Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
SACZI
PlusManiak
Posty: 101
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 6 lis 2015, o 21:49

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: SACZI »

Jakie są wymagane minimalne parametry sieci, aby WIFICalling działała prawidłowo?
Pytam o przepływność i siłę sygnały.

Bardzo łatwo o zerwanie polaczenia.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Ewa_Plus »

SACZI,
- wymagania:
• prędkość Internetu około 70-80 kb/s. HD Voice wymaga około 200 kb/s;
• dostawca Internetu, z którego korzystamy nie może blokować protokołu SIP i nie może mieć przekierowań portu na tym protokole;
• odnośnie siły sygnału Wi-Fi to trudno powiedzieć, zależało to będzie już od routera.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
SACZI
PlusManiak
Posty: 101
Rejestracja: 6 lis 2015, o 21:49

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: SACZI »

Dobrze, zatem konkretnie, po inżyniersku.
SIP mam na pewno odblokowany bo WIFICall działa.
Problemem okazuje się siła sygnału wifi.
Sprawdziłem wartości i będąc 110 cm od routerka (mały, do internetu mobilnego) siłą sygnału ma wartość -40 dBm, czyli "sygnał, jak z Czarnobyla".
Rozmowy przez wifi działają idealnie, nawet na telefonie "niecertyfikowanym" przez Plusa do tego celu.
Jednak już spadek sygnału do -90dBm powoduje, że nawiązanie połączenia jest niemożliwe.
Dla porównania napiszę, że przez sieć komórkową rozmowy w 3G działają prawidłowo przy sile sygnału -105 -110 dBm (to już jest na poziomie zaniku sygnału), a LTE nawet przy -120dBm umożliwia przeglądanie internetu.

Jest to pierwsza moja uwaga, która znacznie ogranicza funkcjonalność usługi.
Nie będę się wymądrzał i po prostu napiszę, że nie wiem dlaczego przy -90dBm telefon praktycznie zrywa połączenie z wifi i tym samym wificalling przestaje działać, a przez sieć komórkową przy -110 jeszcze można rozmawiać.
Dlatego do kompletu konieczne jest VOLTE, które jak wiadomo nie jest dostępne. Gdyby było, telefon mógłby się przełączać do sieci komórkowej i kontynuować połączenie.
Tymczasem połączenie jest zrywane.
Wartości sygnału podaję na podstawie wskazań programu netmonitor.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Marta_Plus »

SACZI,

dziękuję za Twoje uwagi. Być może opisana sytuacja wynika z możliwości technicznych routera, z którego obecnie korzystasz. Jeśli masz taką możliwość, sprawdź proszę działanie usługi na innym urządzeniu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
SACZI
PlusManiak
Posty: 101
Rejestracja: 6 lis 2015, o 21:49

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: SACZI »

Marto, jak ja narzekam, to nie po jednym przypadku, tylko sprawdzam różne kombinacje i staram się ponownie wywołać zjawisko/zakłócenie.
I tak, zachowanie WIFI Calling sprawdzam na 3 sieciach wifi. Dwie z nich mają max przepustowość max 15 MB/s (DSL dzielony), max 10 MB/s dla każdego podłączonego terminala (jakiś lokalny dostawca), a trzecia sieć, to NJU Mobile z przeciętna przepustowością 20-40 MB/s. Karta NJU siedzi w routerze Huawei E5573s-320, czyli "zabaweczce".
Zachowanie telefonów w każdej sieci jest identyczne - słabnie sygnał, pogarsza się jakość połączenia, po czym jest ono zrywane.
Dla mnie jest to logiczne, ale nie rozumiem dlaczego już przy -90dBm połączenie jest zrywane, a przez sieć komórkową przy -105dBm można jeszcze prowadzić rozmowę.
Telefony to Xiaomi Redmi Note 4 (A7.0) i od ~2 tygodni Galaxy S8 (a8.0).
Zachowanie identyczne.

EDIT
Ja jeszcze jutro dokłądnie posprawdzaj 2 sieci wifi, pomierzę sobie siły sygnalu i zobaczę jak to wygląda.
PRofesjonalistą jednak nie jestem i dokładnego testowanie wifi podjąć się nie mogę.
Pzerzełożę również kartę T-MObile do samsunga i zobaczę, jak to u konkurencji działa (z VoLTE włącznie).
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Ewa_Plus »

SACZI,
- dla routerów siła sygnału jest w zakresie od 0dBm do -100dBm.
W sieciach komórkowych można spotkać siłę sygnału dochodzącą do -130dBm.
Są to dwa całkowicie różne kanały transmisji danych, które rządzą się swoimi prawami i nie można ich w żaden sposób ze sobą porównać pod tym względem.
Sieć komórkowa nie ma żadnego wpływu na działanie Wi-Fi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
stawit1000
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 26 cze 2018, o 11:34

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: stawit1000 »

Witam !
Usługa nie działa od czterech miesięcy. Próbuję różnych metod i możliwości ale niestety bez żadnych efektów. Cały czas napis "Usługa niedostępna. Błąd autentykacji". Myślę że to sposób niedopracowany i nie będzie działać.Na tym samym telefonie w innej sieci volte i vowifi działa bez problemu.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj stawit1000,
- aktualnie trwa nowa edycja testów. Spróbuj może jeszcze raz zapisać się do testów przez stronę: www.plus.pl/wificalling
Wtedy nastąpi ponowna aktywacja usługi na Twoim numerze, co powinno pomóc.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
SACZI
PlusManiak
Posty: 101
Rejestracja: 6 lis 2015, o 21:49

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: SACZI »

Ewa_Plus pisze:SACZI,
- dla routerów siła sygnału jest w zakresie od 0dBm do -100dBm.
W sieciach komórkowych można spotkać siłę sygnału dochodzącą do -130dBm.
Są to dwa całkowicie różne kanały transmisji danych, które rządzą się swoimi prawami i nie można ich w żaden sposób ze sobą porównać pod tym względem.
Sieć komórkowa nie ma żadnego wpływu na działanie Wi-Fi.
W weekend potestowałem sobie wificalling w różnych sieciach i opisywana przeze mnie sytuacja się powtarza:
- powyżej -70 dBm wificalling działa prawidłowo
-70 -80 dBm przestaję rozumieć rozmówcę
- poniżej -80dBm telefon traci połączenie z wifi i połączenie jest zrywane
Sprawdzałem w sieciach domowych zbudowanych na sprzęcie zabawkowym i w "Instytucjach Państwowych" z założenia profesjonalnie zrobionymi sieciami wifi.
Cóż, tak to działa.
Trzeba jeszcze popracować nad tą usługą i koniecznie dorzucić VoLTE.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Ewa_Plus »

SACZI,
- w tej sytuacji poproszę Cię o przesłanie tych uwag przez formularz. Twórcom aplikacji z pewnością się przydadzą :-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
SACZI
PlusManiak
Posty: 101
Rejestracja: 6 lis 2015, o 21:49

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: SACZI »

Oczywiście, że przekażę, tym bardziej, że mam porównanie z działaniem tej (tych) usługi w T-Mobile na tym samym telefonie.
No i niestety muszę stwierdzić, że Plus jest mocno zapóźniony technicznie względem T-Mobile!
Wystarczy przełożyć kartę do tego samego telefonu i jakość rozmów ma zupełnie inną jakość.
stawit1000
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 26 cze 2018, o 11:34

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: stawit1000 »

Witam !!
Zgodnie z sugestiami p. Ewy zapisałem się jeszcze raz do nowej edycji testów celem ponownej aktywacji usługi na moim numerze, poprzez stronę www.plus.pl/wificalling. Niestety minęły już dwa tygodnie i do dnia dzisiejszego nie ma jakiejkolwiek reakcji ze strony operatora (brak SMS-a).Pomimo tego dalej cierpliwie czekam !
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Basia_Plus »

Witaj stawit1000,

podeślij proszę numer telefonu, którego sprawa dotyczy pod adres: specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jolusia
Prawie PlusManiak
Posty: 39
Rejestracja: 3 lut 2014, o 11:52

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: jolusia »

Witam , można jeszcze pisać się na testy WiFi Calling ??
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Marta_Plus »

Witaj jolusia,
jolusia pisze:można jeszcze pisać się na testy WiFi Calling ??
Tak, trwa dziewiąta odsłona testu (07.09.2018 - 31.12.2018). Szczegóły znajdziesz na tej stronie: http://www.plus.pl/wificalling.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ