No być może zapewne tak jest jak piszesz, ale dlaczego nikt z Plusa nie odpowie na zapytanie kiedy natywne wifi calling będzie działało ?. A propos: na stronie Apple nie ma informacji że w Plusie działa VOLTE a działa teraz nawet nie wyświetla się komunikat że operator nie jest certyfikowany. Tylko że wiadomo większość czeka na wifi calling które pomoże w zasięgu a właściwie jego braku w wielu miejscachmariusz9a pisze: ↑19 gru 2022, o 14:27A tak z ciekawości to dlaczego miałoby być to oficjalne stanowisko? Dlaczego w ogóle miałoby to być jakiekolwiek stanowisko Polkomtela?
Pozostali operatorzy to wielkie międzynarodowe korporacje (uprzedzając - Play też do takiego molocha należy). Operatorom lokalnym zawsze ciężko jest wynegocjować takie rzeczy - dotyczy to wszystkich nie tylko Polski. Nie bez powodu powstało powiedzenie "większy może więcej". Co nie zmienia faktu że Apple należy się kara za to że blokuje funkcje telefonu w zależności od tego czy dany operator opłacił "haracz" czy nie (w zależności od tego gdzie klient użytkuje telefon dostaje odpowiednie blokady, czyli kupuje produkt niepełnowartościowy płacąc za pełnowartościowy). I tym powinno zająć się UOKiK, a najlepiej odpowiednie urzędy na poziomie UE. Zresztą o praktykach Apple było już nie raz pisane...
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Mark #1
- Prawie PlusManiak
- Posty: 43
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 17 cze 2018, o 09:42
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Czy udało się coś ustalic w tej sprawie?Basia_Plus pisze: ↑14 gru 2022, o 12:54 Amadem,
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na tę korespondencję.
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Jest to nieprawda. Informacja o VoLTE w Plusie widnieje na stronie Apple przynajmniej od miesiąca.
Strona "Wsparcie operatorów sieci komórkowych dotyczące telefonu iPhone i obsługiwane przez nich funkcje w Europie", link https://support.apple.com/pl-pl/HT204040
Dla Plusa mamy obecnie
- 5G
- eSIM
- FaceTime w sieci komórkowej
- LTE
- Hotspot osobisty
- VoLTE
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5191
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Amadem,
odpowiedź na przesłaną korespondencję została już udzielona. Tym samym prośba o kontynuowanie korespondencji mailowo.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Niestety w korespondencji nie rozwiązano mojego problemu.
Aplikacja nie działa, ani na iPhone 12 mini, ani na 13 Pro.
Zasugerowano mi żebym zakupił sobie nowego ajfona w plusie „to powinno zadziałać”.
Dziekuje ale nie skorzystam, szkoda ze po byciu 20 lat waszym klientem jestem zmuszony zmienić operatora, bo usługa jest niedopracowana.
Aplikacja nie działa, ani na iPhone 12 mini, ani na 13 Pro.
Zasugerowano mi żebym zakupił sobie nowego ajfona w plusie „to powinno zadziałać”.
Dziekuje ale nie skorzystam, szkoda ze po byciu 20 lat waszym klientem jestem zmuszony zmienić operatora, bo usługa jest niedopracowana.
-
- Szalony PlusManiak
- Posty: 320
- Rejestracja: 8 sty 2013, o 22:48
- Lokalizacja: Europa, raz tu raz tam.
- Kontakt:
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Czy w abonamencie, żeby korzystać z wifi calling trzeba instalować apkę, czy wystarczy telefon obsługujący rozmowy przez wifi? Na kartę mój fon bez problemu obsługuje rozmowy przez wifi.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
bodek510,
jeśli telefon nie ma wbudowanej funkcjonalności Wi-Fi Calling w Plusie, możesz skorzystać z aplikacyjnej wersji. Tutaj znajdziesz więcej informacji: https://www.plus.pl/wificalling
jeśli telefon nie ma wbudowanej funkcjonalności Wi-Fi Calling w Plusie, możesz skorzystać z aplikacyjnej wersji. Tutaj znajdziesz więcej informacji: https://www.plus.pl/wificalling
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Szalony PlusManiak
- Posty: 320
- Rejestracja: 8 sty 2013, o 22:48
- Lokalizacja: Europa, raz tu raz tam.
- Kontakt:
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Już działa bez aplikacji, to była wina konfiguracji routera.
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 sty 2023, o 09:45
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Witam,
Kiedy w końcu doczekamy się natywnego WiFi Calling w iPhone (nie przez aplikacje)? Proszę o konkretną odpowiedź
Kiedy w końcu doczekamy się natywnego WiFi Calling w iPhone (nie przez aplikacje)? Proszę o konkretną odpowiedź
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Doczepiam się do pytania…
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5191
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Witaj Dejfifikoling, untaztood,
na tę chwilę nie posiadamy takich informacji.Dejfifikoling pisze: ↑12 sty 2023, o 09:48 Kiedy w końcu doczekamy się natywnego WiFi Calling w iPhone
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 sty 2023, o 09:45
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
A kiedy bedziecie posiadac (nadejdzie owa chwila?)
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sty 2023, o 12:12
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Cześć, jestem uzytkownikiem abonamentowym (telefon na firmę). Posiadam iphone XS, obecnie przebywam poza granicami kraju (poza UE). Dowiedziałem się że możliwe jest korzystanie z usługi WiFi calling w plusie i to posiadając iphone.
1. Czy telefon wymaga jakiejś specjalnej konfiguracji czy wystarczy ściągnąć aplikację?
2. Czy jestem w stanie aktywować usługę będąc za granicą?
3. Czy mogę korzystać z usługi posiadając w telefonie kartę SIM inną niż kartę plus ze swoim numerem (aktualnie mam w telefonie lokalną kartę z której posiadam internet LTE)?
4. Czy posiadając wifi calling (i włożną do telefonu kartę SIM inną niż plus) mogę odbierać połączenia przychodzące na moj numer w plusie?
Z góry dzięki za pomoc.
1. Czy telefon wymaga jakiejś specjalnej konfiguracji czy wystarczy ściągnąć aplikację?
2. Czy jestem w stanie aktywować usługę będąc za granicą?
3. Czy mogę korzystać z usługi posiadając w telefonie kartę SIM inną niż kartę plus ze swoim numerem (aktualnie mam w telefonie lokalną kartę z której posiadam internet LTE)?
4. Czy posiadając wifi calling (i włożną do telefonu kartę SIM inną niż plus) mogę odbierać połączenia przychodzące na moj numer w plusie?
Z góry dzięki za pomoc.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
Witaj wczorajwparyżu,
Konieczne jest pobranie aplikacji i aktywacja usługi na koncie numeru.wczorajwparyżu pisze: ↑26 sty 2023, o 12:16 1. Czy telefon wymaga jakiejś specjalnej konfiguracji czy wystarczy ściągnąć aplikację?
Nie. Zgodnie z regulaminem usługi:wczorajwparyżu pisze: ↑26 sty 2023, o 12:16 2. Czy jestem w stanie aktywować usługę będąc za granicą?
2. W celu pierwszego zalogowania się do Aplikacji Użytkownik powinien być zalogowanym do sieci komórkowej Plus (numerem telefonu dla którego Aplikacja ma być aktywowana) w celu odebrania poprzez SMS hasła dostępowego do Aplikacji.
Nie.wczorajwparyżu pisze: ↑26 sty 2023, o 12:16 3. Czy mogę korzystać z usługi posiadając w telefonie kartę SIM inną niż kartę plus ze swoim numerem (aktualnie mam w telefonie lokalną kartę z której posiadam internet LTE)?
Nie.wczorajwparyżu pisze: ↑26 sty 2023, o 12:16 4. Czy posiadając wifi calling (i włożną do telefonu kartę SIM inną niż plus) mogę odbierać połączenia przychodzące na moj numer w plusie?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 sty 2023, o 22:00
Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!
U siebie mam problem tego typu, że od pewnego czasu usługa VoWifi powodowała brak uzyskania połączenia albo długi czas oczekiwania na sygnał łączenia oraz długie wysyłanie wiadomości sms.
Telefon to Samsung A71, zaktualizowany do Android 13, niebrandowany.
Najpierw problem występował sporadycznie, a potem coraz częściej, nawet codziennie i losowo w ciągu dnia. Zasięg wifi mam w zasadzie w całym mieszkaniu, więc wykluczam powód słabego lub niestabilnego wifi. Problem z połączeniem przez wifi występuje nawet będąc blisko routera (router nowy, sprawny, z nowym firmware).
Zauważyłem też, że będąc w zasięgu wifi, ikonka informująca o włączonym połączeniu przez wifi, potrafi znikać i po chwili pojawiać się.
Co zrobiłem.
Przywróciłem ustawienia fabryczne telefonu, skonfigurowałem wszystko od nowa, przekładałem sim do drugiego slotu, próbowałem alternatywnych aplikacji do sms i połączeń, resetowałem ustawienia sieciowe. Bez efektu pozytywnego.
W opcjach telefonu wyłączyłem połączenia przez wifi i zostawiłem tylko aktywną opcję VoLte. Zauważyłem, że problem ustąpił. Będąc poza mieszkaniem, w zasięgu Lte, które mam w zasadzie wszędzie (Warszawa), problemu z połączeniami czy smsami w ogóle nie ma.
Wewnątrz pomieszczeń połączenia i wysyłanie sms również działa ale nie zawsze i nie wszędzie wewnątrz pomieszczeń mam zasięg LTE, więc i VoLte nie zawsze działa.
Mam drugi numer w Plus, telefon to A70, usługa VoWifi i VoLte aktywne i działają bez problemu.
Co może być nie tak w przypadku A71 z numerem jaki mam również na siebie? Dokładnie Plush Abo duet jest od kilku lat na moją osobę.
Oba modele A70 i A71 z tego co wiem, są na liście Plusa gdzie ta usługa ma działać. Na obydwu telefonach nie było korzystane z aplikacyjnej usługi VoWifi. Tylko z natywnej.
A71 Android 13
One UI 5.0
Wersja oprogramowania A715FXXU8DVK1 (XEO)
Poziom poprawek zabezp z 1 października 2022
Wczoraj, tj 27.01.2023 skontaktowałem się z infolinią Plus, zgłosiłem problem. Usługa VoWifi została zresetowana. Dziś i połączenia i smsy działają ale muszę to poobserwować.
Dodatkowo jest też zgłoszenie skierowane do dz. technicznego z prośbą o weryfikację problemu (mam nr zgłoszenia).
Nie wiem czego jeszcze może być to wina, stąd mój post na forum.
Edit.
Dzisiaj działało, tj nawiązywało połączenia, wysyłało sms i nagle nie wybrało numeru na który chciałem zadzwonić.
Po chwili ikonka połączeń przez wifi zgasła, zaświeciła się i połączenie mogłem nawiązać.
Będąc całkowicie na zewnątrz, w zasięgu sieci operatora i LTE albo i nie LTE, nie ma problemu z dzwonieniem i smsowaniem. Wewnątrz jak wyłączę połączenia przez wifi, również problemu nie ma.
Ta usługa u mnie kuleje jak widzę. Na A70 obojętnie gdzie, problemu jak nie było tak nie ma, a numer również należy do mnie (Plush Abo duet).
Dziwne.
Obstawiam po cichu jeszcze kartę sim. Możliwe, że to jej wina? Trochę wątpię.
A jak sprawa wygląda z ewentualną jej wymianą na nową? W salonie Plus od ręki za opłatą (25zł?, bo o takiej kwocie wyczytałem).
No ale czy to wina sim....
Telefon to Samsung A71, zaktualizowany do Android 13, niebrandowany.
Najpierw problem występował sporadycznie, a potem coraz częściej, nawet codziennie i losowo w ciągu dnia. Zasięg wifi mam w zasadzie w całym mieszkaniu, więc wykluczam powód słabego lub niestabilnego wifi. Problem z połączeniem przez wifi występuje nawet będąc blisko routera (router nowy, sprawny, z nowym firmware).
Zauważyłem też, że będąc w zasięgu wifi, ikonka informująca o włączonym połączeniu przez wifi, potrafi znikać i po chwili pojawiać się.
Co zrobiłem.
Przywróciłem ustawienia fabryczne telefonu, skonfigurowałem wszystko od nowa, przekładałem sim do drugiego slotu, próbowałem alternatywnych aplikacji do sms i połączeń, resetowałem ustawienia sieciowe. Bez efektu pozytywnego.
W opcjach telefonu wyłączyłem połączenia przez wifi i zostawiłem tylko aktywną opcję VoLte. Zauważyłem, że problem ustąpił. Będąc poza mieszkaniem, w zasięgu Lte, które mam w zasadzie wszędzie (Warszawa), problemu z połączeniami czy smsami w ogóle nie ma.
Wewnątrz pomieszczeń połączenia i wysyłanie sms również działa ale nie zawsze i nie wszędzie wewnątrz pomieszczeń mam zasięg LTE, więc i VoLte nie zawsze działa.
Mam drugi numer w Plus, telefon to A70, usługa VoWifi i VoLte aktywne i działają bez problemu.
Co może być nie tak w przypadku A71 z numerem jaki mam również na siebie? Dokładnie Plush Abo duet jest od kilku lat na moją osobę.
Oba modele A70 i A71 z tego co wiem, są na liście Plusa gdzie ta usługa ma działać. Na obydwu telefonach nie było korzystane z aplikacyjnej usługi VoWifi. Tylko z natywnej.
A71 Android 13
One UI 5.0
Wersja oprogramowania A715FXXU8DVK1 (XEO)
Poziom poprawek zabezp z 1 października 2022
Wczoraj, tj 27.01.2023 skontaktowałem się z infolinią Plus, zgłosiłem problem. Usługa VoWifi została zresetowana. Dziś i połączenia i smsy działają ale muszę to poobserwować.
Dodatkowo jest też zgłoszenie skierowane do dz. technicznego z prośbą o weryfikację problemu (mam nr zgłoszenia).
Nie wiem czego jeszcze może być to wina, stąd mój post na forum.
Edit.
Dzisiaj działało, tj nawiązywało połączenia, wysyłało sms i nagle nie wybrało numeru na który chciałem zadzwonić.
Po chwili ikonka połączeń przez wifi zgasła, zaświeciła się i połączenie mogłem nawiązać.
Będąc całkowicie na zewnątrz, w zasięgu sieci operatora i LTE albo i nie LTE, nie ma problemu z dzwonieniem i smsowaniem. Wewnątrz jak wyłączę połączenia przez wifi, również problemu nie ma.
Ta usługa u mnie kuleje jak widzę. Na A70 obojętnie gdzie, problemu jak nie było tak nie ma, a numer również należy do mnie (Plush Abo duet).
Dziwne.
Obstawiam po cichu jeszcze kartę sim. Możliwe, że to jej wina? Trochę wątpię.
A jak sprawa wygląda z ewentualną jej wymianą na nową? W salonie Plus od ręki za opłatą (25zł?, bo o takiej kwocie wyczytałem).
No ale czy to wina sim....