Ciągłe spadki prędkości internetu

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
striker191
Nowy
Posty: 6
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 3 maja 2013, o 13:55

Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: striker191 »

Od jakichś trzech dni mój modem ( Huawei E1750) "świruje" ciągle zmienia prędkość HSDPA (7,2 mb/s) na 3g EDGE (384 kb/s).
Mieszkam w Łodzi (bałuty). To już nie pierwszy raz jak internet tak się zachowuję, płacę dość sporą sumę za tę usługę no ale to nie o to chodzi. Chciałbym dowiedzieć się czym są spowodowane te "zakłócenia" jeśli można to tak nazwać. Może wina leży po mojej stronie (komputer) ale jakoś wcześniej tego problemu nie było. czekam na jak najszybszą odpowiedź.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: Krzysiek_Plus »

striker191 czy opisany przez ciebie problem występuje dalej?

Nie mamy żadnych zgłoszeń z tej części Łodzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
striker191
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2013, o 13:55

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: striker191 »

Chwilowo problem się ustabilizował, mam nadzieję że już wszystko będzie ok, jeśli coś się zmieni natychmiast zawiadomię
striker191
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2013, o 13:55

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: striker191 »

Krzysiek_Plus pisze:striker191 czy opisany przez ciebie problem występuje dalej?
Ponownie występuje. Proszę zróbcie coś z tym jak najszybciej
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: Krzysiek_Plus »

striker191 tzn. co dokładnie się dzieje? Modem przelogowuje się do EDGE? Czy masz wymuszone 3G w ustawieniach aplikacji?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
striker191
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2013, o 13:55

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: striker191 »

Z początku ustawienia były standardowe i zamieniało mi sygnał do EDGE to wymusiłem minimum 3G, mój modem pracuje na HSDPA/HUSPA lecz teraz jest ciągle na HSDPA, Prędkość na łączu to niby 7,2 ale po zrobieniu testu ping 150 pobieranie 3.5 mb wysyłanie 0.30 mb/s
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: Krzysiek_Plus »

striker191 przy ustawionym profilu "Internet" modem wybiera technologie o najsilniejszym sygnale.

W takich sytuacjach zazwyczaj wystarczy wymusić konkretny rodzaj technologii, z której chcemy korzystać w danej chwili (w twoim wypadku 3g).
striker191 pisze:Prędkość na łączu to niby 7,2 ale po zrobieniu testu ping 150 pobieranie 3.5 mb wysyłanie 0.30 mb/s
Wyniki prawidłowe jak dla HSDPA. Komunikat o prędkości 7,2 Mb/s jest informacja o maksymalnej prędkością dostępnej w ramach technologii HSDPA. Rzeczywista prędkość jest zależna od obciążenia stacji w danej chwili. (ilości użytkowników korzystających jednocześnie z Internetu w danym czasie).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
striker191
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2013, o 13:55

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: striker191 »

A nie da się "wymusić" żeby tylko był na HSDPA/HUSPA
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: Krzysiek_Plus »

striker191 niestety nie. Zmiana w technologii sugeruje, że najprawdopodobniej nastąpiła również zmiana stacji (BTS'a). Niestety żadna aplikacja nie pozowala na wybór nadajnika.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
striker191
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2013, o 13:55

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: striker191 »

Od jakieś godziny modem funkcjonuję na HSDPA/HSUPA więc wszytko jest ok
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Ciągłe spadki prędkości internetu

Post autor: Krzysiek_Plus »

striker191 ale sytuacja może się powtórzyć, przelogowanie pomiędzy BTS następuje automatycznie. ;-)

Przy wybranym profilu Internet 3G, modem zawsze powinien się łączyć w HSDPA lub HSDPA/HUSPA.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ