1Gb/s - smutna rzeczywistość
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 15
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 19 maja 2019, o 06:24
1Gb/s - smutna rzeczywistość
Dzień dobry,
od prawie 6 miesięcy jestem użytkownikiem światłowodu od PLUS. Wszystko było fajnie, aż do końca listopada kiedy to łącze zaczęło być problematyczne w użytkowaniu po godzinie 16. Problem objawia się wzrostem pingu o 100%, jitterem i utratami pakietów. Trwa to tak do godziny 24, i kolejnego dnia znowu po 16 jest problem.
od prawie 6 miesięcy jestem użytkownikiem światłowodu od PLUS. Wszystko było fajnie, aż do końca listopada kiedy to łącze zaczęło być problematyczne w użytkowaniu po godzinie 16. Problem objawia się wzrostem pingu o 100%, jitterem i utratami pakietów. Trwa to tak do godziny 24, i kolejnego dnia znowu po 16 jest problem.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3566
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Witaj Bravd,
jakie parametry sygnału odnotowujesz?
jakie parametry sygnału odnotowujesz?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Proszę o doprecyzowanie o jakie jeszcze parametry chodzi, prócz tych które przedstawiłem.
Dodam, że urządzenie DN8245X6-10 nie podaje żadnych konkretnych wartości przy uruchomieniu "One-Click Diagnosis".
Dodam, że urządzenie DN8245X6-10 nie podaje żadnych konkretnych wartości przy uruchomieniu "One-Click Diagnosis".
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3566
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
W załączniku przesyłam obraz telefonu z czasem, który oczekiwałem na połączenie z żywym człowiekiem. Niestety, moja cierpliwość skończyła się wcześniej. To jest kpina, a nie pomoc techniczna.Marta_Plus pisze: ↑31 gru 2024, o 14:23 Bravd,
skontaktuj się zatem proszę telefonicznie z naszym Działem Obsługi Klienta.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3566
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Bravd,
najmocniej przepraszamy za długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem.
najmocniej przepraszamy za długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Udało Ci się rozwiązać ten problem?
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Mam to samo po godzinie 16 wzrost i skoki pingu oraz utrata pakietów.
Po rozmowie z działem pomocy technicznej przysłali nowy router, nic nie pomogło.
Po rozmowie z działem pomocy technicznej przysłali nowy router, nic nie pomogło.
Światłowód problemy wieczorami.
Od samego podłączenia wieczorami utraty pakietów, skoki pingu, oraz słabe prędkości do większości serwerów na speedtest.
Łącze 1Gb/s
Steam pobieranie w normie około 900Mb/s
Ale Gog pobieranie ze strony ledwo 10Mb/s (godzina około 9:00 normalne prędkości).
Speedtest większość serwerów pokazuje niecałe 100Mb/s z rana ponad 900.
Rozmowa z pomocą techniczną poskutkowała wymianą routera ale nadal jest to samo.
Łącze 1Gb/s
Steam pobieranie w normie około 900Mb/s
Ale Gog pobieranie ze strony ledwo 10Mb/s (godzina około 9:00 normalne prędkości).
Speedtest większość serwerów pokazuje niecałe 100Mb/s z rana ponad 900.
Rozmowa z pomocą techniczną poskutkowała wymianą routera ale nadal jest to samo.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2025, o 09:09 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono wpis do właściwego tematu.
Powód: Przeniesiono wpis do właściwego tematu.
Wieczorne problemy że światłowodem.
Wieczorami prędkość pobierania spada drastycznie do większości serwerów na speed testach nawet poniżej 50Mb/s (łącze 1Gb/s) tylko nieliczne ponad 500. Jak oglądam coś na Max albo netfilx to potrafi jakość obrazu obniżać taki wolny net.
Dodatkowo utraty pakietów i skoki pingu. Po złożeniu na to reklamacji dostałem odpowiedź że prędkość jest zgodna z umową. Tragedia z tym internetem, tak od początku umowy. Nigdy więcej plusa.
Dodatkowo utraty pakietów i skoki pingu. Po złożeniu na to reklamacji dostałem odpowiedź że prędkość jest zgodna z umową. Tragedia z tym internetem, tak od początku umowy. Nigdy więcej plusa.
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2025, o 19:59 przez imarcin0409, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do istniejącego wątku.
Powód: Przeniesienie do istniejącego wątku.
Re: Wieczorne problemy że światłowodem.
A jakiej odpowiedzi się od ich spodziewałeśMops10 pisze: ↑5 kwie 2025, o 19:51 Wieczorami prędkość pobierania spada drastycznie do większości serwerów na speed testach nawet poniżej 50Mb/s (łącze 1Gb/s) tylko nieliczne ponad 500. Jak oglądam coś na Max albo netfilx to potrafi jakość obrazu obniżać taki wolny net.
Dodatkowo utraty pakietów i skoki pingu. Po złożeniu na to reklamacji dostałem odpowiedź że prędkość jest zgodna z umową. Tragedia z tym internetem, tak od początku umowy. Nigdy więcej plusa.

Jak już masz podpisaną umowę na czas określony to nic nie zrobisz. Płacić i się denerwować i czekać do końca umowy. Co ciekawe myślałem, że plus ma problem tylko z mobilnymi internetami a widzę, że jeśli chodzi o światłowód to wszystko jest w normie jeśli chodzi o tego operatora




Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Od kilku miesięcy korzystam ze światłowodu Orange 1 Gb/s na ich łączach, i muszę przyznać, że jak sprawdzam speed testy o różnych porach, to prędkości są w miarę stałe. Na komórce 950+ Mb/s (WiFi 6), z kolei na starym laptopie: 750+ Mb/s na WiFi 5, na kablu 950+ Mb/s. W obu przypadkach wysyłanie 300 Mb/s, czasami nawet ponad, czasami mniej.
Ogólnie polecam brać światłowód u operatora, który jest właścicielem łączy. Mimo, że mam komórkę w Plusie, to jednak w moim bloku łącze światłowodowe miał Orange. Dawali też fajną promkę (rok za free przy 1 Gb/s, więc żal było nie brać). Ale ogólnie co własna sieć operatora to własna. Chociaż mój znajomy korzystał ze światłowodu Orange na łączach innego operatora, teraz na tej samej linii wziął ofertę T-Mobile i też nie narzeka. Więc chyba to wiele zależy od lokalizacji, utrzymania sieci etc.
No i w przypadku Plusa sprawdzajcie czy macie prawdziwy światłowód (FTTH) z kablem światłowodowym do mieszkania / modemu. Nie zawsze operatorzy bez własnej infrastruktury świadczą prawdziwe FTTH do mieszkania.
Ogólnie polecam brać światłowód u operatora, który jest właścicielem łączy. Mimo, że mam komórkę w Plusie, to jednak w moim bloku łącze światłowodowe miał Orange. Dawali też fajną promkę (rok za free przy 1 Gb/s, więc żal było nie brać). Ale ogólnie co własna sieć operatora to własna. Chociaż mój znajomy korzystał ze światłowodu Orange na łączach innego operatora, teraz na tej samej linii wziął ofertę T-Mobile i też nie narzeka. Więc chyba to wiele zależy od lokalizacji, utrzymania sieci etc.
No i w przypadku Plusa sprawdzajcie czy macie prawdziwy światłowód (FTTH) z kablem światłowodowym do mieszkania / modemu. Nie zawsze operatorzy bez własnej infrastruktury świadczą prawdziwe FTTH do mieszkania.
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Niestety jak podpisywałem umowę to niestety tylko plus oferował 1Gb/s, a i tak podłączyli dopiero po 3 miesiącach jak już inne firmy oferowały. Ostatnio znowu złożyłem reklamacje telefonicznie na spadki prędkości i utraty pakietów wieczorami, mieli dzwonić a tu mija już kilka dni i brak kontaktu. Mają straszne problemy z wysłaniem do mnie technika, a zdalnie pokazuje im że wszystko jest ok, pytanie tylko o której godzinie oni sprawdzają jakość połączenia.
Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość
Udało się. Ostatecznie dodzwoniłem się na infolinię, coś zostało sprawdzone i problem ustąpił.
Natomiast to co dziś się zaczęło około godziny 12:30 to dopiero jest dramat. Mogę to skomentować tak, że chyba cały ruch leci przez Moskwę.
Plik 2.2MB nie może się pobrać od 10 minut.
Kod: Zaznacz cały
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=92ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=89ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=92ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115