Problem z prędkością LTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 3
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 21 lip 2022, o 13:29
Router MF286 - strasznie wolny internet
Witam Serdecznie,
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem routera MF286 oraz usługi dostepu do internetu z Plusa. Niestety zacząłem niedawno pracować zdalnie ale niestety jestem zmuszony do pracy w biurze z uwagi na prędkość jaką mam w domu, którą można porównać do tego co było w latach 90 po wykręceniu numer 20 21 22. Kilka miesięcy temu operator przywiózł mi router, zainstalował i zostawił. Wcześniej ta prędkość mi nie przeszkadzała ale teraz widzę że nic się na tym nie da zrobić. Załączam zrzut speed testu sprzed kilku minut. Proszę o feedback.
pozdr, pawelF
22.07
Czy może mi ktoś powiedzieć co się dzieje z tym routerem??? Co zostało ustawione nie tak? Przecież nie mieszkam na pustyni... Dziś żeby zrobić ten opis i dodać zrzut ekranu otwierałem strone 10 minut!
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem routera MF286 oraz usługi dostepu do internetu z Plusa. Niestety zacząłem niedawno pracować zdalnie ale niestety jestem zmuszony do pracy w biurze z uwagi na prędkość jaką mam w domu, którą można porównać do tego co było w latach 90 po wykręceniu numer 20 21 22. Kilka miesięcy temu operator przywiózł mi router, zainstalował i zostawił. Wcześniej ta prędkość mi nie przeszkadzała ale teraz widzę że nic się na tym nie da zrobić. Załączam zrzut speed testu sprzed kilku minut. Proszę o feedback.
pozdr, pawelF
22.07
Czy może mi ktoś powiedzieć co się dzieje z tym routerem??? Co zostało ustawione nie tak? Przecież nie mieszkam na pustyni... Dziś żeby zrobić ten opis i dodać zrzut ekranu otwierałem strone 10 minut!
Ostatnio zmieniony 22 lip 2022, o 09:40 przez Adpafer, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z prędkością LTE
Witaj Adpafer,
- czy pisane utrudnienia występują niezależnie od pory dnia? Pakiet internetowy nie został wyczerpany?
- czy pisane utrudnienia występują niezależnie od pory dnia? Pakiet internetowy nie został wyczerpany?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Adpafer,
- a jaka to lokalizacja?
- a jaka to lokalizacja?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Janów 96-512 (pomiedzy Sochaczewem a Młodzieszynem). Tu jest w tej chwili osiedle domków jednorodzinnych i tylko ja korzystam z Plusa. Niestety każdy ma tu coś innego i tylko u mnie nie działa.
EDIT:
Jak zmieniam ustawienia pasma na routerze to czasami jest kilka mega przez kilka minut a potem zielona dioda na routerze zaczyna migać i router w ogóle nie odpowiada... i znowu transfer spada i tak cały czas. Gdybym był w domu kiedy operator mi instalował ten router to nigdy bym nie odebrał ale że dom był wykańczany w środku to była tylko ekipa robotników. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany to rozwiąże umowę a przyczyną będzie brak usługi o odpowiednich parametrach. Mam tel służbowy w Play oraz prywatny w Orange i jak robię z nich HotSpot to mogę nawet filmy oglądać. To jest w ogóle niedopuszczalne.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2022, o 09:03 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów pisanych jeden pod drugim, usunięcie zbędnych cytatów. Chcąc uzupełnić wcześniejszą wypowiedź gdy brak nowych wpisów proszę używać opcji edycji posta.
Powód: Połączenie postów pisanych jeden pod drugim, usunięcie zbędnych cytatów. Chcąc uzupełnić wcześniejszą wypowiedź gdy brak nowych wpisów proszę używać opcji edycji posta.
Re: Problem z prędkością LTE
Od jakiegoś czasu znacznie spadła prędkość internetu. Pakiet danych nie wykorzystany, próby zmiany położenia routera też nic nie przyniosły efektu. Prędkość wącha się od 3mb/s do 10mb/s niezależnie od pory dnia. Nocą nie sprawdzalem. Lokalizacja Konin, ul. Świętojańska. Router B535-232
Re: Problem z prędkością LTE
Adpafer,
- możesz tam łapać sygnał z BT13300 [Młodzieszyn] lub, jeśli mieszkasz bardziej na południe, to BT13408 [Rybno].
Spróbuj może przestawić router na okno wychodzące w stronę najbliższej stacji i sprawdź, czy wówczas nie jest lepiej.
MateuszP,
- poprosiłam o sprawdzenie stacji.
- możesz tam łapać sygnał z BT13300 [Młodzieszyn] lub, jeśli mieszkasz bardziej na południe, to BT13408 [Rybno].
Spróbuj może przestawić router na okno wychodzące w stronę najbliższej stacji i sprawdź, czy wówczas nie jest lepiej.
MateuszP,
- poprosiłam o sprawdzenie stacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Ok, w takim razie czekam na informacje.
Re: Problem z prędkością LTE
MateuszP ,
- dostałam odpowiedź, że na sektorach obsługujących ul. Świętojańską nie widać problemów.
Czy dużo urządzeń korzysta z tego routera?
- dostałam odpowiedź, że na sektorach obsługujących ul. Świętojańską nie widać problemów.
Czy dużo urządzeń korzysta z tego routera?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Właśnie nie korzysta wiele. Bo zaledwie 2 urządzenia. Nawet odłączając wszystkie urzaądzenia prędkość nie wzrosła. Telefon również mam w sieci plus i korzystając z pakietu danych prędkość jest zbliżona do tej kiedy korzystam z routera.
Re: Problem z prędkością LTE
MateuszP,
- a mógłbyś jeszcze podać jakie masz parametry sygnału?
- a mógłbyś jeszcze podać jakie masz parametry sygnału?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Problem z prędkością LTE
Cześć!
Podpowiedzcie coś proszę, bo zaraz oszaleję... :( Niedawno padł mi ODU-IDU 300. Kupiłem nowy router (Huawei b535-232) i antenę LTE. Podłączyłem wszystko jak trzeba i zrobiłem test prędkości. I się zaczęło - niski upload. Kiedyś miałem niski upload z powodu niskich parametrów sygnału, stąd decyzja o zakupie ODU-IDU. Po zakupie upload wrócił na 20 Mbps. Potem wiele miesięcy nie sprawdzałem. Teraz nowy router, nowa antena i taka lipa. Nie wykluczam, że tak samo było na ODU-IDU, po prostu nie sprawdzałem. Parametry sygnału LTE i testy prędkości poniżej:
Przecież to aż niemożliwe... Gdybym miał słaby sygnał, to nie uzyskałbym raczej z odległości blisko 5 km takiego pobierania...
Co może być nie tak? Przetestowałem już dwie anteny LTE w ostatnich dniach, na różnych przewodach...
Router łączy się z pasmem LTE2600, BT41553. Na pewno agreguje (zapewne 1800+2600), bo pokazuje 4G+.
Router nie ma możliwości wymuszenia konkretnego pasma LTE, ani tym bardziej tych, które ma agregować. Robi to automatycznie.
Podpowiedzcie coś proszę, bo zaraz oszaleję... :( Niedawno padł mi ODU-IDU 300. Kupiłem nowy router (Huawei b535-232) i antenę LTE. Podłączyłem wszystko jak trzeba i zrobiłem test prędkości. I się zaczęło - niski upload. Kiedyś miałem niski upload z powodu niskich parametrów sygnału, stąd decyzja o zakupie ODU-IDU. Po zakupie upload wrócił na 20 Mbps. Potem wiele miesięcy nie sprawdzałem. Teraz nowy router, nowa antena i taka lipa. Nie wykluczam, że tak samo było na ODU-IDU, po prostu nie sprawdzałem. Parametry sygnału LTE i testy prędkości poniżej:
Przecież to aż niemożliwe... Gdybym miał słaby sygnał, to nie uzyskałbym raczej z odległości blisko 5 km takiego pobierania...
Co może być nie tak? Przetestowałem już dwie anteny LTE w ostatnich dniach, na różnych przewodach...
Router łączy się z pasmem LTE2600, BT41553. Na pewno agreguje (zapewne 1800+2600), bo pokazuje 4G+.
Router nie ma możliwości wymuszenia konkretnego pasma LTE, ani tym bardziej tych, które ma agregować. Robi to automatycznie.
Re: Problem z prędkością LTE
Cześć jaszek7777,
- UL jest zależny głownie od siły sygnału. Spróbuj może ustawić antenę tak, aby mieć niższy RSRQ.
Przy okazji sprawdź, jakie wyniki osiągasz na telefonie będąc bliżej wspomnianego BTS'a.
- UL jest zależny głownie od siły sygnału. Spróbuj może ustawić antenę tak, aby mieć niższy RSRQ.
Przy okazji sprawdź, jakie wyniki osiągasz na telefonie będąc bliżej wspomnianego BTS'a.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Problem z prędkością LTE
Niższy? Nie wyższy?
A tak na poważnie - jeszcze lepszy RSRQ niż od -6 do -4 dB? Pisząc ten post mam -6 dB
RSRQ (dB) - (Reference Signal Received Quality) - miara jakości sygnału.
więcej niż -9 dB - bardzo dobrze,
od -10 dB do -15 dB - dobrze ,
od -16 dB do -20 dB - źle. Należy zastosować antenę zewnętrzną lub zmienić lokalizację modemu
mniej niż -20 dB - bardzo źle Należy zastosować antenę zewnętrzną
Moje parametry teraz:
CELL_ID 10637579
RSRQ -6.0dB
RSRP -98dBm
RSSI -72dBm
SINR 15dB
A tak na poważnie - jeszcze lepszy RSRQ niż od -6 do -4 dB? Pisząc ten post mam -6 dB
RSRQ (dB) - (Reference Signal Received Quality) - miara jakości sygnału.
więcej niż -9 dB - bardzo dobrze,
od -10 dB do -15 dB - dobrze ,
od -16 dB do -20 dB - źle. Należy zastosować antenę zewnętrzną lub zmienić lokalizację modemu
mniej niż -20 dB - bardzo źle Należy zastosować antenę zewnętrzną
Moje parametry teraz:
CELL_ID 10637579
RSRQ -6.0dB
RSRP -98dBm
RSSI -72dBm
SINR 15dB
Re: Problem z prędkością LTE
jaszek7777 ,
- przepraszam, chodziło o niższy RSRP.
RSRQ masz ok.
- przepraszam, chodziło o niższy RSRP.
RSRQ masz ok.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ