wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Mannix44
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 29 gru 2022, o 16:48

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Mannix44 »

dzień dobry. Na nowo przeniesionym numerze (włączone VoLTE i VoWiFi) problem z wykonywaniem połączeń. Każdy numer jest niedostępny. Zgłoszone w piątek. Numer zgłoszenia: C00000001890524 . Można przyspieszyć? Nie da się korzystać z telefonu :-( PS. SMS, MMS i transmisja danych działają OK.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj Mannix44,
Mannix44 pisze: 27 mar 2023, o 14:57 C00000001890524
Przekazałam prośbę o weryfikację powyższej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Mannix44
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2022, o 16:48

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Mannix44 »

Bardzo dziękuję.
AdamR
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2023, o 10:15

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: AdamR »

Już się pogubiłem, przeniosłem numer do Plus na kartę, aktywowałem kodem Volte, jak wykręcam numer to "abonent czasowo niedostępny". O co chodzi? Mam Samsung S23. Dzięki
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Basia_Plus »

AdamR,
Joanna_Plus pisze: 27 mar 2023, o 13:35 AdamR, witaj local,

prześlijcie proszę krótki opis sprawy wraz z numerem telefonu przez ten formularz.
czy przesłałeś zgłoszenie przez formularz?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
AdamR
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2023, o 10:15

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: AdamR »

Tak wysłane
Mannix44
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2022, o 16:48

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Mannix44 »

Wychodzi na to, że kolejna awaria. Tym razem usług IMS :-(. Mam nadzieję, że wszystko szybko będzie naprawione. Na innych numerach korzystam z VoLTE i VoWiFi i nie wyobrażam sobie nie korzystać na tym nowo przeniesionym. "Trzymam kciuki" za szybką naprawę, bo jak nie... no to kolejne przeniesienie, tam gdzie to działa.
AdamR
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2023, o 10:15

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: AdamR »

Czyli co IMS to właśnie to całe Volte i problem z dzwonieniem?
Mannix44
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2022, o 16:48

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Mannix44 »

Usługi VoLTE i VoWiFi to tak zwane usługi IMS, dzięki którym można dzwonić będąc zalogowanym do sieci LTE, a w przyszłości także do sieci 5G lub sieci WiFi. Nikt tego nie wie co się na prawdę stało. Czytając jednak wpisy forumowiczów i moje własne doświadczenia problem pojawia się gdy ktoś uruchomi na swoim numerze (nowym lub nowo przeniesionym) usługi VoLTE i VoWiFi. Objaw jest zawsze taki sam z tego co czytam i obserwuję u siebie - normalnie działają SMS, MMS i transmisja danych. Normalnie działają połączenia przychodzące, ale tylko gdy telefon jest włączony. Nie działają połączenia wychodzące - wybranie dowolnego numeru powoduje nie połączenie, ale komunikat "Abonent jest czasowo niedostępny". Szwankują także przekierowania na pocztę głosową. Gdy wyłączysz telefon, to zamiast poczty głosowej rozmówca usłyszy także komunikat o niedostępości - tym razem Twojego numeru. Wszystko wskazuje na problem z poprawną aktywacją lub konfiguracją nowo włączanych usług VoLTE i VoWiFi, czyli usług opartych o IMS.
AdamR
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2023, o 10:15

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: AdamR »

Właśnie aktywowałem ponownie i usłyszałem po wybraniu "abonent czasowo niedostępny". Wyłączyłem usługę i problemu już nie ma.
Mannix44
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2022, o 16:48

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Mannix44 »

Czyli jednak miałem rację. Problem leży w IMS. Mam nadzieję, że technicy Plusa szybko to wszystko naprawią, bo IMS w dzisiejszych czasach to podstawa.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Joanna_Plus »

AdamR,
AdamR pisze: 27 mar 2023, o 18:25Tak wysłane
Podaj proszę numer tego zagadnienia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
AdamR
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2023, o 10:15

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: AdamR »

Tutaj nie mam zgłoszenia, dzwoniłem do działu technicznego to zdalnie wyłączyli usługę i przekazali bym jej nie aktywował, trochę słabo to zabrzmiało ale taka prawda. Usłyszałem tylko, że jest z nią problem ..
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22363
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Joanna_Plus »

Mannix44,

po wyłączeniu VoLTE/VoWiFi w urządzeniu, jak wygląda sytuacja? Połączenia są wówczas dostępne?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Mannix44
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2022, o 16:48

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Mannix44 »

Joanna_Plus pisze: 28 mar 2023, o 11:24 Mannix44,

po wyłączeniu VoLTE/VoWiFi w urządzeniu, jak wygląda sytuacja? Połączenia są wówczas dostępne?
Wygląda to tak. Przy włączonej usłudze VoLTE/VoWiFi - SMS, MMS i transmisja danych działają poprawnie. Połączenia przychodzące działają poprawnie. Nie można natomiast wykonać żadnego połączenia wychodzącego. Wybranie każdego numeru powoduje, że w słuchawce słyszymy "Abonent jest czasowo niedostępny". Dzieje się tak za każdym razem, nawet jak dzwonimy na telefon, który obok leży i wiemy, że działa. Nie da się wykonać żadnego połączenia wychodzącego - nawet na numer 601102601 - on też jest "niedostępny".

Nie działają także przekierowania na pocztę głosową.

Przy aktywnej usłudze VoLTE/VoWiFi nawet w 3G i 2G połączenia wychodzące nie działają. Po wyłączeniu systemowym VoLTE i VoWiFi działa wszystko jak należy.

Moje zgłoszenie z piątku dalej nie rozwiązane :-(

EDIT:
No to są jakieś jaja. Moje zgłoszenie numer C00000001890524 zostało przed chwilą zamknięte. Oczywiście nic dalej nie działa przy włączonym VoLTE i VoWiFi. Po prostu ktoś je zamknął bez słowa wyjaśnienia. Czy tak ma wyglądać obsługa klienta? Jutro idę do konkurencji przenieść swoje numery. Porażka.

EDIT:
Przepraszam, że piszę nowy post, ale nie mogę zaktualizować poprzedniego. Rozmawiałem z konsultantem. Był bardzo niemiły. Przerywał mi, udawał mądrzejszego ode mnie. Nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego muszę wyłączyć usługi będące oficjalnie w ofercie (VoLTE i VoWiFi) by działały mi połączenia wychodzące, a dział techniczny nawet palcem nie kiwnie by je naprawić. Nie wyobrażam sobie niekorzystania z tych usług. Nie potrafię też pojąć tak niegrzecznego zachowania konsultanta i jego opryskliwości. Skoro to tak w Plusie na Kartę wygląda (o potrzebie ciągłych reklamacji na przyznanie pakietu 1500 GB nie wspomnę) to jeszcze dziś idę do konkurencji przenieść numery. Szkoda. 5G macie fajne, ale to nie wszystko.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2023, o 18:59 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów zmieszczonych jeden pod drugim
ODPOWIEDZ