Teraz jest 21 lip 2019, o 09:29

Zostaw Kontakt





Usługa "Limiter DATA w roamingu"

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

wlo

Nowy

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 3 sty 2018, o 08:57
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post26 wrz 2018, o 15:52

Problemy związane z nadmiernymi, zdaniem piszących o nich, opłatami za transmisję danych w roamingu, poruszane są w kilku wątkach. Podobnie w kilku wątkach jest mowa o usłudze Limiter DATA w roamingu.
Jednak o samej usłudze nie ma wątku, postanowiłem więc taki nowy temat założyć - ponieważ coraz częściej pojawiają się problemy(?) z prawidłowym funkcjonowaniem tej usługi.


Zgodnie z aktualnymi regulaminami usługi z 25.05.2018 r. (oddzielnie dla dla abonamentu i prepaid):
http://www.plus.pl/documents/16/1256577 ... i-Plus.pdf
http://www.plus.pl/documents/16/1256577 ... i_Plus.pdf
usługa jest "wymogiem prawnym" wynikającym z przepisów unijnych - rozporządzenia "roamingowego" 531/2012. Zatem powinna działać bez dodatkowej aktywacji po aktywacji usługi roamingu - tak to rozumiem.
Jednocześnie regulaminy przewidują możliwość wyłączenia (i ponownego włączenia) usługi, a także odblokowania limitu - po jego wykorzystaniu.

Moje wątpliwości dotyczą kwestii statusu usługi.
Jak klient może sprawdzić czy ma usługę aktywną czy nie?
Jeśli istnieje możliwość wyłączenia, włączenia, odblokowania - dlaczego nie ma możliwości sprawdzenia aktualnego statusu?
Dla klientów abonamentowych regulamin dodatkowo przewoduje możliwość ustawienia innych niż "bazowy" limitów (50 zł, 100 zł, 250 zł, 500 zł, 1000 zł, 2500 zł). Dlaczego nie można sprawdzić statusu usługi ze zmienionym limitem? Trzeba pod baterią na karteczce zapisywać? A co jeśli telefon nie jest otwierany? Pod etui?
Ja pomijam w tym miejscu konsekwencje - te "kosmiczne" opłaty... Mówię tylko o funkcjonowaniu usługi.
Chociaż w przypadku reklamacji nadmiernych opłat za transmisję danych w roamingu, klient nie ma w tym momencie żadnych argumentów, żadnych dowodów na to, że zadbał o to by mieć aktywną usługę na swoim numerze. Czy to fair, że operator arbitralnie decyduje o "winie" klienta, albo raczej o własnej "niewinności"?

Piszą Państwo Specjaliści, że "powinno zadziałać dodatkowe zabezpieczenie w postaci Limiter DATA"... No powinno. I jeśli klient ma billing, może udowodnić, że nie dzwonił na numer zarządzania usługą albo nie wysyłał esemesa odblokowującego limit albo wyłączającego usługę (dlatego m.in. lubię abonament ;-)) - co mi się zdarzało w kilku przypadkach numerów rodziny, którymi zarządzam (za zgodą ich właścicieli). Zdarza się jednak, że operator mimo to nie chce uznać racji klienta!

Sprawdziłem na trzech numerach działanie komend (esemesowych) tej usługi.
Wyłączenie:
Odpowiedź: Zlecenie zostało przyjęte do realizacji.
Włączenie (w tym ponowne - po wcześniejszym wyłączeniu):
Odpowiedź: Zlecenie zostało przyjęte do realizacji.

Mnie bardziej niż informacja o przyjęciu zlecenia do realizacji interesuje czy zlecenie zostało przyjęte i usługa działa/nie działa!
Że regulamin przewiduje włączenie w terminie jednego dnia roboczego?
I co z tego, skoro po 24 godzinach nie ma żadnej(!) informacji o włączeniu/wyłączeniu? Skąd klient ma wiedzieć czy wyjeżdżając za granicę, ma usługę aktywną, skoro nawet po wysłaniu esemesem komendy włączjącej (niezależnie od dotychczasowego statusu usługi) otrzymuje tylko komunikat o przyjęciu zlecenia do realizacji, jednak nie otrzymuje informacji czy zlecenie zostało zrealizowane albo nie?

Dlaczego tak - wydawałoby się - prostą usługą nie można zarządzać przez Plus online?
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5232
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 90 razy
    Otrzymał podziękowań: 610 razy

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post26 wrz 2018, o 16:46

Witaj wlo,
- domyślnie każdy nasz Klient ma tę usługę aktywną. Więc o ile sam niczego nie zmieniał, to będzie aktywna.
Statusu Limiter Data nie da się samodzielnie sprawdzić, bez pomocy konsultanta DOK. Wiec jeśli były dokonywane jakieś modyfikacje i nie pamiętasz na czym stanęło, to najlepiej skontaktować się w tej spawie z Działem Obsługi Klienta. Można to zrobić mailowo lub telefonicznie. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

wlo

Nowy

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 3 sty 2018, o 08:57
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post26 wrz 2018, o 17:07

Dziękuję za odpowiedź...
Jednak - za przeproszeniem - nie takiej informacji oczekuję ;-)

Ja osobiście należę do doświadczonych i świadomych użytkowników (ponad 20 lat stażu w sieci). Wiem, że BOK (czy obecnie DOK) jest od takich informacji.
Przedstawiony przeze mnie problem dotyczy informacji - np. o aktywacji. Jeśli procedura jest, to dlaczego jest esemes o przyjęciu zlecenia do realizacji a nie ma o zrealizowaniu?
Dlaczego mogę zadzwonić i otrzymać informację, a nie mogę wysłać esemesa i taką samą informację otrzymać szybciej - bez oczekiwania na połączenie z konsultantem (o tym oddzielny wątek można założyć). Pomijam fakt, że ja mam specjalny numer infolinii dla biznesu, gdzie ja nie musze oczekiwać. Większość klientów niestety musi. Zniechęcają się - i może o to chodzi, żeby się zniechęcali?

Takich pytań można postawić wiele.
A nie prościej wdrożyć jakieś sensowne rozwiązanie - jeśli już prawo nakazue świadczenie takiej usługi - w oparciu o ebok czy o numer do esemesowania w celu wyłączenia czy właczenia usługi?

Nie - ja nie poszę o pomoc w kwestii Limitera DATA. Ja przedstawiam problem ;-)
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

Starszy Plusmaniak

  • Posty: 194
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 21 razy
    Otrzymał podziękowań: 11 razy
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post27 wrz 2018, o 06:50

Piękny wątek kolega założył, widać że świadomy użytkownik i wie co mówi - brawo! Za to odpowiedź jak zazwyczaj - formułkowa i potwierdzająca tylko opisany stan.
A co do "zniechęcania" to tylko dodam, oprócz zniechęcania następuje pobranie opłaty za połączenie z BOK, taki "drobiazg" ;)
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 5232
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 90 razy
    Otrzymał podziękowań: 610 razy

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post27 wrz 2018, o 14:30

wlo,
- przy określaniu limitu, przychodzi odpowiedź zwrtona, np.:
"Zlecenie zostalo zrealizowane. Twój limit kosztow transmisji danych w roamingu zostal zmieniony na 500 zl. Po przekroczeniu transmisja zostanie zablokowana."
Rozumiem jednak, że komunikaty związane z usługą Limiter Data, jak i możliwość samodzielnego sprawdzania statusu pozostawiają jeszcze trochę do życzenia. Pozwoliłam sobie Twoją wypowiedź zacytować podczas zgłaszania sugestii do właściwego działu. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zostanie to lepiej dopracowane :-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Ewa_Plus otrzymał podziękowanie od
wlo(28 wrz 2018, o 08:38)
Offline
Avatar użytkownika

wlo

Nowy

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 3 sty 2018, o 08:57
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post28 wrz 2018, o 08:42

Sprawdzę - pewnie w najbliższy weekend - na numerach abonamentowych działanie limitów. Obniżę ze standardowych 250 zł na pewno.
Dotychczas sprawdzałem jedynie samo wyłączenie/włączenie usługi. Na trzech numerach, jak mówiłem - dwóch prepaidowych i jednym abonamentowym.
Offline
Avatar użytkownika

evve

Nowy

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 12 lip 2019, o 12:08
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Limiter DATA w roamingu

Post12 lip 2019, o 12:16

Dzień dobry,
mam pytanie - czy limit odbioru danych dotyczy klienta czy numeru telefonu? Klientem jestem ja, posiadam 2 numery i zamiast na mnie to limit został przydzielony każdemu z numerów i takim sposobem za 2 zdania wysałne w messengerze mam do zapłacenia ponad 400 zł (limit do 250 zł).
dziękuję za odpowiedź
Ewa
Ostatnio edytowano 12 lip 2019, o 12:59 przez Marta_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: połączyłam wątki - podobny temat.
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1423
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 9 razy
    Otrzymał podziękowań: 171 razy

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post12 lip 2019, o 13:00

Witaj evve,

evve napisał(a):czy limit odbioru danych dotyczy klienta czy numeru telefonu?
Limiter DATA przydzielany jest na numer telefonu.

evve napisał(a):mam do zapłacenia ponad 400 zł (limit do 250 zł).
Czy ta kwota dotyczy jednego numeru?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości