roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3131
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Tomasz_z_Wawy,

limit roamingowy DATA jest częścią pakietu podstawowego, a nie odrębnym pakietem. Informacje na ten temat znajdziesz w regulaminie: https://www.plushbezlimitu.pl/documents ... 444d12cabc
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Tomasz_z_Wawy
PlusManiak
Posty: 82
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 19:58
Lokalizacja: StolYca

Re: roaming

Post autor: Tomasz_z_Wawy »

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale czy to znaczy, że dane wykorzystane z limitu roamingowego DATA są odejmowane z pakietu internetowego dostępnego w Polsce, np. od limitu 15 GB jest odejmowane 2,5 GB?
Jeżeli tak, to jak wygląda sytuacja, gdy pakiet 15 GB jest wykorzystany w Polsce, a potem chcemy skorzystać z roamingu w UE?

Pytam, ponieważ obecnie Limit roamingowy jest jakby niezależny od Pakietu podstawowego.
Załączniki
pakiety.jpg
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

9. Z uwagi na to, iż Limit Roamingowy DATA jest częścią Pakietu Internetowego, ilość danych do wykorzystania na przesyłanie i odbieranie danych w Roamingu regulowanym w danym Okresie rozliczeniowym zależy od stopnia wykorzystania Pakietu Internetowego w Polsce.
10. Wykorzystanie GB z Limitu Roamingowego DATA pomniejsza podstawowy limit transmisji danych w Pakiecie Internetowym.
Sam LIMIT (np. 2,5GB) jest niezależny od wielkości pakietu, bo wylicza się go na podstawie wielkości wnoszonej opłaty za abonament). Natomiast ilość przesłanych danych jest powiązana z rozmiarem (np. 15GB) całkowitego pakietu, roaming uszczupla całą pulę. W drugą stronę: jeśli w Polsce wykorzystasz np. 10GB a w roaming do tej pory nie korzystałeś, to nadal masz w roamingu te początkowe 2,5GB, ale jeśli wykorzystasz w kraju np. 14GB, to w roamingu już możesz tylko 1GB.
Bardzo łatwo pomylić pojęcia Limit i Ilość danych, oni sami to zresztą konsekwentnie mylą w regulaminach i potem ludzie mają kłopot ze zrozumieniem :lol:
Awatar użytkownika
Tomasz_z_Wawy
PlusManiak
Posty: 82
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 19:58
Lokalizacja: StolYca

Re: roaming

Post autor: Tomasz_z_Wawy »

Dzięki.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3131
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Tomasz_z_Wawy,

potwierdzam, co napisał TomPL.
Tomasz_z_Wawy pisze: Jeżeli tak, to jak wygląda sytuacja, gdy pakiet 15 GB jest wykorzystany w Polsce, a potem chcemy skorzystać z roamingu w UE?
Jeżeli wykorzystasz cały pakiet w kraju w danym okresie rozliczeniowym, to w roamingu (na obszarze Europejskiego Obszaru Gospodarczego), nie będzie dostępny pakiet roamingowy DATA. Więcej informacji znajdziesz również tutaj: http://www.plus.pl/uslugi/roaming#AbonamentOplaty
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

I znowu ja. I znowu opłaty roamingowe. Powiedzcie, proszę - pytanie do konsultantów plusa - czy wam się to nie nudzi? Nie nudzą was tacy, jak ja, którzy kłócą się o paręnaście groszy? Którzy składają skargę do prezesa UKE, po odrzuceniu przez was reklamacji? I, matko boska, prezes się przychyla do ich skargi...
To taki żart. Pomimo tego, że UKE niedwuznacznie stwierdził, co sądzi o opłatach za roaming - przynajmniej w moim przypadku - to kolejny wyjazd skończył się naliczeniem tychże opłat. Nam się nie znudzi. Któryś raz piszę - chodzi o zasadę, o tzw. fair play. Nie fair use, bo my do tego się stosujemy, ale fair play ze strony providera. Będzie reklamacja. A jakże. Odrzucicie, będzie kolejna skarga do UKE, pewnie do UOKiK. Niby nic, ale kropla drąży skałę. O tak, nam się nie znudzi.
Szymon, ale się wpasowałeś z reklamami. [sarkazm]Brawo ty...[/sarkazm]


Edit: dzisiaj, 29.04, zgłosiłem reklamację, numer sprawy 753533. Ciekawe, co z tego wyjdzie. :roll:
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Tak jak obiecałem, moja żona zgłosiła reklamację. I co się okazało?... Załączam pokłosie całej sprawy, czyli wkurzającą odpowiedź doradcy klienta i nasze stanowisko w tej sprawie (#759130), które poszło do kontaktu z plusem:

"W dniu 29.04. zgłosiłam reklamację dotyczącą naliczonych, w mojej ocenie bezpodstawnie, opłat roamingowych (numer sprawy 753533). Otrzymałam poniższą odpowiedź:
'Szanowna Pani
W odpowiedzi na zgłoszenie otrzymane 29.4.2019 r. informuję, że zapoznałem się z opisaną sprawą.
Informuję, że kierując się indywidualnym podejściem do zgłoszonej sprawy postanowiłem anulować reklamowane opłaty. Do faktury za okres 25.3.2019 – 24.4.2019 r. wystawiona zostanie faktura korygująca, którą wyślemy w możliwie najkrótszym terminie. Ufam, że podjęta decyzja jest satysfakcjonująca dla Pani. (...) Informuję o zakończeniu postępowania reklamacyjnego w powyższej sprawie.'

Otóż, o ile zadowalający jest wynik - czyli decyzja o anulowaniu reklamowanych opłat roamingowych - to podstawa tej decyzji jest DALECE NIESATYSFAKCJONUJĄCA. Mianowicie, moim zdaniem, 'indywidualne podejście' oznacza jedno - 'wprawdzie opłaty anulujemy, ale były one naliczone zasadnie'. I, co więcej, do tej pory nie uzyskałam, o czym wnioskowałam w w/w reklamacji, informacji - kiedy te opłaty roamingowe przestaną być naliczane z tzw. automatu. Kiedy mąż, użytkujący numer yyyyyyyyy, wyjeżdża za granicę (w większości przypadków służbowo) ZAWSZE dostaje 'na powitanie', na lotnisku, SMSa o naliczaniu tych opłat, niezależnie od aktywności w kraju i spełnianiu warunków anulowania tych opłat! Nie uzyskałam odpowiedzi, KIEDY te opłaty będą anulowane, i nie doczekałam się jak dotąd informacji (mailowej i SMSowej) o zaprzestaniu ich automatycznego naliczania.
Podsumowując, w związku z faktem, że spełniamy warunki Fair Use w odniesieniu do Roam Like At Home, po raz kolejny DOMAGAM SIĘ zaprzestania tych opłat i powiadomienie mnie o tym emailem i SMSem.
BARDZO proszę o ustosunkowanie się do tego pytania. I przykro mi, że po raz kolejny państwa doradcy klienta NIE STANĘLI na wysokości zadania."

Chciałbym wywołać jakąś dyskusję. Z tego względu proszę o NIE ŁĄCZENIE tego posta z tym z 27.04. Z góry dziękuję.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

Moim zdaniem, 'indywidualne podejście' może także oznaczać - 'wprawdzie opłaty anulujemy, ale nie mamy pojęcia, dlaczego nasz automat nalicza Wam te opłaty' .
Doradca klienta nie ma możliwości by znaleźć przyczynę błędu, a do strategów/programistów albo ta sprawa nie dochodzi albo algorytm jest tak skomplikowany, że nie potrafią poprawić błędu w oprogramowaniu...
AndrzejiHania
Prawie PlusManiak
Posty: 35
Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:28

Re: roaming

Post autor: AndrzejiHania »

Coraz więcej wskazuje na to, że możesz mieć rację. Dwa wyjazdy - kilkudniowe - Grecja, Włochy - i ZNOWU dostaję takie SMSy. Czy naprawdę nie ma w plusie nikogo kompetentnego - poczynając od informatyków, którzy przygotowali taki niespotykany algo (który za nic ma fakty, a jedynie jest nakierowany na straszenie abonenta i ew. zysk z pseudoopłat roamingowych), a na konsultantach na czacie kończąc, którzy rozłączają się w trakcie rozmowy?... Spełniam wszystkie warunki, a państwo plusostwo traktują mnie jak śmiecia i oszusta. [sarkazm] Brawo wy [/sarkazm]. Może jestem pieniaczem, a może po prostu wkurza mnie do białości skrajna niekompetencja, olewizm i kompleks wyższości.
Ale ok. Jeszcze tylko 395 dni. Wytrzymam. I reklamacje będą co miesiąc. I skargi do UKE również. Kropla drąży skałę.
Byłem w Play'u, jestem w Plusie. Com uczynił, o Zeusie!!!
Ckamil
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 cze 2019, o 07:49

Re: roaming

Post autor: Ckamil »

Witam,

Otrzymałem bardzo wysoki rachunek za roaming danych na który chciałbym złożyć reklamacje. Nie zadziałał Data Limiter i kwota która się naliczyła przez 4 dni pobytu w Chorwacji wyniosła prawie 600zl
Poniżej zamieszczam treść reklamacji która zamierzam złożyć i jednoczesnie opis zajścia. Czy mogę liczyć na umorzenie części opłat w takiej sytuacji?

„- [ ] Zgłaszam reklamacje na usługę telekomunikacyjna. Powodem reklamacji jest otrzymany przeze mnie zbyt wysoki rachunek za usługę roamingu danych za granica za okres rozliczeniowy 25.04.2019 - 24.05.2019. Pragnę opisać zaistniałą sytuacje. Dnia 10.04.2019 telefonicznie przedłużyłem z Państwem umowę, w której zaproponowano mi brak opłat za abonament przez pierwsze trzy miesiące umowy. Nie poinformowano mnie wówczas że wiąże się to z dodatkowymi opłatami za roaming danych zużytych w krajach Unii Europejskiej. W dniach 01.05.2019 - 04.05.2019 przebywałem w Chorwacji. Podczas trasy przejeżdżałem przez Czechy, Austrię oraz Słowenię, korzystając przez cała drogę z nawigacji. Przejeżdżając przez ww kraje otrzymywałem wiadomości informujące mnie o kosztach roamingu danych w poszczególnych krajach. Dnia 01.05.2019 o godzinie 9:07 otrzymałem SMS’a z informacją że bieżące zużycie wynosi już 216.00zł netto. O godzinie 12:59 dnia 01.05.2019 wykonałem telefon do konsultanta z pytaniem skąd tak duża opłata za roaming danych skoro przez cała drogę korzystałem tylko i wyłącznie z nawigacji oraz nie byłem w żadnym kraju poza Unia Europejska. Poinformowano mnie ze istnieje taka możliwość że mimo nie przebywania w krajach spoza UE mogłem połączyć się z poza unijna siecią i ze bede mógł to zweryfikować na billingu po otrzymaniu faktury, a także że dodatkowe opłaty za roaming mogą wiązać się promocja która otrzymałem na pierwsze trzy miesiące nowej umowy, po zweryfikowaniu na billingu tego czy połączyłem się z poza unijna siecią okazało się ze nie. Konsultant poinformował mnie także o tym że domyślnie każdy klient ma włączany Data Limiter który po osiągnięciu kwoty 250zł za roaming danych zablokuje mi możliwość dalszego korzystania z roamingu i że wyłączenie blokady wiązać się będzie z wysłaniem SMS’a o treści ODBLOKUJ na nr 8802 wyrażającego zgodę na dalsze naliczanie opłat. Według informacji na Państwa stronie powinienem otrzymywać wiadomości informujące o zużyciu 40%, 80% oraz 100% kwoty 250zł w Data Limiterze. Nie otrzymałem od Państwa ani wiadomości informujących o aktualnym zużyciu procentowym Data Limitera ani wiadomości informującej o blokadzie i informacji o konieczności wysłania SMS’a w celu dalszego korzystania z roamingu danych. Otrzymałem fakturę na kwotę 716.68zł w tym 588.16zl za połączenia w roamingu co oznacza że Data Limiter nie zadziałał. W związku z tym zwracam się z prośba o anulowanie niesłusznie naliczonych opłat za roaming danych.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5187
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Ckamil,
Ckamil pisze:chciałbym złożyć reklamacje.
informację jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... -reklamacj. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Ckamil pisze:Czy mogę liczyć na umorzenie części opłat w takiej sytuacji?
Decyzję w tej sprawie podejmie Departament Reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Ckamil
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 cze 2019, o 07:49

Re: roaming

Post autor: Ckamil »

Gdzie sprawdzić numer zgłoszenia jeśli wysłałem reklamacje przez strone plusgsm? Nie dostałem na maila żadnego potwierdzenia otrzymania zgłoszenia ani tez nie pojawił się po wysłaniu reklamacji.

Edit: uzyskałem informacje o numerze zgłoszenia od obsługi klienta
Numer zgłoszenia to : 5618332
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5187
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Ckamil,
Ckamil pisze:Numer zgłoszenia to : 5618332
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
żulinho
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 27 kwie 2011, o 22:03

Re: roaming

Post autor: żulinho »

Mam sytuację podobną jak były tu opisywane. Byłem 11 dni za granicą (w UE), po 5 dniach dostałem smsa o rozpoczęciu naliczania opłat od 1.05, a było to w środku dnia... 1.05 (co samo w sobie jest skandaliczne). Jestem przekonany, że nie korzystałem z usług więcej niż w Polsce, gdyż przez większość czasu zwyczajnie szedłem. Złożyłem reklamację. Poprosiłem na niej o porównanie wykorzystania usług. Jeśli wyszłoby, że faktycznie korzystałem więcej za granicą - zgodziłbym się i koniec. Dostałem w odpowiedzi tylko, że wszystko jest w porządku i odpowiedź jest negatywna. Zero porównania, nawet wskazania okresu porównawczego. Ja się pytam - GDZIE mogę uzyskać dane o okresie obserwacji i co z tej obserwacji niby wynikło?! Nikt mi nie chce tego powiedzieć, wszyscy tylko, że na pewno wszystko jest ok. Nie wierzę w to. I również, jak choćby użytkownik AndrzejiHania czuję się potraktowany jak śmieć. Po 8 latach w Plusie. Proszę o informację, gdzie mogę otrzymać dane porównawcze zużycia w Polsce i za granicą i wskazanie okresu obserwacji. W przeciwnym razie będę zmuszony pójść ze skargą do UKE.
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

Konsultanci nie znają dokładnego algorytmu a w systemie obsługi pewnie nie ma podglądu wyliczenia naruszenia Polityki Uczciwego Korzystania - pisz skargę!
ODPOWIEDZ