Strona 76 z 80

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 1 lip 2023, o 09:40
autor: Akucza
Dzień dobry
Mam numer plusa od kilkunastu lat. Przeniosłam go do wirtualnej sieci na kartę. Mało znanej sieci. Oczywiście zapomniałam doładowywać konto i w czwartek numer został dezaktywowany. Po rozmowie z konsultantem tamtej sieci uzyskałam informację, że już nic się nie da zrobić.
Moje pytanie: czy można ten numer przenieść do sieci plus i reaktywować? Wiadomo, że Plus ma większe możliwości i w dodatku to macierzysta sieć tego numeru.
Proszę o jakieś ukierunkowane w tej sprawie.
Pozdrawiam serdecznie

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 1 lip 2023, o 13:49
autor: mariusz9a
Według prawa telekomunikacyjnego, masz miesiąc czasu na przeniesienie numeru, po wygaśnięciu umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych. Pytanie czy tamta "firma" przestrzega tego prawa i ogarnie temat oddania numeru do innej sieci.

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 3 lip 2023, o 11:20
autor: Akucza
mariusz9a pisze: 1 lip 2023, o 13:49 Według prawa telekomunikacyjnego, masz miesiąc czasu na przeniesienie numeru, po wygaśnięciu umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych. Pytanie czy tamta "firma" przestrzega tego prawa i ogarnie temat oddania numeru do innej sieci.
Czyli warto spróbować przenieść numer?

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 3 lip 2023, o 12:12
autor: mariusz9a
Zawsze warto - w końcu nie ma nic do stracenia ;-)

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 3 lip 2023, o 12:24
autor: Marta_Plus
Witaj Akucza,
Akucza pisze: 1 lip 2023, o 09:40 Moje pytanie: czy można ten numer przenieść do sieci plus i reaktywować?
Klient otrzymuje uprawnienie do przeniesienia swojego numeru do 1 miesiąca od daty dezaktywacji usługi u dotychczasowego Operatora.

Odzyskanie starego numeru

: 18 lip 2023, o 19:26
autor: Dariusz1972
Witam 3 lata temu mniej więcej przestałem płacić numer na kartę przez co prawdopodobnie rok później odcieli noi numer ma nowego właściciela ale gdy dzwonię na ten numer próbuje już od miesiąca się dodzwonić ale do staje komunikat że wybrany numer jest nieosiągalny z wiązku z czym jeśli tak się dzieje
I numer może trafić do wolnej puli to jest jakaś opcja a by go przejaść bez jazdy po całej Polsce w poszukiwaniu startera z tym numerem???
Pozdrawiam

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 19 lip 2023, o 10:00
autor: Joanna_Plus
Witaj Dariusz1972,

nie, nie ma takiej możliwości.

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 19 lip 2023, o 10:54
autor: Dariusz1972
Joanna_Plus
Szkoda bo wiem że ten numer jest już dezaktywowany,ale i tak dzięki za pomoc

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 19 lip 2023, o 11:42
autor: wlo
Dariusz1972 - sprawdzałeś, czy numer jest dostępny?
Jeśli jest dostępny (dla abonamentu, bo w prepaidzie tego nie zrobisz), stosunkowo tanio można go pozyskać ;-)
Przeniesienie do prepaida to już pikuś ;-)

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 19 lip 2023, o 12:46
autor: Dariusz1972
Wlo
Nie sprawdzałem ale sprawdzę dzięki

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 25 lip 2023, o 13:14
autor: Akucza
mariusz9a pisze: 1 lip 2023, o 13:49 Według prawa telekomunikacyjnego, masz miesiąc czasu na przeniesienie numeru, po wygaśnięciu umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych. Pytanie czy tamta "firma" przestrzega tego prawa i ogarnie temat oddania numeru do innej sieci.
Byłam w salonie Plusa, złożyłam wniosek o przeniesienie numeru do Plus. Niestety odmowa, ponieważ numer jest nieaktywny. Poprzedni operator odmówił aktywowania numeru, a Plus rozkłada ręce. Co teraz?

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 25 lip 2023, o 13:23
autor: mariusz9a
Jeśli jesteś pewna że nie minął miesiąc to skarga do UKE.

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 25 lip 2023, o 14:16
autor: Akucza
Naprawdę nic z tego nie rozumiem. Piszę do tej sieci, w której jest numer, żeby aktywowali numer, oni nie mają takich możliwości technicznych. To kto ma?
Kto mi pomoże rozwiązać zagadkę?
Co powinnam zrobić, żeby wreszcie odzyskać numer?
Czy ktoś może mi pomóc?
Mogę podać numer sprawy o przeniesienie numeru do Plusa 000030603579251001, żadnego innego numeru na wniosku nie widzę.
Proszę o pomoc. Może wreszcie się coś wyjaśni.

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 25 lip 2023, o 14:36
autor: mariusz9a
Napisałem Ci że musisz zgłosić sprawę do urzędu, dokładniej do UKE. Możesz to zrobić na ich stronie. Plus jako potencjalny biorca numeru chyba raczej nie jest stroną w sprawie, a przynajmniej tak mi się wydaje. Problem musisz zgłosić Ty, bo Ty jesteś właścicielem numeru.
Swoja drogą dobrze przewidziałem, że taki operator "krzak" będzie miał problem z wywiązaniem się z obowiązującego prawa... Jakoś mnie to nie zdziwiło. Możesz ich sama postraszyć prawem telekomunikacyjnym, że musza wydać numer do innego operatora. oczywiście kluczowy jest tutaj termin miesiąca. bo jeśli w chwili składania wniosku o przeniesienie w plusie minęło więcej czasu, to jest już pozamiatane.

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

: 26 lip 2023, o 06:18
autor: Akucza
mariusz9a pisze: 25 lip 2023, o 14:36 Napisałem Ci że musisz zgłosić sprawę do urzędu, dokładniej do UKE. Możesz to zrobić na ich stronie. Plus jako potencjalny biorca numeru chyba raczej nie jest stroną w sprawie, a przynajmniej tak mi się wydaje. Problem musisz zgłosić Ty, bo Ty jesteś właścicielem numeru.
Swoja drogą dobrze przewidziałem, że taki operator "krzak" będzie miał problem z wywiązaniem się z obowiązującego prawa... Jakoś mnie to nie zdziwiło. Możesz ich sama postraszyć prawem telekomunikacyjnym, że musza wydać numer do innego operatora. oczywiście kluczowy jest tutaj termin miesiąca. bo jeśli w chwili składania wniosku o przeniesienie w plusie minęło więcej czasu, to jest już pozamiatane.
Nie minął jeszcze miesiąc, ale za kilka dni minie.

Dostałam odpowiedź na maila od tej sieci:
Karta została dezaktywowana w związku z brakiem zasilenia podtrzymującego jej ważność. To powoduje, że nieaktywny numer trafia do kwarantanny i przez rok, zarówno my jak i inny operator, nie może z nią nic zrobić. Nie istnieje również możliwość przeniesienia dezaktywowanego numeru do innej sieci, gdyż inny operator również nie dokona jej aktywacji.

Biuro obsługi klienta
Telegrosik, DoGadania i Izzi na kartę.

Czy oni mają rację?
Czy po prostu nie wiedzą o zmianie przepisów?