Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Nix2, bezpośrednio na modemie nie ma takiej możliwości. Najprościej zainstalować, np. na telefonie, jakąś aplikację do monitorowania połączenia i sprawdzić czy jesteś w zasięgi kilku pasm, które podlegają agregacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
sokół54
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 21 paź 2017, o 23:07

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: sokół54 »

Witam. Chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy, a także zgłosić problemy w funkcjonowaniu LTE.
Na początek moja lokalizacja: Warszawa, ul. Krasnobrodzka 6.

1. Czy jest jakaś aplikacja na telefon umożliwiająca sprawdzenie, pod jaki BTS telefon się łączy? Zaznaczam, że nie mam rootowanego telefonu.
2. Czy plus ma jakiś zamiar rozbudowy sieci? Obecnie widzę, że ilość nadajników plusa w porównaniu do takiego tmobile/orange/play jest chyba z 2x mniejsza. Dodatkowo w warszawie jest mały "pasek na mapie" z nadajnikami LTE2600, gdzie pozostali operatorzy mają ich znaaaaacznie więcej i są rozmieszczone po całej warszawie. Zaznaczam, że biorę pod uwagę nadajniki od plusa i aero2.
3. W mojej lokalizacji prędkość internetu jest bardzo mała- pomiar z godziny 18:19 z dzisiaj przy przy wykorzystaniu aplikacji speedtestu wykazał pobieranie na poziomie 0.37 Mb/s oraz 1.14 Mb/s wysyłanie (to są megabity, żeby nikt nie miał wątpliwości). Drugi pomiar był jeszcze gorszy. Pomiary wykonywane przy zasięgu 4 kreski na 5 dostępnych.
Kilka dni temu w losowych miejscach w mieszkaniu tym samym urządzeniem, o godzinie 21 (czyli szczyt) dokonywałem pomiaru, ale korzystając z sieci tmobile- prędkości rzędu 20-35 Mb/s, potrafiło zejść do zakresu 10-20 Mb/s. Dziś powtórzę pomiary(dla karty tmobile) i je zapiszę.
Zaznaczam też, że słabe prędkości w plusie się utrzymują od dłuższego czasu, a w godzinach wieczornych 3G działa szybciej od LTE( prędkości dla 3G dochodzą do nawet 4Mb/s, a LTE poniżej 1Mb/s)
4. Czy w mojej lokalizacji planowane jest postawienie nowych nadajników? Jeżeli tak to- gdzie, kiedy i jakie częstotliwości będą obsługiwać.
5. Czy plus ma zamiar coś zrobić z LTE800? Albo inaczej- kiedy ma ruszyć aukcja części zakresu LTE800, które się zwolniło po odejściu od niego Plusa? Czy Plus weźmie udział w tej aukcji?
6. Od jakiegoś czasu dostaję maile od plusa w sprawie oferty na przedłużenie umowy, ale muszę zezwolić na zadzwonienie do mnie(jest podany link). Szkoda tylko, że strona ta nie działa poprawnie- po wypełnieniu wszystkich pól i zaznaczeniu wszystkich zgód przycisk do potwierdzenia jest szary i nie można go kliknąć.
Dodatkowo- zostawiłem kontakt na stronie plusa, żeby konsultant do mnie zadzwonił. Kontakt zostawiłem w sobotę, a mamy środę- nadal cisza.
W przypadku innych operatorów zostawienie kontaktu skutkowało telefonem od konsultanta w ciągu tego samego lub następnego dnia.

Nie oczekuję, żeby odpowiedź była jutro rano. Może być nawet za tydzień. Chcę tylko, żeby odpowiedź rozwiązała wszelkie poruszone przeze mnie kwestie i nie była odpowiedzią- proszę się udać tam, siam, bo my nie wiemy. Dlatego wam daję czas, żebyście się dowiedzieli i udzielili mi odpowiedzi.

Pozdrawiam.
@edit
Wykonałem wyniki pomiarów.
W jednym z punktów zaskoczyła mnie prędkość internetu, bo pobieranie wyniosło aż 30 Mb/s i 50Mb/s (wykonałem 2 pomiary, bo nie wierzyłem). Zacząłem dochodzić skąd coś takiego się wzięło. W miejscu dla którego otrzymałem te wyniki pokazywało mi ikonę LTE+. Postanowiłem wychodzić poza LTE+ z telefonem i wracać tam, ale umieszczając telefon w różnych punktach, na różnych wysokościach. Okazało się, że od pewnej wysokości dla określonych punktów łapie LTE+ i pomiary prędkości są powtarzalne. Biorąc pod uwagę uzyskaną prędkość zacząłem podejrzewać agregację z LTE2600. Zacząłem więc szukać na mapach nadajników, z którymi mógłby się telefon połączyć. Znalazłem 2- jeden w odległości ponad 4km, a drugi w odległości 3km(w okolicach centrum Marywilska 44). Prawdopodobnie telefon łączy się z tym drugim, gdyż jest bliżej, a dwa- na linii nadajnik-telefon znajdują się 2 bloki, a dalej tylko drogi i niskie zabudowania.
Jutro jeszcze sprawdzę, dlaczego telefon nie chce mi agregować z LTE2600 umieszczonym w okolicy CH Marki M1- ten fakt najbardziej mnie zastanawia.
Niemniej jednak powyższy opis tylko potwierdza, że jest za mało nadajników LTE2600 w Warszawie. To trochę parodia, żebym musiał ustawiać dokładną pozycję telefonu, żeby agregowało pasma. W tmobile LTE+ pokazuje w całym mieszkaniu (przynajmniej nie dostrzegłem, aby był z tym problem). Część dalsza dochodzenia- jutro.

I co prawda muszę przyznać, że maksymalna prędkość w tmobile uzyskałem dziś na poziomie 24 Mb/s, a plus 50,5 Mb/s. Szkoda tylko, że plus w pozostałych punkatch miał prędkość w okolicy 1 Mb/s... W tmobile prędkości nie są tak rozjechane. Poza tym średnia prędkość pobierania we wszystkich punktach pomiarowych dla tmobile wyszła 16,095Mb/s, a dla Plus 8,502Mb/s- troszkę kiepsko.
Jesteś ciekawski? Porównaj sobie liczbę nadajników LTE2600 w Warszawie dla każdego z operatorów z osobna :) Ciekawie to wygląda, co nie? :)
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

sokół54, poniżej:
1. Tak, np. LTEWatch.
2. Cały czas rozbudowujemy naszą infrastrukturę.
3. A jakie są parametry sygnału?
4. W tym rejonie, do końca roku, powstanie nowa stacja BT16391 a BT10439 otrzyma w lipcu LTE2600.
5. Nie zostały podjęte żadne decyzje, sugerujemy śledzić naszą stronę z komunikatami.
6. Czy posiadasz numer zgłoszenia? Podaj mi go a postaram się przyspieszyć kontakt.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
sokół54
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 21 paź 2017, o 23:07

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: sokół54 »

Michał_Plus pisze:sokół54, poniżej:
1. Tak, np. LTEWatch.
2. Cały czas rozbudowujemy naszą infrastrukturę.
3. A jakie są parametry sygnału?
4. W tym rejonie, do końca roku, powstanie nowa stacja BT16391 a BT10439 otrzyma w lipcu LTE2600.
5. Nie zostały podjęte żadne decyzje, sugerujemy śledzić naszą stronę z komunikatami.
6. Czy posiadasz numer zgłoszenia? Podaj mi go a postaram się przyspieszyć kontakt.
1. Problem tylko, że bez wykupienia pełnej wersji aplikacji nie podejrzę jakie częstotliwości wykorzystuje mój telefon. Jedynie mogę odczytać siłę sygnału.
2. Oj chciałbym zobaczyć wykaz dodanych częstotliwości od stycznia 2018 roku :-D
3. w miejscu, w którym wykonywałem wspomniany wcześniej pomiar mam takie parametry:
RSPP -108dBm
RSSNR -1dB
RSRQ -17dB
3 kreski zasięgu na 5 możliwych.
4. BT10439 mam w odległości 1,6km- raz że mniej niż do BT11356, to sygnał przechodzi tylko przez 1 bok, drugi szczęśliwie mija bokiem, a dalej są niskie zabudowania. Być może to częściowo rozwiąże problem, ale wcale nie musi.
BT16391- a jakaś dokładniejsza lokalizacja? Może być w postaci wysokości i szerokości geograficznej. Szukałem w pozwoleniach UKE i nie widzę tej stacji. Jakie ona będzie miała częstotliwości LTE? standardowo LTE900+LTE1800? czy z LTE2600?
5. Śledzić.... Jak bym nie miał nic ciekawszego do roboty :-D
6. Ja zostawiałem kontakt na tej stronie - https://www.plus.pl/kontakt i nie kojarzę, abym otrzymał jakiś numer zgłoszenia? Może to nie wysłało?
I teraz jeszcze patrzyłem co do linku, który jest wysyłany mi na maila. Jeszcze raz tak ot sobie w niego wszedłem, wpisałem dane, kliknąłem WYŚLIJ. Pokazało mi nową stronę, że konsultant skontaktuje się ze mną- a wszystko robiłem tak samo jak wcześniej (cuda). Zresztą teraz to mi konsultant nie jest potrzebny, bo i tak już na forum wszystko wyjaśniam, a nowej umowy nie podpisze dopóki internet nie zacznie normalnie chodzić. Dasz radę odwołać konsultanta? Mogę na PW wysłać numer telefonu na który ma zadzwonić.

Co do dalszych testów- muszę je odłożyć na niedzielę, gdyż wyjeżdżam póki co.
Jesteś ciekawski? Porównaj sobie liczbę nadajników LTE2600 w Warszawie dla każdego z operatorów z osobna :) Ciekawie to wygląda, co nie? :)
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

sokół54, masz możliwość podać jeszcze parametr SINR? BT16391 - Malborska i Kowalskiego. Z LTE na początek będzie LTE900 i LTE1800.
sokół54 pisze:Dasz radę odwołać konsultanta? Mogę na PW wysłać numer telefonu na który ma zadzwonić.
Prześlij mail na specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
sokół54
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 21 paź 2017, o 23:07

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: sokół54 »

Michał_Plus pisze:sokół54, masz możliwość podać jeszcze parametr SINR? BT16391 - Malborska i Kowalskiego. Z LTE na początek będzie LTE900 i LTE1800.
sokół54 pisze:Dasz radę odwołać konsultanta? Mogę na PW wysłać numer telefonu na który ma zadzwonić.
Prześlij mail na specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Przepraszam za tak długi okres ciszy, niestety czasowo nie wyrabiam ostatnio (zamiast dochodzenia z prędkością internetu wolę odpocząć po ciężkim dniu :-) )
Nie wysyłałem maila, bo potem pomyślałem, że ciekawe jaką ofertę mi konsultant przedstawi. Niestety, do dzisiaj konsultant nie zadzwonił, tak więc ten formularz do zostawienia kontaktu coś nie pracuje poprawnie.

Wracając do tematu. Parametru SINR raczej Ci nie dam rady podesłać, nie rzucił mi się nigdzie na oczy. Jutro z rana jeszcze dogłębniej poszukam.
Co do prędkości LTE- zaskoczyło mnie dziś, wchodząc do pokoju prawie od razu łapie LTE+ (i to na znacznie większym obszarze, a nie jak wcześniej- kładłem telefon na poduszkach koło okna po drugiej stonie mieszkania i po minucie mniej więcej łapało LTE+). Coś naprawialiście/dodaliście w mojej okolicy? Oczywiście ja to jeszcze przetestuję przez kilka najbliższych dni, może to jakaś tymczasowa poprawa. Będę informował co się dzieje.
Jutro zamierzam też wykonać ponowny pomiar prędkości w różnych punktach mieszkania- zobaczymy co z tego wyjdzie. ;-)
Ostatnio zmieniony 27 maja 2019, o 08:09 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zdublowany post.
Jesteś ciekawski? Porównaj sobie liczbę nadajników LTE2600 w Warszawie dla każdego z operatorów z osobna :) Ciekawie to wygląda, co nie? :)
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

sokół54, żadne prace nie były wykonywane w tej okolicy. Ale cieszę się, że jest lepiej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Kermit1331
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 2019, o 18:59

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Kermit1331 »

Witam od kilku dni mam problem z internetem. Mianowicie chodzi wolno. Prędkość do 200kb/s, ping w grach strasznie skacze od 120 do nawet 800, częste dc. Wcześniej nie było takiego problemu, ping wahał się od 60 do 90. Nic nie było zmieniane, ruszane z mojej strony, nie wiem co się stało :(
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Kermit1331, podaj dokładną lokalizację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Juliaa1312
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 2019, o 09:37

Problem z internetem. Router, karta, lokalizacja?

Post autor: Juliaa1312 »

Dzień dobry.
Mam problem z internetem, dzwoniłam już kilka razy na infolinie i tłumaczyłam o co chodzi, był wymieniany router i ostatnio też wymieniłam kartę.

Dzisiaj znowu mi rozłącza się z laptopem, wcześniej mąż miał taki problem, ale nawet jak podłączał kablem pod laptop to były problemy z łączem. Sprawdzał speedtestem. Czy chodzi o lokalizacje? Czemu tak się dzieje i o co chodzi? Pod koniec roku kończy mi się umowa, już teraz mogłabym przejść na lepsze warunki w plusie ale naprawdę nie wiem czy chce przedłużać jak tak się dzieje.

I pytanie numer 2 : przy wymianie karty (na infolinii powiedzieli że może przyczyną może być również karta) został mój rachunek obciążony o 25 zł, Pani w punkcie, gdzie wymieniałam, powiedziała że mogę pisać o zwrot kosztów za wymianę.
Jak to zrobić? Gdzie to pisać?

Lokalizacja: woj. lubelskie, powiat kraśnicki, miejscowość Kraśnik.
Router HUAWEI LTE CPE B315

Pozdrawiam, Karolina.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2019, o 10:26 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Juliaa1312, jakie są wartości DL i UL ze speed testu? Jaki jest ping? Masz możliwość podać parametry sygnału z routera? Od kiedy ta sytuacja ma miejsce?
Juliaa1312 pisze:Pani w punkcie, gdzie wymieniałam, powiedziała że mogę pisać o zwrot kosztów za wymianę.
Jak to zrobić? Gdzie to pisać?
Aby domagać się zwrotu kosztu należy złożyć reklamację. Prześlij proszę opis sytuacji wraz z numerem konta i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bosinski6
PlusManiak
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2017, o 08:14

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: bosinski6 »

Mam pytanie ponieważ aplikacja Plus Online pokazuje że mam 25gb internetu q zawsze myślałem że mam 5gb i nie wiem czy mam tylko 5 czy 25?

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Grabarzito
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 2 cze 2019, o 22:06

PRĘDKOŚĆ INTERNETU ODU IDU 200

Post autor: Grabarzito »

Witam. Internet w moim odu idu 200 jest tragiczny (zdaję sobie sprawę z tego, że wybrałem najgorszy sprzęt w najgorszej sieci, ale jak już jest ta umowa, to chciałbym by internet był trochę lepszy).
Sprawa wygląda tak, że internet wieczorami jest w granicach od 0,1mb/s do 0,5mb/s oraz ping 400-600. Bardzo często też wywala internet i w ogóle go nie ma. Do najbliższego BTSa mam jakieś 6-7 km. Jestem youtuberem 150000 subskrypcji i nie mogę wstawiać filmów, a co dopiero streamować. Czekam na odpowiedzi od pracowników plusa.
Status LTE:
RSRP -104 dBm
RSRQ -22 dB
RSSI -130 dBm
Ostatnio zmieniony 3 cze 2019, o 10:44 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

bosinski6, nie mam wglądu do kont, więc nie mogę odpowiedzieć. Prześlij, tym formularzem, swoje dane, wraz z numerem pesel, nasi specjaliści sprawdzą wszystko dokładnie.

Grabarzito, masz bardzo słabe parametry sygnału i duże zakłócenia. W jakim kierunku masz skierowaną antenę?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bosinski6
PlusManiak
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2017, o 08:14

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: bosinski6 »

Michał_Plus pisze:bosinski6, nie mam wglądu do kont, więc nie mogę odpowiedzieć. Prześlij, tym formularzem, swoje dane, wraz z numerem pesel, nasi specjaliści sprawdzą wszystko dokładnie.

Grabarzito, masz bardzo słabe parametry sygnału i duże zakłócenia. W jakim kierunku masz skierowaną antenę?
Moi rodzice planują pojechać do najbliższego punktu Plusa to wyjaśnić

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ