Bardzo wysoki rachunek za Internet
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Bardzo wysoki rachunek za Internet
Dzień dobry,
chciałbym opisać swój problem i prosić o radę co mam dalej zrobić.
Od bodajże stycznia posiadam abonament Plush Internet 20GB.
Przez ostatnie dwa okresy rozliczeniowe korzystałem z opcji "Wakacje od abonamenty".
Okazuje się, że tydzień temu źle policzyłem datę końca okresu rozliczeniowego i na dwa dni przed upływem końca okresu "Wakacji" włożyłem kartę do routera. Wcześniej jednak coś mi zapikało w głowie i postanowiłem się upewnić czy już mogę korzystać z mojego internetu. W tym celu zalogowałem się do aplikacji Plus online w moim telefonie. Na głównej stronie było tam napisane "Pozostało Ci 20GB z 20GB. W innych zakładkach nie było nic o "Wakacjach". To wszystko mnie zmyliło i przekonało, że już jest po "Wakacjach". Włożyłem kartę do routera i zacząłem korzystać chociaż mogłem korzystać z internetu udostępnionego z telefonu mojego lub mojej dziewczyny. Dziś przecież internet jest w niemal w każdym telefonie.
Na drugi dzień usługa już w ogóle nie działała, zadzwoniłem na infolinię i okazało się dlaczego. Powiedziano mi najpierw, że mam 700zł do zapłacenia ponieważ użyłem internetu w "Wakacje od abonamentu", kolejna osoba, z którą się połączyłem na infolinii z działu rozliczeń powiedziała, że te 700zł to kwota netto. Brutto to około 1000zł. Fakturę dwa dni temu dostałem na kwotę 1260zł.
Na fakturze jest tylko jedna pozycja "Pakiet GPRS 250MB-Wakacje dostępne 256000 KB, zużyte 256000 KB. Jest to dla mnie niejasne ponieważ nigdzie w regulaminach nie wyczytałem o takich pakietach. Jednakże sam doszedłem do tego, że zużyłem około 1.26gb przez te kilka godzin używania internetu w czasie "Wakacji od Abonamentu' i prawdopodobnie naliczano mnie 0.12zł za 100KB.
Faktura jest niejasna ale na chłopski rozum tak to wygląda.
1260zł jest dla mnie kwotą bardzo wysoką. Nie wiem co mam robić. W czasach kiedy usługi transmisji danych są za pół darmo dostaję fakturę na kwotę, która starczyłaby mi na opłacenie moich abonamentów telefonicznych na 2 lata z góry.
Czy ktoś może potwierdzić, że aplikacja mobilna Plusa wprowadza w błąd klientów podczas korzystania z "Wakacji od abonamentu" i pokazuje, że pozostał mu darmowy transfer, którego faktycznie nie ma?
chciałbym opisać swój problem i prosić o radę co mam dalej zrobić.
Od bodajże stycznia posiadam abonament Plush Internet 20GB.
Przez ostatnie dwa okresy rozliczeniowe korzystałem z opcji "Wakacje od abonamenty".
Okazuje się, że tydzień temu źle policzyłem datę końca okresu rozliczeniowego i na dwa dni przed upływem końca okresu "Wakacji" włożyłem kartę do routera. Wcześniej jednak coś mi zapikało w głowie i postanowiłem się upewnić czy już mogę korzystać z mojego internetu. W tym celu zalogowałem się do aplikacji Plus online w moim telefonie. Na głównej stronie było tam napisane "Pozostało Ci 20GB z 20GB. W innych zakładkach nie było nic o "Wakacjach". To wszystko mnie zmyliło i przekonało, że już jest po "Wakacjach". Włożyłem kartę do routera i zacząłem korzystać chociaż mogłem korzystać z internetu udostępnionego z telefonu mojego lub mojej dziewczyny. Dziś przecież internet jest w niemal w każdym telefonie.
Na drugi dzień usługa już w ogóle nie działała, zadzwoniłem na infolinię i okazało się dlaczego. Powiedziano mi najpierw, że mam 700zł do zapłacenia ponieważ użyłem internetu w "Wakacje od abonamentu", kolejna osoba, z którą się połączyłem na infolinii z działu rozliczeń powiedziała, że te 700zł to kwota netto. Brutto to około 1000zł. Fakturę dwa dni temu dostałem na kwotę 1260zł.
Na fakturze jest tylko jedna pozycja "Pakiet GPRS 250MB-Wakacje dostępne 256000 KB, zużyte 256000 KB. Jest to dla mnie niejasne ponieważ nigdzie w regulaminach nie wyczytałem o takich pakietach. Jednakże sam doszedłem do tego, że zużyłem około 1.26gb przez te kilka godzin używania internetu w czasie "Wakacji od Abonamentu' i prawdopodobnie naliczano mnie 0.12zł za 100KB.
Faktura jest niejasna ale na chłopski rozum tak to wygląda.
1260zł jest dla mnie kwotą bardzo wysoką. Nie wiem co mam robić. W czasach kiedy usługi transmisji danych są za pół darmo dostaję fakturę na kwotę, która starczyłaby mi na opłacenie moich abonamentów telefonicznych na 2 lata z góry.
Czy ktoś może potwierdzić, że aplikacja mobilna Plusa wprowadza w błąd klientów podczas korzystania z "Wakacji od abonamentu" i pokazuje, że pozostał mu darmowy transfer, którego faktycznie nie ma?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
mayos, bez wglądu do konta nie jestem w stanie udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie. Prześlij, proszę, zgłoszenie a wszystko zostanie dokładnie sprawdzone. Informacje jak je przesłać znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
wysłałem reklamację mailem, mam numer zgłoszenia. czy jest jakaś szansa przyśpieszenia rozpatrywania mojej reklamacji?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
mayos, poproszę o ten numer. Postaram się przyspieszyć realizację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
numer zgłoszenia: #754165
dziękuję za pomoc, mam nadzieję, że moja reklamacja przyniesie jakiś skutek.
dziękuję za pomoc, mam nadzieję, że moja reklamacja przyniesie jakiś skutek.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
mayos, przekazałem prośbę o przyspieszenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
I jak zakończyła się sprawa?
Mam bardzo podobny problem. W moim przypadku początkowo podawana kwota była ok.540zł, a po kilku dniach na fakturze zobaczyłem ponad 1000zł. Jakoś nikt mi do tej pory nie wyjaśnił skąd się wzięła taka różnica - niższą kwotę podawało mi i konto na plus online i konsultanci na infolinii. Nie rozumiem też czemu limit kredytowy nie zadziałał na poziomie 244zł choć Plus zdecydował się skorzystać z możliwości jaką daje jego przekroczenie czyli zablokował usługę - tyle, że na poziomie 4 razy wyższym. Więc po co więc jest ten limit ustalany skoro operator blokuje kiedy mu się podoba??
I także włączono mi "Pakiet GPRS 250MB-Wakacje" - nie wiadomo skąd, nie wiadomo jak. Nigdzie o tym nie ma informacji - w żadnym regulaminie, w żadnym cenniku - ot taka niespodzianka po skorzystaniu z usługi "Wakacje" w Plush'u, o której człowiek dowiaduje się z faktury.
Generalnie dla mnie konstrukcja oferty "Wakacje od abonamentu" w PLUSH INTERNET jest pułapką zastawioną na klienta - reklama na stronie głosi - "Przerwij lub wypowiedz umowę kiedy chcesz" - tymczasem żadnego przerwania umowy nie ma, jest za to zmiana cen za transmisję danych z 30zł abonamentu za 40GB na 12gr za każde 100kB.
Mam bardzo podobny problem. W moim przypadku początkowo podawana kwota była ok.540zł, a po kilku dniach na fakturze zobaczyłem ponad 1000zł. Jakoś nikt mi do tej pory nie wyjaśnił skąd się wzięła taka różnica - niższą kwotę podawało mi i konto na plus online i konsultanci na infolinii. Nie rozumiem też czemu limit kredytowy nie zadziałał na poziomie 244zł choć Plus zdecydował się skorzystać z możliwości jaką daje jego przekroczenie czyli zablokował usługę - tyle, że na poziomie 4 razy wyższym. Więc po co więc jest ten limit ustalany skoro operator blokuje kiedy mu się podoba??
I także włączono mi "Pakiet GPRS 250MB-Wakacje" - nie wiadomo skąd, nie wiadomo jak. Nigdzie o tym nie ma informacji - w żadnym regulaminie, w żadnym cenniku - ot taka niespodzianka po skorzystaniu z usługi "Wakacje" w Plush'u, o której człowiek dowiaduje się z faktury.
Generalnie dla mnie konstrukcja oferty "Wakacje od abonamentu" w PLUSH INTERNET jest pułapką zastawioną na klienta - reklama na stronie głosi - "Przerwij lub wypowiedz umowę kiedy chcesz" - tymczasem żadnego przerwania umowy nie ma, jest za to zmiana cen za transmisję danych z 30zł abonamentu za 40GB na 12gr za każde 100kB.
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
Osoba decydująca się na opcję abonamentową musi zdawać sobie sprawę z konsekwencji takiego rozwiązania, nie jest to opcja dla klientów nie czytających umów do końca, ludzi nie czytających gwiazdek oraz mających nikłe pojęcie o zapisach prawnych w skomplikowanym języku prawniczym. Sam osobiście korzystam z luksusu jaki dają oferty na kartę a ich atrakcyjność u wielu operatorów dorównuje ofertom abonamentowym.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
mih_ael, jeśli posiadasz numer zgłoszenia, podaj go na forum, postaram się przyspieszyć odpowiedz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
Oczywiście masz rację - każdy klient przed podpisaniem umowy powinien pójść na studia prawnicze ;) , a i tak by to niewiele dało bo zapisy umowy są tak skonstruowane, że w razie czego i tak wyjdzie, że to sieć ma rację.jovi123 pisze:Osoba decydująca się na opcję abonamentową musi zdawać sobie sprawę z konsekwencji takiego rozwiązania, nie jest to opcja dla klientów nie czytających umów do końca, ludzi nie czytających gwiazdek oraz mających nikłe pojęcie o zapisach prawnych w skomplikowanym języku prawniczym. Sam osobiście korzystam z luksusu jaki dają oferty na kartę a ich atrakcyjność u wielu operatorów dorównuje ofertom abonamentowym.
Co mi da studiowanie dokładne umowy kiedy sieć nie trzyma się ustalonego przez siebie limitu kredytowego i robi co chce z blokadą? Co mi pomoże kiedy sieć podaje (a konsultanci to potwierdzają) inne kwoty do zapłaty niż dwa dni później widzę na rachunku? Czy w końcu kiedy włączony zostaje pakiet o którym słowa nie ma w żadnym miejscu??
Reklamowanie możliwości której nie ma (przerwanie umowy) też jest wg Ciebie w porządku?
19 sie 2019, o 10:25
Michał_Plus napisał(a):
mih_ael, jeśli posiadasz numer zgłoszenia, podaj go na forum, postaram się przyspieszyć odpowiedz.
Proszę bardzo #89255
Choć odpowiedź już dostałem.. Niestety nie ustosunkowujecie się w niej Państwo do wszystkich przedstawionych zastrzeżeń i wątpliwości. Bądź kwitujecie je Państwo bardzo zdawkowo (delikatnie mówiąc) np. jak zrozumiałem, wyjaśnieniem błędnej informacji o wysokości rachunku na plus online i u konsultantów jest zdanie: "W odniesieniu do Pana uwag informuję, że Konsultanci Polkomtel są zobowiązani do postępowania oraz udzielania informacji zgodnie z przyjętymi procedurami i materiałami udostępnionymi przez Polkomtel." - bardzo to wyczerpuje kwestię, naprawdę.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, o 12:04 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono. Nie pisz proszę posta pod postem. Używaj opcji edycji.
Powód: Połączono. Nie pisz proszę posta pod postem. Używaj opcji edycji.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
mih_ael, jeśli odpowiedz została już udzielona, natomiast się z nią nie zgadzasz, należy się od niej odwołać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
Tak zamierzam zrobić. Rozumiem, że odwołanie wysyłam na maila bok tak jak pierwotną reklamację. Czy jest jakaś inna procedura?Michał_Plus pisze:mih_ael, jeśli odpowiedz została już udzielona, natomiast się z nią nie zgadzasz, należy się od niej odwołać.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
mih_ael, najszybciej będzie drogą mailową.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
Odwołanie zostało wysłane - nowy nr zgłoszenia #952660Michał_Plus pisze:mih_ael, najszybciej będzie drogą mailową.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Bardzo wysoki rachunek za Plush Internet - 1260zł
mih_ael, postaram się przyspieszyć odpowiedz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ