Ewa_Plus pisze:Witaj olpen,
- spróbuj napisać jeszcze jedną reklamację z prośbą o chociaż częściowe umorzenie naliczeń tureckiego operatora. Możesz to zrobić mailowo na adres bok@plus.pl"target="_blank"target="_blank.
Gdy w odpowiedzi przyjdzie Ci numer zgłoszenia (w formacie #1234) to podrzuć mi go tu na forum. Postaram się pomóc, chociaż obiecać nic nie mogę.
nr reklamacji [#2413608]
Znak: OKR/RD/6415945/23.09.21
Nr konta: 22016296
Ewa_Plus pisze:
wlo,
- dzięki za sugestie, może kiedyś wymyślą jak to technicznie rozwiązać.
Ewa, z góry dziękuję za starania
BTW - właśnie dostałem wiadomość od użytkownika Forum, w której podesłał mi zrzut widoku ebok małego operatora MVNO, gdzie można oddzielnie włączyć/wyłączyć połączenia jak i transmisję danych... Da się? Da się! Bez problemu
Takie działania operatora budzą zaufanie, dają pewność, że nie będzie to "wina" telefonu, któremu zachciało się aktualizować system czy jakąś aplikację akurat w Turcji, albo klienta, że nie wyłączył w telefonie transmisji danych w roamingu. Bo da się to z powodzeniem i 100-procentową pewnością zrobić w ebok!!
Być może zdobędę tytuł idioty miesiąca ale proszę o pomoc ! (Plushh)
Zacznijmy od końca. Sytuacja miała miejsce 07 pażdziernika, dostałem sms-a do zapłaty:
"...prosimy o wpłatę zaliczki 16690 pln netto w ciągu 2 dni roboczych na konto...." Tak, prawie 17 000 pln
Tego dnia z rana miał miejsce pewien wypadek mojego dziecka w związku z czym internet był mi potrzebny poza hotelem, ale były to niewielkie dane, typu znajdź lekarza w google itp. W tym czasie dostałem smsa o wykorzystaniu 100% limitu danych ale że internet był mi niezbędny wysłałem smsa ODBLOKUJ nie bardzo myśląc do czego i po co mi go wysyłam, były inne priorytety. Później wyłączyłem dane pakietowe i korzystałem z hotelowego wifi. W tym momencie wszystko byłoby w porządku, jakaś pewna kwota byłaby do zapłaty ale nie "zabiłaby mnie" jeszcze i musiałem coś zużyć. Natomiast wieczorem w celu odreagowania sytuacji udaliśmy się do pobliskiej restauracji. Tam w pewnym momencie włączyłem dane pakietowe, żeby sprawdzić chyba jakąś rzecz w google translator i tyle, tak zostawiłem telefon. W pewnym czasie Dziecko stawało się niespokojne więc tata obczaił że jest wifi w restauracji i z nim się połączył(albo mu się tak wydawało jak widać) i odpalił dziecku bajkę przez internet. Dziecko z 15-20 min pooglądało, znudziło się i koniec historii. Do późnego wieczora gdzie dostałem powyższe smsy.
Nie kontaktowałem się jeszcze z Plusem
Nie wyobrażam sobie do zapłaty takiej kwoty
Czy jest ratunek dla takich jak ja?
Rozumiem że za błędy trzeba płacić...ale czy kara jest adekwatna do przewinienia? A co jeśli dziecko by się nie znudziło...musiałbym ze 100 tys zapłacić? Czy to nie jest trochę porąbane za jakieś 400mb(też do końca nie rozumiem dlaczego tyle, teoretycznie odcinek później ściągnąłem miał jakieś ze 150mb) zapłacić prawie 20 tys? Czy są jakieś granice w tej kwestii?
Proszę o pomoc, nie chcę uciec od odpowiedzialności, jestem skłonny jakąś tam część zapłacić ale nie tyle. Jakieś okoliczności łagodzące, rodzina na utrzymaniu, jedyny żywiciel rodziny? Nie jestem informatykiem, długo muszę pracować na taką kwotę.
alternatywny pisze:Nie kontaktowałem się jeszcze z Plusem
Nie wyobrażam sobie do zapłaty takiej kwoty
Czy jest ratunek dla takich jak ja?
Zawsze możesz złożyć reklamację, choćby mailowo, tutaj masz wszystko opisane co i jak.
Podaj tu później numer referencyjny sprawy, wtedy Specjaliści Plusa będą mogli być może przyspieszyć odpowiedź na nią. Wszystko zależy od Departamentu Reklamacji.
Zadzwoniłem do Plusa, sympatyczna pani wyjaśniła mi że jeśli nie chcę wpłacić zaliczki w wysokości 17 tys. pln, to jedyne co mogę zrobić to złożyć reklamację ale dopiero po otrzymaniu faktury rozliczeniowej tj. 05/11/2021 bo wcześniej i tak prawdopodobnie moja reklamacja nie zostanie rozpatrzona - są rozpatrywane na podstawie faktur.
Do tego czasu będę miał nr zablokowany, jedynie będą możliwe połączenia przychodzące (dobre i to jeśli szukać pozytywów)
Potwierdzacie słowa Pani konsultant?
KarolinaReklamacja pisze:(...)
Z racji tego, że złożylam reklamację za wcześnie (przed wystawieniem faktury) moja poprzednia reklamacja została odrzucona i poproszono mnie o ponowny kontakt po wystawieniu dokumentu
(...)
Przed wylotem do Turcji wyłączyłem transmisje danych i po przylocie do Turcji, na lotnisku włączyłem telefon o godz. 17.20. Nie korzystałem z telefonu. Po 15 min od włączenie dostałem 3 sms jednocześnie, typu "wykorzystano 40% limitu limitu w ramach usługi Limiter DATA w roamingu" "wykorzystano 80% limitu w ramach usługi Limiter DATA w roamingu" i " z uwagi na wykorzystanie w 100% Limitera DATA w roaumingu transmisja danych zostanie zablokowana.(wymóg prawny)aby dalej korzystać z transmisji danych w roamingu wyslij sms odblokun na 8802 sms bezpłatny".
Nie wysyłałem żadnego smsa na podany numer.
Resztę pobytu spędziłem korzystając z wifi w hotelu i wykonałem jedno połączenie oraz wysłałem 2 smsy.
Sprawdziłem konto i ku mojemu zdziwieniu pojawiła się kwota na ponad 250 zł za wykorzystanie 4550 kb.
W bilingu istnieje informacja o wykorzystaniu ww. danych o godz.17.20 a smsy" o wykorzystaniu 40,80,100% danych..." przyszły ok 15 min później. Gdybym dostał smsa z informacją o wykorzystaniu bez opóźnienia starałbym się zareagować wcześniej, chociażby przez wyłączenie telefon.
Złożyłem reklamacje i odpowiedz nr pisma(Znak: OKR/AgWyc/6421382/15.09.21) jest : "Mając na uwadze powyższe brak jest podstaw do uznania Pana reklamacji. I informacje, że dostanę korektę faktury anulującą opłaty powyżej kwoty 250 zł brutto "
Czy można uniknąć tej kwoty 250 zł. Byłem przekonany, że wyłączenie dany komórkowych zapobiegnie naliczeniu dodatkowych kosztów. Proszę o pomoc jak rozwiązać tą sytuacje.
Tak na przyszłość, bo mało ludzi o tym wie, oprócz wyłączenia danych komórkowych, należy jeszcze wyłączyć sieć LTE w telefonie. Dopiero wtedy unikamy opłat.
t.marszal pisze:Złożyłem reklamacje i odpowiedz nr pisma(Znak: OKR/AgWyc/6421382/15.09.21) jest : "Mając na uwadze powyższe brak jest podstaw do uznania Pana reklamacji. I informacje, że dostanę korektę faktury anulującą opłaty powyżej kwoty 250 zł brutto "
Czy można uniknąć tej kwoty 250 zł. Byłem przekonany, że wyłączenie dany komórkowych zapobiegnie naliczeniu dodatkowych kosztów. Proszę o pomoc jak rozwiązać tą sytuacje.
Jeśli odpowiedź, którą otrzymałeś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, możesz kontynuować sprawę za pomocą tego formularza. Prześlij zatem nowe zgłoszenie wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL). Podaj mi potem numer zgłoszenia, postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi. Również pozdrawiam.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ