Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
kondzi
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 2 sty 2013, o 18:04

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: kondzi »

Krzysiek_Plus pisze: SMS są inaczej przesyłane przez sieć niż dane przy połączeniu Internetowym, więc nie należy łączyć tych usług.
A jeszcze zapytam, jak to się ma do ustawień sms'ów --> preferowane połączenie, są tam opcje gsm/umts i pakiety danych (w czasach przed połączeniem z Aero2 to drugie ustawienie przyspieszało dostarczenie/odbiór wiadomości - teraz to ustawienie nic nie zmienia - smsy przez UMTS900 dochodzą jak chcą, czasem też jest problem z wysyłaniem
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: Krzysiek_Plus »

kondzio ale właśnie na tym polega problem, że na stacjach AERO2 są opóźnienia przy SMS.

Do tej pory wiadomości SMS oraz połączenia głosowe były przekierowywane na nadajniki GSM lub 3g Plusa. Na stacjach AERO2 była realizowana tylko transmisja danych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
kondzi
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 2 sty 2013, o 18:04

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: kondzi »

Krzysiek_Plus pisze: Pracuje nad tym Aero2 po to na ich nadajnikach występują opóźnienia.
Dobra, dobra, ale przecież Plus i Aero ma jednego właściciela, już nawet ich nadajniki przedstawiają się identycznie.

A podobno w wielu miejscach moduły UMTS900 są dostawiane do działających już nadajników Plusa.

w Plusie polityka zbywania odpowiedzialności również kwitnie.

Zróbcie z tym coś!!!
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: Krzysiek_Plus »

kondzi pisze:Dobra, dobra, ale przecież Plus i Aero ma jednego właściciela, już nawet ich nadajniki przedstawiają się identycznie.
Tak, ale dalej są to dwie oddzielenie firmy i odrębni pracownicy.

kondzi pisze:w Plusie polityka zbywania odpowiedzialności również kwitnie.
Kondzi nikt nikogo nie zbywa :roll:

sprawa jest rozwiązywana przez naszego partnera Aero2, do które należą stacje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
kondzi
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 2 sty 2013, o 18:04

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: kondzi »

Zaraz, zaraz, ale przecież ja Wam (Plusowi) płacę za usługi, zajmijcie się tym, Aero ma mi świadczyć bezpłatny dostęp do internetu, co zresztą bardzo dobrze czyni.

Złych słów użyłem - to raczej rozpływanie odpowiedzialności, zresztą dość powszechne u nas:

np sieć Play nie odpowiada za połączenia, które są przeprowadzane w roamingu krajowym, a to jest znakomita większość połączeń w tej sieci.
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: luki »

Ehh, jakby ktoś napisał ,że Plus rozwiązuje problem to co to za różnica. Skoro ktoś nie jest właścicielem nadajnika, to nie będzie sobie przy nim grzebał bez pozwolenia. Gdzie tutaj niwelacja odpowiedzialności, bo w ogóle nie rozumiem tego toku myślenia.

Jest różnica między sformułowaniem "nie odpowiada", a "sprawa jest rozwiązywana" tudzież problem. To jakieś naginanie argumentacji i przylepianie etykiety czegoś co się nie powiedziało.
Awatar użytkownika
kondzi
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 2 sty 2013, o 18:04

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: kondzi »

@Luki, to nie jest problem z poszczególnymi nadajnikami - problem jest ogólnopolski, to problem z integracją sieci, za którą powinny odpowiadać obie integrujące się firmy.
sarah_amelia
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 24 sty 2013, o 18:08

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: sarah_amelia »

Witam. Ja problem z dostarczaniem sms'ów mam już od dobrych kilku miesięcy. To zaczęło się dziać jeszcze grubo przed świętami, okolice końca października, początku listopada. Żeby nie było, że to jakieś moje zmyślenia, mój chłopak, koleżanki z klasy, co chwila ktoś narzeka że sms'y po prostu nie dochodzą. I szczerze mówiąc mam już tego dość. Co kilka dni regularnie nie mogę się skontaktować z ludźmi którzy posiadają plusa. Wiadomości dochodzą po 3 godzinach i to oczywiście kilka naraz. Połączenia są bez zarzutu. Poważnie zastanawiam się nad zmianą sieci. Bardzo jest mi przykro z tego powodu, ale ja już naprawdę nie mam siły. Bardzo dużo zawsze pisałam i pisze obecnie, a tak podstawowa rzecz jak sms'y po prostu musi chodzić. Oczywiście zgłaszałam do BOK chyba ze dwa razy problem, ale usłyszałam pewnie jak większość z was że mój telefon jest wadliwy itd itd. Wyczyściłam go, zmieniłam soft i nadal nic. Jeśli się to nie zmieni w najbliższym czasie, to nie będę się dłużej wahać.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: Krzysiek_Plus »

sarah_amelia rozumiem twoje zdenerowanie :-(

Jako tymczasowe rozwiązanie, zmień tryb pracy sieci na tylko 2g/GSM, nie powino być wtedy opóźnień.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
spooky00
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2013, o 20:31

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: spooky00 »

A jakie macie rozwiązanie dla osób które nie mają sieci 2g, a jeszcze przy okazji muszą korzystać z internetu w telefonie, bo to mnie bardzo interesuje? Ja stwierdzam, że Panie które zajmują się reklamacjami od konsumentów w ogóle ich nie czytają, gdyż napisałem o problemie iż SMS dochodzą do mnie Z OPÓŹNIENIEM, a Pani zajmująca się reklamacjami odpisała mi, że przyczyną tego może być przepełniona skrzynka odbiorcza SMS.
Czy wy wiecie kogo zatrudniacie czy jest wam to nieznane? A jeśli zostało mi odpisane, że mój telefon jest uszkodzony bądź też ma coś z oprogramowaniem to ja domagam się nowego telefonu i jest sprawa rozwiązana tak?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, o 21:06 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pkt 10 Reg. PlusForum
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: luki »

A jakie jest rozwiązanie dla 3/4 świata co nie mają 3G, tylko 2G lub dla 1/5 Polski? Poza tym 2G w Polsce jest prawie wszędzie, a 100% pokrycia nie będzie nigdy. A Plus i tak pod tym względem jest daleko w przodzie prze innymi opami. Gwarantem telefonu jest producent, a nie operator.
spooky00
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2013, o 20:31

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: spooky00 »

a co mnie interesuje 3/4 świata przepraszam bardzo?? a jeśli ja mogę korzystać z 3G to czemu nie mogę tego robić?? Skoro Twierdzisz ze operator nie ma nic do telefonów to dlaczego się wypowiadają że coś może z nim być? i dlaczego sprzedają wadliwe aparaty?? przecież powinni mieć potwierdzenie że telefon jest w pełni sprawny prawda??
Awatar użytkownika
kondzi
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 2 sty 2013, o 18:04

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: kondzi »

sarah_amelia pisze:Witam. Ja problem z dostarczaniem sms'ów mam już od dobrych kilku miesięcy.
A ktoś mi tu pisał, że bredzę, jak twierdzę, że działo się to jeszcze przed grudniem 2012 :P Bo przecież nikt wcześniej o tym nie pisał, więc problemu nie było. :oops:
Ja sobie z portalu telekomunikacyjnego przeczytałem, że Aero2, jeszcze jako PL17 wpuszcza do siebie abonenów Plusa i się od razu tam przełączyłem - już i tak jest lepiej - kiedyś to pomimo dobrego zasięgu 3,5G (tak wyświetla UMTS900 mój telefon), nie można było się do mnie dodzwonić i to pomimo tego, że ja dzwonić mogłem.

Ale te dostarczanie sms'ów to porażka - nie da się korzystać z banku z autoryzacją przez SMS.
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: luki »

spooky00, chyba sobie żartujesz. Aparaty sprawdza producent, nikt nie będzie od operatora w nich grzebał, skoro producent jest gwarantem. Podobnie jak w zwykłym sklepie. A skoro nie interesuje Cię 3/4 świata, to powinno Cię zainteresować prawo, bo na nim są opierane usługi, w zakresie możliwości technicznych, a nie na twoich odczuciach.

kondzi, daj spokój, bo każdy przypadek teraz podciągasz pod swój, by uwiarygodnić swoją argumentację, która jest co najmniej chybiona.

Miałem problem z SMS-ami 5 lat temu, to pewnie to, c'mon.
spooky00
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 10 sty 2013, o 20:31

Re: Problem z zasięgiem - nie otrzymywanie SMS'ów!

Post autor: spooky00 »

kondzio mi SMS nie dochodzą od ponad 3 miesięcy i nic z tym nie zrobili do tej pory,reklamacje napisałem i nawet mogę tutaj wkleic co mi odpisali

"Dziękuje za zgłoszenie z 3.1.2013r.,stanowiące reklamacje usługi telekomunikacyjnej w myśl postanowień Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel.Z uwaga zapoznałam się z poruszona kwestia.
Informuje ze Pana sprawa była przedmiotem analizy dokonanej przez specjalistów Pionu Technicznego. Na podstawie otrzymanych wyjaśnień informuje,ze nie wykazano żadnych nieprawidłowości po stronie sieci Plus . Usługi telekomunikacyjne świadczone są poprawnie.
W świetle powyższego,reklamacja została rozpatrzona negatywnie.
Informuje o zamknięciu drogi postępowania reklamacyjnego.Zgodnie z 7 ust.2 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 1.10.2004 w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej, w związku z art. 107 ust.1, art. 109 i art. 110 ustawy z 16.7.2004r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z pozn.zm) droga postępowania reklamacyjnego została wyczerpana i przysługuje prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sadowym, a w przypadku Konsumentów dodatkowo prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu mediacyjnym lub polubownym.
ODPOWIEDZ