Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Polias
Nowy
Posty: 6
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 sie 2017, o 18:05

Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: Polias »

Witam,
Chciałbym autoryzować w Plus.pl numer telefonu który został przypisany mi do umowy internetu światłowodowego, jednak po wpisaniu numeru, podaniu Plus kodu z pierwszej faktury, kolejnym krokiem jest wpisanie kodu wysłanego SMS-em na podany numer. Jak niby mam wpisać kod który jest wysyłany na numer którego nie posiadam?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Polias,

numer przypisany do usługi znajdziesz na fakturze VAT lub na umowie. Jeśli urządzenie, które posiadasz nie obsługuje wiadomości SMS, prośba o przełożenie karty SIM do telefonu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Polias
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 1 sie 2017, o 18:05

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: Polias »

Oczywiście numer telefonu znalazłem na umowie, jednak fizycznie nie otrzymałem karty sim. Router do internetu światłowodowego Plus, który został dostarczony jest od firmy Netia i nie posiada gniazda na kartę sim tak czy siak. Próbowałem autoryzować numer z umowy na moim koncie iPlus, jest on tam widoczny jednak do autoryzacji potrzebny jest najpierw kod znajdujący się na pierwszej dostarczonej fakturze a następnie kod sms wysłany na dany numer telefonu. Nadmienię tylko, że umowa została zawarta na odległość telefonicznie. Jeśli wraz z routerem miała zostać dostarczona karta sim o numerze przypisanym do umowy, to tak się nie stało, została tylko przysłana karta bez numeru telefonu, z darmowymi GB internetu do wykorzystania. SIM w zasadzie poza pierwszą autoryzacją nie będzie mi potrzebny, później można zalogować się za pomocą maila, pytanie, czy koniecznie muszę otrzymać tą kartę, czy może na infolinii będzie możliwe autoryzowanie numeru na koncie Plus?
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: wlo »

Polias,
do usługi internetu światłowodowego Plus daje kartę z pakietem 5 GB mobilnego internetu... Na pewno jej nie dostałeś?
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6153
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: mariusz9a »

To dostałeś czy nie dostałeś? Bo piszesz że:
Polias pisze: 9 sty 2023, o 19:24 została tylko przysłana karta bez numeru telefonu, z darmowymi GB internetu do wykorzystania.
To jak jest?
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Polias
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 1 sie 2017, o 18:05

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: Polias »

mariusz9a pisze: 9 sty 2023, o 21:30 To dostałeś czy nie dostałeś? Bo piszesz że:
Polias pisze: 9 sty 2023, o 19:24 została tylko przysłana karta bez numeru telefonu, z darmowymi GB internetu do wykorzystania.
To jak jest?
Nie żebym się czepiał, ale w dwóch poprzednich postach chyba dość jasno wyjaśniłem jaką kartę dostałem i nie jest to karta z numerem telefonu przypisanym do umowy. Do zamówienia w ramach oferty Plus internet światłowodowy, dostaje się, lub w momencie podpisywania (październik 2022) dostawało, kartę sim BEZ PRZYPISANEGO NUMERU TELEFONU (z capsem bo to dość istotne) z pakietem 5GB na internet do wykorzystania. Po prostu karta bez numeru, z jednorazowym pakietem internetu.
Cały czas piszę o numerze telefonu który został przypisany do internetu światłowodowego, a do którego to numeru nie otrzymałem żadnej karty sim, więc w momencie autoryzacji tego numeru na internetowym koncie Plus.pl nie jestem w stanie wpisać żądanego kodu który to, jest wysyłany na ten numer.
Serio zastanawiam się, czy pomoc na tym forum ogarnia jak dodaje się do osobistego internetowego konta Plus kolejne numery w ramach świadczonych usług, ewentualnie widać niektóre numery wymagają jakieś większej gimnastyki i chętnie się dowiem co muszę zrobić żeby na iPlus móc wejść z poziomu numeru telefonu przypisanego do światłowodu, żebym mógł np. sprawdzić subskrypcje w ramach usługi, móc sprawdzić historię transakcji, pobrać dowolny pdf z fakturą itd. tak jak to ma miejsce w wypadku innych posiadanych numerów, gdzie mogę z poziomu jednego konta wejść na dany numer i sprawdzić to co potrzebuję, lub aktywować/dezaktywować jakiś pakiet lub subskrypcję.
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: wlo »

Polias,
mam trochę numerów i wiem, że jeśli do konta abonenckiego dodawany jest kolejny numer (abonamentowy) to nie trzeba żadnych kodów, zgód itp. Numer jest dostępny z poziomu logowania do konta abonenta. Co innego numery prepaid - nawet jeśli jeden użytkownik ma na ten sam pesel zarejestrowanych kilka numerów - każdy ma osobne kont i trzeba "dopisać" je do konta numeru "zarządzającego".
Niestety nie wiem - nie miałem okazji korzystać z usługi światłowodu Plusa - najpewniej siostra u siebie będzie niebawem podpisywać umowę, więc będę na bieżąco. Ale dziwne mi się wydaje, ze nie ma numeru ta karta z pakietem internetu?
Przecież z niej można esemesa wysłać... Chyba (bo nie wiem na pewno, tyle co od znajomego, który już jakiś dobry kawał czasu temu brał ofertę światłowodu)?
Polias
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 1 sie 2017, o 18:05

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: Polias »

Żeby zalogować się na konto abonenckie podajesz numer telefonu, hasło (Plus kod) a następnie hasło sesji które jest wysyłane SMS-em. Ciężko dostać SMS na numer telefonu którego nie ma. Dzisiaj na infolinii dowiedziałem się, że numer z umowy przypisany do światłowodu nie jest faktycznym istniejącym numerem telefonu.

"użytkownik ma na ten sam pesel zarejestrowanych kilka numerów - każdy ma osobne kont i trzeba "dopisać" je do konta numeru "zarządzającego".

Tak właśnie próbuję zrobić. Mam kilka numerów w Plus wszystkie na mnie i przypisane do mojego konta e-mail i z autoryzowaniem ich nie było problemu, bo wystarczyło wpisać kod autoryzacyjny przysłany SMS-em, niestety mimo tego że z poziomu logowania do konta jest widoczny numer przypisany w umowie do światłowodu to aby go autoryzować należy podać kod SMS wysłany na ten numer i ciągle nie mogę zalogować się na konto abonenckie internetu światłowodowego.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1239
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: zbych_in_flames »

Polias pisze: 10 sty 2023, o 21:11 Do zamówienia w ramach oferty Plus internet światłowodowy, dostaje się, lub w momencie podpisywania (październik 2022) dostawało, kartę sim BEZ PRZYPISANEGO NUMERU TELEFONU (z capsem bo to dość istotne) z pakietem 5GB na internet do wykorzystania. Po prostu karta bez numeru, z jednorazowym pakietem internetu.
Tylko, że jest to nie możliwe - musi być przypisany numer, żeby działa pakiet to raz i to jest pewnie to konto. Sprawdź
Polias pisze: 10 sty 2023, o 21:11 niestety mimo tego że z poziomu logowania do konta jest widoczny numer przypisany w umowie do światłowodu to aby go autoryzować należy podać kod SMS wysłany na ten numer i ciągle nie mogę zalogować się na konto abonenckie internetu światłowodowego.
ok a sprawdzałeś czy właśnie na tę kartę z pakietem przypadkiem nie przechodzi ten SMS, bo pewnie jest przypisany do niej właśnie ten numer co widzisz w aplikacji.
Polias
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 1 sie 2017, o 18:05

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: Polias »

To jest możliwe, internet światłowodowy nie wymaga żadnej karty SIM, nie mam jej a działa. Router do światłowodu nie posiada gniazda SIM jest to sprzęt Netia dostarczany przez Plus. Do zalogowania się na konto abonenckie Plus.pl jest wymagany nunlmer telefonu który do umowy jest przypisany, ale do którego nie dostaje się karty SIM. Jak poinformował mnie konsultant ten numer nie jest rzeczywistym numerem telefonu. Karta SIM którą dostałem to gratis, czysta karta bez numeru telefonu z pakietem 5 GB internetu. Nie da się z niej dzwonić pisać a jedynie korzystać z internetu. Litości, nie czepiajcie się tej karty, bo laikiem internetowym nie jestem i wiem co dostałem a światłowód nie działa na zasadzie jak internet mobilny/domowy Plus gdzie konieczne jest włożenie do routera czy anteny odu-idu karty SIM. Działa to na tej samej zasadzie co internet kablowy.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6153
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: mariusz9a »

Karta SIM musi mieć numer telefonu. Inaczej nie da się jej użyć do m. in. transmisji danych. Także głupoty jakieś wypisujesz że masz kartę SIM do internetu (5GB) i nie ma ona numeru telefonu. Skąd w ogóle taki wniosek? Bo karta SIM nie ma na plastiku wydrukowanego numeru telefonu czy skąd?
Z regulaminu:
Postanowienia dotyczące technologii mobilnej.
1. Korzystanie z internetu w technologii mobilnej możliwe jest jedynie za pomocą karty USIM/SIM otrzymanej od Polkomtel.
2. Po przekroczeniu w jednym Okresie rozliczeniowym podstawowego limitu transmisji danych dla technologii mobilnej wynikającego z wybranego Promocyjnego Planu Cenowego, prędkość transmisji danych zostanie obniżona do prędkości maksymalnej 32 kb/s.
3. Po obniżeniu prędkości transmisji danych dla technologii mobilnej, Abonent zostanie poinformowany za pomocą wiadomości SMS o możliwości przywrócenia pierwotnej prędkości transmisji danych poprzez zamówienie jednego z płatnych pakietów Plus Internet extra zgodnie z obowiązującą promocją „Plus Internet extra” opisaną na stronie www.plus.pl/pie.
4. Polkomtel nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania producenta sprzętu, które ograniczają lub uniemożliwiają korzystanie z możliwości wysyłania i odbierania danych w technologii LTE przy pomocy sprzętu obsługującego transmisję danych LTE.
5. Abonent w ramach mobilnej transmisji danych LTE może korzystać tylko i wyłącznie z usług przez APN internet lub plus oraz wiadomości tekstowych SMS. Nie może korzystać z usługi MMS oraz transmisji danych w ramach APN video.
6. W ramach Promocji krajowa transmisja danych wykorzystywana do przeglądania treści na stronach plusforum.pl, plusbank.pl i plusbank24.pl nie będzie się wliczała do „podstawowego limitu transmisji danych” w technologii mobilnej wynikającego z wybranego Promocyjnego Planu Cenowego. W przypadku obniżenia prędkości transmisji danych na skutek przekroczenia „podstawowego limitu transmisji danych” wynikającego z wybranego Promocyjnego Planu Cenowego, prędkość transmisji danych do przeglądania treści na wskazanych wyżej stronach jest również obniżona.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: Basia_Plus »

Polias,
Polias pisze: 11 sty 2023, o 14:17 Do zalogowania się na konto abonenckie Plus.pl jest wymagany nunlmer telefonu który do umowy jest przypisany, ale do którego nie dostaje się karty SIM.
do samego światłowodu nie jest przypisana karta SIM, natomiast do logowania należy użyć karty SIM z Internetem mobilnym i 5 GB, którą otrzymałeś.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: wlo »

No właśnie miałem zdziwienie po raz kolejny wyrazić Polias, Twoimi opowieściami... Ale mnie uprzedzono ;-)

W każdym razie - karta z internetem mobilnym to nie jest karta bez numeru - bo niby jak? Nie ma też żadnych wirtualnych numerów, nie istniejących faktycznie! Bajek się nasłuchałeś albo wysnułeś dziwne wnioski z tego co Ci ktoś mówił.

Ten internet mobilny to klasyczna karta - z numerem (na pewno tym, który Ci podano), pakietem CYKLICZNYM 5 GB (a nie jednorazowym) i z taryfą DATA. Jest to w pełni sprawna, użytkowa karta sim z numerem telefonu i taryfą!! Z pewnością dostałeś też cennik tej taryfy (i proszę nie mów, że nie - poszukaj) ;-)
Ja byłem pewien, że w tej taryfie wyłączone są połączenia głosowe, ale chyba jednak ma wszystko. Miałem kiedyś dawno temu taką kartę w, nomen omen, iPlusie (wtedy nie był to ebok a usługa internetowa) ;-)

Aktualizacja ;-)
Muszę wycofać się z tego kategorycznego twierdzenia o taryfie DATA. Bo rzeczywiście nie jestem pewien - nie pamiętam po prostu, czy to taryfa, czy pakiet jest, czy coś jeszcze innego. Specjalista wie na pewno. Ale na pewno coś z tym terminem w nazwie ;-)
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1239
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: zbych_in_flames »

Polias pisze: 11 sty 2023, o 14:17 Litości, nie czepiajcie się tej karty, bo laikiem internetowym nie jestem i wiem co dostałem a światłowód nie działa na zasadzie jak internet mobilny/domowy
Ale tutaj nikt nie sugeruje, że ta karta SIM jest potrzebna do działa Internetu kablowego, ale jest to też jedyna karta jaką otrzymałeś, a skoro apka prosi cię o odczytanie SMS to tak na logikę pewnie na nią została wysłana wiadomość, bo po co mieli by ci dawać jeszcze jedna kartę tylko po to by odebrać SMS'a? . Zresztą Specjalista już to potwierdził wyżej.

Tak w ogóle to to całe zamieszanie jest pewnie z błędnych informacji od konsultantów...
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Autoryzacja numeru telefonu przypisanego dla internetu światłowodowego w Plus.pl

Post autor: wlo »

zbych_in_flames pisze: 11 sty 2023, o 16:40 Tak w ogóle to to całe zamieszanie jest pewnie z błędnych informacji od konsultantów...
Myślę, że raczej złej ich interpretacji i (sorry Polias) zbyt wysokiego mniemania o posiadanej wiedzy Kolegi ;-)
Za szybko zanegowałeś pewne rzeczy Polias ;-)

EDIT:
Polias,
pytanie mam dot. przyłącza światłowodowego jakie masz doprowadzone do domu...
To sieć własna (Netii w tym przypadku) czy innego operatora? W szczególności - czy to sieć Orange jest? Wiesz może?
ODPOWIEDZ