Nie działa internet

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie działa internet

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj gosia_stasiak2@o2.pl,
- czy problem pojawia się tylko na łączeniu się z Internet poprzez router?
Co to w ogóle za lokalizacja?
Czy jak korzystasz z Internetu na telefonie (ale nie przez wi-fi) w tej lokalizacji, to jest ok?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MariuszZukowski
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 8 sty 2023, o 09:14

Nie działa internet

Post autor: MariuszZukowski »

Dzień dobry,
Jestem użytkownikiem karty SIM w taryfie Ja+ Internet LTE 30 GB. Instaluję ją we wbudowanym modemie w notebooku. Do niedawna (w starym notebooku) nie było problemu. Po zmianie komputera na nowszy nie mam możliwości korzystania z niej. Ekran w Ustawieniach - Sieci i Internetu wskazuje, że połączenie z Internetem jest nawiązane zał1.
Niestety próba otwarcia jakiejkolwiek strony w przeglądarce kończy się komunikatem o błędzie: zał2. Również inne aplikacje wskazują brak połączenia z Internetem - np. Outlook pozostaje w trybie offline, Onedrive się nie aktualizuje itd.
Wbudowany modem to: Sierra Wireless EM7345 4G LTE (zał3).
Dodatkowo zastanawia mnie informacja w Panelu sterowania, że sieć GSM nowy notebook traktuje jako sieć prywatną (zał4) - w starym była to sieć publiczna.
Konfiguracja APN - zał5.
Proszę o wskazówki jak rozwiązać ten problem.
Pozdrawiam,
Mariusz
Załączniki
zał5.png
zał5.png (13.55 KiB) Przejrzano 2268 razy
zał.zip
(198.5 KiB) Pobrany 62 razy
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5496
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Nie działa internet

Post autor: Michał_Plus »

MariuszZukowski, rodzaj sieci, prywatna/publiczna jest zależne od konfiguracji. Sugeruję ponowną konfiguracje połączenia w "Połączenia sieciowe", wraz z ustawieniem rodzaju sieci. Sugeruję również sprawdzenie blokad systemowych Windows.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MariuszZukowski
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 8 sty 2023, o 09:14

Re: Nie działa internet

Post autor: MariuszZukowski »

Dziękuję za sugestię.
Już próbowałem na nowo konfigurować to połączenie, ale nie pomogło.
A co do rodzaju sieci to z defaultu ustawia się nie wiem dlaczego sieć prywatna, bez możliwości jej zmiany.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5496
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Nie działa internet

Post autor: Michał_Plus »

MariuszZukowski, sprawdź ustawienia zapory internetowej. Defender, lub antywirusa z zaporą.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Andrzej_Kielce
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2023, o 08:54

Internet w telefonie

Post autor: Andrzej_Kielce »

Dzień Dobry
Nową kartę prepaidową "Konto ważne rok" umieściłem w zwykłym telefonie (LGA290), który służy jako modem internetowy dla urządzenia z windows mobile Ver. 5.0 (Trimble TSC2). Pare lat temu jak korzystałem z sieci Plus na starej karcie prepaidowej miałem w urządzeniu następujące ustawienia:
nr dial-up: *99***1#
użytkownik: internet
hasło: internet
APN: internet.
Ustawienia te obecnie nie zadziałały na nowej karcie.
Czy można prosić o pomoc jakie ustawienia wprowadzić w urządzeniu aby mógł korzystać z modemu. Potrzebny przesył danych z internetu jest bardzo mały
Z góry dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 24 mar 2023, o 10:53 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki - ten sam temat.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22374
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Nie działa internet

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj Andrzej_Kielce,

jaka taryfa aktualnie jest aktywna na tej karcie (kod do weryfikacji *147#)?
Saldo konta jest dodatnie? Posiadasz aktywny jakiś pakiet internetowy?
Andrzej_Kielce pisze: 24 mar 2023, o 09:23 Ustawienia te obecnie nie zadziałały na nowej karcie.
Jaki komunikat pojawia się przy próbie połączenia?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Andrzej_Kielce
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2023, o 08:54

Re: Nie działa internet

Post autor: Andrzej_Kielce »

moja taryfa to Prosto na kartę, stan konta dodatni, aktywne pakiety GPRS/MMS i LTE. wyskakuje komunikat że modem nie może wdzwonić się pod numer, zmień ustawienia.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22374
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Nie działa internet

Post autor: Joanna_Plus »

Andrzej_Kielce,
Andrzej_Kielce pisze: 24 mar 2023, o 12:13 moja taryfa to Prosto na kartę
APN zmień na plus
Andrzej_Kielce pisze: 24 mar 2023, o 12:13 GPRS/MMS i LTE
To nie są pakiety internetowe, to są usługi.
Zestawienie pakietów i promocji dla poszczególnych planów cenowych znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Andrzej_Kielce
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2023, o 08:54

Re: Nie działa internet

Post autor: Andrzej_Kielce »

a ustawienia:
użytkownik: internet
hasło: internet
pozostawić bez zmian?
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22374
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Nie działa internet

Post autor: Joanna_Plus »

Andrzej_Kielce,

pozostaw puste.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ