5G w Plush

Bez konsekwencji dla młodych… oferta na kart, MIX
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 5G w Plush

Post autor: mariusz9a »

Co miesiąc.
Aktualnie Plus uruchamia wszystkim (w pre-paid) dostęp do 5G niezależnie od wykupionego pakietu. Więcej info: KLIK.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
asziatko
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 17 lis 2022, o 17:28
Lokalizacja: Tarnów

Re: 5G w Plush

Post autor: asziatko »

Przyznam że jest to nie co zderzenie z rzeczywistością. Owszem Polkomtel ogłosił i udostępnił 5G dla wszystkich także Abonentów Plush w planie ABO (z takiego też planu korzystam) ale co z tego... na moim przykładzie widać że nie do końca jest to 5G dla wszystkich.

Mimo że posiadam smartfona, który obsługuje 5G (Motorola Moto G50 5G) kupionego w Polskiej dystrybucji, mając w ustawieniach włączone 5G
Ustawienia
Ustawienia
to nadal mam tylko pasmo LTE/LTE+. Co więcej mieszkam dosłownie obok stacji bazowej Plus'a i zarówno w mieszkaniu czy też na zewnątrz nie ma możliwości bym mógł połączyć się z 5G.

Co na to Polkomtel?. Owszem napisałem wiadomość, przesłałem screen z mapki zasięgu że jestem w zasięgu 5G to została udzielona informacja że mimo że nie nadmieniłem że posiadam smartfona, który obłsuguje 5G i mam włączone 5G w Ustawieniach otrzymałem odpowiedź...
Wyjaśniam, że aby korzystać z technologii 5G należy spełnić jednocześnie poniższe warunki:

- znajdować w zasięgu sieci 5G: https://www.plus.pl/mapa-zasiegu
- posiadać urządzenie obsługujące 5G z wykorzystaniem technologii 2600 MHz TDD.
Co za tym idzie... wrzucony standardowy tekst nie czytając treści przesłanej wiadomości. Dodam że Motorola MOto G50 5G obsługuje pasmo 5G z wykorzystaniem technologii 2600 MHz TDD.

Co jeszcze mogę zrobić by "ujrzeć" i korzystać z 5G skoro jestem w zasięgu i mam odpowiedni sprzęt?.
W Zasięgu,
Artur
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 5G w Plush

Post autor: mariusz9a »

Może po prostu jeszcze Ci nie włączyli 5G. Specjaliści Plusa pisali w innym wątku, że proces uruchamiania partiami numerów nadal trwa.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
asziatko
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 17 lis 2022, o 17:28
Lokalizacja: Tarnów

Re: 5G w Plush

Post autor: asziatko »

Ciężko mi powiedzieć właśnie co jest powodem tego że nie mogę korzystać z 5G.

Skoro by było tak faktycznie że jeszcze nie włączyli 5G to od strony Polkomtelu można by było napisać Klientowi że nie ma jeszcze włączonej usługi 5G, a nie zbywać standardowyni regułami że jak Klienta ma sprzęt to pisać że trzeba mieć taki sprzęt.

Jeśli chodzi o 5G to usługa jest włączana etapami?. Jest może podany przybliżony termin kiedy będzie włączone 5G w danym obszarze?.
W Zasięgu,
Artur
Awatar użytkownika
asziatko
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 17 lis 2022, o 17:28
Lokalizacja: Tarnów

Re: 5G w Plush

Post autor: asziatko »

W dniu wczorajszym tj. 12 marca 2023 r. zauważyłem że mam dostęp do 5G. Wygląda to o tyle dziwnie, może to jest błąd oprogramowania że jak połączę się z siecią to nadal widnieje w górnym pasku smartfona Motorola Moto G50 5G pasmo LTE, a dopiero jak wejdę w "szybki kafelek" Internet to widać pasmo 5G, wygląda to tak jak na screenie poniżej...
5G
5G
Zrobiłem test szybkości 5G wewnątrz budynku (mieszkanie na I piętrze) i wygląda tak jak na screenie poniżej...
Test Sieci - Wyniki
Test Sieci - Wyniki
Co jest tego faktycznie powodem że nie wskazania 5G w górnym pasku tylko LTE, według mnie powinno być 5G.
W Zasięgu,
Artur
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 5G w Plush

Post autor: mariusz9a »

Najwyraźniej Motorola tak ma :-] Aktualizacji softu nie ma dostępnej?
Jak przesyłasz większą ilość danych to też nie zmienia ikonki na "5G"?
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
asziatko
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 17 lis 2022, o 17:28
Lokalizacja: Tarnów

Re: 5G w Plush

Post autor: asziatko »

Sprawdzałem teraz czy był by nowy update Motoroli i brak, mam aktualne oprogramowanie.

Właśnie nawet na teście szybkość czy też na przesyle zdjęć do chmury jest tylko LTE, a faktycznie jest 5G jak popatrzę na szybk Kafelek.
W Zasięgu,
Artur
Awatar użytkownika
gorbaczow
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 2 gru 2020, o 19:16

Re: 5G w Plush

Post autor: gorbaczow »

Ja też mam od jakiegoś czasu problem z 5G. Kupiłem w styczniu abonament z 5G i nawet z początku to działało a teraz wcale nie działa. Jeszcze do niedawna miałem coś takiego, że ikonka zasięgu migała między LTE i 5G. Teraz to już wcale nie pokazuje mi ikonki 5G. A mieszkam w mieście które według mapek jest pokryte 5G. Telefon jest na liście obsługiwanych modeli bo to Realne GT ME. Co mam zrobić? Dzwonić na infolinię? Poradzą coś?
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1240
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: 5G w Plush

Post autor: zbych_in_flames »

Ale to w ogóle nie loguje się już nigdzie do 5G, czy chodzi tylko o Twoje mieszkanie/dom?
Awatar użytkownika
gorbaczow
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 2 gru 2020, o 19:16

Re: 5G w Plush

Post autor: gorbaczow »

Nigdzie się nie loguje. Wczoraj zrobiłem objazdowke w okolicach BTS-ów i nigdzie się nie zalogował do 5G. W telefonie wszystko mam poustawiane jak trzeba.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1240
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: 5G w Plush

Post autor: zbych_in_flames »

Rozumiem, że takie standardowe rzeczy jak przelogowanie się w sieci, ponowne uruchomienie telefonu już robiłeś?
Jaka miejscowość? W innych miejscowościach gdzie jest sygnał 5G to samo rozumiem?

Preferowane 5G itp takie rzeczy w telefonie na pewno masz ustawione? Żadnego oszczędzenia energii itp. nie masz odpalonego - bo np.: u mnie to wyłącza 5G i jest tylko LTE itp?

Ostatecznie możliwe, że po stronie sieci "spadł" dostęp do 5G albo coś się przycięło - wtedy kontakt z operatorem i zgłoszenie.
Awatar użytkownika
gorbaczow
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 2 gru 2020, o 19:16

Re: 5G w Plush

Post autor: gorbaczow »

Wszystko robiłem co w mojej mocy. Nawet przeflashowałem cały soft w telefonie i skonfigurowałem system od zera żeby wyeliminować jakieś błędy. Jak dla mnie to coś ze strony Plusa się odjaniepawliło na mojej karcie SIM. Mieszkam W Ciechanowie i jest niejeden BTS 5G tu mamy.
Napisałem maila na bok@plus.pl. Zobaczymy czy coś da się zrobić.
Awatar użytkownika
gorbaczow
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 2 gru 2020, o 19:16

Re: 5G w Plush

Post autor: gorbaczow »

Jakby co to sam już ogarnąłem ten bałagan. GT Master Edition odtatnio dostał aktualizacje do Androida 13 i u mnie 5G padło po zaktualizowaniu telefonu. Jak w weekend zrobilem downgrade do Androida 12 to niestety sie nie naprawiło. Wczoraj wrocilem do Androida 11 i dziala. Poki co zaktualizowalem do Androida 12 i jeszcze działa:) Teraz boję się aktualizować do 13 :lol: :lol: :lol:
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1240
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: 5G w Plush

Post autor: zbych_in_flames »

To genialna ta aktualizacja jak obcina 5G xD.
Awatar użytkownika
gorbaczow
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 2 gru 2020, o 19:16

Re: 5G w Plush

Post autor: gorbaczow »

Na Andku 13 tez juz mi dziala. W pracy sobie zaktualizowalem z VPN z Niemiec. Do Polski aktualizacje docieraja ze sporym opoznieniem to aktualizacja reczna paczkami OTA pobranymi z internetu nie zawsze konczy sie powodzeniem. Pomimo ogolnego wrazenia ze wszystko dziala cos sie moze nie powieść. Ale oficjalnie to Androidzie 13 juz działa :-D :-D Ale musialem cofnac ten balaga az do Andka 11 i wylapac wszystkie aktualizacje az do Andka 13.
ODPOWIEDZ