Usługa "Limiter DATA w roamingu"

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Lenka83
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 sie 2021, o 07:12

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: Lenka83 »

Dzień dobry. Tak córka odblokowała usługę limited data.Czy jest zakakolwiek szansa na anulowanie tej płatności?Czy ktoś może miał podobnie?Wiem że to wina córki,ale zawsze opłacam fakture na czas,jestem wieloletnim klientem plusa i taka sytuacja zdarzyła się pierwszy raz.Napisałam do plusa jedyny numerzgłoszenia jaki posiadam to :2377602.Proszę o pomoc.Dziękuję
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Lenka83,
Lenka83 pisze:Czy jest zakakolwiek szansa na anulowanie tej płatności?
decyzję w tej sprawie podejmie Departament Reklamacji.
Lenka83 pisze:Napisałam do plusa jedyny numerzgłoszenia jaki posiadam to :2377602
Poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Lenka83
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2021, o 07:12

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: Lenka83 »

Dziękuję.Czekam na informację.Pozdrawiam
kathi8904
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 30 sie 2021, o 17:31

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: kathi8904 »

Witam wszystkich, niestety ja też doświadczyłam naliczenia opłat w wysokości 268,14 Pln, niestety nawet nie wiem za co. Pamiętam że w czasie pobytu w Medugorje przyszły jednoczesnie 3 smsy o wykorzystaniu limitu 40, 80 i 100% pamiętam moje zdziwienie, ponieważ telefon się łączył z bezpłatynym wifi. Byłam pewna, że to jakaś pomyłka, lub że pakiet sie skończył ( mimo że nie korzystałam z danych komórkowych) ale w tym momencie nie przejmowałam się tym, a teraz prawie 300 zł dodatkowo. Przy wjeździe do Bośnii nie było smsa a taryfie i opłat obowiązujących. Czy jest jakaś szansa się odwołać? Jestem długoletnim klientem Plusa, ok 15 lat, ale to mnie troche zniechęciło. Gdybym miała telefon na kartę, pobrałoby tylko to co na karcie, może jakies 50 - 100 zł, ale nie 300. Naprawdę nie moge sobie to wytłumaczyć.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: Basia_Plus »

Witaj kathi8904,

prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Jeśli podasz numer zgłoszenia, to postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: wlo »

Znajomy właśnie mnie poinformował o podobnej wpadce... ;-)

Tak jak koledze, tak wszystkim, którzy mają ten problem przypominam, że można ustawić Limiter DATA na znacznie niższą kwotę niż ustawowe ok. 250 złotych...
Jeśli już wiecie, że jest problem, że można przez głupotę, niewiedzę itd. odblokować Limiter i większych szkód sobie narobić - przejrzyjcie regulamin i poświęćcie kilka minut na zmianę limitu - na 50 zł np. A także uświadomcie sobie, że nie zdejmuje się blokady jeśli nie ma się aktywnego pakietu albo jest się poza strefą UE ;-)

I nie zostawiajcie samolubnie tej wiedzy dla siebie - dzielcie się nią ze znajomymi ;-)

ETYCJA:
A operatorowi - poprzez konsultantów - chciałbym ponownie zwrócić uwagę, że na koncie klienta ebok (Plus online) nie ma najmniejszej informacji o tym czy Limiter DATA działa, czy nie działa, jaki jest aktualny limit...
Szkoda. Bo jeśli by było to na liście usług, abonenci z pewnością mieliby większą świadomość dotyczącą usług w roamigu, a w szczególności ryzyk z tym związanych.
Nie będę tu oczywiście pisał o tym, że to z premedytacją robicie... Jednak wielu klientów mogłoby tak powiedzieć, że operatorowi bardzo zależy na kasie klientów - nie na ich satysfakcji z korzystania z usług operatora ;-)
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: Marta_Plus »

wlo,

dziękuję za nadesłane sugestie w temacie usługi Limiter Data.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kathi8904
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 30 sie 2021, o 17:31

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: kathi8904 »

Witam ponownie, niestey moja reklamacja nie została uznana. Uzasadnienie bylo miedzy innymi, że analiza danych wsazała, iż po zalogowaniu numeru w BiH została wyslana wiadomosc Sms ze stawkami obowiązującymi. Ja nie kasuje smsów w komórce, i na pewno nie dotarł taki sms. Pewnie operator sie wytłumaczy tym, iż dla nich wysłana to rownoznacznie z dostarczeniem, nawet jeżeli sms nie dotrze. Juz miałam kiedyś taką sytuacje z listami z ZUSu. Raczej nie bede kolejny raz przedłużać umowę, przy telefonie na karte takie cos sie nie wydarzy.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: Basia_Plus »

Witaj kathi8904,

jeśli odpowiedź, którą otrzymałaś z Departamentu Reklamacji budzi Twoje wątpliwości, możesz kontynuować sprawę za pomocą tego formularza. Prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL). Podaj nam potem numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: wlo »

Znowu czytam o opłatach za transmisję danych w Turcji na kwotę ponad 4 tys. zł... Jak długo?

Niestety coraz bardziej odnoszę wrażenie, że operatorowi nie zależy na kliencie. Nic nie robi, żeby informować klientów o "zagrożeniach" związanych z roamingiem.

Operator ma stronę ze zbiorem cenników, regulaminów itp. Ciekawostka... Nie ma na niej pliku z regulaminem usługi "Limiter DATA"!! Może w FAQ-ach? Jest informacja o "Limiter DATA", ale żeby chociaż odnośnik do pliku regulaminu usługi był? No po co? Żeby klient za dużo wiedział?
Tak - można znaleźć te te regulaminy. Nawet są nowsze niż te, które wskazałem w poście otwierającym ten wątek:
https://api.plus.pl/jcr/files/file/adp/ ... et="_blank
https://api.plus.pl/jcr/files/file/adp/ ... et="_blank
Ale trzeba się naszukać. Kto nie szuka - beknie - jak pan po wycieczce do Turcji ;-)

Do tego informacje wymieszane - wyróżnione te o zasadach unijnych, nic o reszcie świata. Że w cenniku połączeń międzynarodowych i w roamingu międzynarodowym wszystko jest? No też można tak podchodzić do sprawy ;(

Naprawdę to takie trudne - umieścić w eboku zarządzanie tą usługą?
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1239
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: zbych_in_flames »

@wlo przecież jest strona: https://www.plus.pl/uslugi/roaming"target="_blank gdzie masz info o Limiterze DATA, regulamin i szczegółowy opis.
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: wlo »

Ja to wiem, Ty to wiesz...
Uwierz - pomagam od lat rodzinie, znajomym w obsłudze tych rzeczy... Mało kto to wie ;-)

Edit.
Nawet moja żona - mimo, że ją "wykształciłem" i wie co zrobić, żeby za transmisję danych poza UE nie zapłacić (nota bene limiter na 50 zł jest ustawiony, ale chodzi też o to "przypadkowe" odblokowanie), to i tak mi przysłała ememesa ze zdjęciem widoku z okna hotelu... Żeby panoramę było widać - poprawiła to wysyłając zdjęcie w "poziomie" ;-) Znasz cennik w roamingu, wiesz ile to kosztowało - 2 razy po 300 kB ;-)
Awatar użytkownika
krupniok200
PlusManiak
Posty: 118
Rejestracja: 19 wrz 2015, o 14:59
Lokalizacja: Katowice

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: krupniok200 »

wlo pisze: Znasz cennik w roamingu, wiesz ile to kosztowało - 2 razy po 300 kB ;-)
Zgadnie z cennikiem jaki dostałem z tego miesięcznej wizycie w Turcji, 2x3x3.43zł czyli 20.58zł
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: wlo »

krupniok200 - zgadza się ;-)

Nie, żebym miał jakieś pretensje - taki jest cennik, żona wysłała, chociaż nie musiała - są inne możliwości wysłania tego typu "widokówki", ale nie skorzystała - poniosły ją emocje ;-)
I właśnie ludzie, będący na wakacjach, nie bardzo są w stanie panować nad emocjami. Nie ma się co dziwić. Ale czy to znaczy, że takie wyluzowanie operator (w tym przypadku Plus) może wykorzystywać uzasadniając to faktem, że regulamin jest dostępny na plus.pl?
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Usługa "Limiter DATA w roamingu"

Post autor: wlo »

Kolejny przykład... Sytuacja wczoraj miała miejsce, około południa.

Syn wybrał się z dziewczyną w Bieszczady... Lubią podróżować, to sobie jeżdżą ;-)
W wielu miejscach na świecie byli, zawsze racjonalnie do spraw "telefonicznych" podchodzili, nigdy problemów z kosztami "horrendalnymi" nie było.
A tu Polska, fakt - blisko granicy z Ukrainą, emocje związane z udanym wyjazdem... I telefon - tata, zapomniałem, że może przy granicy być problem - dostałem esemesa o wykorzystaniu 40% limitu - sprawdź koniecznie i daj znać ile... ;-)

Bez pośpiechu to zrobiłem, bo przejmować się nie mam powodu! Jak wcześniej mówiłem - da się mieć spokój ducha, o ile się wie! Ja wiem, że na wszystkich numerach mam Limiter DATA ustawiony na najniższą wartość 50 zł. Po sprawdzeniu okazało się, że system zadziałał - 22 zł netto łącznie wyszło za kilka sesji po 50/100 kB i po 2 zł netto za każde 50 kB. Przy właściwej reakcji użytkownika (niestety - musi wiedzieć), nie ma prawa wystąpić problem z opisywanymi tu kwotami do zapłaty ;-)

I nadal zwracam uwagę, że wartością dodaną byłoby umieszczenie w iPlus (wg nowego nazewnictwa) możliwości zarządzania usługą. Sama jej obecność zwróci uwagę użytkownika, i być może skutkować mniejszymi problemami - zarówno klienta jak i operatora.

Pozdrawiam Konsultantów!
Ciśnijcie odpowiedzialnych za te sprawy. Naprawdę warto!
ODPOWIEDZ