MMS problem

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
konimk
Nowy
Posty: 5
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 9 lut 2024, o 17:44

Re: MMS problem

Post autor: konimk »

imarcin0409 pisze: 11 lut 2024, o 13:17 Byłeś na stronie https://ustaw.plus.pl/ ?
Oczywiście. Niestety mimo kilkukrotnych prób nie udało mi się skonfigurować działającego połączenia. Stąd moja prośba o instrukcję konfiguracji krok po kroku dla konkretnego modelu (lub Ericssona ogólnie, dopasuję sobie) i potwierdzenie od pracownika Plusa, że bramka jest wciąż aktywna bo wygląda jakby nie odpowiadała.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22521
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: MMS problem

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj konimk,

odpowiedź tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
vvvv
Prawie PlusManiak
Posty: 47
Rejestracja: 20 cze 2014, o 23:10

Re: MMS problem

Post autor: vvvv »

Pytanie: dlaczego teraz do odebrania mmsa trzeba mieć włączone dane internetowe (nawet nie wifi, tylko konkretnie dane mobilne)? Dawniej mms przychodził normalnie przez sieć. Mam też stary telefon w Plusie, bez internetu i tam w ogóle mmsy przestały przychodzić. Tylko informacja, żeby sobie wejsc na strone ... i sprawdzić mmsa.
Dawniej wszystko przychodziło wprost na telefon przez dane 'komórkowe" , normalnie przez sieć, a nie przez internet.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6273
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: MMS problem

Post autor: mariusz9a »

Na Androidzie z tego co kojarzę to zawsze była potrzeba mieć aktyne dane komórkowe żeby działały SMS... A przynajmniej ja nie pamiętam abym kiedyś miał inaczej...
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4068
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: MMS problem

Post autor: sl@w_es »

vvvv pisze: 17 lut 2024, o 21:28 Pytanie: dlaczego teraz do odebrania mmsa trzeba mieć włączone dane internetowe (nawet nie wifi, tylko konkretnie dane mobilne)? (...)
Nigdy nie włączałem danych żeby wysłać wiadomość SMS, czy MMS. Sprawdziłem to fizycznie przed chwilą; WiFi wyłączone, transmisja również, a SMS-y i MMS-y wychodzą z jednego numeru i bez problemów docierają na inny numer - można je odczytać bez włączania danych.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
vvvv
Prawie PlusManiak
Posty: 47
Rejestracja: 20 cze 2014, o 23:10

Re: MMS problem

Post autor: vvvv »

W takim razie może specjaliści z forum się wypowiedzą? Bo u mnie tak to działa na obu telefonach - jeden z androidem, a drugi stary sony ericson bez internetu.
Smsy normalnie przychodzą. Chodzi o mms. Mogę je ściągnąć na androida wyłącznie po włączeniu danych internetowych.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6273
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: MMS problem

Post autor: mariusz9a »

mariusz9a pisze: 17 lut 2024, o 23:21 Na Androidzie z tego co kojarzę to zawsze była potrzeba mieć aktyne dane komórkowe żeby działały SMS... A przynajmniej ja nie pamiętam abym kiedyś miał inaczej...
Muszę skorygować wypowiedź - oczywiście chodziło mi o MMSy a nie SMSy :-( Teraz dopiero zauważyłem błąd.

Ale to chyba było kiedyś - aktualnie też sprawdziłem i działa z wyłączoną transmisją (Samsung S24). Kiedyś na pewno nie działało, pewnie od któreś wersji Androida to poprawili.

EDIT:
Chociaż to chyba zależy od telefonu... Z pomocy jednego z operatorów:
Pamiętaj, że wyłączenie transmisji danych (Internet) w większości telefonów powoduje blokadę korzystania z MMS.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5797
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: MMS problem

Post autor: Michał_Plus »

vvvv, to czy urządzenie wymaga włączenia danych pakietowych ręcznie, czy aktywuje je w tle automatycznie, zależy od oprogramowania urządzenia. Sprawdź czy masz aktywną opcję: "Pobieranie automatycznie" w menu konfiguracji MMS.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
hugo5
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2023, o 22:19

Re: MMS problem

Post autor: hugo5 »

Tak jak piszą odbieranie mmsa czy też wysylka bez aktywnej daty w telefonie zalezy od terminala, większość powinna wysyłać bez aktywnej daty ale mogę się znaleźć takie rewizje z softem że ich producent ma własne ustawienie np na off i potrzebuje zwykłej daty zeby nawiązać drugi apn mms i pobrać. Samsung na przyklad działa. Ale np iPhone potrzebuje zawsze aktywnej daty.
Inna opcja na nowszych terminalach lub trochę starszych z min Android12 i z aktualizacją softu to odebranie przez wifi calling. Do tego potrzebujesz aktywnej usługi wifi calling u operatora www.plus.pl/vowifi , sprawdz jak aktywować i potem przełącznika w telefonie dla wifi caling na on. Warto sprawdzić.
Awatar użytkownika
g-rs
Szalony PlusManiak
Posty: 428
Rejestracja: 5 kwie 2013, o 17:54

Re: MMS problem

Post autor: g-rs »

Po kilku latach normalnego odbierania MMSów mam znów powrót do przeszłości. Od jakiegoś czasu żeby obejrzeć MMS trzeba logować się na stronie internetowej i podawać hasło. Pamiętam, że tak było kiedyś, w erze zwykłych telefonów i symbianów. Później wszystko działało normalnie. Nie zmieniałem telefonu ani jego ustawień - tymbardziej, że problem dotyczy dwóch numerów z Plusa, które posiadam. Ktoś wie o co chodzi?
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22521
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: MMS problem

Post autor: Joanna_Plus »

g-rs,

nie mamy odnotowanych żadnych utrudnień w działaniu usługi. MMS-y przetestowane przez nas - działają. Być może to kwestia jednego, konkretnego pliku.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
V.I.P.
Posty: 429
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: MMS problem

Post autor: wlo »

Potwierdzam. Po latach bezproblemowego odbierania/wysyłania MMS-ów, od pewnego czasu jest problem. Fakt - mówię o starym telefonie - Nokia E52 ;-)
Do tej pory normalnie śmigało, a np. dzisiaj przez skrzynkę internetową odbierałem 6 ememesów. Niewielkie pliki, ok. 200 kB - zdjęcia ze smartfonu. Podobnie nie mogę wysłać z mojego telefonu zdjęcia, co nie było przez kilkanaście lat używania tego modelu problemem. Może coś zostało "zmienione" czego nie potrafi obsłużyć mój telefon? Nie mam czasu bawić się i przekładać karty, więc nie sprawdzałem tego numeru na innym telefonie, w tym na smartfonie ;-)

Zerknąłem do billingów...
Ostatniego ememesa udało mi się wysłać 31 lipca. Ostatniego ememesa "normalnie" odebrałem 28 lipca.
imarcin0409
V.I.P.
Posty: 167
Rejestracja: 17 wrz 2021, o 22:10

Re: MMS problem

Post autor: imarcin0409 »

wlo, ja natomiast nie potwierdzam, bo jak odbierałem i wysyłałem tak ten stan wciąż się utrzymuje na telefonie Maxcom Classic MM334 4G (zakupiony w Plusie).
MariuszBaildon
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 31 gru 2024, o 02:45

Re: MMS problem

Post autor: MariuszBaildon »

Czy strona Plusa
https://ustaw.plus.pl/konfiguruj-telefon
działa poprawnie?
Niezależnie od tego w jakim telefonie jest karta SIM (pre-paid), po wpisaniu numeru telefonu w formularzu pokazuje się:
"Twój model telefonu nie został rozpoznany. Przejdź do konfiguracji ręcznej."
MariuszBaildon
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 31 gru 2024, o 02:45

Re: MMS problem

Post autor: MariuszBaildon »

mariusz9a pisze: 21 lut 2024, o 09:34
mariusz9a pisze: 17 lut 2024, o 23:21 Na Androidzie z tego co kojarzę to zawsze była potrzeba mieć aktyne dane komórkowe żeby działały SMS... A przynajmniej ja nie pamiętam abym kiedyś miał inaczej...
Muszę skorygować wypowiedź - oczywiście chodziło mi o MMSy a nie SMSy :-( Teraz dopiero zauważyłem błąd.

Ale to chyba było kiedyś - aktualnie też sprawdziłem i działa z wyłączoną transmisją (Samsung S24). Kiedyś na pewno nie działało, pewnie od któreś wersji Androida to poprawili.

EDIT:
Chociaż to chyba zależy od telefonu... Z pomocy jednego z operatorów:
Pamiętaj, że wyłączenie transmisji danych (Internet) w większości telefonów powoduje blokadę korzystania z MMS.
Nie zależy od telefonu. Na mojej starej Nokii E51 MMS-y dostawałem do końca marca 2024. Od tamtej pory tylko zawiadomienia z Plusa o tym że wiadomość jest do odczytu na witrynie Plusa.
Ale z kartami SIM z innych sieci MMS-y w tym telefonie działają w obie strony...
Michał_Plus pisze: 21 lut 2024, o 11:00 vvvv, to czy urządzenie wymaga włączenia danych pakietowych ręcznie, czy aktywuje je w tle automatycznie, zależy od oprogramowania urządzenia. Sprawdź czy masz aktywną opcję: "Pobieranie automatycznie" w menu konfiguracji MMS.
MMS-y dostawałem bezpośrednio na komórkę do końca marca 2024.
Do tamtego czasu nie zmieniałem ani żadnych ustawień w telefonie, ani tym bardziej oprogramowania.
Konsultant Plusa podczas rozmowy telefonicznej nie mógł znaleźć konfiguracji dla mojego modelu telefonu, i skorzystał z konfiguracji dla podobnego modelu, twierdząc że "być może ten, który mam, jest już przestarzały"... :-D
To też nic nie dało.
Przetestowałem więc ten telefon z kartami SIM innych operatorów. I z nimi nie było żadnych problemów z wysyłaniem ani otrzymywaniem MMS-ów bezpośrednio na telefon.
Przy okazji dodam, że konfiguracja multimediów przychodziła automatycznie zaraz po włączeniu telefonu (po wcześniejszym włożeniu karty SIM, oczywiście).
ODPOWIEDZ