Problem z 5G

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

Witam. Niedawno podpisałem nową umowę na internet 5G (wcześniej korzystałem z 4G) i dodatkowo wziąłem router DBG SpeedBox Router 5G CPE 3. Jestem w zasięgu sieci 5g i mam pełen zasięg, pakietu internetowego jeszcze w połowie nie wykorzystałem mimo tego, podczas pobierania czegokolwiek, prędkość z 27mb/s potrafi spaść do 2mb a nawet poniżej 1mb/s potem wzrasta i spada.. Ustawiałem router w różnych miejscach, włączałem pobieranie o różnych godzinach i nic się nie zmieniało. Dodam, że od podpisania umowy (09.12.22) ciągle występuje ten problem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
elektryk
PlusManiak
Posty: 63
Rejestracja: 20 sie 2019, o 00:16

Re: Problem z 5G

Post autor: elektryk »

Zasadnicze pytanie czy korzystasz z 5G ,czy samo LTE .
Jeśli z LTE to na jakiej częstotliwości siedzi router i jakie agreguje, o ile jest agregacja.
Jest fajna apka na androida do zarządzania tym sprzętem i wymuszania konkretnych pasm, tych które u ciebie najlepiej działają. huaCtrl fajnie zarządza tym routerem ,bo DBG jest to Huawei tylko pod inną nazwą.
Można to sprawdzić i po testować w konkretnej lokalizacji.
Tylko nie wiem jak z 5G ,bo niestety nie posiadam u siebie, więc nie mogę sprawdzić jak DBG pracuje na 5G i jak huaCtrl sprawdza się na 5G.
Odnośnie map zasięgu Plusa 5G to są grubo ulepszone na korzyści marketingowe, więc trzeba brać poprawkę na nie. Lub antenę zewnętrzną, ale znowu Plus nie oferuje sprzętu obsługującego anteny zewnętrzne pod plusowe 5G na 2600.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1241
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z 5G

Post autor: zbych_in_flames »

MatiSq912 pisze: 15 gru 2022, o 20:15 Dodam, że od podpisania umowy (09.12.22) ciągle występuje ten problem.
A rozpoczął się już nowy cykl rozliczeniowy, czyli inaczej mówiąc czy weszła w życie nowa promocja? Bo jeśli jeszcze nie, to lecisz póki co na LTE.
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

elektryk pisze: 15 gru 2022, o 22:46 Zasadnicze pytanie czy korzystasz z 5G ,czy samo LTE .
W ustawieniach routera nie można wybrać samego 5G jest albo wybór automatyczny albo 4G.
elektryk pisze: 15 gru 2022, o 22:46 Jeśli z LTE to na jakiej częstotliwości siedzi router i jakie agreguje, o ile jest agregacja.
A jak mogę to sprawdzić? bo w sumie nigdy w to się nie zagłębiałem.
elektryk pisze: 15 gru 2022, o 22:46 Jest fajna apka na androida do zarządzania tym sprzętem i wymuszania konkretnych pasm, tych które u ciebie najlepiej działają. huaCtrl fajnie zarządza tym routerem ,bo DBG jest to Huawei tylko pod inną nazwą.
Można to sprawdzić i po testować w konkretnej lokalizacji.
Tylko nie wiem jak z 5G ,bo niestety nie posiadam u siebie, więc nie mogę sprawdzić jak DBG pracuje na 5G i jak huaCtrl sprawdza się na 5G.
Ale chyba trzeba kupić wersje pro tego programu, prawda? bo w wersji standardowej nie mogę nic zmienić albo coś źle robię.
elektryk pisze: 15 gru 2022, o 22:46 Odnośnie map zasięgu Plusa 5G to są grubo ulepszone na korzyści marketingowe, więc trzeba brać poprawkę na nie. Lub antenę zewnętrzną, ale znowu Plus nie oferuje sprzętu obsługującego anteny zewnętrzne pod plusowe 5G na 2600.


No właśnie co do samej prędkości pobierania jestem trochę zdziwiony, ponieważ za płotem mam nadajnik Plusa na którym jest 5G a jakieś 1.5 kilometra dalej jest następny. A jest jakiś godny polecenia router pod 5G z anteną? bo testuje jeszcze ten router od plusa i będę mógł go oddać i kupić coś innego.
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

zbych_in_flames pisze: 16 gru 2022, o 11:42A rozpoczął się już nowy cykl rozliczeniowy, czyli inaczej mówiąc czy weszła w życie nowa promocja? Bo jeśli jeszcze nie, to lecisz póki co na LTE.
Poprzednia umowa była na moja mamę, teraz podpisałem nową na mnie, więc też muszę czekać do okresu rozliczeniowego?
elektryk
PlusManiak
Posty: 63
Rejestracja: 20 sie 2019, o 00:16

Re: Problem z 5G

Post autor: elektryk »

Fakt huactrl jest od jakiegoś czasu już płatna, ale ma więcej możliwości niż stara darmowa wersja. Ja jeszcze mam starą i jej nie aktualizuję ,bo po aktualizacji stracę mozliwość wyboru częstotliwości jak nie zapłacę. :-(

Ja jestem bardzo zadowolony z tego DBG jak wspomniałem to ulepszony klon Huaweia .
Tylko że ja kosztem utraty gwarancji na niego wyprowadziłem dwa wyjścia antenowe ze środka na zewnątrz i pod nie podłączam anteny zewnętrzne.
Ktoś by to nazwał druciarstwo ,ale elektryk musi zawsze coś ulepszyć i poprawić fabrykę :-D
Plus jako jedyny operator nie ma w swej ofercie sprzętu pod swoje 5G na 2600 z wyjściem na antenę zewnętrzną. :-(
Dziwne to trochę ,ale Plus jest inny jak reszta . ;-)
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

elektryk pisze: 17 gru 2022, o 23:08 Fakt huactrl jest od jakiegoś czasu już płatna, ale ma więcej możliwości niż stara darmowa wersja. Ja jeszcze mam starą i jej nie aktualizuję ,bo po aktualizacji stracę mozliwość wyboru częstotliwości jak nie zapłacę. :-(
Sprawdzałem wersję PRO tego programu i niestety, działa ona tylko z LTE a 5G nie obsługuje.
elektryk pisze: 17 gru 2022, o 23:08 Ja jestem bardzo zadowolony z tego DBG jak wspomniałem to ulepszony klon Huaweia .
Tylko że ja kosztem utraty gwarancji na niego wyprowadziłem dwa wyjścia antenowe ze środka na zewnątrz i pod nie podłączam anteny zewnętrzne.
Ktoś by to nazwał druciarstwo ,ale elektryk musi zawsze coś ulepszyć i poprawić fabrykę :-D
No właśnie wielka szkoda, że nie ma w tym routerze wyjść antenowych, może wtedy jakość połączenia poprawiłaby się u mnie.. a tak zastanawiam się, czy nie wrócić do 4G i nie wziąć tego zestawu (InterPhone Internet Domowy ODU-IDU 300)
W zestawie jest antena i może wtedy byłoby lepiej skoro te 5G ma u mnie takie problemy..

Jeszcze myślę, czy nie zainwestować w jakiś router innej firmy razem z anteną ale przeglądając internet, na nic sensownego nie mogłem trafić.
elektryk
PlusManiak
Posty: 63
Rejestracja: 20 sie 2019, o 00:16

Re: Problem z 5G

Post autor: elektryk »

ODU se odpuść to jeden z najgorszych wyborów jaki możesz podjąć. Totalny staroć jedyny plus to tylko antena .
Nie wiem co ci polecić. Możesz coś kupić z Plusa jak dostaniesz dobrą cenę i go sprzedać na Alleg. i zakupić tam coś sensownego na przykład Huawei B818 ma wyjście na anteny i nowoczesny modem LTE który potrafi wyciągnąć z tego pasma max. Niestety nie obsługuje 5G . :-(
Dla mnie zrobienie wyjść na antenę zewnętrzną to nie problem.
DBG to już mój trzeci po takiej operacji. Pierwszy był Huawei CPE pro2 ,potem ZTE mc801a złego słowa nie powiem o nim, no i ostatni aktualny DBG .
Wszystkie zyskały drugie życie po podłączeniu anteny zewnętrznej. Parametry sygnału, prędkości wzrastają kilku krotnie jak ktoś ma słaby sygnał.
Antena nie pomaga tylko w jednym przypadku, kiedy jest przeciążony nadajnik, :-(
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

W takim razie odpuszczę sobie ten zestaw, zostanę przy tym routerze a w przyszłości pomyślę co dalej.

Czy jest możliwość sprawdzenia, czy na stacji która stoi obok mojego domu (BT43113) jest 5G? próbowałem wymusić częstotliwość 2600 ale nie chciało jej złapać, łapie jedynie ze stacji, która jest prawie 4 km dalej.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5499
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z 5G

Post autor: Michał_Plus »

MatiSq912, jest 5G.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

Michał_Plus pisze: 19 gru 2022, o 15:12 MatiSq912, jest 5G.
W takim razie nie wiem, czemu router nie chce złapać 5G z tej stacji :-( a jest możliwość, żeby ktoś sprawdził czy na pewno ta stacja działa poprawnie? często widzę techników na tej stacji więc może jakaś awaria?
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1241
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z 5G

Post autor: zbych_in_flames »

MatiSq912 pisze: 16 gru 2022, o 22:18 Poprzednia umowa była na moja mamę, teraz podpisałem nową na mnie, więc też muszę czekać do okresu rozliczeniowego
Umowę na mamę wypowiedziałeś i podpisałeś nową na siebie? Czy zrobiłeś cesje umowy z mamy na siebie i wtedy podpisałeś nową umowę (czyli faktycznie przedłużenie)?
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

Umowa została wypowiedziana i była podpisana nowa.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1241
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z 5G

Post autor: zbych_in_flames »

A weź wklej screen z poziomem sygnału i cell ID powinno to być w Zawansowane -> system -> informacje o urządzeniu i podaj lokalizacje dokładną, najlepiej współrzędne gdzie korzystasz.
Router gdzie stoi? Gdzieś w głębi pomieszczenia czy gdzieś przy oknie? Pomieszczenie w którym jest ma okna w którą stronę?
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

Obrazek

Współrzędne: 53.33812696470356, 14.778240388014964

Router stoi na oknie i jest skierowany w kierunku nadajnika a sama stacja stoi za płotem jakieś 30-40m.
Chodziłem z routerem po całym domu i stawiałem go w różnych miejscach, nawet wchodziłem na strych ale zawsze był ten sam efekt.. tak jak pisałem wyżej, często przyjeżdżają technicy więc może jest jakaś awaria bo LTE z tego nadajnika łapie mi bez problemu, jedyny problem jest z 5G.
ODPOWIEDZ