Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Plush
- Starszy Plusmaniak
- Posty: 166
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 30 sty 2018, o 13:46
- Lokalizacja: Plush'akowo
Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Pojawiły się właśnie nowe ciekawe informacje odnośnie zmian w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę od dnia 7 lutego 2023 roku.
Zmiany dotyczą m.in. podwyżki cen za wiadomości SMS/MMS i za połączenia oraz dodatkowo...
Zmiana polega na usunięciu w w/w cennikach w sekcji Usługi dodatkowe następujących informacji:
Opłata za brak aktywności
- Opłata za brak aktywności będzie naliczana po upływie 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta.
- Przez aktywność Abonenta należy rozumieć aktywności w postaci:
a) wykorzystania Wartości konta (MIN/SMS/MMS/Internet, zakupu usług/ pakietów/ promocji),
b) doładowanie konta,
c) skorzystania z zakupionych pakietów minut, SMS/MMS lub transmisji danych.
- Opłata za brak aktywności wynosi 3 zł.
- Abonenci, których Wartość konta na dzień pobrania opłaty jest niższa niż 3 zł obciążani będą opłatą w wysokości dostępnej Wartości konta.
- Opłata za brak aktywności będzie pobierana cyklicznie co 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta lub od daty pobrania ostatniej opłaty za brak aktywności aż do momentu blokady Usług przychodzących.
- - -
Zmiana polega na dodaniu w w/w cennikach w sekcji Usługi dodatkowe następujących informacji:
Opłata za utrzymanie numeru
1. POLKOMTEL uprawniony jest do pobierania opłaty za Utrzymanie Numeru w sieci w wysokości określonej w Cenniku, Opłata za Utrzymanie numeru w sieci będzie pobierana od 07.02.2023 r.
Opłata za Utrzymanie numeru w sieci będzie pobierana po upływie 30 dni (tj.720 godzin) od ostatniego wydatku na koncie Abonenta, jeśli w okresie tych 30 dni (720 godzin) suma wydatków nie przekroczy 5 zł. Kwota 5 zł uwzględnia:
Wydania z Wartości konta łącznie min. 5 zł (MIN/SMS/MMS/Internet),
Doładowania konta,
Zakup usług/ pakietów (przy czym korzystanie z zakupionych usług/pakietów nie jest traktowane jako wydatek na Koncie Abonenta).
2. W przypadku nie wykonania żadnego wydatku wymienionego powyżej lub wydania z Wartości konta abonenta mniej niż 5 zł, Opłata za Utrzymanie Numeru w Sieci zostanie pomniejszona o sumę tych wydatków (np. wyniesie 1 zł, jeśli wydano łącznie 4 zł z Wartości konta Abonenta).
3. Jeżeli stan Wartości Konta abonenta na moment pobrania Opłaty z Utrzymanie Numeru w Sieci wynosi mniej niż wysokość tej Opłaty określonej powyżej, opłata jest pobierana w wysokości Salda Konta abonenta.
4. Włączona promocja „Rok ważności konta” nie zwalnia od ponoszenia opłat za Utrzymanie Numeru w sieci. W przypadku utraty ważności konta na połączenia wychodzące, opłata będzie pobierana z zablokowanych środków.
Szczegółowe informacje można znaleźć => tutaj
Zmiany dotyczą m.in. podwyżki cen za wiadomości SMS/MMS i za połączenia oraz dodatkowo...
Zmiana polega na usunięciu w w/w cennikach w sekcji Usługi dodatkowe następujących informacji:
Opłata za brak aktywności
- Opłata za brak aktywności będzie naliczana po upływie 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta.
- Przez aktywność Abonenta należy rozumieć aktywności w postaci:
a) wykorzystania Wartości konta (MIN/SMS/MMS/Internet, zakupu usług/ pakietów/ promocji),
b) doładowanie konta,
c) skorzystania z zakupionych pakietów minut, SMS/MMS lub transmisji danych.
- Opłata za brak aktywności wynosi 3 zł.
- Abonenci, których Wartość konta na dzień pobrania opłaty jest niższa niż 3 zł obciążani będą opłatą w wysokości dostępnej Wartości konta.
- Opłata za brak aktywności będzie pobierana cyklicznie co 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta lub od daty pobrania ostatniej opłaty za brak aktywności aż do momentu blokady Usług przychodzących.
- - -
Zmiana polega na dodaniu w w/w cennikach w sekcji Usługi dodatkowe następujących informacji:
Opłata za utrzymanie numeru
1. POLKOMTEL uprawniony jest do pobierania opłaty za Utrzymanie Numeru w sieci w wysokości określonej w Cenniku, Opłata za Utrzymanie numeru w sieci będzie pobierana od 07.02.2023 r.
Opłata za Utrzymanie numeru w sieci będzie pobierana po upływie 30 dni (tj.720 godzin) od ostatniego wydatku na koncie Abonenta, jeśli w okresie tych 30 dni (720 godzin) suma wydatków nie przekroczy 5 zł. Kwota 5 zł uwzględnia:
Wydania z Wartości konta łącznie min. 5 zł (MIN/SMS/MMS/Internet),
Doładowania konta,
Zakup usług/ pakietów (przy czym korzystanie z zakupionych usług/pakietów nie jest traktowane jako wydatek na Koncie Abonenta).
2. W przypadku nie wykonania żadnego wydatku wymienionego powyżej lub wydania z Wartości konta abonenta mniej niż 5 zł, Opłata za Utrzymanie Numeru w Sieci zostanie pomniejszona o sumę tych wydatków (np. wyniesie 1 zł, jeśli wydano łącznie 4 zł z Wartości konta Abonenta).
3. Jeżeli stan Wartości Konta abonenta na moment pobrania Opłaty z Utrzymanie Numeru w Sieci wynosi mniej niż wysokość tej Opłaty określonej powyżej, opłata jest pobierana w wysokości Salda Konta abonenta.
4. Włączona promocja „Rok ważności konta” nie zwalnia od ponoszenia opłat za Utrzymanie Numeru w sieci. W przypadku utraty ważności konta na połączenia wychodzące, opłata będzie pobierana z zablokowanych środków.
Szczegółowe informacje można znaleźć => tutaj
Uwielbiam Plush'aka
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Jak w kontekście tych zmian, ustawić cykliczne doładowanie co 30 dni?
I dlaczego w regulaminie obowiązującym od 7 lutego Polkomtel wprowadza bezsensowny zapis: "Włączona promocja „Rok ważności konta” nie zwalnia od ponoszenia opłat za Utrzymanie Numeru w sieci."?
Dlaczego bezsensowny, ktoś zapyta? No niech sam sobie odpowie dlaczego, jeśli jest myślącym człowiekiem
I dlaczego w regulaminie obowiązującym od 7 lutego Polkomtel wprowadza bezsensowny zapis: "Włączona promocja „Rok ważności konta” nie zwalnia od ponoszenia opłat za Utrzymanie Numeru w sieci."?
Dlaczego bezsensowny, ktoś zapyta? No niech sam sobie odpowie dlaczego, jeśli jest myślącym człowiekiem
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
To jest dobre pytanie, bo np. doładowując numer za 50 zł jego ważność wydłuża się o 90 dni, a opłata za utrzymanie numeru ma być pobierana po upływie 30 dni od ostatniego wydatku na koncie. Czyli tak czy siak zostanie pobrane w tym czasie 15 zł => 3 x 5 zł
Uwielbiam Plush'aka
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
To już koniec z kartami Plusa i Plusha. Wszystkie wylądują wkrótce w koszu.
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Jeśli Ci nie zależy na numerach... Może być i kosz
EDIT:
No mi bardziej chodziło o gwarancję cyklicznego doładowania - właśnie po 5 zł. Jeśli okres 30 dni, 720 godzin, co do minuty jest liczony, chciałbym się dowiedzieć, jaka opcja doładowania cyklicznego daje gwarancję doładowania w terminie konta, żeby nie ponieść opłaty za utrzymanie numeru?
Nie korzystałem, więc nie mogę ani potwierdzić ani zanegować, ale mówił mi ktoś kto korzystał, że takiej gwarancji np. nie daje operator doładowań, z którym współpracuje Polkomtel
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Ciekawy jestem tego doładowania za 50zł na 3 miesiące, czy w tym przypadku będzie pobierać 5zł?
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Właśnie to pytanie też chodzi mi po głowie. Niby doładowanie za 50 zł przedłuża ważność konta o 90 dni i co, do tego co miesiąc będzie pobierana opłata 5 zł, tak samo przy doładowaniu za 100 zł z ważnością konta na 180 dni...totalnie bez sensu.
Uwielbiam Plush'aka
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Będzie - mowa jest o 720 godzinach. Więc jeśli nie będzie opłaty za usługę w tym okresie, będzie opłata - maksymalnie 5 zł
I nie jest to bez sensu w świetle zasad określonych w cenniku. Inna sprawa, że opłata za utrzymanie numeru nie powinna być wiązana z żadnymi usługami!! To mi się nie podoba. Jeśli za utrzymanie - to za utrzymanie. Koniec, kropka. Co więcej - taka opłata powinna gwarantować utrzymanie AKTYWNEGO numeru.
Wprowadzenie "promocji" "Ważne konto" powinno załatwiać sprawę - zarówno ważności konta jak i utrzymania numeru. Według mnie przynajmniej. Wszelka kombinatoryka - a to jest kombinatoryka, bo dokumenty jakie operator opublikował mają w stopce zapis "TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO" - żenada to jest - szkodzi operatorowi niestety. Do tego zapisy w RŚUT o "promocjach" które nie obowiązują... No szanowni Specjaliści... Powiedzcie szefom gości od tych rzeczy w firmie, że chętnie będę pisał takie regulaminy za ich pensję Gwarantuję znacznie wyższą jakość pracy
PS.
Nawiązując do zapisu w RŚUT o włączonej promocji Rok ważności konta w kontekście daty 7 lutego, podczas gdy ona może być włączona co najwyżej 30 dni od 4 stycznia, potem to już jest konsekwencja - ustawienie okresu ważności konta a nie włączona promocja, nie jest on wiążący w żaden sposób
PS.2.
Bo co? Włączona promocja "Ważne konto" już takiej klauzuli nie wymaga? Inaczej działa jakoś?
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Dobry wieczór,
a ja, w związku ze planowanymi zmianami czuję się oszukany. Po wprowadzeniu możliwości przedłużenia ważności konta za 29 zł, w roku 2021 przedłużyłem swoje dwa numery do maja i września 2024. Wtedy nie było opłaty za utrzymanie numeru. Gdybym wiedział, że takie coś zostanie wprowadzone to na pewno bym nie skorzystał z takiej opcji. Moim zdaniem osoby, które są w podobnej sytuacji powinny być zwolnione z takiej opłaty do czasu upływu aktualnej ważności. Ja wykupiłem usługi na innych zasadach. Czy podniesiecie też abonament użytkownikom w trakcie trwania umowy? Co w przypadku gdy saldo będzie wynosić 0? Wyłączycie numer? Nie dość, że w tej sieci non stop są problemy z działaniem usług, to jeszcze to do kompletu. W czerwcu 2023 mija mi 25 lat (albo nie) w tej sieci i pamiętam czasy gdy płaciłem blisko 3 zł (2,90 lub 2,95) za minutę połączenia. Ale wtedy wiedziałem jakie ceny będą mnie obowiązywać i się na to godziłem. Teraz przyjęto zapłatę za usługę i w trakcie trwania umowy mówicie że muszę sobie doliczyć jeszcze 200% do ceny. To jest dramat i całkowita porażka.
Pozdrawiam.
a ja, w związku ze planowanymi zmianami czuję się oszukany. Po wprowadzeniu możliwości przedłużenia ważności konta za 29 zł, w roku 2021 przedłużyłem swoje dwa numery do maja i września 2024. Wtedy nie było opłaty za utrzymanie numeru. Gdybym wiedział, że takie coś zostanie wprowadzone to na pewno bym nie skorzystał z takiej opcji. Moim zdaniem osoby, które są w podobnej sytuacji powinny być zwolnione z takiej opłaty do czasu upływu aktualnej ważności. Ja wykupiłem usługi na innych zasadach. Czy podniesiecie też abonament użytkownikom w trakcie trwania umowy? Co w przypadku gdy saldo będzie wynosić 0? Wyłączycie numer? Nie dość, że w tej sieci non stop są problemy z działaniem usług, to jeszcze to do kompletu. W czerwcu 2023 mija mi 25 lat (albo nie) w tej sieci i pamiętam czasy gdy płaciłem blisko 3 zł (2,90 lub 2,95) za minutę połączenia. Ale wtedy wiedziałem jakie ceny będą mnie obowiązywać i się na to godziłem. Teraz przyjęto zapłatę za usługę i w trakcie trwania umowy mówicie że muszę sobie doliczyć jeszcze 200% do ceny. To jest dramat i całkowita porażka.
Pozdrawiam.
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
A tak swoją drogą, ciekaw jestem bardzo, jak dużo jeszcze Polkomtel ma w bazie prepaid nieużywanych numerów, że podejmuje tego typu działania? Bo naprawdę nie wierzę, że to jest odzyskanie faktycznych kosztów utrzymania aktywnego numeru.
Szkoda, że tak właśnie operatorzy (bo przecież każdy coś kombinuje w prepaidach) próbują zarabiać. Pytanie - zarabiać? Przecież jeśli ktoś potrzebuje utrzymać wyłącznie numer, tak będzie kombinował, żeby nie zapłacić. Ja już wiem w jaki sposób utrzymam moje numery, nie dając operatorowi zarobić. Przychód, owszem, jakiś mieć będzie, ale zarobić - nie zarobi
Jako pomysł podrzucam operatorowi - weźcie sobie te 29 zł za rok... Dla mnie nie musi być aktywny numer nawet. Byle bym miał pewność, że go nie stracę i kiedy będę potrzebował - aktywuję, przeniosę do abonamentu czy co tam innego będę potrzebował z nim zrobić
Szkoda, że tak właśnie operatorzy (bo przecież każdy coś kombinuje w prepaidach) próbują zarabiać. Pytanie - zarabiać? Przecież jeśli ktoś potrzebuje utrzymać wyłącznie numer, tak będzie kombinował, żeby nie zapłacić. Ja już wiem w jaki sposób utrzymam moje numery, nie dając operatorowi zarobić. Przychód, owszem, jakiś mieć będzie, ale zarobić - nie zarobi
Jako pomysł podrzucam operatorowi - weźcie sobie te 29 zł za rok... Dla mnie nie musi być aktywny numer nawet. Byle bym miał pewność, że go nie stracę i kiedy będę potrzebował - aktywuję, przeniosę do abonamentu czy co tam innego będę potrzebował z nim zrobić
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Taka zmiana warunków umowy z klientem(konsumentem) na jego niekorzyść jest analogiczna, do tego co zrobił PayPal, wprowadzając m.in. opłatę za brak aktywności, czego konsekwencją było postępowanie UOKiK zakończone postawieniem zarzutów stosowania niedozwolonych postanowień umownych, z perspektywą nałożenia kary do 10 proc. obrotu firmy.misiu-182 pisze: ↑17 gru 2022, o 01:26 Po wprowadzeniu możliwości przedłużenia ważności konta za 29 zł, w roku 2021 przedłużyłem swoje dwa numery do maja i września 2024. Wtedy nie było opłaty za utrzymanie numeru. Gdybym wiedział, że takie coś zostanie wprowadzone to na pewno bym nie skorzystał z takiej opcji.
Polkomtel nie ma prawa de facto odbierać praw nabytych klientowi posiadającemu już nabyte prawo do Roku Ważności Konta, a to oznacza, że nie ma prawa obciążać klienta (konsumenta) posiadającego prawo do Roku Ważności Konta nową opłatą za Utrzymanie Numeru (sprzeczną z ideą Roku Ważności Konta).
Ewentualne próby odebrania praw nabytych klientom(konsumentom) wygenerują wiele skarg do UOKiK, co może się skończyć karą dla Polkomtela do 10 proc. obrotu firmy.
Opłata za Utrzymanie Numeru może być nałożona na klienta dopiero gdy skończy się mu termin wcześniej nabytego Roku Ważności Konta.
Proszę Specjalistów Plusa o ustosunkowanie się do powyższego.
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
A co w takiej sytuacji:
Mam środki na koncie np. 100 zł. Wykupiłem pakiet za 30 zł. Kupno pakietu jest moją ostatnią aktywnością, zatem równocześnie z końcem ważności pakietu, co do sekundy mija 720 godzin, po których zostanie naliczona opłata 5 zł za brak aktywności.
Co więc będzie pierwsze?
Najpierw zostanie pobrana kwota 30 zł za odnowienie pakietu i tym samym wystąpi kolejna aktywność na koncie - wydatek 30 zł, czy najpierw Plus pobierze 5 zł za utrzymanie numeru, a następnie zostanie odnowiony pakiet za 30 zł?
Mam środki na koncie np. 100 zł. Wykupiłem pakiet za 30 zł. Kupno pakietu jest moją ostatnią aktywnością, zatem równocześnie z końcem ważności pakietu, co do sekundy mija 720 godzin, po których zostanie naliczona opłata 5 zł za brak aktywności.
Co więc będzie pierwsze?
Najpierw zostanie pobrana kwota 30 zł za odnowienie pakietu i tym samym wystąpi kolejna aktywność na koncie - wydatek 30 zł, czy najpierw Plus pobierze 5 zł za utrzymanie numeru, a następnie zostanie odnowiony pakiet za 30 zł?
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
W tej sytuacji nie będzie pobrana opłata 5zł zgodnie z Cennikiem, ponieważ będzie zakup (odnowienie) pakietu.
Opłata za Utrzymanie numeru w sieci będzie pobierana po upływie 30 dni (tj. 720 godzin) od ostatniego wydatku na koncie Abonenta, jeśli w okresie tych 30 dni (720 godzin) suma wydatków nie przekroczy 5 zł. Kwota 5 zł uwzględnia:
a. Wydania z Wartości konta łącznie min. 5 zł (MIN/SMS/MMS/Internet),
b. Doładowania konta,
c. Zakup usług/ pakietów
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Odnowienie odnowieniem... Jedno i drugie liczy się od tej samej minuty (sekundy)
Ja przy okazji powtórzę moje pytanie:
Jaki serwis gwarantuje(!!) doładowanie cykliczne co 30 dni tak, żeby nie było problemu opłaty za utrzymanie numeru? Z pewnością nie gwarantują tego banki ani pośrednicy płatności, niestety...
Re: Zmiana w cennikach usług telekomunikacyjnych ofert na kartę
Ponawiam prośbę do Specjalistów Plusa o ustosunkowanie się do treści postu:
https://plusforum.pl/viewtopic.php?p=278000#p278000
który sprowadza się do stwierdzenia, że Opłata za Utrzymanie Numeru może być nałożona na klienta dopiero gdy skończy się mu termin wcześniej nabytego Roku Ważności Konta.
https://plusforum.pl/viewtopic.php?p=278000#p278000
który sprowadza się do stwierdzenia, że Opłata za Utrzymanie Numeru może być nałożona na klienta dopiero gdy skończy się mu termin wcześniej nabytego Roku Ważności Konta.