wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Mateuszzzz
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 8 lis 2022, o 21:44

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Mateuszzzz »

Witam,
mam podobny problem związany z wysokim rachunkiem za korzystanie z internetu. Również została naliczona opłata za korzystanie z danych mobilnych, które zostały przypadkowo uruchomione. Wysłałem e-mail na bok@plus.pl wyjaśniający dokładnie zaistniałą sytuację. Prosiłbym o przyśpieszenie rozpatrzenia mojej sprawy.

Numer mojej reklamacji: CASE/221103/1412

Dziękuje
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

Mateuszzzz pisze: 8 lis 2022, o 22:04 Również została naliczona opłata za korzystanie z danych mobilnych, które zostały przypadkowo uruchomione.
Kurczę... Czyli co? Za przypadkowe zdarzenia nie odpowiadamy? Bo to "przypadek" a nie nasza "wina"?
Pytanie mam przy okazji - jaki to wysoki rachunek za to przypadkowe uruchomienie transmisji danych wyszedł?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

Witaj Mateuszzzz,
Mateuszzzz pisze: 8 lis 2022, o 22:04 Prosiłbym o przyśpieszenie rozpatrzenia mojej sprawy.

Numer mojej reklamacji: CASE/221103/1412
Przekazałam prośbę o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Mateuszzzz
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 8 lis 2022, o 21:44

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Mateuszzzz »

Marta_Plus pisze: 9 lis 2022, o 11:09 Witaj Mateuszzzz,
Mateuszzzz pisze: 8 lis 2022, o 22:04 Prosiłbym o przyśpieszenie rozpatrzenia mojej sprawy.

Numer mojej reklamacji: CASE/221103/1412
Przekazałam prośbę o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Dziękuje
Szymon9831
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 7 mar 2023, o 22:25

Pomocy Blokada połączeń z związkiem przekroczenia limitu kredytowego

Post autor: Szymon9831 »

Witam dzisiaj dostałem wiadomość SMS o takiej treści co robić
Nie byłem za granicą nie mam pojęcia skąd tak kosmiczna kwota
Jestem waszym klientem od 15 lat
W dodatku mam u was 3 telefony
Pierwszy raz zdarzył się taki przypadek
Proszę o pomoc w dotychczasowych trudnych czasach nie mam możliwości pokrycia takiej kwoty
Informujemy o blokadzie polaczen w zwiazku z przekroczeniem limitu kredytowego. Kwota biezacego uzycia dla numeru: xxxxxxx wynosi 500.47 zl netto. Prosimy o wplate zaliczki w wysokosci kwoty uzycia na konto Jezeli w ostatnim czasie korzystales z uslug roamingowych kwota Twojego uzycia moze wzrosnac. Po otrzymaniu takiej informacji od operatora roamingowego mozemy poprosic o uzupelnienie kwoty zaliczki.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Szymon9831,
Szymon9831 pisze: 7 mar 2023, o 23:18 Nie byłem za granicą nie mam pojęcia skąd tak kosmiczna kwota
z pozycji forum nie mamy wglądu na konto numeru. Nie przebywałeś w jakiejś strefie przygranicznej? Jeśli w urządzeniu ustawiony byłby automatyczny wybór operatora, wtedy karta SIM loguje się do sieci posiadającej na danym obszarze silniejszy sygnał.
Szymon9831 pisze: 7 mar 2023, o 23:18 Prosimy o wplate zaliczki w wysokosci kwoty uzycia na konto
W tej sprawie skontaktuj się proszę z Działem Windykacji Należności.

Po zamknięciu okresu rozliczeniowego możesz zgłosić reklamację. Jeśli podasz nam później numer zgłoszenia postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Szymon9831
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 7 mar 2023, o 22:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Szymon9831 »

Dziękuję za odpowiedź i pomoc
Nie byłem nigdzie za granicą ani w pobliżu aż jestem w szoku z takiego SMSa
Udało się zadzwonić i odblokować telefon ale dalej mam do zapłaty kosmiczną kwotę.
Rozumiem że mam czekać na fakturę i wtedy dopiero złożyć reklamacje?
Narazie nic nie robić ?
Aż boję się korzystać z telefonu żeby czegoś nie naliczyło dodatkowo
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Szymon9831,
Szymon9831 pisze: 8 mar 2023, o 21:29 Rozumiem że mam czekać na fakturę i wtedy dopiero złożyć reklamacje?
tak, reklamacja powinna być złożona po zamknięciu okresu rozliczeniowego ze wskazaniem pozycji na rachunku, z którą się nie zgadzasz.
Podaj nam później numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

Szymon9831,
naprawdę, na podstawie danych z billingu online, nie da się ustalić przyczyny tych dodatkowych opłat?
Jeśli to roaming - jest to napisane (tak jak w przypadku połączeń głosowych czy wiadomości, bez nazwy sieci roamingowej, co prawda...). Jeśli krajowe jakieś usługi (transmisja danych poza pakietem, usługi premium, może zapłać z Plusem?), też jest to podane.

Ja mam np. na jednym z numerów naliczoną opłatę za roaming - transmisję danych (w limicie 50 zł) i bez nazwy sieci nie wiem skąd to się wzięło i dlaczego (teoretycznie numer w obszarze unijnym pozostawał). Jutro będzie faktura, to będę wiedział ;-) Być może na morzu coś złapał użytkownik tego numeru? Bo rzeczywiście krótki rejs z północnej Anglii do Amsterdamu odbywał w tym czasie ;-)
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

Nie mogę edytować powyższego postu, więc w nowym...
Faktura, billing są, więc wiem!
AT&T Statki i promy, stawka 2 zł netto za 50 kB.
Zgodnie z cennikiem połączeń międzynarodowych i w roamingu, transmisja danych w sieciach satelitarnych, morskich i samolotowych kosztuje tyle co w przypadku roamingu międzynarodowego w "pozostałych niewymienionych krajach świata".
Regulamin pakietów Atlantyckich nic nie mówi o tych sieciach, regulamin Orientalnych - owszem, ale tylko literalnie Telenor Maritime - Statki I Promy wymienia.

Czy jest możliwe jakiekolwiek zminimalizowanie kosztów transmisji danych w takim przypadku, czy pozostaje stawka cennikowa i bariera Limitera Data (o zdjęciu blokady nawet nie wspominam) albo całkowita blokada tych sieci - dla bezpieczeństwa (chociaż dla bezpieczeństwa wolałbym mieć jakąkolwiek możliwość komunikacji jednak)?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

wlo,

zgodnie z Cennikiem połączeń międzynarodowych i w roamingu międzynarodowym 4:
Blokada połączeń z sieciami satelitarnymi, morskimi i samolotowymi (Blokada sieci nienaziemnych) - bezpłatnie

Polega na zablokowaniu możliwości korzystania z Usług w sieciach satelitarnych, morskich i samolotowych poprzez uniemożliwienie zalogowania się do tych sieci. Jeśli na danym obszarze nie ma zasięgu innych sieci, nie będzie możliwe korzystanie z Usług. Blokadę można włączyć: (a) komendą SMS na bezpłatny nr 8804 o treści: „BLOKUJ SAT” (Abonenci będącymi osobami fizycznymi, w tym prowadzącymi działalność gospodarczą) oraz „BLOKUJ SAT PLUSKOD5” (pozostali Abonenci); (b) logując się do iPlus na www.plus.pl lub przez aplikację mobilną iPlus. Możliwość korzystania z Usług w sieciach satelitarnych, morskich i samolotowych można przywrócić wyłączając blokadę: (a) komendą SMS na bezpłatny nr 8804 o treści: „ODBLOKUJ SAT” (Abonenci będącymi osobami fizycznymi, w tym prowadzącymi działalność gospodarczą) oraz „ODBLOKUJ SAT PLUSKOD5” (pozostali Abonenci); (b) logując się do iPlus na www.plus.pl lub przez aplikację mobilną iPlus. Blokada zostanie włączona lub wyłączona niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24 godzin od zlecenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

Basia_Plus...
Ja znam te cenniki i ich zapisy. O co innego pytałem ;-)
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

wlo,
wlo pisze: 13 mar 2023, o 19:18 Czy jest możliwe jakiekolwiek zminimalizowanie kosztów transmisji danych w takim przypadku
nie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MDK
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2023, o 14:29

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: MDK »

Witam,

W dniu wczorajszym wróciłem z wczasów z Grecji, przeżyłem szok po zobaczeniu rachunku za usługi telekomunikacyjne sieci PLUS.
Otrzymałem fakturę w wysokości 275,52 zł za transmisję danych w ramach roamingu co ciekawe monitorując bieżące zużycie danych wysyłając SMS na nr 605020010 o treści "L" , nadal posiadałem duży zapas danych do wykorzystania ok. 8 GB. Co ciekawe w kolejnym okresie rozliczeniowym została mi ponownie naliczona kwota w wysokości 206 zł, gdzie limit danych do zużycia to 9,39 GB (SMS wysłany w dniu dzisiejszym 13.08.2023 na nr 605020010 o treści "L").
Reklamację na naliczone kwoty wystosowałem poprzez platformę iplus, proszę o pomoc w wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji.
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

MDK pisze: 13 sie 2023, o 14:45 Otrzymałem fakturę w wysokości 275,52 zł za transmisję danych w ramach roamingu co ciekawe monitorując bieżące zużycie danych wysyłając SMS na nr 605020010 o treści "L" , nadal posiadałem duży zapas danych do wykorzystania ok. 8 GB. Co ciekawe w kolejnym okresie rozliczeniowym została mi ponownie naliczona kwota w wysokości 206 zł, gdzie limit danych do zużycia to 9,39 GB (SMS wysłany w dniu dzisiejszym 13.08.2023 na nr 605020010 o treści "L").
Te kwoty zapewne (i raczej na pewno) dotyczą roamingu pozaunijnego. Na dwóch fakturach, bo zapewne koniec jednego i początek drugiego okresu rozliczeniowego przypadały na Twój pobyt w Grecji, i zapewne w pobliżu granic UE ;-)
Na billingu masz podane w jakich sieciach miały miejsce te sesje. Z ciekawości - mógłbyś potwierdzić albo zaprzeczyć?
ODPOWIEDZ