Pakiet internetowy problem

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
danylewy
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 12 mar 2021, o 19:18

Re: Nie działają dane pakietowe

Post autor: danylewy »

a możesz dzwonić i smsować z tej karty?
Kirk
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2021, o 18:54

Re: Nie działają dane pakietowe

Post autor: Kirk »

Tak, to mogę robić.
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1189
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Nie działają dane pakietowe

Post autor: Ron »

To wyślij pierwszego SMSa lub połączenie. Masz aktywny jakiś pakiet GB?
Wprowadź kod *121# połączenie i *136# połączenie. Podaj co wyświetla po wpisaniu kodów.
Kirk
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2021, o 18:54

Re: Nie działają dane pakietowe

Post autor: Kirk »

SMSa już wysłałem, połączenie też było.

Po wpisaniu *121# jest "brak aktywnych pakietów", ale przy *136# mam: Aktywne promocje: Ja+Rozmowy do wszystkich, SMS, MMS i 6 GB (limit 6GB w tym limit UE 3,39GB) 08-04-2021 17:08.
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1189
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Nie działają dane pakietowe

Post autor: Ron »

Spróbuj aktywować GPRS - Aktywacja usługi *101*11*02# i naciśnij połączenie. Następnie restart telefonu (wył/wł).


Sprawdź ustawienia sieci:

Nazwa: PLUS
APN: plus
Typ uwierzytelniania: PAP
Typ APN: default,supl
Protokół APN: IPv4
Kirk
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2021, o 18:54

Re: Nie działają dane pakietowe

Post autor: Kirk »

OK, dziękuję bardzo, operacja się udała, wszystko działa, miłego wieczoru życzę :)
vvvv
Prawie PlusManiak
Posty: 47
Rejestracja: 20 cze 2014, o 23:10

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: vvvv »

Dzień dobry,
mam problem z pakietem internetowym, dlatego proszę o wyjaśnienia.
Sytuacja wygląda następująco:
1. mam taryfę Plus elastyczna na kartę z gigabankiem od 2019 roku
2. włączona promocja Bez limitu na rozmowy , sms, mms (wazna do 10 kwietnia)
3. włączone Rok wazności konta

Ponieważ niemal bez przerwy korzystam z wifi w Gigabanku miałam uzbierane około 131072000 kb (dane z grudnia 2020, mam sms informacyjny). Zwykle doładowywałam konto częściej niż co 90 dni (za 50 złotych), zatem zapasy w Gigabanku się powiększały.
Ostatnio jednak miałam na koncie komórki sporo pieniędzy i zapomniałam o doładowaniu, a Plus nie wysyła przypomnienia dzień wcześniej , że kończy się ważność pakietu GB, choć namiętnie przypomina o kończącej się promocji Bez limitu i planowanym pobraniu opłaty. Rozumiem, że to moja wina, przegapiłam termin, zapasy Gigabanku przepadły, bo lepiej o tym klientowi nie przypominać, że coś mu przepadnie. Ale...

Mam także pakiet techniczny Non stop Big single, który jak rozumiem polega na włączeniu lejka w momencie braku zapasów w Gigabanku. Czy dobrze rozumiem? Czy to nie oznacza, że od chwili wyłączenia Gigabanku, dane zwalniają, ale są wciąż darmowe? Czy też pakiet techniczny działa tylko w czasie waznosci, czyli 30 dni?

Tak się złożyło, że w chwili otrzymania smsa o wyłączeniu pakietu Social (z którego nie korzystam, bo nie mam żadnych takich funkcji ani kont FB i innych pierdół) oraz Gigabanku (dnia 15 marca w południe), sprawdziłam stan finansowy konta krótkim kodem i otrzymałam informację, że mam 50 złotycyh z groszami. (Szkoda , ze nie zrobiłam screena). Uspokojona faktem, że pieniądze są na koncie, rozmowy , smsy i mmsy mam darmowe aż do 10 kwietnia, bo włączyłam promocję wcześniej, a pracuję w domu w zasięgu wi-fi zapomniałam doładować konto.
Zatem dnia 15 marca oraz 16 marca korzystałam z wi-fi oraz być może przez krótki czas z danych mobilnych (sprawdzenie pogody i wiadomości poza wifi ,na zakupach). Wszystkie funkcje mam ustawione na pierwszeństwo wifi, a na noc nawet wyłączam ikonkę danych mobilnych całkowicie.
Dziś rano, czyli 17 marca, otrzymałam sms z informacją o niskim saldzie 0,3 grosza. Sprawdziłam krótkim kodem, informacja się potwierdziła.
Cennik mojej taryfy mówi, że za transfer 100 kb pobierana jest opłata 12 groszy.
I tu pytania:
1. nie rozumiem jak opłata 12 groszy ma się do owego lejka darmowych danych Non stop Big single (nie zauważyłam zresztą żadnego zwolnienia internetu, choć nie używam LTE tylko 3 g)
2. Czy to możliwe, by krótkotrwałe używanie danych mobilnych - do przeczytania wiadomości czy sprawdzenia stanu powietrza i pogody (może około godziny) - przy cenniku 12 groszy za 100 kb w ciągu dwóch dni pożarło mi 50 złotych?????

Zupełnie nie rozumiem sposobu działania opłat za internet po wyłączeniu Gigabanku. I czuję się rozczarowana, że Plus nie uprzedza o kończącym się pakiecie danych. ani o bieżących opłatach za dane mobilne.
Gdybym rozmawiała przez telefon nie w pakiecie Bez limitu tylko z cennika, każdorazowo otrzymałabym informację o pobranej opłacie za rozmowę, a włączenie i wyłączenie ikony danych mobilnych nie generuje informacji, ile pieniędzy zostało pobranych na opłaty. Uważam to za duży minus i rozczarownie.
Mam dwa inne telefony w Plusie na kartę i nigdy tak bez uprzedzenia nie pożarło mi pieniędzy.
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1189
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Ron »

vvvv pisze: Mam także pakiet techniczny Non stop Big single, który jak rozumiem polega na włączeniu lejka w momencie braku zapasów w Gigabanku. Czy dobrze rozumiem? Czy to nie oznacza, że od chwili wyłączenia Gigabanku, dane zwalniają, ale są wciąż darmowe? Czy też pakiet techniczny działa tylko w czasie waznosci, czyli 30 dni?
Zgodnie z Regulaminem GigaBank - Po zakończeniu Okresu ważności Bonusu transmisja danych będzie rozliczana zgodnie z Cennikiem Taryfy...
vvvv pisze: Cennik mojej taryfy mówi, że za transfer 100 kb pobierana jest opłata 12 groszy.
I tu pytania:
1. nie rozumiem jak opłata 12 groszy ma się do owego lejka darmowych danych Non stop Big single (nie zauważyłam zresztą żadnego zwolnienia internetu, choć nie używam LTE tylko 3 g)
2. Czy to możliwe, by krótkotrwałe używanie danych mobilnych - do przeczytania wiadomości czy sprawdzenia stanu powietrza i pogody (może około godziny) - przy cenniku 12 groszy za 100 kb w ciągu dwóch dni pożarło mi 50 złotych?????
1. Aktywowałaś ten pakiet Non Stop ? Sprawdź kody *121# i *136# (połączenie) i podaj co wyświetla. Zalogowałem się na jednej ze swoich kart, Taryfa Elastyczna z GigaBank i nie widzę z automatu aktywnej żadnej usługi Pakiet Non Stop.
2. Możliwe, a dodatkowo dochodzą dane w tle, aplikacje itd.
vvvv pisze: Zupełnie nie rozumiem sposobu działania opłat za internet po wyłączeniu Gigabanku. I czuję się rozczarowana, że Plus nie uprzedza o kończącym się pakiecie danych. ani o bieżących opłatach za dane mobilne.
Zgodnie z Regulaminem jest informacja tylko, że Abonent zostanie powiadomiony za pomocą wiadomości tekstowej SMS ... o upływie Okresu Ważności Bonusu.
Także jest informacja, że to abonent ma sprawdzać Stan i WAŻNOŚĆ pakietu GB za pomocą krótkiego kodu *121# :-(


Na tym polegają oferty na kartę, że jest tanio, ale należy wszystkiego pilnować. Proponuję złożyć Reklamację, zawsze warto, może coś pomoże. :roll:
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj vvvv,

lejek działa wówczas jeżeli jest na koncie aktywny pakiet, ale jednostki z niego zostały wyczerpane. Jeżeli pakiet nie jest aktywny, to wówczas lejek nie działa, a transmisja danych jest rozliczana z salda konta, zgodnie z cennikiem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Marshallmsl
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2021, o 10:00

Niewyjaśniona utrata GB

Post autor: Marshallmsl »

Witam.

Przytrafiła się mi dziwna sytuacja z utratą dużej ilości pakietu danych. Włączyłem usługę 120GB przez 3 miesiące po 40GB, zawszę sprawdzam swoje pakiety ile mi zostało, ile posiadam etc., już po samym włączeniu usługi okazuje się że nie jest to pełne 40GB tylko 38. Główny problem jest taki, że po niecałych 2 dniach sprawdzając ilość swoich pakietów okazało się że zużyłem około 24 GB co jest kompletnie dla mnie nie do przyjęcia i jest to po prostu niemożliwe. Z internetu korzystam tylko i wyłącznie ja sam, nie jestem też laikiem w tych sprawach i tak samo doskonale wiem w jaki sposób korzystam z internetu i ile średnio zużywam danych. Z mobilnego internetu korzystam od samego początku jego powstania, dlatego mam zawszę na uwadze rozsądne użytkowanie ze względu na dość ograniczone pakiety danych w internecie mobilnym.

Co w takiej sytuacji mam zrobić? Nie ma takiej możliwości bym zużył w ciągu niecałych 2 dni ponad 20 GB. Mam nadzieję, że uzyskam jakąś pomoc w tej kwestii, bo jeśli jedyne co mi pozostanie to pogodzenie się ze znikającymi w tak dużych ilościach pakietami danych, to nie ma sensu korzystać z usług takiego operatora.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2021, o 10:05 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki - ten sam temat.
pszprega
PlusManiak
Posty: 146
Rejestracja: 8 mar 2013, o 13:38

Re: Niewyjaśniona utrata GB

Post autor: pszprega »

Cześć. Możliwe że działają Ci jakieś aplikacje w tle. Pozatym zobacz w Plus Online w wykazie połączeń kiedy i ile internetu Ci poszło.
Marshallmsl
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2021, o 10:00

Re: Niewyjaśniona utrata GB

Post autor: Marshallmsl »

Opisując problem starałem się dać do zrozumienia, że mam o tym pojęcie i nie ma możliwości bym sam tyle zużył. Dlatego dla jasności może inaczej... Wszystko co by mogło mieć na to jakikolwiek wpływ wykluczyłem, bo jeśli coś by było, to bym nie poruszał tego tematu tylko uznał to za swoją winę, jakieś niedopatrzenie czy nieuwagę. Dodatkowo sam fakt że chwilowo korzystam z urządzenia bez LTE i prędkości jakie uzyskuje fizycznie nie pozwoliłyby na pobranie tylu danych w takim czasie, zakładając, że łącze by było na max możliwości wykorzystywane bez chwili przerwy.


W Plus Online teraz sprawdziłem i od razu widać 2 dziwne wpisy połączeń. No nie jest to normalne patrząc na całą historię połączeń.
14.05.2021 / 22:16 (9.63 GB)
14.05.2021 / 22:16 (9.35 GB)
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1189
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Niewyjaśniona utrata GB

Post autor: Ron »

Złóż reklamację ze screenami i podaj tutaj numer zgłoszenia.
Marshallmsl
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2021, o 10:00

Re: Niewyjaśniona utrata GB

Post autor: Marshallmsl »

Rozumiem. Co ma na tych screenach być konretnie pokazane?
Awatar użytkownika
Ron
V.I.P.
Posty: 1189
Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Niewyjaśniona utrata GB

Post autor: Ron »

To zużycie nagłe przy braku LTE itd. Wyślij mailem z opisem na bok@plus.pl"target="_blank
ODPOWIEDZ