Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Robus_PL
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 27 gru 2018, o 12:33

447786205094 sms iPhone aktywacja FaceTime i iMessage

Post autor: Robus_PL »

Witam.
Wertowałem forum w celu odszukania ostatecznego rozwiązania operatora w zakresie opłat za sms na 447786205094.
Czy nic się nie zmieniło? :?:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, o 13:48 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do istniejącego wątku w dziale oficjalnym.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj Robus_PL,
- nic się nie zmieniło w tej kwestii. Wiadomość taka będzie rozliczona, jak zwykły SMS międzynarodowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Adam Z.
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2019, o 16:34

Plus - upośledzona sieć komórkowa czasów średniowiecznych?

Post autor: Adam Z. »

Dziś pierwszy dzień w Plush. Zadowolenie nietrwało długo kiedy zorientowałem się, że pomimo taryfy bez limitów, naliczana jest opłata za SMS-y. Po pięciu telefonach do obsługi klienta, gdzie podawano mi różne powody naliczania opłat za SMS, ustaliłem sam, że jest to opłata za sms konfiguracyjny imessage, który wysyła się co godzinę lub dwie. Sugerowano mi , że to jednorazowy SMS. Rezultat jest taki, że nie korzystam z imessage, bo nie chce płacić dodatkowych pięciu złotych dziennie za korzystanie z tej usługi. Obsługa klienta bezradna. Dowiedziałem się, ze jest to związane z brakiem umowy pomiędzy plus a apole. Mamy 22 wiek, połowa społeczeństwa korzysta z iphone, a plus został w tyle. Złożyłem reklamację z prośbą o dodanie numeru imessage do darmowych numerów. Zobaczymy jaki przyniesie to rezultat. Na razie jestem zawiedziony usługami sieci plus.

EDIT:
Plus to totalny badziew pod tym względem. Kompletny brak wiedzy o naliczanych opłatach za SMS-u do imessage i brak rozwiązania. Ludzie, to jest wstyd dla sieci, żeby w 21 wieku nie mieli workaround-a dla tej sytuacji. Ale oczywiście, wszyscy konsultanci na lini twierdzą, że imessage jest bezpłatne, ale nie wiedzą, że codziennie będzie dodatkowe kilka złotych za SMS do numeru imessage. Chcę reklamować ten bubel i odzyskać pieniądze. Shame on Plus GSM, iphone to nie rzadkość w dzisiejszych czasach.
Ostatnio zmieniony 1 sie 2019, o 11:51 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłam do istniejącego wątku i połączyłam Twoje dwa wpisy.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj Adam Z.,
- używanie usług iMessage/FaceTime w sieci Plus wiąże się z wysłaniem SMS aktywującego na numer międzynarodowy. SMS ma na celu sparowanie konta usługi z numerem telefonu.

Taka płatna wiadomość będzie naliczona również za każdym razem w przypadku:
- manualnego wył/wł. usługi iMessage.
- wymiany karty SIM
- przywrócenia ustawień fabrycznych telefonu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Adam Z.
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2019, o 16:34

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Adam Z. »

Nieprawda, wiadomości do centrum iMessage wysyłane są przez iPhone co godzinę lub dwie, bez włączania i wyłączania usługi iMessage, wymiany karty sim lub przywracania ustawień fabrycznych. Dlatego też nie jestem pierwszą osobą, która porusza ten problem.

EDIT:
sobota, 3 sierpnia 2019, 19:39

Mega słabo. Plus powinien powiadomić wszystkich klientów, że korzystanie z iMessage nie jest bezpłatne. iMessage samoistnie wysyła kilka SMS-ów do centrum w UK i nie jest to zależne od włączania i wyłączania usługi, telefonu lub przywracania telefonu do ustawień fabrycznych.
Ostatnio zmieniony 3 sie 2019, o 20:42 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Post pod postem - połączenie. Proszę powstrzymać się od powielania tych samych treści (kopiuj/wklej).
laczor
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 23 paź 2019, o 11:53

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: laczor »

Odkopuję temat.
Jestem od dwóch dni w Plush Abo. Przez te dwa dni telefon, jak się okazało wysłał kilkanaście SMSów aktywacyjnych do iMessage do Wielkiej Brytanii. Sytuacja identyczna o czym piszą koledzy wyżej. Wysyłanie tych SMSów nie jest zależne od tego czy włącze iMessage w opcjach czy wyłącze itp, telefon wysyła je sam wtedy kiedy ma na to ochotę. Ja nie mam na to żadnego wpływu a po dwóch dniach mam rachunek przekroczony prawie o 10 zł. Do tej pory nawet nie wiedziałem że iPhony wysyłają jakieś SMSy aktywujące, ale nie jest to powód żebym płacił trzykrotność rachunku, za coś na co nie mam wpływu!

Drodzy użytkownicy iPhonów w Plusie, jak sobie poradzić z tym problemem? Czy jest jakaś możliwość aby telefon faktycznie wysłał RAZ tego SMSa i nie pobierał więcej opłat?

Drogi PLUSIE czy to jest poważne by za coś takiego pobierać opłaty? Problem jest wam znany od miesięcy albo dłużej a NIC z tym nie zrobiliście tylko najpierw namawiacie klienta do przejścia a potem oszukujecie w powyższy sposób? Ja póki co mam jedyną radę - nie używać iphona w Plusie tylko, że nie o to tu chodzi :evil: :evil: Czy mam teraz odłożyć nowy telefon na bok z tego powodu, że jesteście jedyną (w tym przypadku dosłownie zacofaną)!! siecią która sobie poradzić z tym problemem, a ja akurat mam u was abonament??
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Marta_Plus »

laczor,
laczor pisze: Ja nie mam na to żadnego wpływu a po dwóch dniach mam rachunek przekroczony prawie o 10 zł.
Szczegółowe informacje za jakie usługi zostały naliczone opłaty będziesz mógł uzyskać na bilingu, po zamknięciu bieżącego cyklu rozliczeniowego i wystawieniu faktury, jeśli posiadasz włączony rachunek szczegółowy. Jak już wcześniej pisaliśmy, używanie usług iMessage/FaceTime w sieci Plus wiąże się z wysłaniem SMS-a aktywującego na numer międzynarodowy. Taka wiadomość ma na celu sparowanie konta usługi z numerem telefonu Klienta.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
laczor
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 23 paź 2019, o 11:53

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: laczor »

Marta_Plus pisze:Taka wiadomość ma na celu sparowanie konta usługi z numerem telefonu Klienta.
I rozumiem że powinno dziać się to tylko RAZ w wymienionych okolicznościach..?
Mam włączony Wykaz bieżącego użycia, stąd wiem co generuje te koszty..
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Marta_Plus »

laczor,
laczor pisze:I rozumiem że powinno dziać się to tylko RAZ w wymienionych okolicznościach..?
Tak, ale może zdarzyć się sytuacja, o której pisaliśmy tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Basia333
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2019, o 01:04

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Basia333 »

Odkąd przeniosłam pierwszy i drugi nr tel.do Plusa mam wyłączone iMessage oraz FaceTime, dlaczego więc Plus nalicza opłaty za SMS do Wielkiej Brytanii i wyświetla komunikat ,,operator może naliczać opłaty za wiadomości SMS aktywujące iCloud,,?Doradca z Apple poinformował że powinnam wyłączyć SMS Premium w Plus.Tak też zrobiłam, czy wyłączenie SMS Premium gwarantuje że opłaty teraz nie będą naliczane? Doradca z Plus na infolinii poinformował mnie że jeśli takie opłaty naliczają się po ustawieniu blokady na SMS Premium to jest podstawa do złożenia reklamacji i że w takim wypadku reklamacja będzie ona rozpatrzona na moją korzyść .Czy zatem mam gwarancję że dzięki blokadzie SMS Premium (oraz nie korzystaniu z iMessage,nie wymienianiu karty Sim i nie przywaracaniu ustawień fabrycznych) opłaty za SMS do Wielkiej Brytanii nie będą już automatycznie naliczane ?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Marta_Plus »

Basia333,
Basia333 pisze:Czy zatem mam gwarancję że dzięki blokadzie SMS Premium (oraz nie korzystaniu z iMessage,nie wymienianiu karty Sim i nie przywaracaniu ustawień fabrycznych) opłaty za SMS do Wielkiej Brytanii nie będą już automatycznie naliczane ?
Używanie usług iMessage/FaceTime w sieci Plus wiąże się jedynie z wysłaniem SMS aktywującego na numer międzynarodowy, nie jest to SMS Premium. Opłata byłaby naliczana w takim przypadku, późniejsze korzystanie z tych usług na urządzeniach Iphone, nie będzie płatne. Jako operator nie mamy wypływu na aktywacje opcji iMessage oraz FaceTime.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Basia333
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2019, o 01:04

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Basia333 »

Dziękuję za odppwiedź.W takim razie wczoraj na infolinii ktoś błędnie poinformował mnie że blokada Premium gwarantuje nie naliczanie opłat i że w razie ich naliczenia zostaną mi one zwrócone od dnia założenia blokady. Co zatem poza ręcznym włączeniem/wyłączeniem iMessage,wymianą karty Sim,przywróceniem ustawień fabrycznych generuje koszty takich SMS ?Jestem nowym użytkownikiem dwóch nr przeniesionych w tym miesiącu do Plus.Nie przenosiłabym się gdybym wiedziała o tych kosztach,a teraz jak informował pracownik infolinii zapłacę wysoką karę jeśli będę chciała zrezygnować z Plus. Infolinia Plus udzieliła mi wczoraj błędnych informacji odnośnie blokady Premium.Na infolinii Apple zapewnili mnie że to co generuje koszty mam poprawnie wyłączone,więc proszę o rzetelne informacje bo już nie wiem kto ma mi pomóc w tej sprawie.Nie chcę płacić nic więcej poza abonamentem na jaki się zgodziłam
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Marta_Plus »

Basia333,
Basia333 pisze:Co zatem poza ręcznym włączeniem/wyłączeniem iMessage,wymianą karty Sim,przywróceniem ustawień fabrycznych generuje koszty takich SMS
O jakie SMS-y chodzi? Czy widzisz jakieś opłaty na fakturze VAT?
Informacje o blokadach na SMS-y Premium znajdziesz na stronie: http://www.plus.pl/uslugi/uslugi-premium.
SMS międzynarodowy nie należy do tej grupy usług o podwyższonej opłacie (konkursy i loterie SMS, usługi informacyjno-rozrywkowe).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Basia333
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2019, o 01:04

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Basia333 »

Chodzi o SMSy Wielka Brytania nr 447786205094 których ja nie wysyłałam,są widoczne na fakturze wystawionej na początku listopada.Teraz widzę też kolejne koszty na bieżącym zużyciu,które będzie widoczne zapewne na najbliższej fakturze w grudniu
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

Post autor: Marta_Plus »

Basia333,

jeśli funkcja iMessage została już wyłączona, to opłaty za aktywację usługi nie powinny być już naliczane.

Jak pisaliśmy już wcześniej:
- używanie usług iMessage/FaceTime w sieci Plus wiąże się z wysłaniem SMS aktywującego na numer międzynarodowy. SMS ma na celu sparowanie konta usługi z numerem telefonu.

Taka płatna wiadomość będzie naliczona również za każdym razem w przypadku:
- manualnego wył/wł. usługi iMessage.
- wymiany karty SIM
- przywrócenia ustawień fabrycznych telefonu.
Dopiero po wystawieniu faktury, jeśli posiadasz włączony rachunek szczegółowy, będzie możliwa dokładna weryfikacja, za co zostały naliczone opłaty. Wtedy też będzie można złożyć reklamację w sprawie ewentualnych kwestionowanych pozycji na rachunku.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ