Niestety czas na zwrot już minął. Zresztą przeglądając internet nie widzę jakieś alternatywy w postaci routera mobilnego do 5G do Plusa.
Swoją drogą kwestia obsługiwanych pasm jest strasznie zawiła. Mógłbym przysiąc, że wczoraj trafiłem na jakąś stronę twierdzącą, że MR5200 faktycznie obsługuje n38, ale nie n41. Dzisiaj już jej nie mogę znaleźć, za to na stronie producenta widzę, że ten router obsługuje n41, ale nie n38.
https://www.netgear.com/home/mobile-wif ... et="_blank
I sam PDF ze specyfikacją techniczną
https://www.downloads.netgear.com/files ... et="_blank
Mam najnowszą wersję firmware, więc to raczej nie kwestia tego, że ostatnio coś dodali, a coś usunęli. Zaczynam się zastanawiać, czy to faktycznie nie jest kwestia black-/white- listy TACów po stronie Plusa. Podejrzane jest to, że tak precyzyjnie wymienili modele, na których 5G powinno działać:
Urządzenia obsługujące sieć 5G od Plusa:
Smartfony:
HUAWEI Mate 40 Pro 5G
HUAWEI Mate Xs 512GB 5G
HUAWEI P40 128GB 5G
HUAWEI P40 Lite 128GB 5G
HUAWEI P40 PRO 256GB 5G
LG Wing 5G
Motorola Edge
Motorola moto g 5G
Motorola Moto g 5G plus
Motorola moto g 5G 128GB
Motorola moto g100 5G
Motorola moto g50 5G 64GB
Motorola Razr 5G
Oppo A74 5G 128GB
Oppo Reno4 Z 5G
Oppo Reno5 5G
Oppo Reno5 Z 5G
realme 7 5G DS
realme 8 5G 64GB
Samsung Galaxy A22 5G
Samsung Galaxy A32 5G
Samsung Galaxy A51 5G
Samsung Galaxy A52 5G 128GB
Samsung Galaxy S20 FE 5G
Samsung Galaxy S21 5G 128GB
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 512GB
Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB
Samsung Galaxy Z Flip 3 5G
Samsung Galaxy Z Fold 3 5G 512GB
Samsung Galaxy Z Fold2 5G
Xiaomi Mi 10T Lite 5G
Xiaomi Mi 10T PRO 5G
Xiaomi Mi 11 5G 256GB
Xiaomi Mi 11 Lite 5G 128GB
Xiaomi Mi 11 Ultra 5G 256GB
Xiaomi Mi 11i 5G 128GB
Xiaomi Poco M3 Pro 5G 64GB
ZTE Axon 11 5G
Routery:
HUAWEI 5G CPE Pro 2
ZTE MC801
ZTE MC801A
W przypadku smartfona HUAWEI w celu transmisji w 5G należy uruchomić ręcznie w ustawieniach telefonu dostęp do sieci 5G.
https://www.plus.pl/5g"target="_blank
Przeglądając mobilne alternatywy dla tego routera też zdarza mi się trafiać na sprzeczne informacje co do obsługiwanych pasm.
Więc nie chciałoby mi się ryzykować.
Swoją drogą, kiedy kupowałem ten router przeszło miesiąc temu nie mogłem znaleźć nic używanego na alledrogo, ale dorwałem wersję po zwrocie z media ekspert. Teraz widzę, że coraz więcej osób ten router odsprzedaje na portalu aukcyjnym, a ja już chyba wiem dlaczego. :)
Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia. Więc pewnie pozostaje mi czekać na: aktualizację konfiguracji obsługiwanych urządzeń przez dział techniczny Plusa/podwykonawców Polkomtela -- jeśli to kwestia whitelisty; aktualizacje firmware -- jeśli to kwestia dodania obsługi n41 w ostatnim czasie i opóźnionego udostępniania uaktualnień; albo wygranie przetargu na nowe częstotliwości i postawienie nowych nadajników przez Plusa. :)