Problemy z routerem

Mobilny dostęp do internetu, wiadomości o technologi LTE - nowości, pytania, problemy
Goblin1994
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 lip 2024, o 17:58

Problemy z routerem

Post autor: Goblin1994 »

Witam.

Od 2021 mam router huawei 525s-23a LTE. Do 1.06 br wszystko było okej. Żadnych problemów.
W maju br przedłużyłam umowę na internet - nowa umowa zaczęła obowiązywać od 1.06. W związku z bezproblemową pracą router pozostał taki sam.
Niestety z dniem 1.06 zaczęły się problemy.
31.05 siedziałam do późna gdy po północy (czyli 1.06) wyskakuje mi komunikat brak Internetu. Na routerze czerwona ikonka. Wyskakuje mi informacja o logowaniu. Wchodzę na stronę a tam nie ma zasięgu, sygnału - jakby mi ktoś internet odciął.
Wyłączyłam router i odczekałam kilka sekund. Po włączeniu i zalogowaniu się wszystko wraca do normy. Myślę sobie - okej, nowa umowa potrzebny był reset.

Ale podobna sytuacja wydarzyła się również dzisiaj (1.07). W pierwszej chwili pomyślałam, że przez wczorajszą nawałnicę i chwilowy brak prądu coś się wydarzyło, ale w nocy siedziałam do 1:00 i internet działał normalnie. A rano już problem. Myślałam jeszcze czy może gdzieś (nie w mojej miejscowości) został uszkodzony masz nadawczy, naprawiają i stąd taki problem. Niby połączono z siecią, ale komunikat z logowaniem. Po wejściu na stronę znowu brak sygnału i zasięgu. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko w porządku. Więc moje przypuszczenia odpadają.

Z czego wynika powyższy problem?
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1283
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problemy z routerem

Post autor: zbych_in_flames »

Na podstawie tego opisu raczej trudno stwierdzić dokładny powód, można tylko zgadywać, że były to jakieś chwilowe problemy z siecią skoro samo przelogowanie urządzenia pomagało usunąć problem.

Niestety jest teraz okres burzowy, a to niestety generuje różnego rodzaju awarie/problemy: chwilowe braki zasilania na BTS, przerwy lub gorsze działanie radiolinii itp. itd.
Goblin1994
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 1 lip 2024, o 17:58

Re: Problemy z routerem

Post autor: Goblin1994 »

Tak szczerze, o ile w lipcu jestem w sfanie się zgodzić bo dzień wcześniej przeszła nawałnica, część gminy bez prądu, niedaleko mnie uszkodzong maszt, ale w czerwcu nic takiego nie było. I najbardziej zastanawiające - czemu wydarzyło się to w momencie rozpoczęcia nowego okresu rozliczeniowego.

Dodatkowo wczoraj pojawił się jeszcze jeden problem. W związku z czym mam pytanie.

Internet strasznie wolno chodził i praktycznie nic nie dało się zrobić, ale tylko na laptopie (na telefonie internet był działał trochę wolniej). Po najechaniu na pasku zadań na ikonkę z zasięgiem Internetu okazało się że zmieniła mi się sieć z domowej na publiczną oraz nazwa sieci na nazwę routera. Dopiero jak wyłączłam i włączyłam ponownie router z gniazdka to pojawiła się sieć domowa i poprawna nazwa. Internet też zaczął lepiej chodzić.

Biorąc pod uwagę ten problem i wcześniejszy - co może być powodem fakich sytuacji? Jak to ewentualnie naprawić?

Szczerze, jestem laikiem jeżeli chodzi o komputer i internet, ale jedny problem widzę w routerze, ale skoro tyle czasu działał dobrze to czemu problemy pojawiły się dopiero w momencie nazwijmy to odmowy nowego sprzętu przy przedłużeniu umowy?
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1283
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problemy z routerem

Post autor: zbych_in_flames »

Goblin1994 pisze: 10 lip 2024, o 02:03 Internet strasznie wolno chodził i praktycznie nic nie dało się zrobić, ale tylko na laptopie (na telefonie internet był działał trochę wolniej). Po najechaniu na pasku zadań na ikonkę z zasięgiem Internetu okazało się że zmieniła mi się sieć z domowej na publiczną oraz nazwa sieci na nazwę routera. Dopiero jak wyłączłam i włączyłam ponownie router z gniazdka to pojawiła się sieć domowa i poprawna nazwa. Internet też zaczął lepiej chodzić.
1. To ikona zasięgu sieci wifi routera - nie Internetu (zasięgu sieci komórkowej) - ten zasięg jest widoczny w panelu admina routera.
2. Domowa czy publiczna - to tylko opis rodzaju sieci które różnią się zazwyczaj poziomem zabezpieczeń - na samo działanie Internetu nie powinno mieć wpływu. Nie powinno to się jednak samo zmieniać w trakcie.
https://support.microsoft.com/pl-pl/win ... Windows_11
3. Sam opis i to że restart rozwiązuje problem wskazują na problem po stronie routera. Może spróbuj mu przywrócić ustawienia fabryczne i ponownie skonfiguruj.

Co do poprzedniego wpisu to tak na pisałem, trudno było cokolwiek stwierdzić na podstawie tak małej ilości informacji.
ODPOWIEDZ