Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Napraw serwisowych w Plusie, procedury, uwagi dotyczące serwisów....

Jestem zadowolony/a z narzędzi pracowników Polkomtel

Tak
3
11%
Nie
21
78%
Nie korzystam
3
11%
 
Liczba głosów: 27

Awatar użytkownika
holtz
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 paź 2009, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: holtz »

Co sądzicie? Sprawdzone metody podczas awarii? Przemyślenia i porady.
Kamil +)
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6153
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: mariusz9a »

A ja mam drobną propozycję, jakby tak wyjaśnić co to jest: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow ;-) Niestety nie każdy na forum wie co to jest (ja nie związany zawodowo z Plusem, także ;-) ). Wtedy będzie wygodniej o tym pogadać :-) (od strony klienta rzecz jasna).
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
Connected
Szalony PlusManiak
Posty: 216
Rejestracja: 16 wrz 2008, o 23:20
Lokalizacja: Salon Firmowy Plus /3miasto
Kontakt:

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: Connected »

Już śpieszę z wyjaśnieniami (oczywiście bardzo ogólnie, tajemnica przedsiębiorstwa etc.)

Spectrum - główny system billingowy. "Organizm" jeśli chodzi o obsługę klienta post-paid. Zmiana taryf, adresów, pakietów etc. Bardzo ważna aplikacja. Jak wystąpi awaria to konkretna lipa.

KPWA - program, z którego ja osobiście nie korzystam, bo skierowany jest dla Działu Lojalnościowego. W telegraficznym skrócie, kiedyś służył, bądź nadal służy do tworzenia indywidualnych ofert dla klientów przedłużających umowę w sieci Plus.

PERS - program do "przedłużania umów". Generowania ofert etc.

SD - (system dostępowy), korzystają z niego pracownicy Point of Sales (POS) i SKF (Sklep Firmowy). Aplikacja zawierająca w sobie kilka bardzo użytecznych programów jak w/w PERS.

Inka - program glównie służący do rejestrowania napraw serwisowych telefonów, sprawdzania danych etc.

Rainbow - inaczej AA (Atumatyczna Aktywacja) program do podpisywania nowych umów post-paid, prepaid.


Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek

"I give him an offer he can't refuse(...)"

Don Vito Corleone
Awatar użytkownika
eliop
Początkujący PlusManiak
Posty: 18
Rejestracja: 29 paź 2009, o 15:05
Lokalizacja: Tychy

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: eliop »

Generalnie raczej na palcach jednej ręki można by policzyć dni w których wszystko działało bez zarzutów.
Ze stabilnością działania tych systemów jest według mnie totalna porażka rzesze ludzi pracują aby to utrzymać "na chodzie" a i tak jest klapa zabierając nam narzędzia do pracy.
Miałem już takie dni jak w jednym momencie nie działał np AA i SD - tak wiec pozostawało świecenie oczami i sprzedaż powietrza ;-)
eciu
PlusManiak
Posty: 62
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:55
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: eciu »

Tu mnie właśnie zastanawia jak to jest z tą stabilnością ? czy maja pseudo informatyków czy oszczędzają na serwerach ? Ze występują wieczne problemy z czymkolwiek
GG: 1546357

POMOGŁEM , podziękuj to zawsze motywuje :)
yeti
Starszy Plusmaniak
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2008, o 18:35

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: yeti »

szkoda gadać na forach publicznych n/t tzw. "systemów" - po prostu żal.pl
Awatar użytkownika
Connected
Szalony PlusManiak
Posty: 216
Rejestracja: 16 wrz 2008, o 23:20
Lokalizacja: Salon Firmowy Plus /3miasto
Kontakt:

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: Connected »

eciu pisze:Tu mnie właśnie zastanawia jak to jest z tą stabilnością ? czy maja pseudo informatyków czy oszczędzają na serwerach ? Ze występują wieczne problemy z czymkolwiek
Jeśli chodzi o informatyków nazywanych potocznie: HELPDESK to nie mogę im nic zarzucić. Sprawa, którą zgłoszę (telefoniczne lub mailowo) jest w bardzo szybkim okresie czasu załatwiana. Problemem jest IMO zbyt mała liczba pracowników tego działu.

Podrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek

"I give him an offer he can't refuse(...)"

Don Vito Corleone
Awatar użytkownika
Fink
Prawie PlusManiak
Posty: 32
Rejestracja: 14 lis 2009, o 09:50

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: Fink »

"nasze" systemy są chyba zbyt przeciążone, albo już w ogóle nie nadają się do długotrwałej pracy. Nie ma dnia w którym by coś nie działało :D Klient przychodzi do chce załatwić jakaś sprawę a tu nic nie idzie zrobić nie raz trzeba się nasłuchać od klienta rożnych pretensji jakby to była nasza wina że na przykład PERS czy EDI nie działa a później wszystko na planach się odbija
Awatar użytkownika
holtz
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 19 paź 2009, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: holtz »

Ostatnimi czasy AA został zaktualizowany, wzór umowy aktywacyjnej został zmodyfikowany. AA działa bez zarzutu (ciekawe jak długo) co do PERSa, Inki, itd jak padnie SD to i reszta nie będzie działała :-) niestety koszt zakupu nowych systemów byłby nieopłacalny bo obecne były zakupione nakładem rzędu wielu milionów więc przyjdzie nam jeszcze długi czas męczyć się z awariami...
Kamil +)
pit_er
Początkujący PlusManiak
Posty: 25
Rejestracja: 25 lip 2009, o 20:53
Lokalizacja: Na zachód od Wisły

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: pit_er »

O, jeszcze jest "kilka" programow, ktore lubia nie dzialac (m.in. serwery pocztowe, ADA, KNMP...).
Ja winie nie tyle ludzi (tu zreszta klaniaja sie efekty outsource'ingu helpdesku) ale brak koncepcji/kasy na nowy ZINTEGROWANY system (zamiast 50 roznych programow). To co jest teraz okreslilbym totalna prowizorka (czytaj porażka).
oska

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: oska »

ja juz pare ladnych miesiecy sie z tym problemem nie mecze, pracuje teraz dla konkurencji i awarie tez sa, ale system jest jeden i generalnie dziala dosc stabilnie, a na pewno lepiej niz to co dzialo sie w plusie.
wiele razy siedzialam czerwona jak burak ze wstydu, bo klient 5 razy przychodzil w jakiejs sprawie, a ja z powodu awarii systemu nie moglam nic zrobic i czesto awaria systemu byla odbierana jako niekompetencja pracownika :-/
najgorsze byly sytuacje, kiedy byla chwilowa awaria, a klient poszedl do innego salonu i tam np podpisal umowe, bo system juz "zaskoczyl" :-/

teraz przy jednolitym systemie jest o tyle gorzej, ze jak padnie to nic kompletnie nie mozna zrobic, a w plusie jak padl pers to dzialal rainbow. cos sie jednak dalo zrobic.
karex
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 25 mar 2010, o 02:18

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: karex »

odgrzeję kotleta :D .
Nie zapominajmy o EDIm czyli z poziomu POS i SKF aplikacja do zmian na koncie. Tutaj to się dzieją czasami cuda :D .
A co do Rainbow (AA) - najlepsze są komunikaty w SD w stylu: proszę nie wprowadzać Mobilnego Mixa2 gdyż coś tam coś tam... i tak wisi kilka dni, bo ktoś nie raczy ruszyć d... i zmienić tego.
Cinek84
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 lip 2010, o 17:22

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: Cinek84 »

to i ja odgrzeje kotleta ;)
u mnie wszystko działa super, jedynie zdarza sie, ze PERS "odmawia mi posłuszeńśtwa" jak trzeba przyjąc rezygnacje :D :lol:

a tak poważnie, to tak jak u was, niestety nasze systemy idealne nie sa, ale podejrzewam, ze w zadnej sieci nie sa, wiec pewnie nie jestesmy sami, a jak nie działa system, to trzeba jakos klienta zagadac, pokazac telefon, zdobyc zobowiazanie, jakos wybrnąc z sytuacji, zreszta sami najlepiej wiecie co robic ;)
pozdrawiam
<user1> Pójdzie mi to na celeronie 700 MHz, 64 MB RAM, karta graficzna 16 MB, dźwięk zintegrowany?
Właściwie to pięćsetka podkręcona, nie 700.
<user2> Jakiś stary ten telefon.
kosa1127
Szalony PlusManiak
Posty: 571
Rejestracja: 17 cze 2009, o 15:15
Lokalizacja: PlusForum.pl

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: kosa1127 »

Cinek84 pisze:to i ja odgrzeje kotleta ;)
u mnie wszystko działa super, jedynie zdarza sie, ze PERS "odmawia mi posłuszeńśtwa" jak trzeba przyjąc rezygnacje :D :lol:

a tak poważnie, to tak jak u was, niestety nasze systemy idealne nie sa, ale podejrzewam, ze w zadnej sieci nie sa, wiec pewnie nie jestesmy sami, a jak nie działa system, to trzeba jakos klienta zagadac, pokazac telefon, zdobyc zobowiazanie, jakos wybrnąc z sytuacji, zreszta sami najlepiej wiecie co robic ;)
pozdrawiam
Od 2 dni nie chce chodzić EDi, pers jako tako i dziś awaria Rainbow...
Do wszystkich taniej, a do Play drożej...absurdalnie proste.
Awatar użytkownika
tomek
Szalony PlusManiak
Posty: 1499
Rejestracja: 1 paź 2008, o 19:13
Lokalizacja: Polska

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

Post autor: tomek »

Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? :-) No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?! :-?
ODPOWIEDZ