Co dalej po śmierci abonamenta?
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 3
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 21 lis 2019, o 17:27
Co dalej po śmierci abonamenta?
Witam. Początkiem listopada zmarła moja mama, miała ona wzięty telefon w plusie(obowiązkowe doładowania co miesiąc) oprócz tego internet lte wraz z routerem, tabletem i laptopem oraz telewizor na raty. Płaciła także abonament za telewizję w Cyfrowym Polsacie. Moje pytanie brzmi: jakie należy podjąć kroki, czy istnieje możliwość rozwiązania umowy?
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5187
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Witaj Józef12,
rozwiązanie umowy następuje po otrzymaniu pisemnego wniosku wraz z kopią skróconego odpisu aktu zgonu. Wniosek należy złożyć w najbliższym punkcie Plusa lub wysłać listem poleconym. Więcej info tutaj:tutaj.Józef12 pisze:Moje pytanie brzmi: jakie należy podjąć kroki, czy istnieje możliwość rozwiązania umowy?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
a co ze sprzętem? Głównie chodzi mi o telewizor.
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Raty obciążają spadkobierców.
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Podsumowując: umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zostanie rozwiązana a zostaną tylko raty za telewizor, laptopa, routrer, tablet. Dobrze rozumiem?
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3132
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Józef12,
jeśli chodzi o raty, to nie są one anulowane i przechodzą na spadkobierców.
jeśli chodzi o raty, to nie są one anulowane i przechodzą na spadkobierców.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Smierc Abonenta-anulacja abonamentu, umozenie rat za telefon
Witam, Moj tata ktory byl wlascicielem 3 abonenckich umow (tata, mama, wnuk) w Plusie zmarl 23/04/2020. Tata byl dlugoletninm ( 10+lat ) abonentem plusa.
Mama ktora zostala teraz sama na niskiej rencie nie bedzie w stanie utrzymac tych umow i poszla do placowki Plus'a z aktem zgonu aby anulowac umowy. Doradca w placowce stwierdzil ze mama moze wypowiedziec umowy z 30-dniowym wypowiedzeniem, moze zatrzymac nr swoj i wnuka jezeli przejmie umowy na siebie a do tego okazalo sie ze przy ostatnim przedluzaniu umowy tata rowniez wzial telefon na raty (3599zl) i mama musi go splacic do konca (zostalo ok 1700zl).
1. Czy przy anulowaniu umowy ze wzgledu na smierc abonenta musi byc 30-dniowe wypowiedzenie?
2. Czy mama moze jakos zatrzymac swoj nr i wnuka bez przejmowania drogich umow, np przenies je na karte?
3. Czy jest mozliwosc umorzenia pozostalych rat za telefon ze wzgledu na sytuacje materialna mamy, ktora mieszka sama na niskiej rencie i musi utrzymac koszty mieszkania i rachunkow?
Dziekuje
Monika
Mama ktora zostala teraz sama na niskiej rencie nie bedzie w stanie utrzymac tych umow i poszla do placowki Plus'a z aktem zgonu aby anulowac umowy. Doradca w placowce stwierdzil ze mama moze wypowiedziec umowy z 30-dniowym wypowiedzeniem, moze zatrzymac nr swoj i wnuka jezeli przejmie umowy na siebie a do tego okazalo sie ze przy ostatnim przedluzaniu umowy tata rowniez wzial telefon na raty (3599zl) i mama musi go splacic do konca (zostalo ok 1700zl).
1. Czy przy anulowaniu umowy ze wzgledu na smierc abonenta musi byc 30-dniowe wypowiedzenie?
2. Czy mama moze jakos zatrzymac swoj nr i wnuka bez przejmowania drogich umow, np przenies je na karte?
3. Czy jest mozliwosc umorzenia pozostalych rat za telefon ze wzgledu na sytuacje materialna mamy, ktora mieszka sama na niskiej rencie i musi utrzymac koszty mieszkania i rachunkow?
Dziekuje
Monika
Ostatnio zmieniony 4 maja 2020, o 09:46 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połaczono wątki - podobny temat.
Powód: Połaczono wątki - podobny temat.
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5187
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Witaj MonikaSok,
rozwiązanie umowy następuje po otrzymaniu pisemnego wniosku, wraz z kopią skróconego odpisu aktu zgonu. Więcej info tutaj.MonikaSok pisze:1. Czy przy anulowaniu umowy ze wzgledu na smierc abonenta musi byc 30-dniowe wypowiedzenie?
Do oferty na Kartę można przejść po zakończeniu okresu promocyjnego. Jeśli numery są w trakcie kontraktu to nie będzie takiej możliwości.MonikaSok pisze:2. Czy mama moze jakos zatrzymac swoj nr i wnuka bez przejmowania drogich umow, np przenies je na karte?
Decyzję z tej sprawie może podjąć Departament Reklamacji. Tutaj informacje jak złożyć reklamację.MonikaSok pisze:3. Czy jest mozliwosc umorzenia pozostalych rat za telefon ze wzgledu na sytuacje materialna mamy, ktora mieszka sama na niskiej rencie i musi utrzymac koszty mieszkania i rachunkow?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Dziekuje Serdecznie za pomoc,
Poszlismy do punktu plusa i udalo nam sie anulowac umowy na telefony. Rowniez wyslalismy list do Departamentu Reklamacji i czekamy na odpowiedz. Czy ktos sie orientuje jak dlugo moze zajac rozpatrzenie reklamacji?
Dziekuje,
Monika
Poszlismy do punktu plusa i udalo nam sie anulowac umowy na telefony. Rowniez wyslalismy list do Departamentu Reklamacji i czekamy na odpowiedz. Czy ktos sie orientuje jak dlugo moze zajac rozpatrzenie reklamacji?
Dziekuje,
Monika
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
MonikaSok,
- standardowo do 30 dni. Ale jeśli znasz numer zgłoszenia, to możemy spróbować przyśpieszyć.
- standardowo do 30 dni. Ale jeśli znasz numer zgłoszenia, to możemy spróbować przyśpieszyć.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 sie 2020, o 16:51
Spłata a nr dalej nieaktywny
Dzień dobry
Mam pytanie bo mi ręce opadają , zmarła
Osoba na którą był nr telefonu przyszły zaległe rachunki
Opłaciłam je w kwocie 1700zl tak 1700 zł pojechałam do państwa
Żeby mi włączyli telefon proszę zapłacić karę umowna to włączymy
Zapłaciłam 1550 zł kary w sumie prawie 3400zl jadę dzisiaj do Plusa
I dalej nie mam włączonego nr chciałam przepisać ten nr na siebie
Pan z plusa nie mógł mi pomoc prosił żebym przyjechała przez kolejne
Trzy dni bo musza zaksięgować pieniądze a dzisiaj nic nie załatwił
Proszę o pomoc bo kto teraz spłaca za kogos 3400zl żeby oddzyskac nr
Nawet się nie spodziewałam ze mogę zostać tak potraktowana
Proszę o pomoc i wyjaśnienia
Mam pytanie bo mi ręce opadają , zmarła
Osoba na którą był nr telefonu przyszły zaległe rachunki
Opłaciłam je w kwocie 1700zl tak 1700 zł pojechałam do państwa
Żeby mi włączyli telefon proszę zapłacić karę umowna to włączymy
Zapłaciłam 1550 zł kary w sumie prawie 3400zl jadę dzisiaj do Plusa
I dalej nie mam włączonego nr chciałam przepisać ten nr na siebie
Pan z plusa nie mógł mi pomoc prosił żebym przyjechała przez kolejne
Trzy dni bo musza zaksięgować pieniądze a dzisiaj nic nie załatwił
Proszę o pomoc bo kto teraz spłaca za kogos 3400zl żeby oddzyskac nr
Nawet się nie spodziewałam ze mogę zostać tak potraktowana
Proszę o pomoc i wyjaśnienia
Ostatnio zmieniony 17 sie 2020, o 17:27 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesienie do wątku o poruszanej tematyce.
Powód: przeniesienie do wątku o poruszanej tematyce.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3132
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Witaj Renatabern,
w przypadku zgonu Abonenta, aby wszelkie akcje windykacyjne były wstrzymane, należy przede wszystkim przedstawić kopię skróconego odpisu aktu zgonu. Można równocześnie złożyć wniosek o wykonanie bezpłatnej cesji/transferu, żeby przejąć numer po zmarłej osobie. Czy składałaś w danym punkcie taki wniosek wraz z stosownymi dokumentami?
w przypadku zgonu Abonenta, aby wszelkie akcje windykacyjne były wstrzymane, należy przede wszystkim przedstawić kopię skróconego odpisu aktu zgonu. Można równocześnie złożyć wniosek o wykonanie bezpłatnej cesji/transferu, żeby przejąć numer po zmarłej osobie. Czy składałaś w danym punkcie taki wniosek wraz z stosownymi dokumentami?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 sie 2020, o 16:51
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Dzień dobry
Przepraszam ze teraz odpisuje ale mój temat został przeniesiony a myślałam ze został przez państwa skasowany.
Umowe po 5 wizytach w salonie podpisałam tylko dalej jest problem czy mogę prosić o pomoc
Telefon wyłączony miał być aktywny do 7 dni a mija w poniedziałek dwa tygodnie i dalej jest wyłączony.
Troche żałuje ze te kary i zaległe rachunki zapłaciłam bo wszędzie się naczytałam ze nikt nie płaci
A ja zapłaciłam i chciałam mieć ten nr wiec proszę żeby mi go włączyli chyba jakaś premia mi się należy za uczciwość
Po zatym wszyscy myślą ze też nie chce tego pisac bo nie ma zemna kontaktu bo nie mam tego nr
Dziękuje pozdrawiam
Acha nadmieniam ze znowu nie byłam raz w salonie plusa i tylko slysze
Powinni włączyć proszę czekać
Przepraszam ze teraz odpisuje ale mój temat został przeniesiony a myślałam ze został przez państwa skasowany.
Umowe po 5 wizytach w salonie podpisałam tylko dalej jest problem czy mogę prosić o pomoc
Telefon wyłączony miał być aktywny do 7 dni a mija w poniedziałek dwa tygodnie i dalej jest wyłączony.
Troche żałuje ze te kary i zaległe rachunki zapłaciłam bo wszędzie się naczytałam ze nikt nie płaci
A ja zapłaciłam i chciałam mieć ten nr wiec proszę żeby mi go włączyli chyba jakaś premia mi się należy za uczciwość
Po zatym wszyscy myślą ze też nie chce tego pisac bo nie ma zemna kontaktu bo nie mam tego nr
Dziękuje pozdrawiam
Acha nadmieniam ze znowu nie byłam raz w salonie plusa i tylko slysze
Powinni włączyć proszę czekać
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22378
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Witaj Renatabern,
jeśli umowa cesji została zawarta i upłynął okres 7 dni od dnia jej podpisania, to prześlij proszę opis sytuacji wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Nasi pracownicy mając wgląd w konto numeru, zweryfikują wówczas sytuację.
Po wysłaniu wiadomości podaj nam tutaj numer zagadnienia, poprosimy wówczas o przyśpieszenie sprawy.
jeśli umowa cesji została zawarta i upłynął okres 7 dni od dnia jej podpisania, to prześlij proszę opis sytuacji wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Nasi pracownicy mając wgląd w konto numeru, zweryfikują wówczas sytuację.
Po wysłaniu wiadomości podaj nam tutaj numer zagadnienia, poprosimy wówczas o przyśpieszenie sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Co dalej po śmierci abonamenta?
Dzień dobry, mam pytanie odnośnie tego tematu.
Sprawa wygląda następująco:
Ojczym mojej dziewczyny miał abonament na firmę w Plus.
Nie był on w oficjalnym związku (nie mieli ślubu) z matką mojej dziewczyny (byli ze sobą ponad 15 lat).
Nie mieli też wspólnych dzieci. Więc w świetle prawa chyba nic ich nie łączyło (podaję te informacje ponieważ może to zmieniać postać rzeczy).
Niestety ojczym mojej dziewczyny zmarł.
Jak wspomniałem miał on abonament na firmę + wzięte 2 albo 3 urządzenia w ramach tego abonamentu, które nie zostały jeszcze spłacone.
1. Jak należy postąpić aby nie stracić tych urządzeń?
2. Czy matka mojej dziewczyny może pójść do oddziału Plusa z aktem zgonu i będzie w stanie rozwiązać ten "problem" czy musi być to osoba spokrewniona z ojczymem dziewczyny?
3. Jeżeli okaże się że urządzenia można zachować ale należy spłacić raty to jak to jest procesowane - trzeba spłacić urządzenia w jednej racie czy nadal będzie rozłożone to na raty?
4. Co z numerami telefonu ? Zostaną utracone czy Abonament przejdzie na Kartę?
Proszę o pełne odpowiedzi, pytania są tak skonstruowane że odpowiedź "tak/nie" może być zrozumiała dwojako.
Dziękuję i pozdrawiam.
Sprawa wygląda następująco:
Ojczym mojej dziewczyny miał abonament na firmę w Plus.
Nie był on w oficjalnym związku (nie mieli ślubu) z matką mojej dziewczyny (byli ze sobą ponad 15 lat).
Nie mieli też wspólnych dzieci. Więc w świetle prawa chyba nic ich nie łączyło (podaję te informacje ponieważ może to zmieniać postać rzeczy).
Niestety ojczym mojej dziewczyny zmarł.
Jak wspomniałem miał on abonament na firmę + wzięte 2 albo 3 urządzenia w ramach tego abonamentu, które nie zostały jeszcze spłacone.
1. Jak należy postąpić aby nie stracić tych urządzeń?
2. Czy matka mojej dziewczyny może pójść do oddziału Plusa z aktem zgonu i będzie w stanie rozwiązać ten "problem" czy musi być to osoba spokrewniona z ojczymem dziewczyny?
3. Jeżeli okaże się że urządzenia można zachować ale należy spłacić raty to jak to jest procesowane - trzeba spłacić urządzenia w jednej racie czy nadal będzie rozłożone to na raty?
4. Co z numerami telefonu ? Zostaną utracone czy Abonament przejdzie na Kartę?
Proszę o pełne odpowiedzi, pytania są tak skonstruowane że odpowiedź "tak/nie" może być zrozumiała dwojako.
Dziękuję i pozdrawiam.