Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Wszystko na temat nowości i promocje w sieci Plus
pasqal
Szalony PlusManiak
Posty: 1368
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 3 paź 2008, o 21:31
Lokalizacja: Lublin

Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: pasqal »

6. lipca w życie wchodzi rozporządzenie Ministra Infrastruktury, które narzuca termin 24 godzin na przeniesienie numeru między sieciami komórkowymi oraz 7 dni między sieciami stacjonarnymi. Dodatkowo, w związku ze zmianami w Prawie Telekomunikacyjnym, przenośność będzie bezpłatna.

Od 6. lipca procedura zmiany operatora z zachowaniem numeru będzie prostsza. Wystarczy jedna wizyta u nowego operatora i jego upoważnienie do wypowiedzenia umowy dotychczasowemu dostawcy oraz dopełnienia wszystkich innych procedur. Upoważnienie nie będzie jednak obowiązkowe, klient będzie mógł sam wypowiedzieć umowę.

Dodatkowo, dochodzi uprawnienie abonenta i użytkownika prepaid do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług, niezależnie od tego, czy nowy dostawca działa w sieci innego, czy tego samego operatora. Takie rozwiązanie jest nowością. W chwili obecnej z uprawnienia korzystać można wyłącznie w sytuacji, gdy numer przenoszony jest do dostawcy działającego w sieci innego operatora.

Wniosek o przeniesienie numeru, w zależności od sposobu jego dostarczenia do nowego dostawcy usług, podlegał będzie rozpatrzeniu odpowiednio w terminie:
• 6 godzin roboczych lub 3 dni roboczych (dla abonentów sieci ruchomych),
• 1 dnia roboczego lub 14 dni roboczych (dla abonentów sieci stacjonarnych).

Dłuższy termin na przeniesienie numeru, zarezerwowany jest wyłącznie dla abonentów, którzy nie złożyli wniosku osobiście w jednostce nowego dostawcy przeznaczonej do obsługi klientów, a w inny sposób (np. listownie, za pośrednictwem formularza czy poczty elektronicznej).

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku abonenta i podpisaniu umowy z nowym dostawcą, na wyraźne jego żądanie wskazane we wniosku, nowy dostawca usług jest obowiązany przenieść numer najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (w sieciach ruchomych) lub 7 dni roboczych (w sieciach stacjonarnych) od dnia zawarcia umowy.

Ponadto, zgodnie z ostatnią nowelą Prawa Telekomunikacyjnego, w związku z przenoszeniem numeru możliwe jest natychmiastowe rozwiązanie umowy z dotychczasowym dostawcą usług, pod następującymi warunkami:
• zapłaty przez abonenta dotychczasowemu dostawcy usług opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia nie większej jednak niż jednomiesięczna opłata abonamentowa,
• zwrotu przez abonenta ulgi mu przyznanej, proporcjonalnie jednak zmniejszonej do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.

Krótka instrukcja dla tych, którzy zachcą przenieść numer po 6. lipca.

1. Wniosek o przeniesienie numeru składamy do nowego dostawcy usług (czyli tego, do którego zamierzamy przenieść numer).
2. Nowy dostawca usług, po udzieleniu mu pełnomocnictwa, dokona za nas wszelkich czynności niezbędnych do przeniesienia numeru, w tym między innymi zakończy stosunek umowny ze starym dostawcą usług.
3. Wniosek złożony osobiście w jednostce dostawcy dedykowanej do obsługi klientów, musi zostać rozpatrzony w terminie 6 godzin roboczych (sieci ruchome) oraz 1 dnia roboczego (sieci stacjonarne). Należy jednak w tym miejscu podkreślić, iż na dzień wejścia z życie zmian rozporządzenia, na podstawie przepisu przejściowego, do chwili uruchomienia przez Prezesa UKE systemu centralnej bazy numerów, wspierającego usługę przenośności numerów oraz w terminie dwóch miesięcy od dnia jego uruchomienia, termin rozpatrzenia wniosku w przypadku abonentów sieci stacjonarnych wynosi 7 dni.
4. Pozytywne rozpatrzenie wniosku abonenta i podpisanie umowy z nowym dostawcą obliguje go do przeniesienia numeru najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (sieci ruchome) lub 7 dni roboczych (sieci stacjonarne) od dnia zawarcia umowy, chyba, że wskażemy późniejszy termin.
5. Przeniesienie numeru jest bezpłatne.
Źródło: http://telepolis.pl/news.php?id=15170
And remember: respect is everything…
DomisWTK
PlusManiak
Posty: 57
Rejestracja: 2 mar 2009, o 14:21

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: DomisWTK »

ja sobie przetestuje ta przenośność:D stara karta mixplusa zostanie zmigrowana do playa:D ciekawe czy bedzie to na prawde24godz...
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6165
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: mariusz9a »

Nie będzie. Plus już zapowiedział że nie zdąży się przygotować na przenoszenie w 24h. Potrzebne są nowe umowy z operatorami i przystosowanie techniczne systemów teleinformatycznych. Tego się nie zrobi w 2 tygodnie, a tyle czasu operatorzy dostali.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
simplusowiec
Szalony PlusManiak
Posty: 417
Rejestracja: 30 cze 2008, o 14:21

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: simplusowiec »

No cóż,nie tylko Plus jest nie przygotowany,cała W3 z tym kuleje.Jak jest w Play to nie wiem ale myślę że podobnie.Posypią się kary.
pasqal
Szalony PlusManiak
Posty: 1368
Rejestracja: 3 paź 2008, o 21:31
Lokalizacja: Lublin

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: pasqal »

Właśnie znalazłem kolejny artykuł, który zawiera komentarze operatorów w tej sprawie:
Play gotowy na szybkie przenoszenie numerów
W jedynie sieć komórkowa Play deklaruje pełną gotowość na wdrożenie do 6 lipca systemu szybkiego przenoszenia numerów w 24 godziny. Pozostali operatorzy twierdzą, że potrzebują więcej czasu.
Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play powiedział krótko, że operator gotowy jest na wdrożenie systemu przenoszenia systemów w jeden dzień.

- Jeśli chodzi o zasady realizacji MNP określone w nowym rozporządzeniu, ogłoszonym i podpisanym przez Ministra Infrastruktury dopiero 17.06 br., dwa tygodnie to termin nierealny na techniczne wdrożenie nowych rozwiązań przez operatorów - powiedziała Elżbieta Sadowska-Ptaszyńska.

- PTC dysponuje odpowiednimi możliwości technicznymi umożliwiającymi wdrożenie rozwiązań pozwalających na szybkie przenoszenie numeru - usłyszeliśmy w biurze prasowym sieci Era .

Natomiast Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange potwierdził, że operator dołoży wszelkich starań, aby być gotowym na przenoszenie numerów w jeden dzień. - Orange dołoży wszelkich starań, aby spełnić wymogi jakie nakłada na wszystkich operatorów nowelizacja prawa telekomunikacyjnego - powiedział Jabczyński.

Era, Orange oraz Plus twierdzą zgodnie, że aby wprowadzić nowy system należy zmienić system informatyczny, zawrzeć odpowiednie umowy partnerskie oraz przeprowadzić międzyoperatorskie testy.
Źródło: http://media2.pl/telekomunikacja/52728- ... merow.html
And remember: respect is everything…
toya
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 19 cze 2009, o 05:56

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: toya »

pozyjemy zobaczymy w naszym Kraju wszystko wyglada pieknie ale niestety tylko w teorii w praktyce juz nie jest tak różowo niestety
Awatar użytkownika
Amix
Szalony PlusManiak
Posty: 374
Rejestracja: 2 wrz 2008, o 21:27
Lokalizacja: EPSC/EPWA
Kontakt:

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: Amix »

Znajomy przeniósł nr. z Simplusa do Play fresh i już jest bez telefonu ponad tydzień. Plus mu wyłączył , a Play ma to chyba w d.... Wiele telefonów do Play nic nie daje. Widać, że tylko na reklamach w TV tak pięknie to wygląda.
Za każdym telefonem do Play piękna pani mówi, że o 24,lub trochę po 24 będzie włączony numer. Ciekawi mnie jedno, dla czego o 24 ma być włączona aktywacja? Może oni w dzień nie pracują?
Artis142
Prawie PlusManiak
Posty: 41
Rejestracja: 5 lis 2008, o 22:07
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: Artis142 »

Witam!! Mam jedno pytanie: Mam kartę w 36i6 i chcę swój nr przenieść do PLAY FRESH to:
1. Musze być pełnoletni? mam 15 lat
2. Muszę mieć zarejestrowaną kartę 36i6?
A jak trzeba to zarejestrować to:
Trzeba być pełnoletni by zarejestrować kartę?
Pozdrawiam
Obrazek
witan93
Szalony PlusManiak
Posty: 715
Rejestracja: 1 paź 2008, o 14:35

Re: Od 6. lipca przenośność numerów w 24 godziny!

Post autor: witan93 »

Artis142 wejdź do Plus Online który znajdziesz tutaj: https://ssl.plusgsm.pl/ebok-web/basic/loginStep1.action i tam wejdź kolejno w Sprawy konta i formalności, Moje Dane, potem kliknij Modyfikuj i wpisz dane do rejestracji (na kogoś dorosłego, np. rodzica). Następnie udaj się z tą osobą do salonu Play i tam już wszystkiego się dowiesz. Najlepiej poczekaj do 6 lipca to za zmianę nic nie zapłacisz a nawet jeśli chcesz już teraz to Play zwróci Ci wszystkie poniesione koszty a dodatkowo będziesz miał do wyboru bonus.
ODPOWIEDZ