tomek pisze:Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?!
Nic nie zrobisz. Ja dwa tygodnie czekam aż system Siebel zacznie przyjmować numer MEID (jest to numer seryjny momodemu CDMA). Jeżeli numer zaczyna się na A to system Siebel go nie przyjmuje, odchodzisz z kwitkiem. Bierzesz telefon do klienta i jak zrobia to dokończysz umowę, jeśli się klient nie rozmysli. U nas zazwyczaj wszystko działa, ale sa takie rzeczy jak np. Awaria INKA (INformacje o Kontach Abonentów), w której przyjmujesz telefony do serwisu - nie działa juz dwa miesiące i robimy wszystko ręcznie na formularzach - jak zgłaszam ponownie to odpisują, że problem jest zgłoszony i nalezy czekać na rozwiązanie i proszę nie zgłaszać ponownie bo to wydłuża rozwiązanie sprawy - lecz jak za miesiąc dalej nie działa to się wkurzasz i znowu zgłaszasz i tak w kółko. Przeważnie jednak wszystko chodzi, najwyżej coś sprzedaż dzień później czy za godzinę jak naprawią, jakoś da się z tym żyć, choć to nie łatwe jest.
tomek pisze:Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?!
Nic nie zrobisz. Ja dwa tygodnie czekam aż system Siebel zacznie przyjmować numer MEID (jest to numer seryjny momodemu CDMA). Jeżeli numer zaczyna się na A to system Siebel go nie przyjmuje, odchodzisz z kwitkiem. Bierzesz telefon do klienta i jak zrobia to dokończysz umowę, jeśli się klient nie rozmysli. U nas zazwyczaj wszystko działa, ale sa takie rzeczy jak np. Awaria INKA (INformacje o Kontach Abonentów), w której przyjmujesz telefony do serwisu - nie działa juz dwa miesiące i robimy wszystko ręcznie na formularzach - jak zgłaszam ponownie to odpisują, że problem jest zgłoszony i nalezy czekać na rozwiązanie i proszę nie zgłaszać ponownie bo to wydłuża rozwiązanie sprawy - lecz jak za miesiąc dalej nie działa to się wkurzasz i znowu zgłaszasz i tak w kółko. Przeważnie jednak wszystko chodzi, najwyżej coś sprzedaż dzień później czy za godzinę jak naprawią, jakoś da się z tym żyć, choć to nie łatwe jest.
Dwie krótkie informacje
CDMA działa, i się sprzedaje zawsze przed meid możesz dodać odpowiednią ilość 0 i sprawa jest załatwiona.
Inka... hmmm polkomtel z niech się wycofuje pomału.... widać to na każdym kroku.
Nie wiem jak Wy, ale ja sobie wyobrażam pracownika punktu sprzedaży w takiej sytuacji Znam jednego z takich pracowników który bajer ma opanowany perfekt w takich sytuacjach. Podziw za opanowanie i mimo nie działającego systemu, zyskanie klientów. Polecam szczególnie jeden dobrze działający tekst - wie pan/pani że za kilka dni wchodzi nowa promocja i będą dostępne telefony z wyższej półki za 1zł.? Bardzo proszę przyjść za tydzień i wtedy zobaczymy z jakiej nowej promocji może pan/pani skorzystać
Kurde, wiecie jak to działa na najbardziej opornych ludzi? A pan/pani sprzedawca patrzy na tapetę na monitorze bo nic innego tam nie działa
Informatycy z reguły są podkupowani przez konkurencję i powinno im się dać lepiej zarobić oraz wprowadzić dokładniejszą weryfikację w zatrudnianiu takich kolesi. Bo jak najprościej obecnie wykończyć konkurencję jeżeli nie poprzez sabotowanie systemów przy pomocy jednego czy dwóch przekupnych informatyków. Tu nie reklama jest dźwignią handlu ale spryt i działanie nie zawsze zgodne z prawem.
skorpion pisze:Informatycy z reguły są podkupowani przez konkurencję i powinno im się dać lepiej zarobić oraz wprowadzić dokładniejszą weryfikację w zatrudnianiu takich kolesi. Bo jak najprościej obecnie wykończyć konkurencję jeżeli nie poprzez sabotowanie systemów przy pomocy jednego czy dwóch przekupnych informatyków. Tu nie reklama jest dźwignią handlu ale spryt i działanie nie zawsze zgodne z prawem.
Wychodzi na to że we wszystkich firmach są przekupieni - we wszystkich firmach IT i telekomunikacyjnych w jakich pracowałem, dział "programistyczny" działa najgorzej, najdłużej i zawsze wypuszczają buble. Jak już im się uda naprawić jakiś jeden błąd to w nowym sofcie pojawiają się dwa inne których wcześniej nie było - całkowicie poważnie mówię. A jeden błąd potrafi być usuwany nawet rok!
Z tego co pamiętam to największym zagrożeniem od strony informatycznej zawsze byli ci z "doskoku" na umowę zlecenie lub na 2 etatach. Jeden etacik w TP a drugi w Erze. Cudeńka wyprawiali w zależności od poczucia humoru i własnego widzi misie.
Przy tak dobranej obsadzie dział techniczny w postaci informatyków zawsze będzie kulawy. Nieraz się zastanawiałem czy bardziej się opłaca brać co kilka tygodni takich informatyków z "doskoku" czy lepiej zainwestować w etatowych i mieć sprawnie działającą firmę pod względem informatycznym. Możliwe że taniej wychodzi zatrudnianie na umowy zlecenia, jednak w takich firmach jak telekomunikacja powinno być podobnie jak w bankowości i powinno się stawiać na utrzymanie oraz bezpieczeństwo danych klientów. Banki nie mają z tym problemów, przynajmniej te większe.
Czy Polkomtel oszczędza na informatykach tego nie wiem jednak biorąc pod uwagę ilość awarii i nawet ostatnio częste blokowanie strony Plus Online dochodzę do wniosku że jest to bardzo prawdopodobna przyczyna takiego stanu rzeczy.
Napisano Tutaj: Dwie krótkie informacje
[ad]CDMA działa, i się sprzedaje zawsze przed meid możesz dodać odpowiednią ilość 0 i sprawa jest załatwiona.
Inka... hmmm polkomtel z niech się wycofuje pomału.... widać to na każdym kroku.
O Sieblu wiem duzo i mam już 3 aktywacje CDMA. Zawsze wpisuję tyle zer, żeby numer MEID maiał 15 naków, ale od kilku dni jest specyficzna awaria polegajaca na tym, że jeśli numer MEID składajacy się z 15 znaków (czyli nic już nie dopiszesz) zaczyna się na A100.... to Siebel NIE PRZYJMUJE KONFIGURACJI i NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ. ZWO wie o tym i informuje, ze problem jest zgłoszony wielokrotnie i proszę NIE ZGŁASAĆ bo to wydłuża rozwiazanie problemu. Ja mam modemy tylko z MEID na A100.... itd, więc żaden nie wchodzi. Szkoda gadać.[/ad]
konrado7 pisze:Zawsze wpisuję tyle zer, żeby numer MEID maiał 15 naków, ale od kilku dni jest specyficzna awaria polegajaca na tym, że jeśli numer MEID składajacy się z 15 znaków (czyli nic już nie dopiszesz) zaczyna się na A100.... to Siebel NIE PRZYJMUJE KONFIGURACJI i NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ. ZWO wie o tym i informuje, ze problem jest zgłoszony wielokrotnie i proszę NIE ZGŁASAĆ bo to wydłuża rozwiazanie problemu. Ja mam modemy tylko z MEID na A100.... itd, więc żaden nie wchodzi. Szkoda gadać.
Mam od początku modemy tylko AnyData i router, gdzie meid składa się z tylko 8 znaków i nie mam z nimi żadnego problemu. Do Siebela wpisuje tylko te 8 znaków i przyjmuje.