obecnie nie ma planów na rozbudowę sieci w miejscowości Góra. Ostatnia duża modernizacja była około pół roku temu. Naturalne obciążenie sieci spowodowane ruchem klientów nie jest podstawą do zerwania umowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MARAS68
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2019, o 08:18

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: MARAS68 »

Michał_Plus pisze:MARAS68, podaj parametry sygnału z panelu admina.
Załączniki
Screenshot_2019-01-07-20-11-10.png
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

MARAS68, sygnał jest mocno zakłócony. Sprawdź ustawienie anteny i okablowanie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1239
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: zbych_in_flames »

@MARAS68, słaby RSRQ, ale bardzo dobry SINR - jakie uzyskujesz prędkości przy tym poziomie sygnału?
MARAS68
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 7 sty 2019, o 08:18

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: MARAS68 »

zbych_in_flames pisze:@MARAS68, słaby RSRQ, ale bardzo dobry SINR - jakie uzyskujesz prędkości przy tym poziomie sygnału?
Down.ok.6,50
Up. ok 0,50
SINR bardzo dobry?? przedtem miałem 20
Ostatnio zmieniony 8 sty 2019, o 15:45 przez MARAS68, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ