Nie można włączyć LTE w iplus

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Pan.P
Nowy
Posty: 5
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 14 sie 2023, o 01:14

Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: Pan.P »

Witam serdecznie. Staram się od kilku dni pomóc wujkowi (63 lata) w uruchomieniu LTE. Jest on w plusie od 22 lat, nigdy nie korzystał z internetu w telefonie. Ostatnio kupił jednak sobie Xiaomi redmi 12, ma nową kartę SIM 3w1. Telefon skonfigurowany prawidłowo, mam taki sam i też jestem w plusie a mimo to u niego nie działa LTE. Internet 3g śmiga bez problemu. Ma aktywny pakiet za 35zl gdzie jest 25giga i reszta bez limitu. Jedyne co mnie zastanawia to że w aplikacji iplus w zakładce usługi/pakiety nie można aktywować LTE, wyskakuje błąd że się nie powiodło. Usługa GPRS jest aktywna ale LTE nie można aktywować ani z poziomu aplikacji ani po zalogowaniu się przez www. Jakieś pomysły jak to rozwiązać? Próbowałem to aktywować w różne dni o różnych godzinach i za każdym razem to samo. Infolinia jest bezradna. Dodam też, że jego karta w moim telefonie też nie ma LTE a moja w jego działa bez problemu także to nie jest wina telefonu. Obstawiam tutaj na brak aktywnej usługi LTE której nie można z jakiegoś powodu aktywować.

Dodam też, że po wpisaniu kodu *101*11*24# jest odpowiedź 'usługa niedostępna'.
Załączniki
Screenshot_2023-08-14-01-08-47-577_pl.plus.plusonline.jpg
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4066
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: sl@w_es »

Z jakiej taryfy korzysta wujek, bo może tu tkwi problem?
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
Pan.P
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2023, o 01:14

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: Pan.P »

W aplikacji iplus pokazuje, że Simplus. Natomiast po kliknięciu zmień taryfę jest komunikat taki jak na screen poniżej. Całe szczęście, że mogę się logować do jego konta z mojej aplikacji, znacznie to ułatwi ewentualne sprawdzanie w iplus.
Załączniki
Screenshot_2023-08-14-10-20-26-285_pl.plus.plusonline.jpg
Screenshot_2023-08-14-10-20-31-633_pl.plus.plusonline.jpg
Ostatnio zmieniony 14 sie 2023, o 10:26 przez Pan.P, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4066
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: sl@w_es »

Simplus to bardzo stara taryfa i z tego co pamiętam nie obsługuje LTE.
Stan środków na koncie?
Zmiana taryfy jest płatna.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
Pan.P
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2023, o 01:14

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: Pan.P »

Na koncie ma ok 65zl bo doładował sobie za 100zl i od razu kupił pakiet za 35zl. Czy ewentualna zmiana taryfy może spowodować, że aktualny pakiet przestanie działać?
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4066
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: sl@w_es »

Tak, jeśli pakiet nie ma odpowiednika w nowej taryfie to następuje dezaktywacja; sugerowałbym korzystanie z niego do końca ważności i pod koniec tego terminu kontakt z DOK w celu zmiany taryfy.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
Pan.P
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2023, o 01:14

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: Pan.P »

Dobrze rozumiem, że plus na kartę ma dwie taryfy? Ja osobiście mam taryfę Nowy Plush. Wujkowi włączyłbym Plus Elastyczna na kartę *147*27# co ciekawe widzę, że zarówno taryfa elastyczna i ta druga Prosto na kartę w swoich pakietach też mają ten który wujek ma aktualnie w Simplus aktywny bo właśnie z tego kodu została ona włączona jak na screen niżej. Czy zatem jest szansa, że uda się zmienić taryfę bez utraty pakietu?
Załączniki
Screenshot_2023-08-14-10-39-59-916_com.android.chrome~2.jpg
Screenshot_2023-08-14-10-39-16-674_com.android.chrome~2.jpg
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4066
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: sl@w_es »

Dwie taryfy które widzisz to opcja migracji z taryfy aktualnie posiadanej - nie zmienisz taryfy na starszą. Ze starszej na nowszą możesz zmigrować, choć w przedstawionym przez Ciebie przypadku nie znam przyczyn braku możliwości takiej zmiany.
Co do szans zachowania pakietu po zmianie taryfy to nie mogę dać jednoznacznej pozytywnej odpowiedzi, ponieważ różnie to w Plusie bywa, niemniej gdyby pakiet został zdezaktywowany przedstawione tu argumenty możesz wykorzystać w ewentualnej reklamacji do której zawsze masz (wujek) prawo nawet gdy stoisz na przegranej pozycji.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
Pan.P
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2023, o 01:14

Re: Nie można włączyć LTE w iplus

Post autor: Pan.P »

Nie będziemy ryzykowali i po prostu jak będzie zbliżał się koniec ważności aktualnego pakietu to zmienię wujkowi taryfę na elastyczną albo tak jak ja mam na nowego plusha i wtedy wybierze się jeden z dostępnych pakietów. W każdym razie i tak bardzo dziękuję za pomoc bo za diabła nie wpadłbym na to, że LTE nie działa z powodu taryfy Simplus. Wujek jest od ponad 20 lat w tej sieci i tak jak był Simplus tak został w tej taryfie. Jeszcze wielkie dzięki za pomoc :) Temat można zamknąć bo otrzymałem już wszystkie odpowiedzi na moje pytania.
ODPOWIEDZ