Faktura
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3140
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Faktura
Witaj Bumblebee,
która pozycja na fakturze lub rachunku szczegółowym budzi Twoje wątpliwości?
która pozycja na fakturze lub rachunku szczegółowym budzi Twoje wątpliwości?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Faktura
Dzień dobry,
nie chcę zakładać nowego tematu, więc podłączę się pod ten – moje pytania dotyczą właśnie faktur.
Otrzymałem SMS-y od Polkomtela oraz na ostatniej fakturze widnieje następującą informacją:
„Informujemy, ¿e 30.09.2017 r. zostanie wyłaczona usługa e-rachunek. Rachunki od pazdziernika 2017 r. beda
wysyłane w formie papierowej. Zaktualizuj swój adres do korespondencji. Rachunek szczegółowy bedzie płatny
5.04 zł brutto. Wiecej informacji: http://www.plus.pl/uslugi/platnosci”
W moim Plus Online Mobilnym widzę włączone następujące usługi:
- Elektroniczny obraz faktury,
- Rachunek szczegółowy
Pobierając z Plus Online (przez stronę www) obraz faktury, drugim plikiem są tzw. Detale, czyli wykaz szczegółowego użycia.
Pytanie 1
Czy Rachunek szczegółowy to ten załącznik do faktury i jest to tzw. e-rachunek, o którym mowa w SMS? Czy muszę wyłączyć w Plus Online ten rachunek szczegółowy (wykaz użycia), aby nie pobierało od października tej kwoty?
Pytanie 2
Czy dobrze rozumiem, że wyłączenie tej usługi spowoduje, że nie będzie już załącznika o nazwie „Detale”?
Pytanie 3
Czy istnieje konieczność włączenia Zielonej faktury, skoro mam włączony Elektroniczny obraz faktury?
Proszę o łopatologiczne wyjaśnienie - chyba przede wszystkim definicji, ci i jaki dokument Państwo nazywacie e-rachunkiem?
Dziękuję!
nie chcę zakładać nowego tematu, więc podłączę się pod ten – moje pytania dotyczą właśnie faktur.
Otrzymałem SMS-y od Polkomtela oraz na ostatniej fakturze widnieje następującą informacją:
„Informujemy, ¿e 30.09.2017 r. zostanie wyłaczona usługa e-rachunek. Rachunki od pazdziernika 2017 r. beda
wysyłane w formie papierowej. Zaktualizuj swój adres do korespondencji. Rachunek szczegółowy bedzie płatny
5.04 zł brutto. Wiecej informacji: http://www.plus.pl/uslugi/platnosci”
W moim Plus Online Mobilnym widzę włączone następujące usługi:
- Elektroniczny obraz faktury,
- Rachunek szczegółowy
Pobierając z Plus Online (przez stronę www) obraz faktury, drugim plikiem są tzw. Detale, czyli wykaz szczegółowego użycia.
Pytanie 1
Czy Rachunek szczegółowy to ten załącznik do faktury i jest to tzw. e-rachunek, o którym mowa w SMS? Czy muszę wyłączyć w Plus Online ten rachunek szczegółowy (wykaz użycia), aby nie pobierało od października tej kwoty?
Pytanie 2
Czy dobrze rozumiem, że wyłączenie tej usługi spowoduje, że nie będzie już załącznika o nazwie „Detale”?
Pytanie 3
Czy istnieje konieczność włączenia Zielonej faktury, skoro mam włączony Elektroniczny obraz faktury?
Proszę o łopatologiczne wyjaśnienie - chyba przede wszystkim definicji, ci i jaki dokument Państwo nazywacie e-rachunkiem?
Dziękuję!
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3140
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Faktura
Witaj mekong,
na początek wyjaśnię Ci usługę e-rachunku, czyli elektronicznego obrazu faktury. Innymi słowy jest to udostępniony w formie elektronicznej, w aplikacji Plus online podgląd faktur VAT i rachunku szczegółowego, czyli billingu. Dla Klienta indywidualnego aktywacja e-rachunku oznaczała rezygnację z otrzymywania faktur w formie papierowej.
na początek wyjaśnię Ci usługę e-rachunku, czyli elektronicznego obrazu faktury. Innymi słowy jest to udostępniony w formie elektronicznej, w aplikacji Plus online podgląd faktur VAT i rachunku szczegółowego, czyli billingu. Dla Klienta indywidualnego aktywacja e-rachunku oznaczała rezygnację z otrzymywania faktur w formie papierowej.
Rachunek szczegółowy to szczegółowy wykaz połączeń i SMS-ów (billing), to nie tzw. e-rachunek, lecz forma dokumentu ze względu na poziom prezentowania szczegółów. Sama faktura VAT nie zawiera takich danych, jak na billingu. Aby uniknąć dodatkowej opłaty można wyłączyć rachunek szczegółowy lub aktywować e-fakturę, dzięki której też papierowe faktury nie będą przychodzić. Instrukcję włączenia tej formy rachunku znajdziesz tutaj: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... faqid=4246. Dodatkowo możesz też otrzymywać faktury na e-maila, czyli aktywować Zieloną fakturę: https://www.plus.pl/uslugi/zielona-faktura.mekong pisze:Pytanie 1Czy Rachunek szczegółowy to ten załącznik do faktury i jest to tzw. e-rachunek, o którym mowa w SMS? Czy muszę wyłączyć w Plus Online ten rachunek szczegółowy (wykaz użycia), aby nie pobierało od października tej kwoty?
Jeśli wyłączysz rachunek szczegółowy, to nie będziesz miał dostępu do tego załącznika Detale, czyli billingu. Aby zachować bezpłatne billingi/ szczegółowy wykaz świadczonych usług, to zalecam włączenie e-faktury.Marta_Plus pisze:Pytanie 2Czy dobrze rozumiem, że wyłączenie tej usługi spowoduje, że nie będzie już załącznika o nazwie „Detale”?
Nie ma oczywiście takiej konieczności, lecz zgodnie z otrzymaną wiadomością ten elektroniczny obraz faktury, czyli e-rachunek zostanie wyłączony. Zalecam zatem rozważenie wcześniejszych opcji.Marta_Plus pisze:Pytanie 3Czy istnieje konieczność włączenia Zielonej faktury, skoro mam włączony Elektroniczny obraz faktury?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Faktura
Bardzo dziękuję Marta_Plus za szczegółowe informacje.
Nadal mam pewien mętlik - reasumując jest tak: e-rachunek to właśnie obraz faktury (wraz z bilingiem), który obecnie mam dostępny w postaci pdf w Plus Online. Aż nie chce mi się wierzyć, że od października będą znowu wysyłane zwykłe papierowe faktury?
Jak wspomniałem - mam od lat włączony Elektroniczny obraz faktury (oraz Rachunek szczegółowy), pobieram je przez Plus Online www - i właśnie to przestanie być już dostępne? Zrezygnuję oczywiście z bilingu (jeśli będzie płatny), ale nadal nie wiem co muszę aktywować, aby od października otrzymywać lub pobierać dokument finansowy - fakturę w pdf? W dowolny sposób - strona www (najlepiej), mail.
Nadal mam pewien mętlik - reasumując jest tak: e-rachunek to właśnie obraz faktury (wraz z bilingiem), który obecnie mam dostępny w postaci pdf w Plus Online. Aż nie chce mi się wierzyć, że od października będą znowu wysyłane zwykłe papierowe faktury?
Jak wspomniałem - mam od lat włączony Elektroniczny obraz faktury (oraz Rachunek szczegółowy), pobieram je przez Plus Online www - i właśnie to przestanie być już dostępne? Zrezygnuję oczywiście z bilingu (jeśli będzie płatny), ale nadal nie wiem co muszę aktywować, aby od października otrzymywać lub pobierać dokument finansowy - fakturę w pdf? W dowolny sposób - strona www (najlepiej), mail.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3140
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Faktura
mekong,
Aby jednak
Tak, to ten obecny Twój elektorniczny obraz faktury, który zgodnie z otrzymaną wiadomością SMS zostanie wyłączony, a rachunki od października 2017 r. będą wysyłane w formie papierowej.mekong pisze:reasumując jest tak: e-rachunek to właśnie obraz faktury (wraz z bilingiem), który obecnie mam dostępny w postaci pdf w Plus Online. Aż nie chce mi się wierzyć, że od października będą znowu wysyłane zwykłe papierowe faktury? Jak wspomniałem - mam od lat włączony Elektroniczny obraz faktury (oraz Rachunek szczegółowy), pobieram je przez Plus Online www - i właśnie to przestanie być już dostępne?
Aby jednak
należy aktywować fakturę w wersji elektronicznej dostępną na Plus online, czyli tzw. e-fakturę (pomimo podobnej nazwy z przedmiotowym e-rachunkiem nie jest to ta sama funkcjonalność). Udostępniany tam billing będzie wówczas bezpłatny i nie będziesz musiał z niego rezygnować.mekong pisze:od października otrzymywać lub pobierać dokument finansowy - fakturę w pdf
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Faktura
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. Aktywowałem e-fakturę w Plus Online poprzez stronę www. Co ciekawe, przed jego aktywacją była dostępna usługa e-rachunek (włączona). Po aktywacji e-faktury (czyli "Zielonej faktury"), ta opcja z wykazu usług zniknęła. Zakładam, że przejście na tę formę, automatycznie dezaktywuje e-rachunek? Nie muszę coś jeszcze "klikać"?
W aplikacji mobilnej Plus, w pozycji Usługi i pakiety dla płatności mam aktywne:
- Zielona faktura,
- Rachunek szczegółowy,
- Wykaz bieżącego użycia.
Czy mogę założyć, że teraz nie spotka mnie niespodzianka w październiku?
W aplikacji mobilnej Plus, w pozycji Usługi i pakiety dla płatności mam aktywne:
- Zielona faktura,
- Rachunek szczegółowy,
- Wykaz bieżącego użycia.
Czy mogę założyć, że teraz nie spotka mnie niespodzianka w październiku?
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3140
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Faktura
mekong,
Zatem powinny być już tylko same miłe niespodzianki.
Abyś jeszcze miał świadomość, że e-faktura to nie Zielona faktura, ale różnica polega tylko na tym, że w tej drugiej masz dodatkowo fakturę wysyłaną na maila.:) Dokładnie tak, nie musisz już w nic klikać - jest OK.mekong pisze: Po aktywacji e-faktury (czyli "Zielonej faktury"), ta opcja z wykazu usług zniknęła. Zakładam, że przejście na tę formę, automatycznie dezaktywuje e-rachunek? Nie muszę coś jeszcze "klikać"?
Zatem powinny być już tylko same miłe niespodzianki.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Faktura
Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia i pomoc. Chyba to wszystko już jest "ogarnięte"
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2017, o 17:07
Plush - nieprawidłowe naliczanie opłat na fakturach
No, widzę że Polkomtel utrzymuje formę - otrzymałem dzisiaj trzecią z rzędu fakturę z błędnie naliczonymi opłatami. Oczywiście wszystkie na niekorzyść abonenta.
Nie sposób nie postawić następujących pytań:
1. czy systematyczne wystawianie faktur i żądanie zapłaty od abonentów kwot, które nie wynikają z umowy to polkomtelowski model biznesowy?
2. czy Polkomtel jest zainteresowany naprawieniem tego błędu (oczywiście zakładam, że to błąd systemowy a nie celowe działanie) w sytuacji, w której działa ze świadomością tego błędu - Polkomtel uznawał wcześniejsze reklamacje dot. dokładnie tych samych błędów a lektura forów jasno pokazuje, że problem dotyka wielu abonentów?
3. skąd przekonanie, że żaden organ władzy państwowej lada moment nie zapyta i nie rozliczy ich z działań, które rodzą skutki ewidentnie naruszające interes konsumentów?
4. czy ostatecznie Polkomtelowi opłaca się biznes obciążony takimi nieprawidłowościami (wizerunkowymi, finansowymi ect)?
Nie sposób nie postawić następujących pytań:
1. czy systematyczne wystawianie faktur i żądanie zapłaty od abonentów kwot, które nie wynikają z umowy to polkomtelowski model biznesowy?
2. czy Polkomtel jest zainteresowany naprawieniem tego błędu (oczywiście zakładam, że to błąd systemowy a nie celowe działanie) w sytuacji, w której działa ze świadomością tego błędu - Polkomtel uznawał wcześniejsze reklamacje dot. dokładnie tych samych błędów a lektura forów jasno pokazuje, że problem dotyka wielu abonentów?
3. skąd przekonanie, że żaden organ władzy państwowej lada moment nie zapyta i nie rozliczy ich z działań, które rodzą skutki ewidentnie naruszające interes konsumentów?
4. czy ostatecznie Polkomtelowi opłaca się biznes obciążony takimi nieprawidłowościami (wizerunkowymi, finansowymi ect)?
Ostatnio zmieniony 14 sie 2017, o 11:38 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Re: Plush - nieprawidłowe naliczanie opłat na fakturach
darekkkkkk,
- przepraszam za te komplikacje. Błędy systemowe czasem się zdarzają. My ze swojej strony robimy wszystko, żeby jak wszelkie nieprawidłowości zostały wyjaśnione. Czy posiadasz może numer zgłoszenia reklamacyjnego? Postaram się przyśpieszyć rozpatrzenie Twojej sprawy.
- przepraszam za te komplikacje. Błędy systemowe czasem się zdarzają. My ze swojej strony robimy wszystko, żeby jak wszelkie nieprawidłowości zostały wyjaśnione. Czy posiadasz może numer zgłoszenia reklamacyjnego? Postaram się przyśpieszyć rozpatrzenie Twojej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Ja+ 49,99
Hej, podpisałem niedawno przedłużenie umowy z opcją ja+ 49,99 czyli abonament powinien wynosić 49,99 + rata za telefon 33 zł. Więc w sumie 82,99 a otrzymałem już drugi rachunek na kwotę 103+ zł, o co w tym może chodzić, dlaczego tak jest ?
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2017, o 09:10 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie wątków-przeniosłam post do istniejącego wątku.
Powód: Połączenie wątków-przeniosłam post do istniejącego wątku.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3140
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Faktura
Witaj pho,
czy faktury otrzymujesz wraz z rachunkiem szczegółowym? W tabeli na pierwszej stronie faktury VAT widnieje opłata za abonament oraz usługi, z jakich korzystałeś: połączenia i SMS-y wykonane w kraju, inne usługi. Która pozycja budzi Twoją wątpliwość?
czy faktury otrzymujesz wraz z rachunkiem szczegółowym? W tabeli na pierwszej stronie faktury VAT widnieje opłata za abonament oraz usługi, z jakich korzystałeś: połączenia i SMS-y wykonane w kraju, inne usługi. Która pozycja budzi Twoją wątpliwość?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Faktura
Wygląda to tak:
Mój niepokój budzi to, że abonament to ja+ 49,99 a pobierana opłata jest jak za abonament ja 69,99 ;) Dlatego coś mi tu nie gra. To już druga taka faktura.
Mój niepokój budzi to, że abonament to ja+ 49,99 a pobierana opłata jest jak za abonament ja 69,99 ;) Dlatego coś mi tu nie gra. To już druga taka faktura.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3140
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Faktura
pho,
dziękuję za screen. Proponuję, abyś przesłał maila w opisanej sprawie pod adres: bok@plus.pl podając swój numer telefonu. Pracownik mający wgląd na konto, zweryfikuje kwestionowaną zawyżoną opłatę za abonament. Prześlij proszę mi potem numer referencyjny zgłoszenia - przyśpieszę odpowiedź.
dziękuję za screen. Proponuję, abyś przesłał maila w opisanej sprawie pod adres: bok@plus.pl podając swój numer telefonu. Pracownik mający wgląd na konto, zweryfikuje kwestionowaną zawyżoną opłatę za abonament. Prześlij proszę mi potem numer referencyjny zgłoszenia - przyśpieszę odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Duet i e-faktura
Witam.Pytanie moje do specjalistów:Czy jest możliwość aktywacji e-faktury na dodatkowych kartach w "duet"?Karta główna byłaby bez e-faktury ,a pozostałe umowy dodatkowe z aktywną e-fakturą?Dziekuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, o 12:52 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie wątków: przeniesienie postu do istniejącego wątku.
Powód: Połączenie wątków: przeniesienie postu do istniejącego wątku.