Nocne wyłączanie pasm
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- PlusManiak
- Posty: 104
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 27 lip 2023, o 12:04
Nocne wyłączanie pasm
Od dłuższego czasu router ZTE MC7010 łączący się z z BT14291 rano zastaję z taką agregacją 20.0MHz@1800(B3) + 5.0MHz@900(B8). I sobie może tak pracować następnych kilka dni bez mojej ręcznej ingeręcji.
Więc codziennie rano ( jak nie zapomnę) , wchodzę na router i naciskam przycisk reboot ( najszybciej) , i po uruchomieniu już mam to co chcę czyli 20.0MHz@1800(B3) + 20.0MHz@2600(B7) + 5.0MHz@900(B8) + 5.0MHz@2100(B1). I jest tak do wieczora/nocy... Dokładnie nie wiem o której ( może to jest konkretnia godzina ,może nie) zanika jakby pasmo B7 i B1, i już się z automatu nie pojawia ( przynajmniej na routerze).
O co chodzi ?
Ja wiem , że router mógłby sam po pojawieniu się od nowa je zagregować ... może . Ale po jakiego grzyba dzień w dzień ( albo raczej noc w noc) jest to wyłączane ? Tym bardziej , że dawniej czegoś takiego nie było.
Więc codziennie rano ( jak nie zapomnę) , wchodzę na router i naciskam przycisk reboot ( najszybciej) , i po uruchomieniu już mam to co chcę czyli 20.0MHz@1800(B3) + 20.0MHz@2600(B7) + 5.0MHz@900(B8) + 5.0MHz@2100(B1). I jest tak do wieczora/nocy... Dokładnie nie wiem o której ( może to jest konkretnia godzina ,może nie) zanika jakby pasmo B7 i B1, i już się z automatu nie pojawia ( przynajmniej na routerze).
O co chodzi ?
Ja wiem , że router mógłby sam po pojawieniu się od nowa je zagregować ... może . Ale po jakiego grzyba dzień w dzień ( albo raczej noc w noc) jest to wyłączane ? Tym bardziej , że dawniej czegoś takiego nie było.
-
- V.I.P.
- Posty: 1326
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: Nocne wyłączanie pasm
Bardzo możliwe, że chodzi o oszczędność energii. W środku nocy jest mały ruch, mało aktywnych użytkowników więc i utrzymanie wszystkich pasm może być zbędne.

- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5883
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Nocne wyłączanie pasm
MiG41, sprawdź, czy sprzęt umożliwia ustawienie restartu na np. konkretna godzinę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Nocne wyłączanie pasm
@Michał_Plus , tak router ma harmonogram do restertu , i teoretycznie sobie mogę ustawić reboot codziennie na 6 rano.
To teraz serdeczna prośba do Ciebie @Michał_Plus , sprawdź na tym konkretnym BT14291 w jakich godzinach jakie pasma są wyłączane ,żebym wiedział o której mam w harmonogramie to ustawić.
To teraz serdeczna prośba do Ciebie @Michał_Plus , sprawdź na tym konkretnym BT14291 w jakich godzinach jakie pasma są wyłączane ,żebym wiedział o której mam w harmonogramie to ustawić.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5883
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Nocne wyłączanie pasm
MiG41, postaram się czegoś dowiedzieć.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Nocne wyłączanie pasm
5G też wyłączą jak będzie mały ruch ? Może właśnie ja chcę wykorzystać ten mały ruch...zbych_in_flames pisze: ↑27 paź 2023, o 12:04Bardzo możliwe, że chodzi o oszczędność energii. W środku nocy jest mały ruch, mało aktywnych użytkowników więc i utrzymanie wszystkich pasm może być zbędne.Tak to też działa u innych operatorów.
Może Plusa wybrałem właśnie dlatego ,że nie robił takich właśnie głupot jak T-Mobile czy Play... Łudzę się ,że to jednak jakaś pomyłka.
Re: Nocne wyłączanie pasm
Nie wiem , czy się na tą odpowiedź doczekam ,ale to mniej istotne, natomiast bardziej istotną rzeczą jest odpowiedź wprost ( tak lub nie ) Czy Plus wyłącza określone pasma w nocy ?
Jeśli tak , to myślę ,że użytkownikom należy się rzetelna informacja , dlaczego to robi ,od czego to zależy ( czas/godzina) ,jakie to pasma , itd. Czy można liczyć na taką szczerą odpowiedź ?
Jeśli tak , to myślę ,że użytkownikom należy się rzetelna informacja , dlaczego to robi ,od czego to zależy ( czas/godzina) ,jakie to pasma , itd. Czy można liczyć na taką szczerą odpowiedź ?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5883
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Nocne wyłączanie pasm
MiG41, nie mam jeszcze żadnych informacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Nocne wyłączanie pasm
@Michał_Plus , jakieś informacje ? Dziś mija 3 tyg ...
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5883
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Nocne wyłączanie pasm
MiG41, nie, przypominam się.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Nocne wyłączanie pasm
I kolejne 2 tygodnie minęło , i nic....
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5883
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Nocne wyłączanie pasm
MiG41, nie mam żadnych informacji. Zapytanie możesz przesłać mailowo na bok@plus.pl. Odpowiedź otrzymasz w korespondencji zwrotnej. Jeśli podasz na forum numer zgłoszenia, poproszę o jak najszybszą realizację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Nocne wyłączanie pasm
Wysłałałem maila , otrzymałem zwrotkę z numerem CASE/231205/511...
Ale mam odczucie , że Plus po prostu nie chce się przyznać oficjalnie ,że coś takiego robi , i wychodzi z założenia ,że to klienta w ogóle nie powinno interesować.
Ale mam odczucie , że Plus po prostu nie chce się przyznać oficjalnie ,że coś takiego robi , i wychodzi z założenia ,że to klienta w ogóle nie powinno interesować.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3505
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Nocne wyłączanie pasm
MiG41,
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Nocne wyłączanie pasm
I na niewiele się ta prośba zdała...
Plus ewidentnie unika tematu i przedłuża odpowiedź , najpierw tu na forum a później w zgłoszeniu.
Plus ewidentnie unika tematu i przedłuża odpowiedź , najpierw tu na forum a później w zgłoszeniu.