Znikające z pakietu GB

Mobilny dostęp do internetu, wiadomości o technologi LTE - nowości, pytania, problemy
KatiS74
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 22 gru 2020, o 16:32

Znikające z pakietu GB

Post autor: KatiS74 »

Witam,
od jakiegos czasu zauważyłam znikające GB z mojego pakietu danych, dokładniej od około miesiąca moze dłuzej, co jakis czas kilka razy dziennie znika gdzies 976 MB, sprawdziłam, czesto nie korzystam nawet w tym czasie z internetu ,wyłączone wifi ...a MB uciekają...
NIc nie pobieram, filmy oglądane tylko na HBO w darmowym transferze danych Plusa.
Dwa razy musiałam dokupic pakiet GB po 15BG , czego jak dotąd robic nie musiałam, a jestem abonentem Plusa juz drugą umowę..Jak dotąd wystarczało 45 GB miesiecznie bez problemu...Co sie dzieje???

Do tego wciąz zawieszające sie połączenie z internetem, notoryczne problemy z oglądaniem HBO, Player na TV...pomimo dobrego zasięgu..

Jestem zdegustowana i gotowa rozwiązac umowę z PLusem ...





Co mogę zrobic ? jak zdiagnozowac
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: mariusz9a »

Chodzi o internet w telefonie (abonament głosowy)? Czy to sam internet? Samo nic nie powinno się zużywać, także trzeba znaleźć co go zużywa...
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
KatiS74
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 22 gru 2020, o 16:32

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: KatiS74 »

Chodzi o internet na abonament,nie w telefonie.
sgolub@wp.pl
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2021, o 08:57

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: sgolub@wp.pl »

U mnie to samo. Co parę minut znika 976mb.
Reklamacja załatwiona w kilka godzin. Negatywnie oczywiscie
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1241
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: zbych_in_flames »

Bo raczej nic magicznie nie znika samo. Sprawdź lerpiej co w tle wysyła/odbiera danych albo jakie urządzenia są podłączone pd router( jeśli z takowego korzystasz).

A to, że jest 976 to nie przypadek to kwestia systemowa: viewtopic.php?f=100&t=10509&p=78000&hil ... et="_blank
gmirz
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 2022, o 16:20

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: gmirz »

Mam pakiet 600GB. Router Huawei CPE 5G Pro 2. Router 16 lipca pokazuje wykorzystanie 421GB, a Plus twierdzi, że wykorzystane jest 600GB. Karta SIM nie jest wyciągana z routera. Nie sprawdzam zużycia codziennie, więc nie wiem czy z konta zdjęli 180GB pierwszego dnia, czy potem, a bilingu sam nie mogę pobrać, więc muszę poczekać na rozpatrzenie reklamacji i wtedy powinni dać mi biling.

Konsultant twierdzi, że nawet nie przyjmie reklamacji, bo system liczy poprawnie i basta. Różnica 180GB!!!. Wcześniej przez prawie rok używałem tego routera z kartą prepaid nie było istotnych różnic pomiędzy wskazaniem router a tym co pokazywało w aplikacji iPlus.
Niestety na stronie nie da się pobrać bilingu i muszę czekać na rozpatrzenie reklamacji. Zapewne stwierdzą, że system liczy poprawnie, ale przynajmniej dadzą (mam nadzieję) biling.

Zastanawiam się z czego może wynikać taka różnica.Router jest cały czas włączony, połączenie z internetem nie jest zrywane i może Plus policzył mi zużycie z poprzedniego miesiąca, bo była to jedna sesja routera z nadajnikiem? Albo czy może to wynikać z jakiegoś ataku DOS na publiczny adres IP (nie ma publicznego IP, ale jakieś tam jest przypisywane i może to liczą)? Czy po prostu to oszuści, bo widzę sporo wątków gdzie na początku miesiąca znika ludziom sporo GB z pakietu danych.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: mariusz9a »

Musi być różnica. System bilingowy rozlicza dane zaokrąglając je do 100kB i to w dodatku osobno przychodzące i wychodzące. Czyli przykładowo przesyłając w jednej sesji 3kB danych system naliczy 200kB. Chyba że masz jakąś specjalną taryfę z rozliczaniem co 1kB?
Także im więcej nawiązywanych sesji internetu tym różnica będzie większa.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
gmirz
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 2022, o 16:20

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: gmirz »

Mam bdb sygnał, internet łapie w 5G i ogólnie działa super, pingi nie giną i są w okolicy 20-30ms. Na routerze połączenie pokazuje, że trwa kilka czy nawet kilkanaście dni. Router nie jest wyłączany.
Jest "TYLKO" jedno ALE - pakiet danych zniknął podejrzanie szybko, router pokazuje wykorzystanie 421GB, operator twierdzi, że prawie 50% więcej czyli 600GB.
Zastanawiam się czy przypadkiem operator nie zdjął zużycia z poprzedniego miesiąca, bo połączenie z internetem było długo i rozliczyli dopiero gdy zostało zerwane połączenie z internetem, albo czy operator nie rozlicza jako zużycia jakiegoś ruchu typu DDOS z internetu na publiczne IP (nie mam usługi publicznego IP, ale jakieś tam się dostaje jako SNAT przy wyjściu do internetu) które jest dynamicznie przypisywane, pomimo tego, że ten ruch nie trafia do modemu. Inne możliwości to błąd w bilingu lub celowe oszustwo. Zobaczymy co będzie wynikało z zestawienia które wygenerują, bo z tego co czytam, to odpowiedź będzie, że system działa poprawnie i że pakiet został wykorzystany, choć mój router Huawei oraz podłączony do niego Mikrotik pokazują podobną ilość przesłanych danych (cały ruch sieciowy z domu przechodzi przez Mikrotika i dalej do Huawei CPE 5G Pro2).
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: mariusz9a »

Po zalogowaniu do aplikacji iPlus powinieneś mieć dostęp do bierzącego użycia. Proponuję też napisać w oficjalnym dziale Plusa: https://plusforum.pl/viewforum.php?f=100
My zwykli użytkownicy raczej nic więcej nie podpowiemy. Jedynie to co pisałem piwyżej. Osobiście wątpię w jakieś błedy bilingowe (ale jak już to bardziej w tym kierunku), a tym bardziej w próbę oszustwa - niby co by ktoś miał ugrać zabierając Ci pakiet danych - bez sensu. Ale tak jak mówię napisz w oficjalnym dziale Plusa - tam sprawdzą co i jak.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1241
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: zbych_in_flames »

gmirz pisze: 20 lip 2022, o 23:09 Jest "TYLKO" jedno ALE - pakiet danych zniknął podejrzanie szybko, router pokazuje wykorzystanie 421GB, operator twierdzi, że prawie 50% więcej czyli 600GB.
Raz w routerze na pewno przy tej liczbie masz info ze to dane orientacyjne, dwa kiedy resetuje się licznik w routerze, a jaki masz cykl rozliczeniowy? Router domyślnie ma pewnie ustawiony 1, a jak masz inny cykl rozliczeniowy to już tych danych z routerem z tym co ma opertora nie możesz porównywać.
mariusz9a pisze: 20 lip 2022, o 20:20 Musi być różnica. System bilingowy rozlicza dane zaokrąglając je do 100kB i to w dodatku osobno przychodzące i wychodzące. Czyli przykładowo przesyłając w jednej sesji 3kB danych system naliczy 200kB. Chyba że masz jakąś specjalną taryfę z rozliczaniem co 1kB?
Tak ale chyba dla usług głosowych dla taryf internetowych chyba jest to co 1 Kb.
gmirz
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 2022, o 16:20

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: gmirz »

Hehe, dzisiaj otrzymałem odpowiedź w sprawie reklamacji. Oczywiście odpowiedź z szablonu, że pakiet został wykorzystany w całości, że jakieś tam programy mogą sobie coś tam w tle i inne pitu pitu. No i oczywiście, że reklamacja niezasadna.

Ale na szczęście przesłali też zestawienie z ilości danych z usługi.
Po podsumowaniu w excelu wyszło że do dnia reklamacji wykorzystałem 422GB, router pokazywał trochę ponad 421GB. Operator twierdzi, że wykorzystane zostało 600GB, bo tak, aplikacja plusa też pokazywała że niby wykorzystane było 600GB, choć otrzymane zestawienie pokazuje dużo mniej, tak jak router. Poprosiłem kulturalnie o ponowne rozpatrzenie. Zobaczymy czy wyrażą skruchę, czy będę musiał upomnieć się w UKE.

Jak widać systemy operatora też mogą działać niepoprawnie i warto czasem krzyknąć "sprawdzam".
W bieżącym miesiącu wskazania routera i aplikacji są podobne więc to co się wydarzyło, to chyba jakaś specyficzna sytuacja, ale jak widać zdarza się
gmirz
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 2022, o 16:20

Re: Znikające z pakietu GB

Post autor: gmirz »

Sprawa okazała się banalna - okres rozliczeniowy internetu zaczyna się w innym dniu niż dla komórek, czyli źle liczyłem. Przeglądając dane w aplikacji gdzieś pokazało mi datę początku okresu i olśniło mnie, że żyję w błędnym założeniu co do daty początku okresu :)
ODPOWIEDZ