wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
pichu14
Nowy
Posty: 3
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 28 cze 2022, o 11:50

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: pichu14 »

Witam, zrobiłem zgodnie z instrukcją, podaję numer zgłoszenia CASE/220629/367, proszę o pomoc :-/

Basia_Plus pisze:pichu14,

jeśli odpowiedź, którą otrzymałeś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) poprzez ten formularz. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5186
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj pichu14,
pichu14 pisze:podaję numer zgłoszenia CASE/220629/367
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
margoszen
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2022, o 12:35

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: margoszen »

Dzień dobry,
Uprzejmie proszę o pomoc. Reklamuję naliczenie opłat za transmisję danych. Z uwagi na problemy techniczne z urządzeniem, tj. samoczynne wyłączanie się tel, czarny ekran, blokada bocznego przycisku wyjęto kilkukrotnie kartę sim w taryfie PRO.70. W celu wybudzenia urządzenia mogło dojść do omyłki i zamiast 2 numeru w abonamencie tj. włożono nie tę kartę SIM. Zaznaczam, że karta była przez krótki czas w tel. i nie ma możliwości zużycia takiego transferu, gdyż z internetu korzystam tylko w ramach taryfy PRO.70. PRZYPISANEJ DO NUMERU wiodącego. Poprosiłam o podanie o dokładnego zużycia oraz weryfikację czy nie ma duplikatu karty, czy nie doszło do błędnego naliczenia. Nie korzystałam z internetu w tym numerze, byłoby to nielogiczne przy opłacanej taryfie PRO.70. Ponadto zaznaczam, że potraktowano mnie sztampowo przy kontakcie z obsługą przy zgłoszeniu problemu. Dostałam dodatkowo używany już numery, gdyż drugi numer z umowy przedłużającej abonament zarejestrowany jest na komunikatorach typu WhatsApp ze zdjęciami obcych osób. Ponadto, w trakcie rozmowy z obsługą poinformowano mnie, że anulują Państwo błędnie naliczone opłaty (rozmowa rejestrowana), zatem bardzo prosiłabym o równe traktowanie klientów. Zgodnie z treścią umowy jak i potwierdzeniem przez UOKIK, nawet gdyby doszło do korzystania z transmisji danych to limit wynosi 244 zł. Telefon ma rok a jestem zmuszona oddać go do serwisu w ramach abonamentu, aplikacje dezaktywują się, tel. wyłącza się samoczynnie. Rachunek nie jest jeszcze wystawiony, ale blokada nastąpiła po kwocie 1585,58 zł. Przy mojej taryfie nie jest racjonalne i celowe korzystanie z transferu dla reklamowanego numeru. Proszę o analizę i pozytywne rozwiązanie sprawy, gdyż jak podkreślam kolejny raz transmisja danych ma miejsce jedynie w abonamencie PRO.70, a kwota już blokady jest dla mnie bardzo wysoka. CASE/220625/487 Reklamacje
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5186
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj margoszen,
margoszen pisze:CASE/220625/487 Reklamacje
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na tę korespondencję.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zuzia2808
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 8 sie 2022, o 10:03

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: zuzia2808 »

Dzień dobry
Od wczoraj jestem w Turcji i dostałam do zapłaty za limit kredytowy ponad 2000 zł. Zastanawiający jest fakt ze o tej samej godzinkę dostałam dwa smsy pierw 416 zł a za kulka sekund kwotę na ponad 2000 zł. Internet był użyty raz po wyładowaniu i raz w hotelu do napisania jednej wiadomości więcej nie był on użyty i skąd taka kwota. Po otrzymaniu smsa o wykorzystaniu 100% odesłałam „odblokuj” aby poinformować rodzine o dotarciu na miejsce gdyż zasięgu z plusa tutaj nie było, więcej nie został on użyty. Skąd taka kwota? Nie chce płacić za coś czego nie używałam. Można się odwołać? I najlepiej kiedy? Płacić kwotę czy czekać do faktury? Pan z plusa zapytał ile jestem w stanie zapłacić…. Proszę o pomoc. Jestem klientem plusa ponad 15 lat o nigdy takiej sytuacji nie było. Poinformowano mnie ze zużywał ponad 50 GB…. Tylko nie wiem na co…
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3123
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

Witaj zuzia2808,
zuzia2808 pisze: 8 sie 2022, o 10:14 Można się odwołać? I najlepiej kiedy? Płacić kwotę czy czekać do faktury? Pan z plusa zapytał ile jestem w stanie zapłacić…. Proszę o pomoc. Jestem klientem plusa ponad 15 lat o nigdy takiej sytuacji nie było. Poinformowano mnie ze zużywał ponad 50 GB…. Tylko nie wiem na co…
Możesz zgłosić w tej kwestii reklamację. Najlepiej to zrobić po zamknięciu danego cyklu rozliczeniowego i wystawieniu faktury. Jeśli prześlesz zgłoszenie przez ten formularz i podasz mi tutaj numer otrzymanego zagadnienia, postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zuzia2808
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 8 sie 2022, o 10:03

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: zuzia2808 »

Okres rozliczeniowy mam 25 sierpnia. Na infolinii udzielono mi informacji, ze gdy nie zapłacę w przeciągu dwóch dni zablokują mi połączenia i smsy wychodzące.
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

zuzia2808 pisze: 8 sie 2022, o 10:13 Po otrzymaniu smsa o wykorzystaniu 100% odesłałam „odblokuj” aby poinformować rodzine o dotarciu na miejsce gdyż zasięgu z plusa tutaj nie było, więcej nie został on użyty. Skąd taka kwota? Nie chce płacić za coś czego nie używałam. [...] Poinformowano mnie ze zużywał ponad 50 GB….
Gdybyś nie wysłała esemesa, skończyłoby się na ok. 250 złotych... No ale trzeba wiedzieć, znać zasady...
Co do braku zasięgu... Normalne, że w Turcji zasięgu Plusa nie będzie, natomiast nie wydaje mi się (a nawet pewien jestem), żeby nie było zasięgu jakiejkolwiek sieci roamingowej - dowodem na taki zasięg jest fakt, że udało się wysłać esemesa odblokowującego transmisję danych i korzystałaś z internetu - bez zasięgu byłoby to NIEMOŻLIWE (i nie byłoby takiej kwoty na rachunku). Za esemesa z informacją, że dotarłaś, zapłaciłabyś złotówkę ;-)
50 GB? 50 MB tylko wystarczy, żeby 2 tysiące wyszło - i za to właśnie płacisz, bo używałaś. Czy o 50 GB konsultant na pewno mówił? Nieodpowiedzialny do zwolnienia - jeśli tak ;-)

I kwestia ogólna, po raz kolejny... Czy nie warto "szkolić" klientów? Ile trzeba takich przypadków, żeby ktoś w końcu doszedł do wniosku, że warto wprowadzić mechanizmy pozwalające klientom na lepsze zarządzanie usługami, w tym roamingiem (Limiter DATA itd., itp.).?
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: mariusz9a »

wlo, ja jestem zdania że każdy ma swój rozum i nie można ludzi prowadzić za rączkę i traktować ich jak upośledzinych umysłowo. To są dorośli ludzie i muszą odpowiadać za swoje decyzje. Jedziesz za granicę - zainteresuj się co i jak działa - każdy operator udostępnia takie informacje na swoich stronach. Nie umiesz sobie poradzić to zadzwoń do bok, napisz maila, w przypadku Plusa - jeszcze można tu (na forum) zapytać. Prawo telekomunikacyjne mówi o blokadzie 250zł i taka jest ustawiona domyślnie. Jeśli ktoś świadomie wykonuje czynność polegającą na odesłaniu sms odblokowującego dalej transmisję, no to o czym my tu dyskutujemy? Do kogo taka osoba ma pratensje? Do operatora? A z jakiej racji? Operator mu przystawił pistolet do głowy i kazał odblokować? Inne przepisy działające na świecie też tak traktujmy? Policjantowi też powiesz że znak był do 50km/h no ale tak mi się nacisnęło pedał gazu i jechałem 100km/h i mamdatu nie wezmę bo co? Winny producent samochodu bo pozwala jechać szybciej niż 50km/h? Ludzie powinni w końcu być odpowiedzialni, a nie całe życie zwalać winę za swoje błędy na wszystkich w koło tylko nie na siebie:-/ takie moje zdanie. A zasady są jasne - trzeba tylko chcieć ich poszukać i w ogóle się zainteresować. Cenniki roamingu są dostępne. Opis limitera też jest dostępny.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

mariusz9a - sprawa oczywista...
Problem w tym, że przedstawiciele operatorów mówią klientom, że wszystko jest jak należy i nic nie muszą robić. Byle tylko podpis złożyli na umowie ;-)
Strona? No sorry, ja jako doświadczony użytkownik internetu (używam odkąd jest), jako doświadczony klient Plusa (używam prawie odkąd jest - od 1997), jako doświadczony klient BOK (i to nie tylko Plusa) wiem, że teoria jedno a praktyka drugie.
Przykład ostatni - 25 lat używam komórki, planów nie wiem ile zmieniłem, dzwoniąc do BOK, przedstawiając problem... Konsultant nie wie o co mi chodzi! Ja mu jedno - ten drugie! Ja mu o abonamencie, ten mi o tożsamej usłudze ale w prepaidzie!! To "nasi" Specjaliści tutaj szybciej "łapią" problemy z jakimi ludzie się tu pojawiają!
Prawo mówi? Powiedz - który przepis, której ustawy/rozporządzenia? Jak to brzmi? Jest tam napisane o 250 zł? Pewien jesteś?
Zapytaj znajomych - i nie mówię o tych ponad standardowych - o Limiter DATA. Jak działa, jak można ustawiać limity... Zapytaj - czy cokolwiek im u operatora powiedzieli. Zapytaj - czy może w BOK ustawili to co potrzebują... Zapytaj o... prawo, czy w ogóle pojęcie mają , ze jest ustawa, która reguluje te rzeczy ;-)
To, że jest opis Limitera to jedno (pomijam, że trzeba się naszukać), ale najpierw jest potrzebna wiedza, że on jest i do czego służy!!
Sorry, że tak chaotycznie, ale o pistolecie jeszcze... Nie, nie przykładał mu pistoletu do głowy, ale też komunikat esemesowy w żaden sposób osobie, która pojęcia nie ma co to jest ten Limiter, co właściwie odblokowuje, NIC nie pomaga w podejmowaniu decyzji ;-)
Ja, jeśli czytałeś dotychczasową moją "twórczość" akurat podchodzę tak jak Ty do sprawy. Każdy decyduje sam, jeśli nie wie, nich czyta (zanim głupotę zrobi). Jeśli woli być ignorantem - jego sprawa. Natomiast naprawdę nie widzę uzasadnienia dla działań operatora, że wszystko ma pod kodami, pod rozmową z konsultantem w BOK, zamiast... w ebok - najnormalniej w świecie!!
margoszen
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2022, o 12:35

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: margoszen »

Basia_Plus pisze: 29 cze 2022, o 13:48 Witaj pichu14,
pichu14 pisze:podaję numer zgłoszenia CASE/220629/367
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Dzień dobry,
Reklamacja rozpatrzona pozytywnie z obietnicą wystawienia faktury korygującej, jednak do dziś nie dostałam dokumentu. Abonament został opłacony bez kosztów internetu i nadal na koncie widnieje zaległość. Uprzejmie proszę o informację ile czasu trwa wystawienie faktury korygującej, nie chciałabym dopuścić do blokady numeru, w sytuacji, gdy sprawa teoretycznie została zakończona.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3123
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

margoszen,
margoszen pisze: 9 sie 2022, o 18:25 Uprzejmie proszę o informację ile czasu trwa wystawienie faktury korygującej, nie chciałabym dopuścić do blokady numeru, w sytuacji, gdy sprawa teoretycznie została zakończona.
Pozdrawiam
Faktura korygująca zostanie wystawiona w najszybszym możliwym terminie. Również pozdrawiam.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: mariusz9a »

wlo pisze: 9 sie 2022, o 12:19 Prawo mówi? Powiedz - który przepis, której ustawy/rozporządzenia? Jak to brzmi? Jest tam napisane o 250 zł? Pewien jesteś?
Byłem pewien że czytałem o tym w Prawie Telekomunikacyjnym, a teraz nie mogę tego znaleźć :-/
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

mariusz9a pisze: 12 sie 2022, o 12:03 Byłem pewien że czytałem o tym w Prawie Telekomunikacyjnym, a teraz nie mogę tego znaleźć :-/
To jest w prawie... Ale nie w naszym krajowym. Trzeba wiedzieć jaki akt prawa unjnego to reguluje... Uważasz, że to powszechna wiedza? Nawet wśród najlepiej wykształconych czy najlepiej przygotowanych do ogarniania życia warstw społeczeństwa?
Operatorzy - jak najbardziej - piszą, że to zgodnie z unijnymi regulacjami udostępniają promocję, np. Limiter DATA w Plusie. Ale kto o tym wie, po pierwsze - że jest taka usługa, po drugie - z jakich przepisów wynika i jakie mają prawa w związku z korzystaniem z usług? Jak się człowiek nasiedzi to i znajdzie, tylko czy o to chodzi, żeby sam szukał tego co ma domyślnie włączone, czym może zarządzać - ale nie z poziomu iPlus - najbardziej oczywistej z oczywistych rzeczy?
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: mariusz9a »

Tu nie chodzi o to żeby ludzie czytali ustawy :-) Najważniejsze że dane się blokują po "nabiciu" 250zł - czyli już ktoś za kogoś myśli i z automatu nakłada blokadę - czy dobrze? Patrząc na przekrój społeczeństwa może i dobrze.... A jak ktoś odblokowuje dane - no cóż... Choćbyś nie wiem jak klarownie i łopatologicznie napisał SMSa z informacją o blokadzie, i choćby nie wiem jak to było opisane na stronach, mówili o tym w TV, pukali do drzwi i tłumaczyli o co chodzi, to i tak znajdzie się delikwent który będąc za granicą odblokuje transmisje, nabije kilka tysięcy rachunku i będzie miał pretensje do wszystkich tylko nie do siebie... Tacy są ludzie i nie przeskoczy się tego :-( Dlatego ja jestem zdania żeby nie niańczyć ludzi w żadnej dziedzinie życia - jak komuś zależy to może się zainteresować co i jak - w tym przypadku chociaż umową, regulaminami i cennikami jakie podpisał... Czy z SMSem jaki dostaje o kosztach połączeń i transmisji danych w danym kraju logując się do operatora roamingowego (tu jedynie czasami przychodzą one z opóźnieniem) i już się powinna zapalić lampka w głowie żeby nie siedzieć na "fejsie" przy cenie np 20zł za 1MB.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
ODPOWIEDZ