Problem z 5G

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z 5G

Post autor: Michał_Plus »

MatiSq912, stacja posiada 5G, jak widać również urządzenie wykrywa to pasmo.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1243
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z 5G

Post autor: zbych_in_flames »

No właśnie na tym screen jest przecież, ze jest połączenie w 5G - masz parametry dla LTE i 5G oddzielnie. 5G póki co nie działa w wersji SA NonStandalone tylko NSA - Non-Standalone - czyli połączenie jest jednocześnie w LTE i 5G, w tym ze przy braku transmisji, 5G może znikać w tym głównym panelu routera i się nie wyświetlać - może stąd Twoja sugestia ze nie ma 5G?
Co do prędkości, jeśli dalej są słabe i łączysz się tylko na wifi to przetestują na kablu albo innym urządzeniu.
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

5G jest ale prędkości są bardzo słabe i często zanika zasięg.
Wsadzałem kartę do telefonu który obsługuje 5G ale było tak samo a komputer mam podłączony kablem z routerem. No i zastanawiam się, czemu nadajnik który mam za płotem obsługuje 5G a nie łączy mnie z nim tylko z nadajnikiem który jest dalej, a znowu z siecią 4G łączy mnie bez problemu z tym koło mojego domu.

EDIT:
Gdy połączy mnie z 5G to tylko z tym nadajnikiem BT43454 chodź ten koło domu jest o wiele bliżej BT43113
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1243
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z 5G

Post autor: zbych_in_flames »

No ale z Twojego screena wynika co innego 11036935 / 256 = 43113,027....

Jeśli na telefonie masz to samo czyli niskie prędkości to zgłoś problem do operatora. może faktycznie jest coś nie tak z 5G. Inna rzecz ze dla 5G masz RSRQ bardzo kiepskie i może dlatego? A weź z tym telefonem odejdź trochę od stacji (z 200m) i nawet obejdź ją wokoło by załapać się na inne sektory i sprawdź czy jest tak samo - może "pod latarnią najciemniej" jeśli jesteś faktycznie tak blisko tej stacji.
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

Dzisiaj na spacerze byłem oddalony od wierzy jakiś 700m i prędkość dalej była słaba, może i jest 5G ale jest bardzo liche na tej wierzy.. rozumiem gdybym od nadajnika był bardzo oddalony ale mieć nadajnik za oknem i mieć taki słaby internet hehe
elektryk
PlusManiak
Posty: 63
Rejestracja: 20 sie 2019, o 00:16

Re: Problem z 5G

Post autor: elektryk »

Możesz mieć nawet w swoim ogrodzie nadajnik. Jak jest przeciążony to nic i nikt w takim przypadku nie pomoże.
Jedyne co to możesz się zalogować do tego sektora który akurat jest najmniej obciążony.
Ja akurat muszę się logować do sektora który leci w moją stronę i co najgorsze jest to strona w miasto, z którego akurat bardzo dużo ludzi korzysta.
Są 3 sektory dwa na miasto ,które ledwo zipią i jeden w pola i małą wioskę na którym poniżej 200 mbita praktycznie nie spada ,nawet w szczycie.
Stacja ma 4 częstotliwości LTE i jako nieliczna 2100 na 10 mhz. Mimo to to co oferuje to jest najgorsza prędkość z całej pozostałej trójcy operatorów.
malkospablos
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lut 2019, o 20:23

Re: Problem z 5G

Post autor: malkospablos »

Witam
Mam taki modem również DBG H135-380 moje parametry
Nazwa urządzeniaH135-380
Numer seryjnyEQT6R22B15001140
IMEI861737050197578
IMSI260121001849214
Wersja sprzętu modemuWL1H135SW
Wersja oprogramowania modemu11.0.5.51(H72SP5C983)
Wersja interfejsu internetowegoWEBUI 11.0.5.51(W2SP3C69)
Wersja pliku konfiguracyjnegoH135-380-CUST 11.0.5.51(C69)
Adres MAC LAN62:AE:B8:A1:8D:1E
Adres IP WAN100.126.95.161
Adres IPv6 sieci WANNieznane
CELL_ID36891650
RSRQ-7.5dB
RSRP-81dBm
RSSI-49dBm
SINR20dB
5G RSRP-79dBm
5G RSRQ-3.0dB
5G SINR25dB
PLMN26001
Pasmo3
Jest to miejscowość Sadki, jakieś 800metrów od nadajnika. Wymuszone pasma B3-1800+B7-2600. Na wymuszonym paśmie B38-2600TDD bardzo słaby sygnał z nadajnika oddalonego 10km. Niby sygnał i obciążenie sieci OK ale prędkość po 19 to ok 2-6mb i tak do 22
Speed test Ping 22ms, Dowload 3.16, Upload 29.33. Czasami w godzinach porannych błyśnie dowload w okolicach 90-100 a tak zreguły ok 15mb. Najgorszy wieczór.
Czy dołożenie anten (mała przeróbka) do tego modemu coś pomoże czy inny pomysł Z góry dzięki.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z 5G

Post autor: mariusz9a »

malkospablos pisze: 18 sty 2023, o 20:56 Na wymuszonym paśmie B38-2600TDD bardzo słaby sygnał z nadajnika oddalonego 10km.
Po co wymuszasz to pasmo i przez to logujesz się do jakiegoś szczątkowego LTE, jak piszesz, 10 km dalej? Pasmo B38 dla celów LTE jest stosowane w Plusie raczej marginalnie, także i tak że masz 10km obok taki nadajnik :-D Parametry które wkleiłeś są bardzo dobre, więc po co kombinować? Do tego z tego co wkleiłeś to działa Ci 5G... SNRy masz wręcz rewelacyjne ;-)
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
malkospablos
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lut 2019, o 20:23

Re: Problem z 5G

Post autor: malkospablos »

Ok tylko prędkości są nie idealne. Niby łącze nie obciążone na co wskazuje wysoki Sinr, dobry sygnał a internet wolny. Czy jest to wina urządzenia (słabe anteny wew.) Zmieniając kartę Sim do telefonu download ponad 100.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1243
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z 5G

Post autor: zbych_in_flames »

Był podobny przypadek na forum tutaj: https://plusforum.pl/viewtopic.php?p=278405#p278405

Rozwiązaniem było zainstalowanie LTE-H (chyba ze już teraz z tego korzystasz?) i ręczny wybór pasm które mają się agregować dla LTE. Tam też był dziwny problem z prędkościami na 5G. Z drugiej strony wdziałem wpisy na innym forum gdzie bez problemu korzystali z 5G na tym ruterze z wynikami powyżej 300....
malkospablos
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lut 2019, o 20:23

Re: Problem z 5G

Post autor: malkospablos »

Testowałem ten program jak i zarówno HUA Ctrl. Robiłem różne kombinacje wymuszonych pasm. Czasami po zmianie pasm na chwilę internet jest około 100Mb ale po kilku testach spada do tych nieszczęsnych +/- 5Mb. A może jest to wina obciążonego sektora. Niby nadajnik nie obciążony ale dany sektor tak. Wygląda jak by się przełączał na najbardziej obciążony sektor który akurat jest w moją stronę (większa część miejscowości).
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1243
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z 5G

Post autor: zbych_in_flames »

Tak, jest taka możliwość, zwróć uwagę na CELL_ID kiedy masz wyższe prędkości i kiedy masz niższe, jeśli są różne to bardzo możliwe, że to jest powodem. Sprawdź wtedy czy przestawienie routera w inną cześć domu nie pomoże, bo wymusić sektora nie da się niestety.
malkospablos
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lut 2019, o 20:23

Re: Problem z 5G

Post autor: malkospablos »

Ceel ID cały czas to same
MatiSq912
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 11 lip 2022, o 21:11

Re: Problem z 5G

Post autor: MatiSq912 »

A tak spytam, jak sprawdzić czy nadajnik jest przeciążony?
elektryk
PlusManiak
Posty: 63
Rejestracja: 20 sie 2019, o 00:16

Re: Problem z 5G

Post autor: elektryk »

Sektor można wymusić, tylko nie wiem czy akurat na tym sprzęcie to zrobisz. Ogólnie to jest Huawei ,więc powinno się dać za pomocą komend .
Na ZTE 801 można to zrobić. Za pomocą skryptu, ale trzeba jeszcze być między tymi sektorami, bo jak się jest idealnie w miejscu skierowania danego sektora ,to po wymuszeniu innego i tak jest sygnał za słaby do połączenia.
Można jeszcze pokombinować anteną kierunkową ,ale trzeba zrobić wyjścia na podłączenie w tym sprzęcie ,bo nie posiada fabrycznie.
Ja akurat mam zrobione w tym jak i w ZTE 801 i działają fajnie na LTE. 5 G nie testowałem ,bo nie mogę się doczekać od Plusa. :-( Na dniach Pley ma odpalić 5G w mojej okolicy ,więc może po testuje. :-)
ODPOWIEDZ