Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: wlo »

Ponieważ nie ma odrębnego wątku poświęconego usługom, postanowiłem taki założyć...

Z tego co zrozumiałem zasady, usługa Zapłać z PLUS jest usługą dla postpaid (abonament), natomiast Usługa Dostępowa dotyczy wszystkich abonentów - zarówno post- jak i prepaid. Zapłać z PLUS jest przy tym usługą limitującą wysokość transakcji dotyczących konkretnego Dostawcy (transakcji jednorazowej i w skali miesiąca) - odpowiednio 50 i 300 Euro, Usługa Dostępowa limituje próg wydatków ogółem na płatności dla Partnera - 0 zł, 10 zł itd. do 500 zł. Jeśli się mylę, proszę o wyjaśnienie ;-)

Moje pytania dotyczące usług są następujące (na razie, bo wątek z pewnością się rozwinie):
1.
Jeśli limit wydatków w Usłudze Dostępowej wynosi najwyżej 500 zł, jak można wykorzystać limit 300 Euro w Zapłać z PLUS? Zgodnie z regulaminami obu usług jest wspólny limit wydatków!
2.
Co znaczy zapis "brak" na moim (i nie tylko) iPlus:
Tu jesteś: iPlus Usługi
Zarządzanie Usługami Dostępowymi i limitami usługi Zapłać z Plus
Limit na sumę wszystkich transakcji w ramach Usług Dostępowych i usługi Zapłać z Plus: Brak
3.
Nie korzystam z zakupów w ramach tych usług, jednak robię zasilenia prepaid z konta abonenckiego postpaid. Są realizowane bez problemu. Czy doładowanie konta Simplus (tak to jest zdefiniowane cały czas w iPlus) są zaliczane do usług, o których mowa? Czy to odrębna całkiem usługa? Pytam w kontekście ustawienia limitu 0 zł.

PS.
Jest nowy regulamin Usługi Dostępowej, który ma obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku. Proszę, niech ktoś go sprawdzi i zmieni, bo naprawdę żenujące są byki jakie wasi spece od regulaminów walą w tekstach. Już deklarowałem, że na emeryturze chętnie za ich pieniądze będę przygotowywał teksty regulaminów... Gwarantuję o wiele wyższą jakość pracy ;-)
https://api.plus.pl/file/files/file/reg ... 1.2023.pdf
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3124
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: Marta_Plus »

wlo,
wlo pisze: 28 gru 2022, o 15:01 Jeśli limit wydatków w Usłudze Dostępowej wynosi najwyżej 500 zł, jak można wykorzystać limit 300 Euro w Zapłać z PLUS? Zgodnie z regulaminami obu usług jest wspólny limit wydatków!
Limit w Usłudze dostępowej może wynosić do 300 Euro - należy wybrać – BRAK limitu. To jest wspólny limit dla Usługi dostępowej i Zapłać z Plus.
wlo pisze: 28 gru 2022, o 15:01 Co znaczy zapis "brak" na moim (i nie tylko) iPlus:
Tu jesteś: iPlus Usługi
Jest to brak limitu. Abonenta ogranicza tylko limit systemowy równowartości 300 Euro.
wlo pisze: 28 gru 2022, o 15:01 Czy doładowanie konta Simplus (tak to jest zdefiniowane cały czas w iPlus) są zaliczane do usług, o których mowa?
Nie, to inna usługa.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: wlo »

Dzięki za wyjaśnienia, ale - jak mówiłem - pojawiają się nowe pytania ;-)
Marta_Plus pisze: 29 gru 2022, o 18:12 wlo,
wlo pisze: 28 gru 2022, o 15:01 Jeśli limit wydatków w Usłudze Dostępowej wynosi najwyżej 500 zł, jak można wykorzystać limit 300 Euro w Zapłać z PLUS? Zgodnie z regulaminami obu usług jest wspólny limit wydatków!
Limit w Usłudze dostępowej może wynosić do 300 Euro - należy wybrać – BRAK limitu. To jest wspólny limit dla Usługi dostępowej i Zapłać z Plus.
wlo pisze: 28 gru 2022, o 15:01 Co znaczy zapis "brak" na moim (i nie tylko) iPlus:
Tu jesteś: iPlus Usługi
Jest to brak limitu. Abonenta ogranicza tylko limit systemowy równowartości 300 Euro.
Czyli wynika z tego, że regulamin Usługi Dostępowej jest niepełny, niejasny, wprowadzający w błąd (opcja do wyboru)!?

REGULAMIN USŁUGI DOSTĘPOWEJ wersja z dnia 01.09.2021 r.
§ 4 Zasady dostępu do Usług
7. Limit Użytkownika na Usługi Dostępowe może być ustawiony w następujących kwotach: 0 zł, 10 zł, 20 zł, 30 zł, 40 zl, 50 zl, 60 zł, 70 zł, 80 zł, 90 zł, 100 zł, 200 zł, 500 zł. [...]
8. Limit o którym mowa w ust. 7 powyżej jest wspólnym limitem dla Usług nabywanych przy użyciu Zapłać z Plus oraz dla Usług Dostępowych.

Regulamin świadczenia usługi „Zapłać z Plus” wersja z dnia. 01.09.2021 r.
§ 4 Informacja o opłatach
6. Na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych maksymalne opłaty za zamówienia Kontentu, których płatność ma być dokonana na rzecz Dostawcy za pośrednictwem Polkomtel, objęte są limitem maksymalnym, który nie może przekroczyć:
a. 50 Euro dla pojedynczej płatności,
b. 300 Euro w okresie miesiąca.
7. Polkomtel jest uprawniony do ustawienia niższych limitów na zakup Kontentu, niż kwoty wskazane w ust. 6 pkt. a. i b. powyżej. Abonent Polkomtel może sprawdzić aktualnie ustawione limity na łączną sumę zobowiązań w ramach Zapłać z Plus oraz „Usługi dostępowej” (udostępnianej na podstawie odrębnego regulaminu) wysyłając SMS o treści LIMITDB lub LIMITDB LISTA na numer 2601 (koszt SMS zgodny z cennikiem oferty Abonenta).

Zgodnie z regulaminami, nie ma możliwości ustawić limitu na więcej niż 500 złotych, nie ma możliwości ustawić brak limitu (bo jak rozumiem brak limitu oznacza te ustawowe czyli 300 euro?). Jak więc zarządzać limitem w tym kontekście?

Czy "brak" przy usłudze na koncie numeru prepaid oznacza ustawowe 300 euro? Nie znajduję regulaminu usługi Zapłać z PLUS dla prepaida w Plusie - jedynie Usługa Dostępowa jest dedykowana prepaidowi. Jest taki regulamin? W nieporządku na stronie operatora znalazłem tylko wyżej zacytowane regulaminy (jako najnowsze) i nowy regulamin Usługi Dostępowej obowiązujący od 01.01.2023 (z babolami w treści).

I ostatnie pytanie na teraz... Czy jest możliwe, żeby mimo wysłania dawno temu esemesa ZABLOKUJ na nr 8055, przy usłudze w iPlus widniało dzisiaj słowo "brak"? Bo to mnie najbardziej ostatnio niepokoiło, zwłaszcza, że na zarządzanych przez mnie numerach prepaid, oprócz blokad czy limitów usług specjalnych czy premium, byłem pewien, że na kilku zablokowałem także usługi DCB. A nawet w przypadku jednego numeru mam pewność 100-procentową - mam notatki ;-). Po wysłaniu komendy, w odpowiedzi przyszła wiadomość: (2019.07.31 15:27) "Usluga 'Dopisz do rachunku w Plus' zostala zgloszona do deaktywacji". Jednak cały czas przy usłudze w iPlus był opis "brak"... Afery robił nie będę, bo numer ze dwa miesiące temu został wyłączony (dezaktywowany), ale jak mówiłem, podobna sytuacja miała miejsce na innych numerach także i na nich cały czas jest brak ustawionego limitu mimo żądania blokady. Dodam, że oprócz esemesa o zgłoszeniu do deaktywacji nie było innych wiadomości - o deaktywacji na przykład.

Ja chyba nie skończę tego postu...
Numer, o którym wyżej mówię, to numer prepaid, był w taryfie Plus Elastyczna. Usluga 'Dopisz do rachunku w Plus'... Co znaczy ten komunikat? Usługa Dostępowa to jest? Czy Zapłać z PLUS to jest? Jeśli ta druga - na podstawie jakiego regulaminu?

I jeszcze jedno pytanie (dodane 2023.01.03 13:26):
Dlaczego - mimo zapisu w regulaminie obowiązującym od 01.01.2023:
§ 4 Zasady dostępu do Usług
3. Abonent może dezaktywować możliwość korzystania z Usługi Dostępowej:
d. w swoim profilu w serwisie iPlus na stronie www.plus.pl;
kompletnie NIC nie można z tym zrobić w webowym iPlus?
Ja mam jeszcze kilka pytań związanych z iPlus - ale to w wątku poświęconym iPlus napiszę ;-)
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5186
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: Basia_Plus »

wlo,
wlo pisze: 29 gru 2022, o 20:40 Czy "brak" przy usłudze na koncie numeru prepaid oznacza ustawowe 300 euro?

tak.
wlo pisze: 29 gru 2022, o 20:40 Nie znajduję regulaminu usługi Zapłać z PLUS dla prepaida w Plusie - jedynie Usługa Dostępowa jest dedykowana prepaidowi. Jest taki regulamin?
Usługa Zapłać z Plus dostępna jest tylko dla Klientów abonamentowych.
wlo pisze: 29 gru 2022, o 20:40 ale jak mówiłem, podobna sytuacja miała miejsce na innych numerach także i na nich cały czas jest brak ustawionego limitu mimo żądania blokady. Dodam, że oprócz esemesa o zgłoszeniu do deaktywacji nie było innych wiadomości - o deaktywacji na przykład.
Prześlij proszę numery, na których ma być blokada na: bok@plus.pl
wlo pisze: 29 gru 2022, o 20:40 Numer, o którym wyżej mówię, to numer prepaid, był w taryfie Plus Elastyczna. Usluga 'Dopisz do rachunku w Plus'... Co znaczy ten komunikat? Usługa Dostępowa to jest? Czy Zapłać z PLUS to jest? Jeśli ta druga - na podstawie jakiego regulaminu?
Dla numeru prepaid możliwa jest tylko Usługa Dostępowa.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: wlo »

Basia_Plus pisze: 3 sty 2023, o 18:41
wlo pisze: 29 gru 2022, o 20:40 Numer, o którym wyżej mówię, to numer prepaid, był w taryfie Plus Elastyczna. Usluga 'Dopisz do rachunku w Plus'... Co znaczy ten komunikat? Usługa Dostępowa to jest? Czy Zapłać z PLUS to jest? Jeśli ta druga - na podstawie jakiego regulaminu?
Dla numeru prepaid możliwa jest tylko Usługa Dostępowa.
Rozumiem. Nie rozumiem tylko, dlaczego dzisiaj o 13:53, po wysłaniu komendy ZABLOKUJ na numer 8055 - z numeru prepaid(!!!) - w odpowiedzi przyszła informacja: Usluga 'Dopisz do rachunku w Plus' zostala zgloszona do deaktywacji. ZGŁOSZONA!! Pytanie - kiedy będzie deaktywowana? Bo teraz, o 18:40, na koncie tego numeru w pozycji:
Tu jesteś: iPlus Usługi Usługi
Zarządzanie Usługami Dostępowymi i limitami usługi Zapłać z Plus
ciągle widzę:
Limit na sumę wszystkich transakcji w ramach Usług Dostępowych i usługi Zapłać z Plus: Brak
I jak sądzę ten stan ma miejsce od poprzedniej próby deaktywacji, w 2019 roku, kiedy - tego jestem raczej pewien - robiłem to dla większości numerów które ich użytkownicy powierzyli mi w administrowanie ;-)

Ja rozumiem, że piszecie co powinniście/musicie pisać. Ale naprawdę nie da się dokopać specom od tworzenia iPlus, interfejsu użytkownika itd., itp.? Ja mówię co widzę, Państwo piszecie po powinienem widzieć. Kto, przepraszam, ma tu coś nie ten teges z podejściem do sprawy?
Czy nikt wniosków nie potrafi wyciągać, że to wprowadzanie klientów w błąd (tak, to wprowadzanie w błąd), nie prowadzi do pogłębiania zaufania do operatora?

Jeszcze jedno...
Na numerze, o którym mówię (prepaid), w pozycji menu:
Tu jesteś: iPlus Konto i formalności Zgody marketingowe
5.Chcę włączyć Usługę Dostępową i Zapłać z Plus – tj. możliwość dopisywania do rachunku w Plus opłat z tytułu usług świadczonych przez Dostawców tych usług. Oświadczam, że akceptuję Regulamin świadczenia Usługi Dostępowej i Regulamin usługi Zapłać z Plus znajdujące się na stronie http://www.plus.pl/regulaminy-i-cenniki.
stan zgody jest ustawiony na: Dozwolone

Teraz już zupełnie nie rozumiem - co ja blokuję komendą ZABLOKUJ na 8055? Wycofuję zgodę marketingową? Ustawiam limit na zero? A może najlepiej i najpewniej będzie, jeśli wycofam te zgodę (która została wbrew woli użytkownika włączona - o czym pisałem już w https://plusforum.pl/viewtopic.php?p=277754#p277754)?

Przyszła mi myśl... A może nie można zablokować w prepaidzie, bo "system" chce blokować usługę, której w prepaidzie nie ma - Zapłać z Plus znaczy (chociaż z tekstu informacji zwrotnej wynika, ze to Dopisz do rachunku w Plus jest) ;-)

Kochani Specjaliści... Ja naprawdę będę jechał po operatorze, co pośrednio na Was się odbija niestety, dopóki to i inne podnoszone przeze mnie tu rzeczy nie będą działać jak powinny!! ;-)
Kiedy przywrócicie (do operatora się zwracam oczywiście) możliwość zarządzania zgodami w abonamencie przez iPlus? Zniknęły i co? Nie wiem jaki one status obecnie mają - w prepaidzie wszystko się pozmieniało ostatnio, mimo ustawień... Że z mobilnego iPlusa działa? No i? Ja nie korzystam z urządzenia bazującego na Androidzie albo iOS-ie ;-)
Krzysia1987
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2023, o 17:38

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: Krzysia1987 »

Dzień dobry.
Po wielokrotnych zapytaniach w biurze obsługi plusa nie otrzymałam informacji odnośnie partnerów którzy przystąpili do usługi zapłać z plusem.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5186
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Krzysia1987,

jeśli dany partner posiada możliwość skorzystania z usługi, ''Zapłać z Plus'' to pojawi się ona na liście sposobu wyboru płatności.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Krzysia1987
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2023, o 17:38

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: Krzysia1987 »

Czy nikt nie może zwyczajnie wstawić takiej listy dostępnych np. sklepów internetowych z taką opcją płatności?
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: wlo »

Krzysia1987,
można by zadać pytanie...
Visa, Blik, czy inna organizacja podaje listy skleów, gdzie można zapłacić z użyciem ich narzędzia płatniczego?
Letki
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 14 cze 2023, o 20:16

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: Letki »

Witam, przychodzę z zapytaniem jakie znacie strony które obsługują usługę zapłać z plus ? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5186
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Usługa Dostępowa i Usługa Zapłać z PLUS

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Letki,
Letki pisze: 14 cze 2023, o 20:21 przychodzę z zapytaniem jakie znacie strony które obsługują usługę zapłać z plus ?
powyższa forma płatności dostępna będzie dla: LEGIMI, SKYCASH, NAVIPAY, PUBLICO24, GAZETA WYBORCZA, TINDER.
W przypadku innych serwisów zweryfikuj proszę, czy dany partner posiada możliwość skorzystania z usługi ''Zapłać z Plus''.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ