1Gb/s - smutna rzeczywistość

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Bravd
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 maja 2019, o 06:24

1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Bravd »

Dzień dobry,

od prawie 6 miesięcy jestem użytkownikiem światłowodu od PLUS. Wszystko było fajnie, aż do końca listopada kiedy to łącze zaczęło być problematyczne w użytkowaniu po godzinie 16. Problem objawia się wzrostem pingu o 100%, jitterem i utratami pakietów. Trwa to tak do godziny 24, i kolejnego dnia znowu po 16 jest problem.
Załączniki
pingg.JPG
jitter.JPG
jitter.JPG (25.58 KiB) Przejrzano 5777 razy
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3566
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Marta_Plus »

Witaj Bravd,

jakie parametry sygnału odnotowujesz?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Bravd
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2019, o 06:24

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Bravd »

Proszę o doprecyzowanie o jakie jeszcze parametry chodzi, prócz tych które przedstawiłem.
Dodam, że urządzenie DN8245X6-10 nie podaje żadnych konkretnych wartości przy uruchomieniu "One-Click Diagnosis".
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3566
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Marta_Plus »

Bravd,

skontaktuj się zatem proszę telefonicznie z naszym Działem Obsługi Klienta.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Bravd
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2019, o 06:24

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Bravd »

Marta_Plus pisze: 31 gru 2024, o 14:23 Bravd,

skontaktuj się zatem proszę telefonicznie z naszym Działem Obsługi Klienta.
W załączniku przesyłam obraz telefonu z czasem, który oczekiwałem na połączenie z żywym człowiekiem. Niestety, moja cierpliwość skończyła się wcześniej. To jest kpina, a nie pomoc techniczna.
Załączniki
Screenshot_20250113-123708_Call.jpg
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3566
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Marta_Plus »

Bravd,

najmocniej przepraszamy za długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
linux2137
Prawie PlusManiak
Posty: 47
Rejestracja: 5 lis 2021, o 17:30

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: linux2137 »

Udało Ci się rozwiązać ten problem?
Mops10
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2025, o 21:31

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Mops10 »

Mam to samo po godzinie 16 wzrost i skoki pingu oraz utrata pakietów.
Po rozmowie z działem pomocy technicznej przysłali nowy router, nic nie pomogło.
Załączniki
ping1.jpg
utrata pakietów2.jpg
Mops10
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2025, o 21:31

Światłowód problemy wieczorami.

Post autor: Mops10 »

Od samego podłączenia wieczorami utraty pakietów, skoki pingu, oraz słabe prędkości do większości serwerów na speedtest.
Łącze 1Gb/s
Steam pobieranie w normie około 900Mb/s
Ale Gog pobieranie ze strony ledwo 10Mb/s (godzina około 9:00 normalne prędkości).
Speedtest większość serwerów pokazuje niecałe 100Mb/s z rana ponad 900.
Rozmowa z pomocą techniczną poskutkowała wymianą routera ale nadal jest to samo.
Załączniki
ping1.jpg
pakiety 21.jpg
Ostatnio zmieniony 10 mar 2025, o 09:09 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono wpis do właściwego tematu.
Mops10
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2025, o 21:31

Wieczorne problemy że światłowodem.

Post autor: Mops10 »

Wieczorami prędkość pobierania spada drastycznie do większości serwerów na speed testach nawet poniżej 50Mb/s (łącze 1Gb/s) tylko nieliczne ponad 500. Jak oglądam coś na Max albo netfilx to potrafi jakość obrazu obniżać taki wolny net.
Dodatkowo utraty pakietów i skoki pingu. Po złożeniu na to reklamacji dostałem odpowiedź że prędkość jest zgodna z umową. Tragedia z tym internetem, tak od początku umowy. Nigdy więcej plusa.
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2025, o 19:59 przez imarcin0409, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
AZRAEL
Szalony PlusManiak
Posty: 820
Rejestracja: 22 lut 2012, o 21:34
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Wieczorne problemy że światłowodem.

Post autor: AZRAEL »

Mops10 pisze: 5 kwie 2025, o 19:51 Wieczorami prędkość pobierania spada drastycznie do większości serwerów na speed testach nawet poniżej 50Mb/s (łącze 1Gb/s) tylko nieliczne ponad 500. Jak oglądam coś na Max albo netfilx to potrafi jakość obrazu obniżać taki wolny net.
Dodatkowo utraty pakietów i skoki pingu. Po złożeniu na to reklamacji dostałem odpowiedź że prędkość jest zgodna z umową. Tragedia z tym internetem, tak od początku umowy. Nigdy więcej plusa.
A jakiej odpowiedzi się od ich spodziewałeś :shock: Przy intrenecie mobilnym była by odpowiedź, że nadajniki są obciążone.
Jak już masz podpisaną umowę na czas określony to nic nie zrobisz. Płacić i się denerwować i czekać do końca umowy. Co ciekawe myślałem, że plus ma problem tylko z mobilnymi internetami a widzę, że jeśli chodzi o światłowód to wszystko jest w normie jeśli chodzi o tego operatora :roll: :roll: :roll:
Obrazek
szewol
Szalony PlusManiak
Posty: 388
Rejestracja: 9 sie 2008, o 18:56
Lokalizacja: Śląsk

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: szewol »

Od kilku miesięcy korzystam ze światłowodu Orange 1 Gb/s na ich łączach, i muszę przyznać, że jak sprawdzam speed testy o różnych porach, to prędkości są w miarę stałe. Na komórce 950+ Mb/s (WiFi 6), z kolei na starym laptopie: 750+ Mb/s na WiFi 5, na kablu 950+ Mb/s. W obu przypadkach wysyłanie 300 Mb/s, czasami nawet ponad, czasami mniej.

Ogólnie polecam brać światłowód u operatora, który jest właścicielem łączy. Mimo, że mam komórkę w Plusie, to jednak w moim bloku łącze światłowodowe miał Orange. Dawali też fajną promkę (rok za free przy 1 Gb/s, więc żal było nie brać). Ale ogólnie co własna sieć operatora to własna. Chociaż mój znajomy korzystał ze światłowodu Orange na łączach innego operatora, teraz na tej samej linii wziął ofertę T-Mobile i też nie narzeka. Więc chyba to wiele zależy od lokalizacji, utrzymania sieci etc.

No i w przypadku Plusa sprawdzajcie czy macie prawdziwy światłowód (FTTH) z kablem światłowodowym do mieszkania / modemu. Nie zawsze operatorzy bez własnej infrastruktury świadczą prawdziwe FTTH do mieszkania.
Mops10
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2025, o 21:31

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Mops10 »

Niestety jak podpisywałem umowę to niestety tylko plus oferował 1Gb/s, a i tak podłączyli dopiero po 3 miesiącach jak już inne firmy oferowały. Ostatnio znowu złożyłem reklamacje telefonicznie na spadki prędkości i utraty pakietów wieczorami, mieli dzwonić a tu mija już kilka dni i brak kontaktu. Mają straszne problemy z wysłaniem do mnie technika, a zdalnie pokazuje im że wszystko jest ok, pytanie tylko o której godzinie oni sprawdzają jakość połączenia.
Bravd
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2019, o 06:24

Re: 1Gb/s - smutna rzeczywistość

Post autor: Bravd »

linux2137 pisze: 4 lut 2025, o 04:44 Udało Ci się rozwiązać ten problem?
Udało się. Ostatecznie dodzwoniłem się na infolinię, coś zostało sprawdzone i problem ustąpił.

Natomiast to co dziś się zaczęło około godziny 12:30 to dopiero jest dramat. Mogę to skomentować tak, że chyba cały ruch leci przez Moskwę.

Plik 2.2MB nie może się pobrać od 10 minut.

Kod: Zaznacz cały

Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=92ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=89ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=92ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=91ms TTL=115
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=90ms TTL=115
ODPOWIEDZ