Strona 11 z 39

Re: wysoki rachunek za internet

: 21 sie 2017, o 13:58
autor: master1
"...iż zgodnie z wymogiem prawnym wprowadzona została usługa "Limiter Data w roamingu", polegająca......."

kurcze w żaden sposób nie mogę znaleźć tych sms-ów z Plusa o wykorzystaniu limitu, różne mam, a tych akurat nie:(

Re: wysoki rachunek za internet

: 21 sie 2017, o 14:45
autor: Marta_Plus
master1,
master1 pisze:"...iż zgodnie z wymogiem prawnym wprowadzona została usługa "Limiter Data w roamingu", polegająca......."
Jest to informacja o usłudze, a jakie stanowisko Departament Reklamacji zajął w sprawie naliczonych opłat (faktury)?

Re: wysoki rachunek za internet

: 21 sie 2017, o 16:30
autor: master1
dalej jest, ze wysłali sms o wykorzystaniu limitu i że dostali sms z treścią "odblokuj", tym samym limit na usługi oparte na transmisji danych w roamingu został odblokowany do końca okresu rozliczeniowego. Wszystkie czynnosci wykonane przy użyciu karty SIM traktowane są jako dokonane przez Abonenta bądź za jego zgodą"

jeszcze jest "że zablokowanie danych komórkowych w telefonie nie jest równoznaczne z zablokowaniem powiadomień lub aktualizacji dla aplikacji i kont programów pocztowych. Przesyłanie danych może następować w tle a Pan nie jest informowany o tym na wyświetlaczu telefonu. Wyłączenie danych w tle może nastąpic z pozycji menu aparatu."

"Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie reklamację rozpatrzyłam negatywnie"

No i reklamacja za bieżący okres rozliczeniowy nie może być jeszcze rozpatrzona, bo nie została wystawiona faktura:(

w sumie to ciekawe, czy "odblokuj" dotyczy dwóch okresów rozliczeniowych, czy jednego?

Re: wysoki rachunek za internet

: 21 sie 2017, o 17:08
autor: Marta_Plus
master1,
master1 pisze:No i reklamacja za bieżący okres rozliczeniowy nie może być jeszcze rozpatrzona, bo nie została wystawiona faktura:(
Jeżeli okres rozliczeniowy został już zamknięty, a faktura wystawiona i nie zgadzasz się z naliczonymi opłatami, to wówczas należy zgłosić reklamację.

Re: wysoki rachunek za internet

: 21 sie 2017, o 21:45
autor: master1
Zgłosiłem i czekam. Po pierwszej odpowiedzi bez większych nadziei na pozytywne dla mnie załatwienie sprawy. To co mnie frustruje to to, że ja z tych danych nie korzystałem a muszę za nie zapłacić mimo, że pilnowałem aby dane komórkowe były wyłączone.

Re: wysoki rachunek za internet

: 22 sie 2017, o 09:46
autor: TomPL
To może zgłosić reklamacje do Google'a (Androida) czy jaki tam system masz w telefonie, że nie działa jak oczekujesz. Bo z twego opisu wynika, że to nie jest wina Plusa...

Re: wysoki rachunek za internet

: 22 sie 2017, o 10:11
autor: Basia_Plus
master1,
master1 pisze:Zgłosiłem i czekam.
czy posiadasz numer zgłoszenia?

Re: wysoki rachunek za internet

: 22 sie 2017, o 21:22
autor: Pat90
Cześć
Ja będąc na wakacjach na przełomie lipca/sierpnia a dokładnie od 27.07-02.08 otrzymałam za lipiec - ok 3000 zł rachunek za transfer danych przy czym za sierpień również mam otrzymać rachunek na taką kwotę . Telefon służbowy gdzie bym wyjątkowo bardzo mało używany. Przebywałam na Cyprze gdzie dzwoniąc na infolinię Pan sam się zadziwił gdyż powiedział że Cypr jest w Unii Europejskiej -> telefon zaś połączył się na transfer danych na sieć Turecką po czym konsultant stwierdził że połączenia musiały być jeszcze na kurorcie Tureckim a wg bilingu wskazuje inaczej. Najlepsze jest to że mając telefon służbowy z sieci Plus który był sporadycznie mało wykorzystywany otrzymałam za 6 dni prawie 6000 zł rachunku a telefon prywatny który użytkowałam w dużo większym zaangażowaniu tyle że z sieci Play otrzymałam rachunek za cały pobyt 150 zł .
Co najlepsze miałam w hotelu sieć wi-fi i jeżeli już sprawdzałam pocztę firmową to przy wi-fi bo transfer danych był przez cały czas wyłączony jedynie włączyłam i wyłączyłam ale trwało to kilku sekund.
Od operatora usłyszałam że zapewne miałam ukryte aplikacje które ściągnęły mi taki transfer danych a że mogłam mieć słabe wi-fi i pociągnęło z transferu danych - z tym że korzystając z wi-fi transfer danych był wyłączony.
Czy możecie doradzić co w powyższym mogę zrobić ? Pisać reklamację czy od razu szukać dobrego prawnika bo firma będzie za pewne mi potrąci kwotę za w/w rachunek a mi nie uśmiecha się wydać za coś kasy czego nie używałam..
Nie mogę zrozumieć jak mogłam z telefonu którego korzystałam częściej dostać rachunek na 150 zł a z telefonu który był mało co użytkowany prawie kilkadziesiąt razy większy rachunek :shock: :shock: :

Re: wysoki rachunek za internet

: 22 sie 2017, o 22:02
autor: master1
Basia_Plus pisze:master1,
master1 pisze:Zgłosiłem i czekam.
czy posiadasz numer zgłoszenia?

nie, tak jak poprzednim razem nic nie przyszło

Re: wysoki rachunek za internet

: 23 sie 2017, o 10:44
autor: Basia_Plus
Witaj Pat90,

być może, tak jak informował konsultant opisana sytuacja jest związana z aplikacjami działającymi w tle.
Pat90 pisze:Pisać reklamację
Jeżeli nie zgadzasz się z naliczonymi opłatami to jak najbardziej możesz złożyć pisemną reklamację w tej sprawie.
Dodam tylko, że reklamację może złożyć właściciel telefonu, prawny reprezentant firmy lub osoba pisemnie upoważniona.

master1,

sprawę przekazałam dalej.

Re: wysoki rachunek za internet

: 23 sie 2017, o 18:15
autor: Pat90
Pani Basiu dziękuje za odpowiedź.
Proszę jeszcze o jedną informację jak to jest wg możliwe że wakacje na które się udałam to wyjazd bez paszportu (gdyż paszport mam nieważny od kilku lat) i poleciałam na dowód do Unii Europejskiej (Cypr) czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji gdzie było i jest to niemożliwe gdyż tak jak wspomniałam wyżej - nie posiadam ważnego paszportu?
Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej ze względu że nawet Państwa konsultant poinformował mnie że Cypr należy w całości do UE i muszę być rozliczona wg tych stawek (oczywiście nie wspominając że transfer danych nie był używany)?

Re: wysoki rachunek za internet

: 23 sie 2017, o 19:06
autor: habish
Temat był już poruszany na forum innych operatorów.
Osobiście na Cyprze nie byłem ale czytając lekturę owych for, abonenci bardzo często opisywali sytuację gdy na plaży w Cyprze telefony były zalogowane do Tureckich sieci komórkowych.

Re: wysoki rachunek za internet

: 24 sie 2017, o 09:58
autor: TomPL
Pat90 pisze:Pani Basiu dziękuje za odpowiedź.
Proszę jeszcze o jedną informację jak to jest wg możliwe że wakacje na które się udałam to wyjazd bez paszportu (gdyż paszport mam nieważny od kilku lat) i poleciałam na dowód do Unii Europejskiej (Cypr) czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji gdzie było i jest to niemożliwe gdyż tak jak wspomniałam wyżej - nie posiadam ważnego paszportu?
Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej ze względu że nawet Państwa konsultant poinformował mnie że Cypr należy w całości do UE i muszę być rozliczona wg tych stawek (oczywiście nie wspominając że transfer danych nie był używany)?
Powoli, powoli, paszport nie jest tu żadnym argumentem. Np. Szwajcaria jest w Strefie Schengen i możesz sobie bez paszportu jeździć, ale za usługi telefoniczne to już zapłacisz jak za zboże (patrz inne wątki w tej sprawie), bo oni nie podlegają umowie roamingowej Unii.
Co do Cypru, to mamy właściwie 2 państwa: Cypr (Południowy) i Cypr Północny (Turecka Republika Cypru Północnego). Część turecka nie jest de facto w Unii i nie podlega ustaleniom roamingowym Unii, a że mają mocne nadajniki to będąc blisko granicy można złapać ich sygnał i kłopot gotowy. Tutaj czytaj więcej:
https://www.fly4free.pl/forum/roaming-c ... 135,113747

Re: wysoki rachunek za internet

: 24 sie 2017, o 10:05
autor: Pat90
Z tym że konsultant z Plus potwierdził że cały Cypr jest rozliczany wg Unii.
Do tego miałam dwa telefony z czego jeden z Plusa drugi z Play i jakoś Play rozliczył mnie wg Unii a Plus żąda zapłaty poza Unią ?
To jedna sieć łapie Cypr a druga Turcję a człowiek był w tym samym miejscu ?

Dodatkowo
Wg taryf roamingu na stronie plusa Cypr cały podlega jako płatność w Unii ..

Re: wysoki rachunek za internet

: 24 sie 2017, o 10:18
autor: TomPL
Pat90 pisze:Z tym że konsultant z Plus potwierdził że cały Cypr jest rozliczany wg Unii.
Do tego miałam dwa telefony z czego jeden z Plusa drugi z Play i jakoś Play rozliczył mnie wg Unii a Plus żąda zapłaty poza Unią ?
To jedna sieć łapie Cypr a druga Turcję a człowiek był w tym samym miejscu ?
Tak, to jest możliwe. Inne ustawienia telefonu dotyczące wyboru operatora, inna czułość anteny aparatu itp. itd.
Możesz podać linka, gdzie to znalazłeś "Wg taryf roamingu na stronie plusa Cypr cały podlega jako płatność w Unii .."?