Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
piotere
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 22:49

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: piotere »

Dobra - okazuje się, że na moim obecnym planie taryfowym nie mogę aktywować VoWiFi - dostaję sms - "usługa nie jest dostępna dla obecnej taryfy".
Natomiast po zainstalowaniu do telefonu innej karty od Plusa i aktywacji poprzez sms, usługa zaczęła działać.

Podumowując:
VoWiFi dla Xiaomi Mi 9T w Plusie działa (ciekawe jak jak długo);
problemy (zarówno z natywną usługą jak i aplikacją)i wynikły z planu taryfowego.

pozdr
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: mariusz9a »

piotere a jaką masz taryfę? Bo powinno działać wszędzie oprócz MixPlusa (chyba że w Mix się coś zmieniło?). Może problem z aktywacją polega na tym, że kombinowałeś z ta aplikacją. Spróbuj ją mimo wszystko wyłączyć, tzn wyślij SMS na numer 80801 o treści STOP. Jak przyjdzie jakieś potwierdzenie to restart telefonu i spróbuj włączyć jeszcze raz natywną usługę, tzn wyślij SMS na numer 2601 o treści WlaczVoWiFi. Oczywiście po otrzymaniu potwierdzenia ponowny restart telefonu i powinno śmigać VoLTE i VoWiFi.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
piotere
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 22:49

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: piotere »

Mam dziwną taryfę - NDA :)
Ale potwierdzam, że w Plusie dla Xiaomi Mi 9T, działa natywne VoLTE i VoWiFi - dziękuję za pomoc.
Tasiorsa
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2021, o 13:20

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Tasiorsa »

Witam
Mam Plush Abo bez limitu 25 PLN.
Smartfon Xiaomi Mi 9T Pro. Oficjalny ROM EEA czyli fabryczny. Android 11 MIUI Global 12.5.1
Aktywowałem kodami:
a) VoLTE: *#*#86583#*#*
b) VoWIFI *#*#869434#*#*
W opcjach VoLTE i VoWiFi włączone.
Wysłałem SMS WlaczVoWiFi na numer 2601 - usługa została aktywowana. Ponowne wysłanie SMS zwraca informację "usługa jest aktywna". Telefon naturalnie wyłączany po aktywacji.
Niestety nie działa ani VoLTE ani VoWiFi. Podczas połączenia przeskakuje na 3G lub H+. Zasięg LTE 4 na 5 kresek. W Speedtest około 40 Mbit / 10 Mbit.
W menu
*#*#4636#*#*
Usluga IMS Niezarejestrowany
VoLTE Niedostępne
VoWifi Niedostępne.
Suwaki są nieaktywne.
Prubowałem wylaczac sms VoWiFi i wlaczac SMSem Volte - mimo aktywowania VoLTE i tak nie działa.
Co mogę jeszcze zrobić żeby ruszyło chociaż samo VoLTE?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Michał_Plus »

Tasiorsa, jeśli suwaki są nieaktywne a usługa po stronie sieci jest włączona to wskazuje na kwestie z oprogramowaniem. Sprawdź czy jest dostępna jego nowsza wersja. Listę telefonów wspierających VoLTE znajdziesz na naszej stronie: https://www.plus.pl/volte"target="_blank
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Tasiorsa
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2021, o 13:20

Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Tasiorsa »

Oprogramowanie jest najnowsze. Dziwna sprawa bo po wsadzeniu karty T-Mobile dziala i VoLTE i VoWiFi. No nic moze Xiaomi to zdarzy poprawić nim Plus wyłączy 3G. Tak przy okazji jest jakas data zaplanowana na Kraków i okolice?

PS Na Waszej stronie jest raptem garstka telefonów które wspierają VoLTE. Tym bardziej dziwne ze podobno na Mi 9T (nie pro) dziala i VoLTE i VoWiFi...
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Ewa_Plus »

Tasiorsa,
- czy wysłałeś też SMS-a aktywującego VoLTE: WLACZVOLTE na 2601?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: mariusz9a »

Ja proponuję od razu włączyć obie usługi (VoLTE i VoWiFi), bo później będą pytania dlaczego VoWiFi nie działa :-D Czyli: WLACZVOWIFI na 2601 (włączy się VoLTE i VoWiFi).
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Tasiorsa
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2021, o 13:20

Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Tasiorsa »

Wysyłałem i wlacz VoWifi na 2601 i wylaczalem VoWifi i wlączałem - wysylalem WlaczVolte na 2601 (chociaz podobno Wlacz VoWiFi na 2601 wlacza i Volte i VoWiFi) i nic to nie dalo.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3125
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Marta_Plus »

Tasiorsa,

prześlij zatem proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Być może są włączone usługi, które wykluczają aktywację VoWiFi na Twoim numerze. Konsultant mający wgląd na konto numeru sprawdzi to i zweryfikuje sytuację. Jeśli podasz mi później numer zgłoszenia, to postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Tasiorsa
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2021, o 13:20

Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Tasiorsa »

@Marta_Plus
Zgłosiłem problem przez podany przez Panią formularz. Nr zgloszenia [#2526972].
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3125
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Marta_Plus »

Tasiorsa,
Tasiorsa pisze:Zgłosiłem problem przez podany przez Panią formularz. Nr zgloszenia [#2526972].
Dziękuję - poprosiłam już o przyśpieszenie odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Tasiorsa
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2021, o 13:20

Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Tasiorsa »

Dostałem odpowiedź z gatunku moich ulubionych
"Szanowny Panie,
dziękuję za przesłaną wiadomość.
Nie gwarantujemy prawidłowego działania usług VoLTE i VoWiFi na Xiaomi Mi 9T Pro.
Powyższe urządzenie nie przeszło jeszcze pozytywnej certyfikacji pod ww. usługi.
W przypadku dodatkowych pytań, zapraszam do ponownego kontaktu."

Dla mnie dziwna sprawa bo na slabszej wersji Mi 9T z tego co czytam na forum wszystko działa poprawnie :(
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Ewa_Plus »

Tasiorsa,
- można jeszcze spróbować resetu ustawień sieciowych w telefonie i wyłączenie/włączenie usługi przez konsultanta.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
asteh
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 3 cze 2016, o 09:15

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: asteh »

Witam. 12 listopada zgłaszałem do BOK, że nie działa mi na 2 kartach na abonament wifi calling. Potwierdzono mi, że jest aktywowane i zgłoszone do działu technicznego ten problem. Ja mam kartę SIM prepaid i na trzech telefonach działa, a tamte dwie na żadnym z tych trzech telefonów.
Numer zgłoszenia C00000001788334.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2021, o 10:48 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do właściwego działu.
ODPOWIEDZ